Audi A4 Avant 132 kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

erik34
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 31.08.2010 15:55
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Audi A4 Avant 132 kw

Príspevok od používateľa erik34 »

Pozdravujem spomínané Audi kód motora BAU mám problémy

1. Niekedy musím aj trikrát štarnúť a potom naštartuje neviem kde môže byť problém

2. Vymenili mi olej v Automate pred výmenou automat radil ako má opakujem radil bez akýchkoľvek problémov po výmene hlavne pri piatom stupni keď chcem pridať sa mi zdvyhnu otáčky prešmykne ( auto bez výkonu musím ubrať plyn ) ale v podstate keď pomaly pridávam niekedy ide niekedy nie a na voľnobehu má cca 1100 - 1200 otáčok

PC neukázuje žiadnu chybu. Môžete mi poradiť čo by som mal urobiť prípadne niekoho kto tomu rozumie okres Košice, Trebišov ďakujem za odpovede
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Vymenili olej nepíšeš kto a kde lebo nieje výmena ako výmena ,ak si to nedal niekde kde majú nato techniku tak ti ho celý nevymenili poprípade použili nesprávny olej, takže otázku smeruj asi na servis kde ti to menili
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

erik34, ved sa nehambi napisat viac, hlavne veci, napr. kedy sa menili rozvody a podobne...
Nepada ti nafta? Je tam kusok "priehladnej" hadicky, bublinky tam nesmu byt, bo cerpadlo je na to velmi citlive.

Co sa tyka automatu, reklamuj tam kde ti olej menili, to je predsa normalne, kedze nepises nic o origo oleji ani co ti tam naliali...
erik34
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 31.08.2010 15:55
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erik34 »

Chlapci olej mi menil švagor s jeho bratrancom ktorý má automata BMW E60 a auto je mojej manželky teda jeho sestry darmo som rozprával že olej sa mení ináč boli v rodine všetci múdri a pre pokoj nechcem robiť rozbroje auto sa kupovalo len pre to že dráha nechcela manuál ale automat tak som dostal sorry za výraz nasrate do huby ????????????????. Ináč nafta nepadá motor je ok ťah má ináč skvelý a rozvody ešte cca 30 tis.km podľa štítku.
Tak ja už neviem ináč neviem či nedali málo oleja lebo kupovali 7 litrov a zostalo 1,5 l tak neviem či tam nie je toho málo....????
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Téma výmen oleja a problémov po výmene bude ešte tisíc,pretože platí množstvo zásad ktoré jednak treba dodržať,jednak už v minulosti dodržané neboli a problém praská u ďalšieho majiteľa.Na sto otázok prečo je sto odpovedí preto,ale prevodoviek (typov) je kvantum,olejov dve kvantá,a omáčky okolo nespočet.Prvá ale o to väčšia chyba zo strany majiteľov je práve podceňovanie celej výmeny a to za neznalosti nutných podmienok je hotový prieser.99% ľudí si neuvedomuje že tam kde mali byť urobené už štyri výmeny a neurobila sa ani jedna je teraz výmena už rovno hranie z odisteným granátom.Náhoda dá a nestane sa,ale je to skôr tá náhoda.A má to presne svoje "preto" sa to stalo,ale to je téma nekonečná.Isté je že množstvo solidných dielní si nebezpečenstvá s tým spojené uvedomuje a výmeny jednoducho odmieta a dobre robí.
Riziko ak majiteľ stovky km kašlal na prevodovku je značné,to dobrý mechanik sakra vie že ide na tenký ľad,a majiteľ mu príde klopať na bránu pri prvom trhnutí po výmene.Zárobok na tej výmene nestojí za to,aby sa do toho dielňa s týmito rizikovými faktormi púšťala.To je presne tá istá somarina od mechanika ktorý príjme výmenu rozvodov na 2,5 Tdi V6 po 350 tis km a kde v prvých km po výmene ľahne jeden mostík a rozseká celý motor.Kam pôjde majiteľ ? no predsa tam kde mu teraz menili rozvody.Ibaže rozvody kľakli pre zastavenie vačkovice čo je iný príbeh ktorý spôsobil majiteľ kašlaním na nutné údržby.A že sa to stane je úplne garantovateľné,preto aj tie autá dnes stoja pod tisícku.Stáli majland...a takto dopadne väčšina oautomatovaných lepších motorizácií.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Rozvody sa daju skontrolovat, ked uz nie inak, aspon cez diagnostiku. Aj ked myslim, ze to bude trosku problem, koli problemu s riadiacim vstrekom. Tvrdis, ze nafta nepada… Nepises, ze ako si kontroloval, ono je to totiz u tej motorizacie hodne casty problem, prisava sa vzduch, kedze vstr. cerpadlo je samonasavacie a este k tomu, tam byva ten paradny palivovy filter.
Automat kapitola sama o sebe. Proste to auto ma aku, taku hodnotu jedine s manualom.
Nezavidim a dovolim si napisat, ze teraz si v nemilej situacii, lebo budes zhanat dakoho na automaty. Uz len kontrola vysky hladiny oleja ma svoje specifika, ktore je potrebne dodrzat.
Ale dam ti dobru radu… Ti co su naozaj ako tak spolahlivy, nepotrebuju nahanat ksefty po roznych forach, kde sa vyskytuju slova “tiptronic, multitronic, 5HP19/24, atd.“
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dobre píšeš.VP-čko je samonasávacie a dlhé štarty potrebné na dočerpanie paliva sú garantovaná cesta na odpálenie riadiacej hlavy čerpadla.A bude plus ďalší automat Tdi V6 na bazoši či tu na AB pod tisícku.
Neraz mi prišiel taký a ani spätné ventilky vo vracačkách neboli.To je doslova žiadosť o problém.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

do automatu by malo ist 9 litrov oleja takze ak ti vymenili 5.5 litra tak 3.5 litra ostalo stareho takze sa pomiesal len z novym a este otazne ci stakym istym ako bol povodny a to moze byt kamen urazu , ja osobne by som nedal takto menit nikdy olej -nato su original plnicky ktore dokazu ten olej vymenit na 100 percent , samozrejme aj cena vymeny je vacsia , jedna rada je daj to vymenit znova ale tam kde sa tomu venuju a hlavne tomu kto ma nato masinu -lebo tam nestaci len olej vypustit , inac v KE je firma H-point co robi automaty
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

plnicky... tuto zobral krowkar spravodlivost do vlastnych ruk - 18 litrov oleja :
https://www.youtube.com/watch?v=-DxEmb-2s2A

a pozor, prva flasa ktoru tam mal ukazuje velmi peknu cistotu oleja, hentak nevyzera typicky olej vypustany z prevodoviek. Ked ludia na tom spravia 100.000km+ tak ten olej je uplne cierny, cim viac kilometrov tym hustejsi.

Chalani od Chryslerov : je tam fantasticky vyrieseny vstup a vystup z automatu. Tak mu proste spravili mimotelovy obeh, odpadova hadica do bandasky s pouzitym olejom, na vstupnej strane nadoba s novym ATF+4 a davaj. Rovnaka skusenost, cim dalej tym cistejsi olej vytekal. Nastartovany stroj na zdvihaku, preradovat vsetky prevody zoparkrat, ked vytekal uplne cisty olej ukoncit operaciu. Bolo to tiez nejakych 15-16 litrov, cenovka 8 eur za liter ked sa nekupuje v autorizaku.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak teraz neviem ako to je so mnou, aj keď je mi jasné že Audi A4 Avant má trocha inú prevodovku.
Kedysi, keď som mal Voyager a dve Corolly, všetky s klasickým 3-stupňovým automatom, som u nich postupne, u všetkých zhodou okolností pri cca 240 – 250 tis. km menil olej, dokonca som zbytočne aj filtre kúpil.
No a u všetkých vytiekol olej na pohľad ako nový, aj keď mi je teda jasné že po 8- 10 rokoch prevádzky to už nový olej nebol.
Dokonca aj z mechanických prevodoviek u áut ktoré som mal, pokiaľ som olej menil, vytekal po nejakých 120 až 150 tis. km vždy úplne čistý olej.
Je mi preto trošku divné, keď opakovane tu čítam o všelijakých čiernych gebuzinách vytekajúcich z prevodovky.
To čím som si ja zaslúžil ten čistý používaný prevodový olej ?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ja si tak myslim, tym ze boli ok :-), az to ma farby a pachy zhoreniska, uz jej mozte fukat praskovy cukor doriti, neexist ze je dobra, u mechanickej nema byt preco spaleny olej, max v nom moze byt oter, co si pocital zuby, u automatu ked sa tomu davaju kapky, toz volake brzdy, lamely maju treci spoj, tam si viem predstavit jak to hori :zga28:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Príčin prečo olej v prevodovke devalvuje,ale tiež v servoriadení a vlastne všade,je celá plejáda.Mazanie ktoré si z olejom ľudia spájajú je iba jedna z mnohých úloh tej náplne.Olej je neustále stláčaný,znáša obrovské tlakové sily,je namáhaný na strih,prenáša teplo a zároveň sa žiada aby to všetko minimálne ovplyvnilo jeho vlastnosti.Je samozrejme nemalý problém zladiť jeho vlastnosti tak,aby každú úlohu v každej teplote plnil na 100% keď je jasné ako sa menia podmienky jeho práce.Ak v automate olej vydrží svojich 60 tis km čo je doporučené tak je to malý zázrak.Aj strata jedinej dôležitej vlastnosti alebo jej zníženie vedie k problému.V jednoduchých veciach ako riadenie často olej chudák nik nevymení pol miliona km.Vo vysoko namáhaných zariadeniach ako Haldex kde sú zároveň pomerne malé objemy je výmena oleja aj tá častá na hrane.Samozrejme argumentov na NEvýmenu je koľkokolvek,ale je to tyrania,ako človek ktorý si roky nevymení ponožky.Takého spoločnosť vylúči a stane sa asociál,ale čo ľudia svojim strojom páchajú nie je tiež bohviečo,hoci sa dá škôlkarsky omluviť kadečím počnúť neznalostou,na výsledok to ale nemá dopad,olej je krv každého mechanizmu a nemôže inak končiť ako otravou.Stačí že zahaprujú nejaké krvinky,ale u oleja si ľudia myslia že je to čosi asi zázračné.Pri kúpe auta vôbec nechápu že ak má 4x4 plus kopec mechanizmou k tomu,je jedno aké honosné názvy tomu výrobca dal,je to ďalšia vec ktorá bude vyžadovať pozornosť,starostlivosť a peniaze už stále a ešte musí fungovať z titulu kontrol STK.Takže nevenovať nutnú starostlivosť olejom môže mať len dva dôvody,nevedomosť alebo opica - banány. A dnes sa už nejedná o triviálne mechanické mechanizmy.Ešte aj tie musia mať po 200 tis km oleja "plné zuby". Aj prevodovka prejde cyklom zábehu kde sa vzájomne vyhladia styčné plochy,olej až do výmeny po X x 100 tis km bude oter roznášať a ted bude sedimentovať (usádzať) na možných aj nemožných miestach kde ho nestrháva silný prietok.Preto výmeny po X x 100 tis prinesie z novou náplňou a nežiadúce pohyby usadenín a často problémy ktoré v podstate dovtedy neboli.Skúste to blbcovi vysvetliť,ak on tvrdí že pred príchodom do opravovne mu svietilo osvetlenie ŠPZ,takže jedine u vás sa mu to pokakalo.Vymeniť a vymieňať olej v automate kde X x 100 tis km menený nebol je vysoko riskantný pre tie procesy,ktoré výmenou prebehnú a kedže budú vysoko pravdepodobne vytýkané dielni,...robil by to fras,ale čo rozumom riadený človek ho pošle...tam kde chrbát dávno stratil poctivé meno.
Bez zárobku za jednu výmenu v automate sa dielňa hravo zaobíde,zarobí pri inej práci,o nič nepríde.Ale vyhne sa nesmierne vysokému riziku ktoré výmena po viac km zo sebou prináša.Čo iba ja viem a poznám tých čo nepremýšlali popredu je kvantum ľudí.Prečo má hlúposť jedného odskákať niekto ďalší.Kto sa špecializuje,vie a je zariadený a ak to možné je tak zvolí postup kde minimalizuje riziko,resp výmenu urobí iba za súhlasu majiteľa že sa výsledok negarantuje kedže je rizikový
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných