825 638
inzerátov
Pridať inzerát

Alfa Romeo 159 2.4 jtdm - klepanie pri záťaži

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Alfa Romeo fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
Predmet: Alfa Romeo 159 2.4 jtdm - klepanie pri záťaži PríspevokZaslal: 17.06.2018 11:44   
Zdravím páni.Potreboval by som radu ohľadom jedného problému.Ide o Alfu 159 2.4 jtdm 147kw 270 000km.Problém spočíva v tom,že pri zohriatom motore po zošliapnutí plynového pedála,čosi poklepkáva z pravej strany (od strany rozvodov) Intenzita klepania sa stupňuje podľa otáčok motora.Motor štartuje na brnk,výkon nestráca,len klepe.Za studena alebo na volnobehu je ticho,klepe len pri záťaži a pri zohriatom motore.Už som aj vymenil 3 vstrekovače,ktoré sa zdali byť hlučnejšie,no nepomohlo.Auto bolo aj na diagnostike a žiadnu chybu nezobrazilo.Ak niekto vie,prosím poraďte.Zatiaľ ďakujem
Citovať
marco98
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 19 február 2015
Príspevky: 203
Nabehané: 1 dní 4 hod 30 min
PríspevokZaslal: 17.06.2018 18:45   
Diagnostika ale neukáže mechanickú chybu. (Klepanie je jednoznačne chyba mechanického pôvodu.) Píšeš že to robí po zohriatí, kov sa vplyvom teploty roztiahne, preto to tipujem možno na niečo v oblasti klinového remeňa-možno napínacia kladka? Asi by som šiel po tejto alternatíve.
Citovať
uwa7766123456
Založený: 09 apríl 2018
Príspevky: 2
Nabehané: 8 min
PríspevokZaslal: 17.06.2018 21:01   
mne to robila dvojhmotna remenica na kluke,tiez ked sa zohrial motor.Pozrel by som asi najskor to,pripadne to moze byt aj remenica na klima kompresore ak je uz lozisko na tom horsie.A ak to bude ta remenica na kluke tak kup urcite original,bude stat trochu viac ale v konecnom dosledku usetris.
Citovať
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 17.06.2018 21:22   
Dvojhmota aj so spojkou a rozvodmy už bola vymenená ešte v novembri minulého roka,takže to asi môžem vylúčiť.Na klímu to netypujem,tá skôr hrkoce.skôr by to mohla byť tá napínacia kladka.Pôvodne som myslel,że sa to bude motať niekde okolo vstrekovačov,či čerpadla,drv ventil a tak.No uvidíme.V stredu vymením tú kladku a nechám sa prekvapiť.Snáď to už konečne prestane.
Citovať
uwa7766123456
Založený: 09 apríl 2018
Príspevky: 2
Nabehané: 8 min
PríspevokZaslal: 17.06.2018 21:40   
ja som nemyslel dvojhmotny zotrvak,na kľuke je taka veľká remenica ktorá ma v strede gumu kvôli tlmeniu kmitov a zrovna mne robila niečo ako popisujes,ale samozrejme je mozne že to robí aj niektorá kladka.
Citovať
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 17.06.2018 21:49   
Jasné chápem,len som to nedopísal.Tá už bola tiež vymenená.Vtedy som menil aj vodiacu kladku,takže už zostáva len tá napínacia.Ak to vôbec bude v kladke...
Citovať
Petzi
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 19 august 2008
Príspevky: 328
Nabehané: 4 dní 8 hod 13 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 04:44   
Zdravim ta. Tak mojmu bratovy to robilo na tejto motorizacii tesne pred tym ked motor odysiel do vecnych lovist. Ojnica cez prednu kapotu sa potrebovala nadychat cerstveho vzduchu.
Citovať
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 06:49   
Ojnicu som už počul búchať.Tá robí iný rámus.Viem,že sa to pri týchto motoroch stáva,ale toto je len také klepkanie.Neviem presne k čomu by som ten zvuk porovnal.Skôr by to mohlo byť akoby klepal ventil,ale myslím,že ten by skôr bolo počuť za studena,než za tepla.
Citovať
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 90
Nabehané: 10 hod 13 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 16:53   
Omyl. Ventily, alebo skôr zlé hydraulické zdvihátka ventilov, počuť najlepšie keď je motor zohriaty. Mal som na Mercedese 4 z 10 zlé a klepalo alebo skôr cvakalo to ako šijací stroj. S pridávaním plynu frekvencia cvakania sa zvyšovala.
Citovať
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 19:42   
George2.5 cvakali aj na volnobehu,či nie?Pri studenom štarte je počut zdvihátká na pár sekúnd,ale potom všetko stíchne.Skúšal som aj priložit trubku na kryt vačiek ku každej slze a nič.Žiadny klepot.Možno to naozaj bude len tá kladka...
Citovať
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 90
Nabehané: 10 hod 13 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 21:31   
Áno. Cvakali aj na voľnobehu. Pri studenom motore ich nebolo počuť, pretože vtedy je ešte olej hustý. Ak sa však motor zohrial, cvakal ako šijací stroj.
Neviem u Alfy ako, ale pri MB 124 veľmi jednoducho som zistil. Dal som dole veko ventilov a potlačil zdvihátka. Ak som cítil čo i len malú vôľu, vedel som, že je zrelý na výmenu. Menil som komplet 10ks.
Citovať
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 21:48   
Lenže v mojom prípade na volnobehu nič necvaká a ani neklepe.Dnes som si všimol,že ten klepot je v rozmedzí otačok od 1500 po 3000 potom už nič.Pri vyžších otáčkach už asi nestíha klepať ????
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 77
Nabehané: 14 hod 10 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 21:57   
skús nechať auto postáť tak aspoň deň a dobre počuvaj či zaklepe tesne sekudu či dve po naštartovaní. Ak áno, mám pre teba zlé správy..

Ak už má motor vôľu na niektorom z ojničných ložísk, ozve sa zaklepanie kým čerpadlo natlačí olej.
Symptómy viac menej sedia studený hustý olej stačí na vymedzenie zvýšenej vôle, no keď s teplotou zredne začne sa ozývať klepanie.
Klepanie ďalej utícha so zvýšenými otáčkami pretože sa zvýši tlak oleja.

Ak sa teória potvrdí, odporúčam skúsiť zmeniť olej za 10w60. Aj taký "chytený" motor ešte môže spraviť x10000
km.. vlastná skúsenosť
Citovať
miko130
Založený: 02 marec 2010
Príspevky: 60
Nabehané: 9 hod 24 min
PríspevokZaslal: 18.06.2018 22:09   
Pedro 25 auto stálo už aj týždeň a pri naštartovaní bolo počuť len ventyli a aj to len 2-3 sekundy kým dotlačilo olej.
Citovať
marek165
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 12 október 2007
Príspevky: 137
Nabehané: 9 hod 59 min
PríspevokZaslal: 20.06.2018 18:00   
Vylagrovane ložiská na kluke+spodné oko ojnice..vlastná skusenost. Motor najpr jemne klepal a potom sa odporúčal... Začalo to najprv občas pri veľkej záťaži...potom stále a potom to prišlo...
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Alfa Romeo fórum