Audi A4 1,9 tdi 85kw - výmena oleja v prevodovke
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak to si môžeš byť na 100% istý, že ak sú v prevodovom oleji viditeľné čiastočky kovu, tak niečo zaručene nie je v poriadku.
Ak sa na magnete vypúšťacej zátky objaví taká kovová kašička, to je v poriadku, jedná sa o štandardný oter od prirodzeného opotrebovania zubov.
Ale viditeľné kovové čiastočky pravdepodobne signalizujú budúci problém.
mp3turbo - sám som sa u tých automatov trocha divil aký bol olej pekný, ale nemám žiaden dôvod si vymýšľať. Ten Voyager bol 4-stupňový automat 1992.
Ak sa na magnete vypúšťacej zátky objaví taká kovová kašička, to je v poriadku, jedná sa o štandardný oter od prirodzeného opotrebovania zubov.
Ale viditeľné kovové čiastočky pravdepodobne signalizujú budúci problém.
mp3turbo - sám som sa u tých automatov trocha divil aký bol olej pekný, ale nemám žiaden dôvod si vymýšľať. Ten Voyager bol 4-stupňový automat 1992.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Mám na mysli taký bordel, nie piliny. Ako keby kovový oter, rozptýlený v oleji. Olen nebol ani náhodou čistý...
Prevodovka radí hladko, plynulo, bez problémov.
Predchádzajúci majiteľ bola žena, takže neviem, čo sa s autom dialo počas tých 5tich rokov, počas tých kilometrov.
Uvidím o pár rokov, keď sa bude olej meniť zas pri 300000km. Podľa mňa olej bude o poznanie čistejší, keďže už jednu výmenu bude mať za sebou. Pri tej, ktorú som opísal, tam bol olej od výroby auta+female factor, takže tam bordel byť kľudne mohol...
Prevodovka radí hladko, plynulo, bez problémov.
Predchádzajúci majiteľ bola žena, takže neviem, čo sa s autom dialo počas tých 5tich rokov, počas tých kilometrov.
Uvidím o pár rokov, keď sa bude olej meniť zas pri 300000km. Podľa mňa olej bude o poznanie čistejší, keďže už jednu výmenu bude mať za sebou. Pri tej, ktorú som opísal, tam bol olej od výroby auta+female factor, takže tam bordel byť kľudne mohol...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Neviem koľký vypúštali olej z Haldexu čo je miniprevod (akoby) a aký humus z toho vie vytiecť,doslova riedené blato.
Je jedno že z prevodovky vytečie opticky čistý olej,je to dávno vyčerpaná srač..a a nie olej.Olej svoje vlastnosti stráca na sto možných spôsobov degraduje,je namáhaný rôznymi spôsobmi,a zabezpečuje život na dlho alebo na krátko veci ktorá si cenove často pokojne zadá z cenou motora.Ako cviro píše...načo presvedčovať,potom to vyzerá ako reklama na zubnú pastu priamo od zubára.Radí,radí a zdochne od hladu
Je jedno že z prevodovky vytečie opticky čistý olej,je to dávno vyčerpaná srač..a a nie olej.Olej svoje vlastnosti stráca na sto možných spôsobov degraduje,je namáhaný rôznymi spôsobmi,a zabezpečuje život na dlho alebo na krátko veci ktorá si cenove často pokojne zadá z cenou motora.Ako cviro píše...načo presvedčovať,potom to vyzerá ako reklama na zubnú pastu priamo od zubára.Radí,radí a zdochne od hladu
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
No ja by som v tom pripade zaskrutkoval kontrolny otvor a dolial este potrebne mnozstvo(2-3,...dcl),ak teda kontrolny otvor nie je zaroven nalievacim otvorom,musi byt na vrchu prevodovky otvor na nalievanie oleja do prevodovkyFactor napísal:Pán Hlavatý, ako sa nalieva "zvyšný" olej do prevodovky ak napr. cez kontrolný otvor už olej začne vytekať ale je potreba tam naliať povedzme ešte pol litra? Používa sa nejaký prípravok či existuje nejaký fígeľ?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
vyskrutkujú sa dve matice z kulisy,podvihne sa na malú medzeru aby šlo podsunúť koniec hadice a tak.Pokiaľ sa prevodovka opravovala tak sa kulisa vkladá ako posledná a tak pred uzatvorením tam ide odmerané množstvo,vloží kulisa radenia a finito,prevodovka ide hore.Takže je jedno v akej je polohe prevodovka,iba nech nie je hore nohami.Kto nepozná mechanizmus nech to radšej nerobí lebo si zarobí na nové rozoberanie.
Pokiaľ sa napĺňa podla otvoru tak sa do prevodovky dostane o 1/2 lt menej.
Pokiaľ sa napĺňa podla otvoru tak sa do prevodovky dostane o 1/2 lt menej.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Pre napušťanie, resp. natlačenie oleja do prevodovky odporučam takuto pumpu :
https://www.stargood.eu/Cerpadlo-na-pre ... escription
Akurat,že treba fľašu z olejom ZOHRIAŤ na teplotu cca 40°C
budto v lete na slnku , alebo v zime na radiatore, alebo ako to robím ja ,teplovzdušným ventilatorom
z toho dovodu,že pumpa je určená na prečerpavanie PALIVA
teda olej ma večšiu viskozitu a hrozí spalenie motorčeka čerpadielka (ma len 150 W )
Inak vypustený olej z prevodovky je preto sivý,lebo je hlinikova skriňa prevodovky
keby bola liatinová ,olej bude číry bez zmeny farby , možno trocha nahnedlý vplyvom tepelneho namahania
čo sa týka vypustneho šrobu, to nie je až taka tragedia,pretože naspodku prevodovky byva DECKEL
a tak treba odkrutit nie jeden šrob ale rovno 10 alebo 12
+ nove tesnenie toho deckla..
Ale v tom nevidim hlavny problem u vymene oleja v prevodovke,
RUKY by som zlamal tomu konštrukterovi, čo nezaprojektoval do výkresov KONTROLNY ŠRUB HLADINY OLEJA
lebo vtedy je problem , že nedá sa zistiť KOĽKO oleja vlastne je v tej prevodovke,hlavne ked su niekde nejake uniky a je potreba dolievať olej...
Takže rozhodne ODPORÚČAM vymeniť olej v manualnej prevodovke každých 80-100 000 km
treba zistiť špecifikaciu, či tam ide olej mineralny to je jedno,či 80W alebo 90W ALEBO olej synteticky vhodny aj pre ATF
NA TO BACHA !!!!
Pre mineralny olej odporúčam Madit Hypol ,je to fenomalny olej , nič nim nepokazite.
https://www.stargood.eu/Cerpadlo-na-pre ... escription
Akurat,že treba fľašu z olejom ZOHRIAŤ na teplotu cca 40°C
budto v lete na slnku , alebo v zime na radiatore, alebo ako to robím ja ,teplovzdušným ventilatorom
z toho dovodu,že pumpa je určená na prečerpavanie PALIVA
teda olej ma večšiu viskozitu a hrozí spalenie motorčeka čerpadielka (ma len 150 W )
Inak vypustený olej z prevodovky je preto sivý,lebo je hlinikova skriňa prevodovky
keby bola liatinová ,olej bude číry bez zmeny farby , možno trocha nahnedlý vplyvom tepelneho namahania
čo sa týka vypustneho šrobu, to nie je až taka tragedia,pretože naspodku prevodovky byva DECKEL
a tak treba odkrutit nie jeden šrob ale rovno 10 alebo 12
+ nove tesnenie toho deckla..
Ale v tom nevidim hlavny problem u vymene oleja v prevodovke,
RUKY by som zlamal tomu konštrukterovi, čo nezaprojektoval do výkresov KONTROLNY ŠRUB HLADINY OLEJA
lebo vtedy je problem , že nedá sa zistiť KOĽKO oleja vlastne je v tej prevodovke,hlavne ked su niekde nejake uniky a je potreba dolievať olej...
Takže rozhodne ODPORÚČAM vymeniť olej v manualnej prevodovke každých 80-100 000 km
treba zistiť špecifikaciu, či tam ide olej mineralny to je jedno,či 80W alebo 90W ALEBO olej synteticky vhodny aj pre ATF
NA TO BACHA !!!!
Pre mineralny olej odporúčam Madit Hypol ,je to fenomalny olej , nič nim nepokazite.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Foto teraz nemám,ale pre predstavu...Sklený valec (hrubka steny 1 cm) a priemer vnútra 10 cm sa hore naleje,a vytlačí ho odťiaľ tlak z chladničkového kompresora.Ten sa na 1-2 sek zopne a olej sa tankuje priesvitnou hadicou v uzatváracím ventilom aby sa dalo zastaviť.
Druhý vývod (podtlak) zase slúži na odvzdušńovanie a testovanie všetkého čo je na podtlak,logicky všade manometer.a tretia funkcia je smoke tester,tj tlaková strana prejde vyvíjačom dymu a ten sa natlačí napr do sania až prejde celú trasu.Ak sa niekde objaví dym ako z položenej cigarety je tam netesnosť.Nájde aj tú nejmenšiu netesnosť,overí IC,všetko a všade
toto je továrenský trocha vyčančanejší smoke tester
https://www.youtube.com/watch?v=kJu9RzlvOPE
Druhý vývod (podtlak) zase slúži na odvzdušńovanie a testovanie všetkého čo je na podtlak,logicky všade manometer.a tretia funkcia je smoke tester,tj tlaková strana prejde vyvíjačom dymu a ten sa natlačí napr do sania až prejde celú trasu.Ak sa niekde objaví dym ako z položenej cigarety je tam netesnosť.Nájde aj tú nejmenšiu netesnosť,overí IC,všetko a všade
toto je továrenský trocha vyčančanejší smoke tester
https://www.youtube.com/watch?v=kJu9RzlvOPE
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 05.11.2016 20:04, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie,všetko ženie jediný chladničkový kompresor,tj má vyvedené sanie aj tlak.Tlaková strana môže tlakovať,fúkať,vytláčať olej do prevodoviek zo skleneného valca,robiť pohon pre smoke test.Podtlaková môže testovať,odsávať merať atd,podša toho ako si čo prepneš.To je jedno čudo na kolieskach čo si potlačíš kam treba,cez káblik s ručným spínačom púštaš a zastavuješ - "dialkové" aby si mohol byť do 5 metrov od stroja napr pod autom
a zabudol som,čokoľvek odsávaš tak ide do samostatnej nádoby aby to nenasal kompresor.Jo,a fúka bazény,lopty,balóny,bicykle
a zabudol som,čokoľvek odsávaš tak ide do samostatnej nádoby aby to nenasal kompresor.Jo,a fúka bazény,lopty,balóny,bicykle
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Už to len doplním ak to niekto nevie.Úplne všetko,čomu treba overiť tesnosť alebo únik je neomylne testovatelné vakuom.Tj. napr hadica paliva - podtlak na jednu stranu,druhá sa uzavrie a ak sa manometer nepohne cca 10 sec tak to nemá problém.Ak má akýkoľvek maličký,dokonca že odtiaľ ani netečie palivo,podtlak padne okamžite.Idem často do vrtule ak čítam tie nezmysli o tlakovaní a voda z jarou,a syčanie a pod.Podtlak overí na 1000 % a nikdy nič nepoškodí.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 01.02.2009 18:01 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A4 1,9 tdi 85kw - výmena oleja v prevodovke
Zdravím páni, chystam sa vymenit si olej v prevodovke v mojej A4 1,9tdi 85kw . Píšete tu ze oleja tam treba dat 2,25L. To som nasiel aj v manuálne. Aj specifikaciu oleja som tam nasiel. Ale nasiel som tam aj informaciu ze olej sa ma plnit cez ten bocny nalievaci otvor na 17mm imbus. A podla typu prevodovky sa ma naliať buď po spodny okraj tohoto otvoru alebo 7mm pod tento okraj otvoru. Nepise sa tam ze by sa mal nalievať nejakym iným otvorom.
Takto je to v manuale. Tak teraz neviem kde je pravda
Rad by som predišiel problémom ak tam ma byt naozaj viac oleja ako pisete.
Takto je to v manuale. Tak teraz neviem kde je pravda
Rad by som predišiel problémom ak tam ma byt naozaj viac oleja ako pisete.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných