Audi A4 1,9 tdi 85kw - výmena oleja v prevodovke

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak to si môžeš byť na 100% istý, že ak sú v prevodovom oleji viditeľné čiastočky kovu, tak niečo zaručene nie je v poriadku.
Ak sa na magnete vypúšťacej zátky objaví taká kovová kašička, to je v poriadku, jedná sa o štandardný oter od prirodzeného opotrebovania zubov.
Ale viditeľné kovové čiastočky pravdepodobne signalizujú budúci problém.

mp3turbo - sám som sa u tých automatov trocha divil aký bol olej pekný, ale nemám žiaden dôvod si vymýšľať. Ten Voyager bol 4-stupňový automat 1992.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Mám na mysli taký bordel, nie piliny. Ako keby kovový oter, rozptýlený v oleji. Olen nebol ani náhodou čistý...
Prevodovka radí hladko, plynulo, bez problémov.
Predchádzajúci majiteľ bola žena, takže neviem, čo sa s autom dialo počas tých 5tich rokov, počas tých kilometrov.
Uvidím o pár rokov, keď sa bude olej meniť zas pri 300000km. Podľa mňa olej bude o poznanie čistejší, keďže už jednu výmenu bude mať za sebou. Pri tej, ktorú som opísal, tam bol olej od výroby auta+female factor, takže tam bordel byť kľudne mohol...:)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem koľký vypúštali olej z Haldexu čo je miniprevod (akoby) a aký humus z toho vie vytiecť,doslova riedené blato.
Je jedno že z prevodovky vytečie opticky čistý olej,je to dávno vyčerpaná srač..a a nie olej.Olej svoje vlastnosti stráca na sto možných spôsobov degraduje,je namáhaný rôznymi spôsobmi,a zabezpečuje život na dlho alebo na krátko veci ktorá si cenove často pokojne zadá z cenou motora.Ako cviro píše...načo presvedčovať,potom to vyzerá ako reklama na zubnú pastu priamo od zubára.Radí,radí a zdochne od hladu
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Pán Hlavatý, ako sa nalieva "zvyšný" olej do prevodovky ak napr. cez kontrolný otvor už olej začne vytekať ale je potreba tam naliať povedzme ešte pol litra? Používa sa nejaký prípravok či existuje nejaký fígeľ? :300f:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Ja bych povedal naklonit auto, zemegula sa pomerne tazko hybe lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Tiež ma to napadlo. Heverom pridvihnúť jednu stranu a liať. Ale neviem presne, preto sa pýtam. Inak ešte ma napadlo že ak je zhora upevnené tachometrové lanko tak cez jeho otvor ale to už strielam z brucha...
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Factor napísal:Pán Hlavatý, ako sa nalieva "zvyšný" olej do prevodovky ak napr. cez kontrolný otvor už olej začne vytekať ale je potreba tam naliať povedzme ešte pol litra? Používa sa nejaký prípravok či existuje nejaký fígeľ? :300f:
No ja by som v tom pripade zaskrutkoval kontrolny otvor a dolial este potrebne mnozstvo(2-3,...dcl),ak teda kontrolny otvor nie je zaroven nalievacim otvorom,musi byt na vrchu prevodovky otvor na nalievanie oleja do prevodovky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

vyskrutkujú sa dve matice z kulisy,podvihne sa na malú medzeru aby šlo podsunúť koniec hadice a tak.Pokiaľ sa prevodovka opravovala tak sa kulisa vkladá ako posledná a tak pred uzatvorením tam ide odmerané množstvo,vloží kulisa radenia a finito,prevodovka ide hore.Takže je jedno v akej je polohe prevodovka,iba nech nie je hore nohami.Kto nepozná mechanizmus nech to radšej nerobí lebo si zarobí na nové rozoberanie.
Pokiaľ sa napĺňa podla otvoru tak sa do prevodovky dostane o 1/2 lt menej.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pre napušťanie, resp. natlačenie oleja do prevodovky odporučam takuto pumpu :

https://www.stargood.eu/Cerpadlo-na-pre ... escription

Akurat,že treba fľašu z olejom ZOHRIAŤ na teplotu cca 40°C
budto v lete na slnku , alebo v zime na radiatore, alebo ako to robím ja ,teplovzdušným ventilatorom
z toho dovodu,že pumpa je určená na prečerpavanie PALIVA
teda olej ma večšiu viskozitu a hrozí spalenie motorčeka čerpadielka (ma len 150 W )

Inak vypustený olej z prevodovky je preto sivý,lebo je hlinikova skriňa prevodovky
keby bola liatinová ,olej bude číry bez zmeny farby , možno trocha nahnedlý vplyvom tepelneho namahania

čo sa týka vypustneho šrobu, to nie je až taka tragedia,pretože naspodku prevodovky byva DECKEL
a tak treba odkrutit nie jeden šrob ale rovno 10 alebo 12
+ nove tesnenie toho deckla..
Ale v tom nevidim hlavny problem u vymene oleja v prevodovke,
RUKY by som zlamal tomu konštrukterovi, čo nezaprojektoval do výkresov KONTROLNY ŠRUB HLADINY OLEJA
lebo vtedy je problem , že nedá sa zistiť KOĽKO oleja vlastne je v tej prevodovke,hlavne ked su niekde nejake uniky a je potreba dolievať olej...

Takže rozhodne ODPORÚČAM vymeniť olej v manualnej prevodovke každých 80-100 000 km
treba zistiť špecifikaciu, či tam ide olej mineralny to je jedno,či 80W alebo 90W ALEBO olej synteticky vhodny aj pre ATF
NA TO BACHA !!!!
Pre mineralny olej odporúčam Madit Hypol ,je to fenomalny olej , nič nim nepokazite.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To ma aj moj svagor,
je to taka hruba "striekačka" na ozdobovanie tort

akurat na konci je hadička

:40bd:

ale Hlavaty je EXTRATRIEDA , tipujem , že na tieto učely má špecialne utesnenú DEKALAMITKU ...

lol :3c90: :4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Foto teraz nemám,ale pre predstavu...Sklený valec (hrubka steny 1 cm) a priemer vnútra 10 cm sa hore naleje,a vytlačí ho odťiaľ tlak z chladničkového kompresora.Ten sa na 1-2 sek zopne a olej sa tankuje priesvitnou hadicou v uzatváracím ventilom aby sa dalo zastaviť.
Druhý vývod (podtlak) zase slúži na odvzdušńovanie a testovanie všetkého čo je na podtlak,logicky všade manometer.a tretia funkcia je smoke tester,tj tlaková strana prejde vyvíjačom dymu a ten sa natlačí napr do sania až prejde celú trasu.Ak sa niekde objaví dym ako z položenej cigarety je tam netesnosť.Nájde aj tú nejmenšiu netesnosť,overí IC,všetko a všade

toto je továrenský trocha vyčančanejší smoke tester
https://www.youtube.com/watch?v=kJu9RzlvOPE
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 05.11.2016 20:04, upravené celkom 1 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Teeeda, KALAP dole ! :300f:

Ak som to spravne pochopil, ked chcete vyvinut podtlak,

musite do tohto valca stale plniť nejaku kvapalinu ? Teda v tomto pripade olej ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie,všetko ženie jediný chladničkový kompresor,tj má vyvedené sanie aj tlak.Tlaková strana môže tlakovať,fúkať,vytláčať olej do prevodoviek zo skleneného valca,robiť pohon pre smoke test.Podtlaková môže testovať,odsávať merať atd,podša toho ako si čo prepneš.To je jedno čudo na kolieskach čo si potlačíš kam treba,cez káblik s ručným spínačom púštaš a zastavuješ - "dialkové" aby si mohol byť do 5 metrov od stroja napr pod autom
a zabudol som,čokoľvek odsávaš tak ide do samostatnej nádoby aby to nenasal kompresor.Jo,a fúka bazény,lopty,balóny,bicykle
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už to len doplním ak to niekto nevie.Úplne všetko,čomu treba overiť tesnosť alebo únik je neomylne testovatelné vakuom.Tj. napr hadica paliva - podtlak na jednu stranu,druhá sa uzavrie a ak sa manometer nepohne cca 10 sec tak to nemá problém.Ak má akýkoľvek maličký,dokonca že odtiaľ ani netečie palivo,podtlak padne okamžite.Idem často do vrtule ak čítam tie nezmysli o tlakovaní a voda z jarou,a syčanie a pod.Podtlak overí na 1000 % a nikdy nič nepoškodí.
adkobx
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 01.02.2009 18:01
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 1,9 tdi 85kw - výmena oleja v prevodovke

Príspevok od používateľa adkobx »

Zdravím páni, chystam sa vymenit si olej v prevodovke v mojej A4 1,9tdi 85kw . Píšete tu ze oleja tam treba dat 2,25L. To som nasiel aj v manuálne. Aj specifikaciu oleja som tam nasiel. Ale nasiel som tam aj informaciu ze olej sa ma plnit cez ten bocny nalievaci otvor na 17mm imbus. A podla typu prevodovky sa ma naliať buď po spodny okraj tohoto otvoru alebo 7mm pod tento okraj otvoru. Nepise sa tam ze by sa mal nalievať nejakym iným otvorom.
Takto je to v manuale. Tak teraz neviem kde je pravda :4432:
Rad by som predišiel problémom ak tam ma byt naozaj viac oleja ako pisete.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných