Častá regenerácia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mischino19
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.09.2014 21:23
Zdieľať na Facebook

Častá regenerácia

Príspevok od používateľa Mischino19 »

Zdravím.. asi 2 týždne dozadu mi začalo skorej regenerovať ako som čakal.. nechápal som ale tak povedal som si ok.. začal som to častejsie sledoval a meral som si km.. zničoho nič mi regeneruje od 150 do 200km čo je brutálne málo.. áno jazdím mesto ale aj okrsky sem tam dialnice.. no vždy vždy vždy ked idem mimo mesta tak si dávam radenie v manualy (mám dsg) a vždy idem od 2000 do 2500 otáčok takže nedusim ho.. vždy ked mi aj auto regeneroval tak som išiel na dialnicu/rýchlostnú cestu a vždy som išiel na 2500 ot. až kým regenerácia neskončila.. čiže nebral som to na lahkú váhu.. viete mi niekto vysvetliť kde je problém? Dočital som sa niekde ze by sa mohlo jednať o zlom snímači diferenčného tlaku.. ibaže každý kto s tým mal problém tak mu vyhadzovala kontrolka dpf motora a žhavenia.. mne nič nesvieti ani mi dpfko nikdy nesvietilo vsetko ide ako má.. btw.. nedávno mi odišli výrivé klapky v sani po naštartovaní mi tam začal zasekávať asi prvych cca 10sekund potom to prestalo.. vytiahol som šteker z klapky a odvtedy to nerobí žiadna kontrolka ani nesvieti ( samozrejme vo vcds su chyby klapky ale všetko ide bez problémov) pred par dnami bolo auto napichnuté na delphi diagnostiku kde okrem cca 4 chýb ohladom klapiek bola chyba p2169 co je lambda chyby sa vymazali.. na druhy deň som auto napichol na vcds a žiadnu chybu lambdy neukazovalo.. po cca 200km mi začalo regenerovať tak som znova napichol ci tam nieje chyba lambdy no stále nič (od posledneho pozretia vcds bolo 70km) ma niekto skusenosť? Ok lambda ma vplyv na dpf ale neviem ako to mám brať kedže vo vcds žiadna chyba lambdy nebola a v meraných hodnotách bolo písane funkčnosť lambdy 99%.. a čo sa tyka klapiek tak všímam si že s tým má vela ludí problém ale nikto nespomínal častú regeneráciu.. jedná sa o superb 2 2.0tdi 125kw cr cbbb
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lambdu u diesla s DPF treba chápať trocha inak než je obvyklé.Dáva síce informáciu o prítomnosti zbytkového kyslíka ale nie je dôvod aby Rj funkčnú sondu kárala za rozsah,proste berie to ako nameranú hodnotu.Je mimoriadne širokorozsahová a nech dáva hodnotu akúkoľvek,je to proste hodnota.Pre prácu v čase regenerácie je nutné mať v poriadku všetko,a to doslova.Pretože podla vývoja teplot v časovom pásme si Rj siaha na všetko čím vie podporiť aby regenerácia prebehla,dokonca aby prebehla tak že samotnú jazdu minimálne ovplyvní,tj musí zostať k dipozícii max vlastností akoby sa nič nedialo.Ak je k dispozícii VCDS je treba urobiť kompletné skúmanie hodnôt,RJ sa riadi tým čo si môže pozrieť aj diagnostik.Treba si z tých 900 hodnôt povyberať tie ktoré sú pre regeneráciu smerodatné a ich vývoj sledovať.Ak ešte systém nemá iný väčší problém iba zahustenú činnosť,je treba ešte teraz zasiahnuť.Prešvihnúť čas kým sa dá všetko vrátiť do normálu sa neskôr tvrdo banuje a draho platí.Diferenčný snímač dáva jednu z klúčových informácií,treba si dobre pozrieť z akými tlakmi a pri akých otáčkách pracuje.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Filter sa postupne ale isto upchava popolcekom, preto sa snaží auto regenerovať častejšie ? Nerobí to prave filter na konci svojej zivotnosti ?

Čo tak zájsť preventívne na odborne zistenie stavu filtra ?

Ja regenerujem so železnou pravidelnosťou každých 300km.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Podla mna zbytocne davas do manualu a drzis otacky, mas automat - auto si same najlepsie vie urcit ako bude regenerovat a ake otacky a rychlost si zaradi, ze mas caste regeneracie nemusi byt vobec chyba filtra, jednoducho napisane aj novy filter bude casto regenerovat pokial ma motor problem, nefunguje spravne a bude do fitra pustat kopu burdelu
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Mischino19
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.09.2014 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mischino19 »

Dakujem vam za odpoved..

Mhlavaty: tou poznamkou o lambde si myslel ze moze mat dobre hodnoty respektive nemusi ju rj ukazovat no i tak moze byt zla?.. pozeral som to v cinskom vcds kde nie vsade je ukazane aké hodnoty by mali mat vybrane polia preto sa tazko pracuje s takymi hodbotami.. diferencny tlak som vo vcds nenasiel.. v delphi ano.. ale nebolo tam pisane ake by mali byt spravne hodnoty

Dep: ci konci zivot ost neviem ale ako hovorim doteraz mi stale stale regenerovalo cca 500km zakazdym tak ako tebe 300.. a potom znicoho nic 200.. a ze ci konci zivotnost.. je to svinstvo... mozes sa k tomu spravat ako chces aj tak sa to pose*e a budes muset vrazat stovky eur na opravu.. tym chcem povedat ze vzdy ked regenerovalo vzdy som dodrzal co som mal nikdy som ho nevypinal vzdy som ho isiel prehnat.. tak isto nerad som ho podtacal vzdy ked sa dalo tak som si urxoval otacky ja..

Futura29: cistil si aj diferencny snimac? Ak hej nastavoval si ho cez diagnostiku?.. naftu tankujem iba na omv klasiku plus vifko v nadmernom mnozstve

Jaster83: prepac ale s tym nesuhlasim.. dsg strasne podtaca.. nema problem ist 1100ot co nieje zdrave.. davam ho do manualu aby som ho vycistil trocha ho ponatahoval aby nezlenivelo kedze beham po meste a tam sa castejsie upchava..

Lubos.zimovvak: mam 260tisic ale nesuhlasim s tebou.. urcite to nieje ok.. ked pri 259 mi regenerovalo kazdych 500km a pri 260 mi regeneruje kazdych 200 (uz mi aj pri 170 regeenerovalo)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chcel som tým iba upozorniť na úplne iný účel lambdy u diesla,teda ak bude Lambda 1 alebo hoci 6 tak RJ bude z jej informáciou proste pracovať a nemá ju prečo vyznačiť za vadnú,pokiaľ nemá elektrickú chybu.Ale kedže dáva zásadné informácie je nutné ju v diagnostike sledovať,prípadne logovať počas jazdy. Takto je úloha asi najjednoduchšie ale dostatočne obsažne vysvetlená v sekcii akademie na FCD.eu ...

CO SE STANE, KDYŽ BUDE ZPĚTNÁ VAZBA LAMBDA NEKOREKTNÍ?
Řídící jednotka si hládá dvě věci:

1 Aby se EGR neotevíral natolik, že by hodnota Lambda klesla do kritických hodnot nedostatečného množství kyslíku ve spalinách a tím ke tvorbě sazí při dávkování (polohování) EGR ventilu.

2 Aby při regeneraci byl EGR zavřený a aby regulace čerstvého vzduchu škrtící klapkou byla účinná (viz přiložený LOG). Při regeneraci se totiž vstřikuje více paliva, avšak toto palivo je vstřikováno poměrně daleko za HÚ, takže nevzplane ve válci, nýbrž se s horkými plyny a vzdušným kyslíkem dostává nejpreve na senzorický povrch keramiky širokopásmové Lambdasondy a pak teprve na katalytický povrch oxidačního katalyzátoru, kde dojde k intenzivní oxidaci za extrémního uvolnění reakčního tepla (zapalovací teplota sazí). Pokud by Lambdasonda udávala nesprávný poměr paliva se vzduchem, mohlo by docházet ke dvěma stavům:

1 Příliš mnoho paliva vzhledem k málo spolutransportovanému množství vzdušného kyslíku by způsobilo zanášení katalyzátoru sazemi, protože k reakci by byl spotřebován veškerý kyslík a palivo nezreagované by zanášelo jak katalytickou vrstvu, tak i DPF.

2 Příliš mnoho kyslíku k dostřikovanému palivu by zapříčinilo prudší a vyšší nárůst teploty na účinné katalytické vrstvě oxidačního katalyzátoru a škrtící klapka by zasahovala svým přivíráním více než za normálního stavu, což by mohlo zapříčinit chybové hlášení nebo cukání motoru při regeneraci podobnému, jako tomu bývý při příliš ucpaném DPF.


Dovolím si ešte upozorniť na odlišnosti diagnostík,ktoré často uvedú do omylu svojou výrokovou nepresnostou.Ak sa s tým pracuje to môže viesť k celkom zásadnému omylu vo vyhodnotení.Každopádne takto vedená diskusia môže byť pre kadekoho zaujímavá,ale k riešeniu nepovedie pre jednoduchú vec,neobsahuje zásadné informácie o desiatkach hodnôt,preto nedá sa vytvoriť obraz ani o tom kde sa systém práca nachádza,ani o jeho funkcionalite,progrese.Týmto spôsobom bez šance.
Asi nepoteší,ale ešte aj z tou lambdou je to ešte zložitejšie,jej hodnota môže byť iná,,pretože prišlo k zmenám po urobení update po Dieselgate,takže aj porovnanie dvoch totožných menežmentov nemusí sedieť,po update sú v tom zásané zmney.

A na otázku hodnôt (správnosti) si požičiam tiež odpoveď od tých najlepších českých diagnostikov....

KDE SE DOZVÍM SPRÁVNÉ HODNOTY LAMBDA PRO DIESEL?


Lze je nalézt zde na webu FCD.eu v této lekci, u případů s logy, ale i získat z jakéhokoliv auta, co pracuje bezproblémově, když si z něj pořídíte sami svůj vlastní log z požadovaných režimů (ustálená rychlost 90 km/h, 130 km/h, maximální zátěž, volnoběh se zavřeným/otevřeným EGR, regenerace). Nezapomenout logovat současně minimálně též pedál plynu, otáčky motoru, EGR pozici, množství nasávaného vzduchu a vstřikovaného paliva.
ediyno
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 13.06.2016 10:40
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ediyno »

nedavaj to do manualu, ved automat je to preto aby si to preradil sam ked potrebuje, ja by som vymenil dpf, nie je to lacna zalezitost, ale lepsie ako by tam malo nieco prdnut
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapi ani náhodou nemôžete porovnávať jednotivé systémy,a už vôbec Peugeota a VAG.Čo môže platiť u jedného,u druhého ani náhodou.Systémov je veľa,odlišnosti sú značné.
Vždy platilo že na auto diagnostiku značky.Všetky hodnoty sú tam,a nikdy neplatilo že nejaká univerzála je obsiahlejšia než značková.Niekdy je iba tá univerzála lepšie zrozumitelnejšia,čo ale neznamená že človek vidí to čo si myslí.Značková má úplne všetko,nie je k nej ale pribalená slepecká palica pretože nie ja výuková pre začiatočníka a teda sa ráta z technickou gramotnostou.

Mechanika či automat,držte sa toho že dobré podmienky pre regeneráciu vyžadujú cca 2000 ot a režim normálnej jazdy bez extrémov.Ak to neviete v premávke s automatom zabezpečiť,pomôžete prepnutím na manuál aby ste to umožnili.Zastavenia v križovatkách a pod regeneráciu neprerušia,trocha ale predlžujú potrebný čas a nútia RJ robiť veci,ktoré by inak nemusela.Pre príklad,...pokiaľ vie zabezpečiť RJ teplotu na vyhorenie sadzí,často vonkoncom nenariaduje dostreky,ani nepomáha inými "opatreniami"
Mischino19
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 13.09.2014 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mischino19 »

Futura29: auto nedymi (iba pri regeneracii) oleja je vzdy dost kontroloval som ho par krat a neubudlo nic.. ziadny cistic dpf som neskusal este..


Spravi nutena regeneracia cez vag viac ako regeneracia ktoru sama pusti rj?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Zasadne by bolo tiez napisat, kolko gramov popolceka ukazuje diagnostika. Neviem preco tak dolezity parameter tu neni napisany, hoc to bolo na diagnostike viac x. Zrovna tak ten dif. tlak po regeneracii. Tie regeneracie prebiehaju uspesne? Akej teploty dosahuje DPF pri regeneracii?
Ze nesvieti kontrolka? Ved to bolo cool predsa v RJ odpisat, aby nic nesvietilo.
A samozrejma, ze vsetci predpokladaju to, ze auto mas od novoty a km odometra su skutocne…
vsevetko
Príspevky: 971
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

260 tisíc km ? To auto už dávno zarobilo na nový DPF tak načo špekulovať https://www.ebay.de/itm/Original-DPF-Di ... SwFetahW3A
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Neviem preco by mal kupovat hned novy filter a este za 1000€. Vacsina sa da cistit a dalsia vec je, ze existuju skoda economy filtre za polovicne ceny. Kupovat z ebay za 1000€? Ani v zlom sne by ma to nenapadlo.
Otazkou je, ze ci uz je filter pred smrtou a dalsia vec, koli comu tie caste regeneracie.
Ale to by dotycny musel vediet viac narabat s diagnostikou a tiez skontrolovat aj ostatne veci.
Kludne to moze byt vstrekovacmi, ci niecim inym.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto veci sú drahé a preto sa nič nešije horúcou ihlou.Treba zistiť v čom je problém,ten môže byť kilometre´daleko od samotného filtra.Od určitých km sa oplatí čas od času si vyžiadať protokol všetkých hodnôt a pozrieť si stav a progres zapĺňania.Prv než príde na prvý problém sa systém vyčistí.U grupy systém bez problému na pôvodných veciach urobí pol mega,čo v praxi znamená jedno čistenie.Ja osobne som predbežne neriešil ešte druhé čistenie,ale snáď aj to bude.Spústa ľudí má diagnostku,alebo nejakú aplikáciu v telefone. takže nie je problém sa občas pozrieť,ale tiež nevidím problém aj pri bežnom servise hoci brzd požiadať servis o protokol hodnôt,je do 5 minút na svete.Už na to je to dobré že sa dozviete či chodíte na správne miesto.
vilaanalka
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 31.08.2018 20:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vilaanalka »

Pan pise na zaciatku ze ma odpojene klapky. Ste si isty, ze nie su pre spravnu regeneraciu potrebne?
kakafko
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 30.05.2008 07:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kakafko »

Pri tých kilometroch čo uvádzaš je vysoko pravdepodobné, že filter je na konci životnosti z čoho následne vyplýva aj skratený kilometrový priebeh medzi regeneráciami. Skôr než začneš laborovať s rôznymi opravami s neistým výsledkom, sprav jediné. Zmeraj obsah zastatkového popolčeka vo filtri, pozor nezmýľ si to s množstvom sadzí, tie teraz nie sú dôležité. Množstvo nájdeš vyjadrené v gramoch alebo v mililitroch, prípadne v závislosti od diagnostiky aj vyjadrenie plnosti v percentách. Tam s veľkou pravdepodobnosťou treba začať hľadať príčinu.

Ten filter sa plní a následne zmenšuje jeho úžitková kapacita. Pri tých kilometroch čo máš najazdené, musí byť takmer plný, tým pádom ten kúsok prázdneho miesta čo ešte ostáva už nie je kapacitne schopný ťahať viac kilometrov medzi regeneráciami ako píšeš. To je celkom normálne. Zmeraj hodnoty, daj vedieť.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Paradoxx a 43 neregistrovaných