Audi A3 1,8t - dlhy start
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18 Zdieľať na Facebook
Audi A3 1,8t - dlhy start
Dobry den,chcel by som poprosit o radu co moze sposobovat uvedeny problem,ak mal niekto podobnu skusenost,kedze pricin predpokladam moze byt viac,tak aj o odporucenie niekoho kto by vedel pomoct zavadu zistit a odstranit,zial v mojom okoli poznam iba zopar menicov dielov,ktorym to do ruk radsej daavat nebudem,nakolko potrebujem odstranit poruchu a nie vymenit pol auta s tym ze problem sa mozno nevyriesi.Okolie SA,GA,NZ,KN.A teraz k veci:Audi a3 1,8t 132kw AJQ,b+lpg,ide,jazdi bez problemov,startuje vsak niekedy az na 7-8pokus,hlavne za studena,niekedy chyti po 2 dnoch na prvy krat,niekedy na4-ty,za tepla vacsinou na prvy max druhy.Skusal som aj jazdenie iba na benzin cca tyzden bez prepinania na lpg a to iste,takze s lpg to asi nesuvisi.Benzin tankujem iba 100vku,na normalnych pumpach,motor ma pravidelny chod,zdravy zvuk,len to startovanie nie je koli niecomu v poriadku.Ak my niekto poradi,budem mu vdacny,tiez budem vdacny ludom ktory nemaju co k veci povedat a nechcu pomoct,ked sa radsej vyjadrovat nebudu.Dakujem a prajem vsetkym pekny den.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Dlhy start.
Schvalujem taký prístup k riešeniu.Skutočne nemá najmenší zmysel ísť kamsi kde sa bude laborovať,skusmo meniť diely a nie je reálna šanca že ten dotyčný má čas a chuť k hladaniu príčiny pristupovať systematicky.To vyžaduje čas,pokoj na sústredenie,dobré diagnostické vedomosti a náležite k tomu vybavenie na úrovni dnešnej techniky.Celkom problém,pretože tam kde takéto možnosti a schopnosti sú,to nečaká len a len na príchod takéhoto problému.
Aj bežná logika neodborníka hovorí,že pokiaľ po štarte sa motor správa štandardne,bude sa problém z dlhým štartom týkať vecí,ktoré podmieňujú podmienky,teda na ktorých je nábeh závislý.Treba to vnímať tak,že motor funguje podobne ako vojenská organizácia.Každá vec má hodnosť,niekomu prikazuje a od niekoho príkazy prijíma.V prípade problému niekto zastupuje ale môže to mať inú úroveň.Jeden malý príklad uvediem správanie určitých motorov od grupy kde napr výpadok signálu o otáčkách vedie k dlhému predĺženiu štartu.Ďalej nastupuje štandardné správanie.Iný motor dlho štartuje, zámerne pri poruche emisne dôležitej veci ktorá ale by nikdy nedokopala majiteľa k oprave kedže by ani nevedel že danú poruchu má.Tak ako behá spústa motorov bez jediného zápisu chyby v RJ,pričom majú doslova v čudu celý emisný systém čo bude problém až na EK.Toto je kombi pohon,čo je celkom problém,kedže klasický diagnostik nebude a ani nemá (nesmel by) do plynu zasahovať.Vystavuje sa riziku a to nik nerobí rád.
Aj preto doporučujem zabezpečiť si niekolko diagnostických protokolov,VCDS diagnostika je bežná vec u majiteľov grupy.Mať niekoľko dní vypnutý plyn,najlepšie aj zatvorený u nádrže.Treba získať...
blockmap motora studeného,pred prvým ranným štartom bez štartu,tj čiste zap.zapalovanie
blockmap hneď po štarte
blockmap po jazde v plnej teplote
Výpis readiness z OBD II
Dielňa by robila okamžite log štartu aj klasické OBD ale hlavne datarekordérom oscilom všetky signálové veci od vstrekovania aj od zapalovania.
Protokoly vyhodnotiť nie je problém,treba ich sem zavesiť
Aj bežná logika neodborníka hovorí,že pokiaľ po štarte sa motor správa štandardne,bude sa problém z dlhým štartom týkať vecí,ktoré podmieňujú podmienky,teda na ktorých je nábeh závislý.Treba to vnímať tak,že motor funguje podobne ako vojenská organizácia.Každá vec má hodnosť,niekomu prikazuje a od niekoho príkazy prijíma.V prípade problému niekto zastupuje ale môže to mať inú úroveň.Jeden malý príklad uvediem správanie určitých motorov od grupy kde napr výpadok signálu o otáčkách vedie k dlhému predĺženiu štartu.Ďalej nastupuje štandardné správanie.Iný motor dlho štartuje, zámerne pri poruche emisne dôležitej veci ktorá ale by nikdy nedokopala majiteľa k oprave kedže by ani nevedel že danú poruchu má.Tak ako behá spústa motorov bez jediného zápisu chyby v RJ,pričom majú doslova v čudu celý emisný systém čo bude problém až na EK.Toto je kombi pohon,čo je celkom problém,kedže klasický diagnostik nebude a ani nemá (nesmel by) do plynu zasahovať.Vystavuje sa riziku a to nik nerobí rád.
Aj preto doporučujem zabezpečiť si niekolko diagnostických protokolov,VCDS diagnostika je bežná vec u majiteľov grupy.Mať niekoľko dní vypnutý plyn,najlepšie aj zatvorený u nádrže.Treba získať...
blockmap motora studeného,pred prvým ranným štartom bez štartu,tj čiste zap.zapalovanie
blockmap hneď po štarte
blockmap po jazde v plnej teplote
Výpis readiness z OBD II
Dielňa by robila okamžite log štartu aj klasické OBD ale hlavne datarekordérom oscilom všetky signálové veci od vstrekovania aj od zapalovania.
Protokoly vyhodnotiť nie je problém,treba ich sem zavesiť
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
Re: Dlhy start.
kamarát mal tento motor aj problém podobný nakoniec tuším už nemohol naštartovať vôbec a na vine bol snímač otáčok kľuky
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
keď počujem auto na plyn a zlý štart ,hneď mi príde na um švagor s jeho fabiou a zlými štartmi .Umieralo mu palivové čerpadlo a v priebehu života fabky ich menil asi 3...
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Isiel by som na to jednoduchsie, priam primitivne :
1. Pozrel by som kontakty baterky ci su ciste dotiahnute nezoxidovane prip precistil
2. Vymenil by som s kamaratom baterku alebo kebyze pozriem datum a je 5 a viacrocna dal by som rovno novu (neviem tvoj rozpocet) alebo aspon pripojil start.kablami pocas startu ak vies na 99% ze bezne by nenastartovalo a uvidis ci natoci
3. pozorne by som pocuval startovanie, teda otacky startra a vysledne motora ci nie su nizsie, ak su aj s dobrou baterkou, kontakty alebo medzizavitovy skrat startra (casto pripad 1.9tdi)
4. snimac kluky ak nestoji vela, dal by som novy a hlavne ak sa v autodieloch opytam a zistim ze idu ako teple rozky
Bod 1 a 2 by som skusil a ak nic tak zavolam autorizak a ci prijimaci technik nevie co to moze byt alebo priama otazka ci sa casto kazili startre, snimace kluky ci ina sranda. Ja by som to hladal na forach VW group skupinach v Cesku Polsku a na 99% by som zistil co mam robit.
1. Pozrel by som kontakty baterky ci su ciste dotiahnute nezoxidovane prip precistil
2. Vymenil by som s kamaratom baterku alebo kebyze pozriem datum a je 5 a viacrocna dal by som rovno novu (neviem tvoj rozpocet) alebo aspon pripojil start.kablami pocas startu ak vies na 99% ze bezne by nenastartovalo a uvidis ci natoci
3. pozorne by som pocuval startovanie, teda otacky startra a vysledne motora ci nie su nizsie, ak su aj s dobrou baterkou, kontakty alebo medzizavitovy skrat startra (casto pripad 1.9tdi)
4. snimac kluky ak nestoji vela, dal by som novy a hlavne ak sa v autodieloch opytam a zistim ze idu ako teple rozky
Bod 1 a 2 by som skusil a ak nic tak zavolam autorizak a ci prijimaci technik nevie co to moze byt alebo priama otazka ci sa casto kazili startre, snimace kluky ci ina sranda. Ja by som to hladal na forach VW group skupinach v Cesku Polsku a na 99% by som zistil co mam robit.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Skusil si pridat pri starte trochu plyn ? Ziadna zmena ?
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
a pritom stacilo tak malo,mat stale cca pol nadrze benzinu a dorobit (ak to neurobili pri montazi lpg) odpojovac privodu napatia palivoveho cerpadla pri jazde na lpg.
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Ak po dlhsej dobe auto otvoris vodicove dvere, pocujes ako vzadu na nadrzi spusti palivove cerpadlo?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Dakujem vsetkym za rady,to co pise mhlavaty by bolo asi najistejsie na zistenie presnej zavady,dakujem za vysvetlenie,ako som spominal nepoznam nikoho v okoli kto by
nieco take zvladol,netvrdim ze neexistuje,len o nom neviem.
Mateusz diky,je to mozne,tiez mi to napadlo.
Peterson,diky za vycerpavajucu odpoved,sorry nenapisal som ze starter toci normalne ,baterka je ok,toci dlho len nenaskoci,nie ze nevladze baterka alebo starter.Skusal som aj pridat plyn,ziadny rozdiel.Mal som uz niekolko aut s tymto motorom aj v kombinacii s plynom a nerobilo to,takze ako teple rozky tam asi neodchadza nic,akurat zapalovacie cievky obcas.
A k tomu palivovemu cerpadlu viem ze ho zvykne zadriet ked jazdi niekto stale na vypary,tu je stale natankovane min.1/2nadrze benzinu a asi keby to cerpadlo nefungovalo,nebol by problem iba pri starte,auto jazdi na benzin normalne na plny vykon.
nieco take zvladol,netvrdim ze neexistuje,len o nom neviem.
Mateusz diky,je to mozne,tiez mi to napadlo.
Peterson,diky za vycerpavajucu odpoved,sorry nenapisal som ze starter toci normalne ,baterka je ok,toci dlho len nenaskoci,nie ze nevladze baterka alebo starter.Skusal som aj pridat plyn,ziadny rozdiel.Mal som uz niekolko aut s tymto motorom aj v kombinacii s plynom a nerobilo to,takze ako teple rozky tam asi neodchadza nic,akurat zapalovacie cievky obcas.
A k tomu palivovemu cerpadlu viem ze ho zvykne zadriet ked jazdi niekto stale na vypary,tu je stale natankovane min.1/2nadrze benzinu a asi keby to cerpadlo nefungovalo,nebol by problem iba pri starte,auto jazdi na benzin normalne na plny vykon.
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Tiez som uvazoval svojho casu 1.8T na LPG lebo je to celkom vydareny motor a unesie plyn a vozis sa za polovicu.
Spominas ze len cievky kapu.
Opytam sa ci este nieco okrem rozvodu nejako blbne na motore ? Olejove sitko, trubka turba atd vsetk ok ? Netreba kazdych 100tkm dat dole vanu aby si zistil stav ? Ake je dobra prevencia co robis aby vydrzal ? Viem ze pri 400tkm je uz KO ale aj tak je to na VW slusny vykon. Predpokladam ze vtedy uz zerie olej cize je potrebna aspon mala GO. Tesnenie pod hlavou drzi ? Sorry za otazky ale pises ze poznas 1.8T z viacerych aut a ja uzivatela viacerych 1.8T nepoznam a mechanici mi rozpravaju rozne varianty
Ak zistis co to bolo, mohol by si tu do vlakna na zaver napisat nech vedia aj ini. Dakujem
Spominas ze len cievky kapu.
Opytam sa ci este nieco okrem rozvodu nejako blbne na motore ? Olejove sitko, trubka turba atd vsetk ok ? Netreba kazdych 100tkm dat dole vanu aby si zistil stav ? Ake je dobra prevencia co robis aby vydrzal ? Viem ze pri 400tkm je uz KO ale aj tak je to na VW slusny vykon. Predpokladam ze vtedy uz zerie olej cize je potrebna aspon mala GO. Tesnenie pod hlavou drzi ? Sorry za otazky ale pises ze poznas 1.8T z viacerych aut a ja uzivatela viacerych 1.8T nepoznam a mechanici mi rozpravaju rozne varianty
Ak zistis co to bolo, mohol by si tu do vlakna na zaver napisat nech vedia aj ini. Dakujem
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Pár vecí by trebalo uviesť na správnu mieru.Riešení ako je odstavený benzín počas jazdenia na plyn je viac.Pokiaľ sa to deje tak,že sa odstaví čerpadlo od elektriky,samozrejme aj vstreky,stále je v hre efekt horúceho motora a benzinové vstreky v ktorých ostáva benzin akurát sú nečinné..Teplotá robí svoje a ja by som to videl as od času na čistenie od zložiek.Asi každý vie aké je občas problematické naštartovať pílu ak v nej ostalo palivo.To logicky dávno zoschlo,ale ani z novým benzinom to akosi nejde,končí to rozobratím karburátoru.
samotné čerpadlo v nádrži je tiež poriadny beťár.5 x ide,raz si postaví hlavu,potom zase ide.
Príčinu pochopíte z obrázka o čo tam vlastne kráča a prečo záleží na štastí či smole,v akej pozícii zastane.
Toto palivové čerpadielko,pokiaľ zastalo v správnom otočení,všetko po štarte išlo v poriadku.Išlo naštastie o auto ktoré má nízky prevádzkový tlak,nižší než tenktorý sa tu rieši.
Pokiaľ niektoré z tých lamielok čerpadla elektriku nedostanú,čerpadlo v nejakých % znižuje výkon a tlak môže byť hraničný či prinízky.Zradnosť je v tom,že ono ide,ale problém už je aj tak.Takže z toho vychádza,že prd záleží či niečo bzučí,ale definitíva je len a len vytvorený tlak,a ten treba merať.Nie otvárať nádrže a pod kraviny,merať.Mám palivo zo správnym tlakom,nech sú v nádrži bárs nílske krokodíly ma nezaujíma a nemá prečo.
samotné čerpadlo v nádrži je tiež poriadny beťár.5 x ide,raz si postaví hlavu,potom zase ide.
Príčinu pochopíte z obrázka o čo tam vlastne kráča a prečo záleží na štastí či smole,v akej pozícii zastane.
Toto palivové čerpadielko,pokiaľ zastalo v správnom otočení,všetko po štarte išlo v poriadku.Išlo naštastie o auto ktoré má nízky prevádzkový tlak,nižší než tenktorý sa tu rieši.
Pokiaľ niektoré z tých lamielok čerpadla elektriku nedostanú,čerpadlo v nejakých % znižuje výkon a tlak môže byť hraničný či prinízky.Zradnosť je v tom,že ono ide,ale problém už je aj tak.Takže z toho vychádza,že prd záleží či niečo bzučí,ale definitíva je len a len vytvorený tlak,a ten treba merať.Nie otvárať nádrže a pod kraviny,merať.Mám palivo zo správnym tlakom,nech sú v nádrži bárs nílske krokodíly ma nezaujíma a nemá prečo.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Skúsensť s cca 30timi plynovými autami - velmi sa oplatí mať ultrazvukovú čističku a asi pred každou EK tie vstreky vyčistiť. Okrem benzínu tam ostáva aj špina z biozložky a tá je najhoršia. Ja mám 3L za stovku a napríklad záhradná technika ožila ako poliata živou vodou.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Auta vypinam po jazde od LPG aby sa nacucali vstreky benzinom, jasne ze davam 100 oktan a pridavam VIFoco13 napísal: ↑29.01.2022 11:36 Skúsensť s cca 30timi plynovými autami - velmi sa oplatí mať ultrazvukovú čističku a asi pred každou EK tie vstreky vyčistiť. Okrem benzínu tam ostáva aj špina z biozložky a tá je najhoršia. Ja mám 3L za stovku a napríklad záhradná technika ožila ako poliata živou vodou.
Prave aj VIF tam po vypnuti posobi a pri dalsom starte vypluvne necistoty - botaha zmes na start podla mna dobre preplachne. Nestoji to nic ked mi auto ide par sekund na benzin a potom vypnem...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
uplne typicka chyba aut prerobenych na lpg...jazdim dobre vyse 30 rokov,uz tusim skor 40 rokov na autach s lpg, len nesetrim, co to da, tak vzdy startujem a rozbeh na benzin a dojazdy na benzin... nie niekolko sekund, ale minut a nemal som nikdy tento problem, vzdy je v nadrzi dost benzinu, dotankovavam pomaly cerstvy a ked je ho vela, tak odjazdim nieco na benzin - toto su problemy ludi, ktori nechapu suvislosti a technicky nevedia nic...myslia si, ze ked je auto na plyn, tak musi jazdit len na plyn, a hlavne pre setrenie - zasa sme u setrilkov-neverte tymto ludom, ze jazdia dosatocne na benzin - nikdy, to len klamu, uz ked sa im toto stane....poznam dost ludi, co aj startuju na lpg, maju uplne upchte vstreky a nevadi im to, hlavne, ze jazdia za polovicu - len potom nedorataju ten servis...a vymeny oleja u majitelov aut s lpg je samostatna kapitola...takze vsetko precistit, premerat tlak na rampe a naucit sa jazdit s lpg, naucit sa ze jazda na lpg nie je nikdy za polovicu....
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A3 1,8t - dlhy start
Lorak taketo svoje zakomplexovane nazory si mozes nechat pre niekoho ineho kto je na ne zvedavy,ja to urcite nie som,napisal som to uz v uvode tak sa nauc citat s porozumenim a chod do p.ce,odkial Ty mozes vediet ako ja jazdim a co viem o autach??Ostatnym som vdacny za rady ale fakt nie som zvedavy na taketo pri.ebane reci od neakeho kretena.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 5 neregistrovaných