Artego,TGL 12 T spoľahlivosť
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05 Zdieľať na Facebook
Artego,TGL 12 T spoľahlivosť
Poprosil by som vás o radu kto má skusenosť s tými autami. Chcem kúpiť 12t (celk.hmot.)euro4,euro5 od roku 2007-2009 Artego 1223,1224 aleba Mana 12.240,12.210 a chcel by som vedieť aka je spotreba,spoľahlivosť,poruchy a celkové odporučania.prevodovka mechan. alebo automat....Zá radu vám vopred Dakujem.
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
Ja som mal Aviu D90 s motorom Cummins isbe3 - super a max spoľahlivé auto ale katastrofa servis . Auto malo celkovu hmotnosť 9t. a nosnosť 4,9 t. . Papala 14-17 L-100-km . Ak by nebolo tak blbeho servisu na Aviu D nedám dopustiť a bral by som jednoznačne Avču .
Ak by som mal si mal vybrať teraz 12t. tak jednoznačne Iveco EuroCargo 120E24 - super motor, spoľahlivosť , výborný servis , lacne a veľmi dostupne diely .
S Manom skúsenosť nemám . Atego vraj poruchové ale tak isto to mam len od vodičov ..... .
Ak by som mal si mal vybrať teraz 12t. tak jednoznačne Iveco EuroCargo 120E24 - super motor, spoľahlivosť , výborný servis , lacne a veľmi dostupne diely .
S Manom skúsenosť nemám . Atego vraj poruchové ale tak isto to mam len od vodičov ..... .
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 29.07.2009 20:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 20.12.2008 11:18 Zdieľať na Facebook
Zdravím všetkých,
chodil som najviac na dvoch MB Atego, menej na DAFe a Ivecu.
Rozhodovať sa pri nákladiaku, je tuším ťažšie ako pri osobáku.
Mňa ani jedno nikde nikdy nenechalo, tak so spoľahlivosťou neviem veľmi, ale s Ivecom mal ten môj šéf nejaké problémy.
Na Mercedesoch som mával spotrebu 15l.
Môj názor, ja osobne by som preferoval DAF LF. S tým sa mi chodilo najlepšie, silný motor, ale vo vnútri tichučké. Iveco je hrkotálka.
chodil som najviac na dvoch MB Atego, menej na DAFe a Ivecu.
Rozhodovať sa pri nákladiaku, je tuším ťažšie ako pri osobáku.
Mňa ani jedno nikde nikdy nenechalo, tak so spoľahlivosťou neviem veľmi, ale s Ivecom mal ten môj šéf nejaké problémy.
Na Mercedesoch som mával spotrebu 15l.
Môj názor, ja osobne by som preferoval DAF LF. S tým sa mi chodilo najlepšie, silný motor, ale vo vnútri tichučké. Iveco je hrkotálka.
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 26.02.2009 09:09 Zdieľať na Facebook
Zdravim,Rado! Osobna skusenost(cca mil. km na ategu/TGL) a jednoznacne TGL je neporovnatelne pohodlnejsie,lepsie spracovana kabina,dolna postel kralovsky siroka,atd...No proste kopec vychytaviek na dlhe trasy.Na druhej strane,atego sa mi akosi lepsie jazdilo,aj ked napriklad kabina je o dve triedy horsia od manu,ja som si s ategom lepsie rozumel.Atego tychto rocnikov je fakt interierovo zastarale.
Spolahlivost u nas na firme(cca 10ks TGL,12ks ATEGO)BRUTALNE zle pre MAN,az tak,ze sef po urcitej dobe povedal:NIKDY UZ NEKUPIM MAN.Pravidelne totalna skoda na motore/prevodovke pred ubehnutim 440tis km.Mercedesy z tych rokov boli naproti tomu nezmary,bez problemov s jednou vymenov turba milion.K tym Man-om - bezne zodrane klukove loziska-300tiskm.,prasknute bloky(kludne 200tiskm)prepalene piesty,zadrete(osobna skusenost,120tiskm,v zaruke,tyzden na hoteli v rumunsku-vymena motora)atd,atd...,problematicka elektronika,vselijake nedodelavky(prekvapive) v inak prijemnom aute super pre sofera,horsie pre majitela.ATEGA z tej doby naproti tomu TRAKTOROVY rytmus jazdy,tvrde pedale,vysoka pohotov.hmotnost,priserne spravanie tempomatu(u modelov s oranzovo podsvietenou pristrojovkou,novsie bez chyby).
:LENZE!!!
Jedneho dna som nafasoval novucicke euro5 Atego 822(2011)s vlekom,jazdil som ho sam,jediny,najjemnejsie zachadzanie ako sa dalo(tempomat na max 86),a bac,pri 330tis.prasknute tri piesty.Nasledovala velka kontrolna akcia a dalsie tri ATEGA to iste(len kolegovci mali to stastie,ze im to nasli doma-u mna to skoncilo dierou v jednom pieste a odtahom z dialnice v DE v cene tusim 1800e/15km).
Takze,teraz bud mudry a vyber si.Na rovinu-mali sme na firme aj iveco,a to som sa vzdy rehotal,ze to auto je za trest.Uroven spracovania kabiny asi najhorsia aku som kedy videl u moderneho nakladneho auta,divna charakteristika asi vsetkeho,velmi lacny dojem.juuj,a zralooooooo...perlicka na zaver-kolko iveco fans ti povedalo,ze ked chces doliat olej do motora,tak dvihaj kabinu? =)
Spolahlivost u nas na firme(cca 10ks TGL,12ks ATEGO)BRUTALNE zle pre MAN,az tak,ze sef po urcitej dobe povedal:NIKDY UZ NEKUPIM MAN.Pravidelne totalna skoda na motore/prevodovke pred ubehnutim 440tis km.Mercedesy z tych rokov boli naproti tomu nezmary,bez problemov s jednou vymenov turba milion.K tym Man-om - bezne zodrane klukove loziska-300tiskm.,prasknute bloky(kludne 200tiskm)prepalene piesty,zadrete(osobna skusenost,120tiskm,v zaruke,tyzden na hoteli v rumunsku-vymena motora)atd,atd...,problematicka elektronika,vselijake nedodelavky(prekvapive) v inak prijemnom aute super pre sofera,horsie pre majitela.ATEGA z tej doby naproti tomu TRAKTOROVY rytmus jazdy,tvrde pedale,vysoka pohotov.hmotnost,priserne spravanie tempomatu(u modelov s oranzovo podsvietenou pristrojovkou,novsie bez chyby).
:LENZE!!!
Jedneho dna som nafasoval novucicke euro5 Atego 822(2011)s vlekom,jazdil som ho sam,jediny,najjemnejsie zachadzanie ako sa dalo(tempomat na max 86),a bac,pri 330tis.prasknute tri piesty.Nasledovala velka kontrolna akcia a dalsie tri ATEGA to iste(len kolegovci mali to stastie,ze im to nasli doma-u mna to skoncilo dierou v jednom pieste a odtahom z dialnice v DE v cene tusim 1800e/15km).
Takze,teraz bud mudry a vyber si.Na rovinu-mali sme na firme aj iveco,a to som sa vzdy rehotal,ze to auto je za trest.Uroven spracovania kabiny asi najhorsia aku som kedy videl u moderneho nakladneho auta,divna charakteristika asi vsetkeho,velmi lacny dojem.juuj,a zralooooooo...perlicka na zaver-kolko iveco fans ti povedalo,ze ked chces doliat olej do motora,tak dvihaj kabinu? =)
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05 Zdieľať na Facebook
meeo
Vy ste mali na firme Man 210 alebo 6 valce 240 ??? Lebo vraj 6valce 240 su v pohode alebo to je taký problemový ako 240 ??? A Artega ake ste mali motorizacie ??? A ešte ťa poprosím spotreba u Mana a Artega.
A tie Renaulty neviem,neviem...jedná seria 220DXI malá problém s vačkami a vraj nevydržala ani 100tis. a predna náprava vraj po 120 tis. úplna GO-rozbytá na šrot...
Vy ste mali na firme Man 210 alebo 6 valce 240 ??? Lebo vraj 6valce 240 su v pohode alebo to je taký problemový ako 240 ??? A Artega ake ste mali motorizacie ??? A ešte ťa poprosím spotreba u Mana a Artega.
A tie Renaulty neviem,neviem...jedná seria 220DXI malá problém s vačkami a vraj nevydržala ani 100tis. a predna náprava vraj po 120 tis. úplna GO-rozbytá na šrot...
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 09.01.2010 16:06
- Bydlisko: LM Zdieľať na Facebook
Máme Man TGL 12.240,2008,Euro 5,bez močoviny,12stupňový automat,24paliet,Mega,najazdené 857000km.Mezi 700-800tisíc km boli menené vstriky,brzdové kotúče.Olej sa mení po 60 000 km,nastavujú sa ventile.Automat radí super,samozrejmá je aj výmena oleja v ňom.Už by sme sa nevrátili k manuálu.Ak chceš,zavolaj mi 0917628700.
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 26.02.2009 09:09 Zdieľať na Facebook
Mali sme TGL 210,220(biturbo),240.Atega boli vsetko 220 konove.Je pravda,ze tie 240 posluchali o chlp lepsie ako tie stvorvalce,ale napr.olej zrali tiez celkom dost(trnava-madrid-trnava=4litre oleja).Len vsetko to co som pisal,plati pre auta s vlekom,tak to boli asi na ne trochu hardcore podmienky.Ja osobne by som s trochou obav isiel asi do toho man-u,ale faakt cely cas natrcene usi a ozaj citlivo vnimat stav,su mimoriadne citlive na udrzbu.Na druhej strane,ak chces kupit auto pre seba,tak starsi Mercedes by nemusel byt zla volba,lenze tie roky co si spominal,tak uz kazdy jeden bude mat cez milion km,tak neviem-neviem.Minimalne sedacky by si musel menit urcite.Tie v novych(2011+) ategach su ozaj super,v starych ciste utrpenie.
Spotreba starsie atego EURO 3 s vlekom 24-26litrov,man210/220 tak isto,240 od 26 hore.Atego nove(euro 5,2011) bez problemu 21,v zime max24.vsetko samozrejme s vlekom.Ked ti nejde v kazdom pripade o komfort,tak do mercedesu by si mal na udrzbe dat asi menej,aj ked tak stary Man bude mat uz asi vymeneny/generalkovany motor,tak tiez by to nemusela byt katastrofa.Co som sa po parkoviskach bavil s DAF-akmi,tak vsetci vraveli,ze dost zeru,a kabina sa mne zdala pomerne mala.
Spotreba starsie atego EURO 3 s vlekom 24-26litrov,man210/220 tak isto,240 od 26 hore.Atego nove(euro 5,2011) bez problemu 21,v zime max24.vsetko samozrejme s vlekom.Ked ti nejde v kazdom pripade o komfort,tak do mercedesu by si mal na udrzbe dat asi menej,aj ked tak stary Man bude mat uz asi vymeneny/generalkovany motor,tak tiez by to nemusela byt katastrofa.Co som sa po parkoviskach bavil s DAF-akmi,tak vsetci vraveli,ze dost zeru,a kabina sa mne zdala pomerne mala.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 02.06.2010 13:05 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní