Audi A4 1,9 tdi 85kw - výmena oleja v prevodovke

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

saly1689
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 03.11.2016 19:03
Zdieľať na Facebook

Audi A4 1,9 tdi 85kw - výmena oleja v prevodovke

Príspevok od používateľa saly1689 »

Dobrý deň,
chcel by som sa opýtať na výmenu oleja v prevodovke a4 19tdi 85kw:
je výmena potrebná?
dá sa to aj doma, alebo je potrebný servis ?
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Áno je potrebné olej v prevodovke meniť.
Ak uvidíš, čo za olej ti z prevodovky vytečie, tak pochopíš, že prečo. Sivý, nasýtený kovovými čiastočkami, ktoré pomaličky drú vnútro prevodovky, ako šmirgeľ.
Olej v prevodovke je doživotný. Skončí olej, skonči aj prevodovka...
Dávam meniť olej raz za 100000km.
Ja ho dávam meniť v servise. Ak ho chceš meniť doma, tak youtube a ťukaj audi transmission oil change.
Odporúčam meniť v servise - nie je k tomu taký dobrý prístup, ako keď sa napríklad mení olej v motore - tých 20€ za to stojí...
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Videa a navody na vymenu oleja v prevodovke najdes vsade na nete,1 musis najst srobu(otvor na spodnej casti prevodovky) na vypustenie stareho oleja z prevodovky a tiez naplnaci otvor na naliatie prev.oleja.Nic zlozite a da sa to zvladnut aj v domacich podmienkach :2f93:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nevim ci to je tvoj pripad, ale zevraj sudruhovia u grupy uz davnejsie dosli aj na riesenie usetrit vypustak u prevodovky lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vypúšťák tam je,ale od určitého ročníka je nutný klúč na vnútorný dvanásťhran s otvorom pre strediaci kolík a aby nestačilo,sú M16 aj M17
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

raven85 napísal:Ak uvidíš, čo za olej ti z prevodovky vytečie, tak pochopíš, že prečo. Sivý, nasýtený kovovými čiastočkami, ktoré pomaličky drú vnútro prevodovky, ako šmirgeľ.

Neviem či si to niekde čítal, alebo to máš z vlastnej skúsenosti.
Už som sa v živote voľačo oleja z prevodoviek navypúšťal (automat aj manuál) a doteraz som nezbadal zásadný optický rozdiel medzi vypúšťaným olejom a tým novým, ktorý som tam nalial.
Ale samozrejme chápem že olej po 100-200 tisíc ujazdených kilometroch už zaručene nemá tie mazacie vlastnosti ako mal za nova, preto som aj olej menil.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Automat sme mali v dvoch Corollách - menený olej po cca 200 a 240 tis.km a vo Voyageri, menené pri cca 200 tis. km, olej vo všetkých skutočne ako nový, aj som si vyčítal že som kúpil nové filtre, lebo v nich nebola ani smietka.
A to som v jednej z tých Coroll cca 50 tis.km predtým pri 120 km rýchlosti zaradil spiatočku, veľký rachot, ale napodiv auto jazdilo ako predtým.
Aegis1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 16.06.2008 22:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Aegis1 »

len si daj sakra pozor aky olej tam mas dat, lebo tu uz bolo zopar ludi co vymenili olej v manualnej prevodovke a spravili horsie jak bolo
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

neverim tomu ze v akomkolvek automate je po 200k km olej nerozpoznatelny od noveho. Okrem ineho, na Chrysleroch je predpis menit kazdych 60.000km max, takze pretiahnut tri vymeny oleja a byt v optickom stave noveho mi nepride realne. Ci uz to bol stary 4kvalt alebo novy 6kvalt.

K otazke : jednoznacne menit oleje aj v manualnych prevodovkach. Raz za 100k km naozaj nikomu nezaskodi dat tych strasnych 20 eur za olej do prevodovky, aj ked to 99.99999% ludi nerobi. Robota je to narocna na urovni vymeny ziarovky v lustri - odsrobovat, pockat, zasrobovat, naliat.

Obrovsky pozor ale na to, aby si kupil olej ktory tam patri : do 6kvaltov manualov ide inaksi olej ako do 5kvaltov. Odporucam nespekulovat a proste v autoTEROrizovanom servise kupit "original" olej, i ked Fuchs, Castrol a kvanta dalsich olejarskych firiem predavaju oleje pre tieto prevodovky. Poznamka : boli starsie specifikacie G052 a G060 myslim, najnovsia by mala byt G07x, pozna sa podla katalogoveho cisla zacinajuceho tymito znakmi. Nic nepokazis ani s tymi starsimi.

Poznamka cislo dva : do manualnych prevodoviek Voyagera (aj ked diskusia nie je o nich) ide presne ten isty olej ako do automatu Voyagerov... specifikacia ATF+4. Len taka sranda na zaver.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

zlate pravidlo - najskor najst nalievaci srob a povolit ho a az ked je jasne ze ide von povolovat ten vypustaci :)))))
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

na Golf 4 1,4 16V som vymenil predpisový olej v prevodovke/manual 5-kvalt/,zväčšili sa vole a zakrátko som musel meniť prevodovku ,predtým nebol žiaden problém ,len som chcel preventívne vymeniť...
jurajmrmus
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 23.09.2014 09:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurajmrmus »

V prevodovke sa menia aj nejake filtre ako pisal wilz?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Thomasl napísal:na Golf 4 1,4 16V som vymenil predpisový olej v prevodovke/manual 5-kvalt/,zväčšili sa vole a zakrátko som musel meniť prevodovku ,predtým nebol žiaden problém ,len som chcel preventívne vymeniť...
Urobil si hneď dve chyby,hoci z dobrým úmyslom.Prvá...mal si dať to čo tam patrí,orig síce pre prašivosť autorizákov predražujú,ale mal tam ísť.Ale...horšie,málo ozaj máličko ľudí vie že má ísť dnu viac oleja než sa dá naliať po otvor kontroly.
Tretia vec je že presne 1,4 16V má prevodovky už od výroby tak mizerné že jednu dobu sa ich menilo toľko že sa nedala zohnať,a ak áno,za šialenú cenu.To sa stalo pre znalých dôvodom také auto nekupovať.
A inak olej v benzínovej prevodovke si vcelku pradie ako mačka spokojnosťou,oproti tomu čo dostane v dieslovej variácii,kde ju musí chrániť soft RJ (limiter krútiaceho momentu) podporovaný dvojhmotým zotrvačníkom a ešte aj tak sa jej nakladá pomaly viac než motoru. Veď aj je iba máloktorá v poriadku a každá druhá je tak v polceste do opravovne,len to majiteľia netušia.
theflyingdutchman
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 21.10.2013 09:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa theflyingdutchman »

Ak mas model 8D s motorom AJM, ATJ tak by tam malo ist 2,25 litra so specifikacou SAE 75W-90. Original cislo by malo byt: VW G 052 911 A. Odporucam kupovat len original. S neoriginalmi sa zle radi, kym sa nezohreju neda sa zaradit niektory prevodovy stupen.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

wilz
Osobná skúsenosť.
Olej bol v prevodovke menený v jednej dielni v NZ a ten olej bol menený po 200000km. Dal som to vymeniť po kúpe auta. Auto jazdilo dialničné km, málo sa radilo, a aj tak tam boli okom voľne viditeľné kovové čiastočky. Uvidíme, ako to bude vyzerať pri 300000km. Keď k tomu príde a nezabudnem, tak dám foto.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných