Artego,TGL 12 T spoľahlivosť

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

radoslav39
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05
Zdieľať na Facebook

Artego,TGL 12 T spoľahlivosť

Príspevok od používateľa radoslav39 »

Poprosil by som vás o radu kto má skusenosť s tými autami. Chcem kúpiť 12t (celk.hmot.)euro4,euro5 od roku 2007-2009 Artego 1223,1224 aleba Mana 12.240,12.210 a chcel by som vedieť aka je spotreba,spoľahlivosť,poruchy a celkové odporučania.prevodovka mechan. alebo automat....Zá radu vám vopred Dakujem.
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

Ja som mal Aviu D90 s motorom Cummins isbe3 - super a max spoľahlivé auto ale katastrofa servis . Auto malo celkovu hmotnosť 9t. a nosnosť 4,9 t. . Papala 14-17 L-100-km . Ak by nebolo tak blbeho servisu na Aviu D nedám dopustiť a bral by som jednoznačne Avču .

Ak by som mal si mal vybrať teraz 12t. tak jednoznačne Iveco EuroCargo 120E24 - super motor, spoľahlivosť , výborný servis , lacne a veľmi dostupne diely .

S Manom skúsenosť nemám . Atego vraj poruchové ale tak isto to mam len od vodičov ..... .
radoslav39
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radoslav39 »

Od Iveca ma odrádza že ma vraj veľke problémy s elektrikou- kabeláž a dosť veľa problemou s AD-blue aspoň euro4 a euro5 tie neviem aké su.Ešte som aj rozmýšľal nad Daf LF220 alebo Midlumom 220-240 a tie vraj niektore modeli mali problém s vačkami.
SUV4
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 29.07.2009 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa SUV4 »

Tak nad Ivecom ani nerozmyslaj.U mna je to posledne,co by som kupil. :b:
radoslav39
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radoslav39 »

Áno tie staré ako Man,Daf a iné euro 2-3 viem že su v pohode,ale ja chcem kupiť euro4,euro 5 od roku 2007 do 2009 a o tie potrebujem vaše skusenosti kto na nich jazdil alebo opravoval.Za každú radu vopred ďakujem.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

jedneho co poznam jazdi do talianska na iveco 12 tonka.vsetko funguje ale motor uz berie olej asi liter na 1500km.a pred nedavnom davali nove turbo.motor ma 1 300 000km.
mccmcc
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 20.12.2008 11:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mccmcc »

Zdravím všetkých,
chodil som najviac na dvoch MB Atego, menej na DAFe a Ivecu.
Rozhodovať sa pri nákladiaku, je tuším ťažšie ako pri osobáku.
Mňa ani jedno nikde nikdy nenechalo, tak so spoľahlivosťou neviem veľmi, ale s Ivecom mal ten môj šéf nejaké problémy.
Na Mercedesoch som mával spotrebu 15l.
Môj názor, ja osobne by som preferoval DAF LF. S tým sa mi chodilo najlepšie, silný motor, ale vo vnútri tichučké. Iveco je hrkotálka.
meeo
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 26.02.2009 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa meeo »

Zdravim,Rado! Osobna skusenost(cca mil. km na ategu/TGL) a jednoznacne TGL je neporovnatelne pohodlnejsie,lepsie spracovana kabina,dolna postel kralovsky siroka,atd...No proste kopec vychytaviek na dlhe trasy.Na druhej strane,atego sa mi akosi lepsie jazdilo,aj ked napriklad kabina je o dve triedy horsia od manu,ja som si s ategom lepsie rozumel.Atego tychto rocnikov je fakt interierovo zastarale.
Spolahlivost u nas na firme(cca 10ks TGL,12ks ATEGO)BRUTALNE zle pre MAN,az tak,ze sef po urcitej dobe povedal:NIKDY UZ NEKUPIM MAN.Pravidelne totalna skoda na motore/prevodovke pred ubehnutim 440tis km.Mercedesy z tych rokov boli naproti tomu nezmary,bez problemov s jednou vymenov turba milion.K tym Man-om - bezne zodrane klukove loziska-300tiskm.,prasknute bloky(kludne 200tiskm)prepalene piesty,zadrete(osobna skusenost,120tiskm,v zaruke,tyzden na hoteli v rumunsku-vymena motora)atd,atd...,problematicka elektronika,vselijake nedodelavky(prekvapive) v inak prijemnom aute super pre sofera,horsie pre majitela.ATEGA z tej doby naproti tomu TRAKTOROVY rytmus jazdy,tvrde pedale,vysoka pohotov.hmotnost,priserne spravanie tempomatu(u modelov s oranzovo podsvietenou pristrojovkou,novsie bez chyby).

:LENZE!!!
Jedneho dna som nafasoval novucicke euro5 Atego 822(2011)s vlekom,jazdil som ho sam,jediny,najjemnejsie zachadzanie ako sa dalo(tempomat na max 86),a bac,pri 330tis.prasknute tri piesty.Nasledovala velka kontrolna akcia a dalsie tri ATEGA to iste(len kolegovci mali to stastie,ze im to nasli doma-u mna to skoncilo dierou v jednom pieste a odtahom z dialnice v DE v cene tusim 1800e/15km).

Takze,teraz bud mudry a vyber si.Na rovinu-mali sme na firme aj iveco,a to som sa vzdy rehotal,ze to auto je za trest.Uroven spracovania kabiny asi najhorsia aku som kedy videl u moderneho nakladneho auta,divna charakteristika asi vsetkeho,velmi lacny dojem.juuj,a zralooooooo...perlicka na zaver-kolko iveco fans ti povedalo,ze ked chces doliat olej do motora,tak dvihaj kabinu? =)
radoslav39
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radoslav39 »

meeo
Vy ste mali na firme Man 210 alebo 6 valce 240 ??? Lebo vraj 6valce 240 su v pohode alebo to je taký problemový ako 240 ??? A Artega ake ste mali motorizacie ??? A ešte ťa poprosím spotreba u Mana a Artega.
A tie Renaulty neviem,neviem...jedná seria 220DXI malá problém s vačkami a vraj nevydržala ani 100tis. a predna náprava vraj po 120 tis. úplna GO-rozbytá na šrot...
RAMIR
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 09.01.2010 16:06
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa RAMIR »

Máme Man TGL 12.240,2008,Euro 5,bez močoviny,12stupňový automat,24paliet,Mega,najazdené 857000km.Mezi 700-800tisíc km boli menené vstriky,brzdové kotúče.Olej sa mení po 60 000 km,nastavujú sa ventile.Automat radí super,samozrejmá je aj výmena oleja v ňom.Už by sme sa nevrátili k manuálu.Ak chceš,zavolaj mi 0917628700. :28b7:
meeo
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 26.02.2009 09:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa meeo »

Mali sme TGL 210,220(biturbo),240.Atega boli vsetko 220 konove.Je pravda,ze tie 240 posluchali o chlp lepsie ako tie stvorvalce,ale napr.olej zrali tiez celkom dost(trnava-madrid-trnava=4litre oleja).Len vsetko to co som pisal,plati pre auta s vlekom,tak to boli asi na ne trochu hardcore podmienky.Ja osobne by som s trochou obav isiel asi do toho man-u,ale faakt cely cas natrcene usi a ozaj citlivo vnimat stav,su mimoriadne citlive na udrzbu.Na druhej strane,ak chces kupit auto pre seba,tak starsi Mercedes by nemusel byt zla volba,lenze tie roky co si spominal,tak uz kazdy jeden bude mat cez milion km,tak neviem-neviem.Minimalne sedacky by si musel menit urcite.Tie v novych(2011+) ategach su ozaj super,v starych ciste utrpenie.
Spotreba starsie atego EURO 3 s vlekom 24-26litrov,man210/220 tak isto,240 od 26 hore.Atego nove(euro 5,2011) bez problemu 21,v zime max24.vsetko samozrejme s vlekom.Ked ti nejde v kazdom pripade o komfort,tak do mercedesu by si mal na udrzbe dat asi menej,aj ked tak stary Man bude mat uz asi vymeneny/generalkovany motor,tak tiez by to nemusela byt katastrofa.Co som sa po parkoviskach bavil s DAF-akmi,tak vsetci vraveli,ze dost zeru,a kabina sa mne zdala pomerne mala.
radoslav39
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radoslav39 »

Meo alebo niekto iný nemá skusenosť s automatom telligent u Mercedesa Artego ??? Či sa v pohode alebo su poruchové ???
Napísať odpoveď

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní