Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Moderátori: mhlavaty, foter, niner, Atlas, LOCHNESS
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Ahojte. Nestretol sa niekto náhodou s podobným problémom? Mám alfu 159 2.4 JTD so 6. st. automatom a pri stlačení gombíka START to iba cvakne a auto nenaštartuje. Niekedy auto štartne na prvú inokedy musím stláčať gombík štartovania aj 15-20x …niekedy aj viac. Myslel som, že to bude štartér tak som ho vymenil ale problém stále pretrváva. Vopred ďakujem za možné návrhy riešenia.
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Baterka má asi pol roka, kupoval som novú.
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Vďaka, skúsim to skontrolovať
-
Emfo
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Skontrolovat aj ukostrenie motora v akom je stave.
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Kablovanie ukostrenia sa vymenilo no problém stále pretrváva
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26128
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
To je toto aký spôsob neviem,ale meniť a nevedieť či oprávnene alebo nie...sa mi nezdá.
Batéria je overená +-za 10 sekund,môže sa ísť na istotu.Štartér overený tiež rýchle (podľa prístupu) to sa mi teraz nevybavuje aký je tam prístup.Kabeláž akákoľvek silová alebo bežná signálová na prechodové pomery,otázka chvilky z istotou 1000% Prečo teda výmeny ?! na slepo
Alebo skúsme inak...aký vnútorný odpor batérie naznačuje že končí ? Aký prechodový odpor silových uzlov napr kábel očko/kostra je ešte prípustný,prípadne aký je prípustný pokles napätie pri prechode prúdu v silových spojoch.
Kedže na to odpoveď je jasná,sa treba opýtať či nie je cesta lepšia to predsa nechať pomerať tam kde to vedia.Dnes posraté mestečko kde žijem má 25 servisov,čo viem troch elektrikárov.
Batéria je overená +-za 10 sekund,môže sa ísť na istotu.Štartér overený tiež rýchle (podľa prístupu) to sa mi teraz nevybavuje aký je tam prístup.Kabeláž akákoľvek silová alebo bežná signálová na prechodové pomery,otázka chvilky z istotou 1000% Prečo teda výmeny ?! na slepo
Alebo skúsme inak...aký vnútorný odpor batérie naznačuje že končí ? Aký prechodový odpor silových uzlov napr kábel očko/kostra je ešte prípustný,prípadne aký je prípustný pokles napätie pri prechode prúdu v silových spojoch.
Kedže na to odpoveď je jasná,sa treba opýtať či nie je cesta lepšia to predsa nechať pomerať tam kde to vedia.Dnes posraté mestečko kde žijem má 25 servisov,čo viem troch elektrikárov.
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Prvý bol vymenený štartér za nový, potom bola overená aj batérie a teraz bolo menené káblovanie na kostre. Všetko v servise, nie mnou doma … hladám radu tu, lebo už ani mechanici si s tým nevedia dať rady.
-
oco13
- Príspevky: 18761
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Keď si už zo strany štartera všetko pomenil tak by som išiel po povolení štartovať. Bezklúčové štartovanie to nie je len gombík, ale pýta to aj rýchlosť v neutrali zaťaženú sedačku a neviem čo ešte (asi zamok volantu). Mám takého francúza a ak zaparkujem naklonený na bok alebo s blbo vytočenými kolesami musím mu pridvihnúť volant inak smola.
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26128
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Usta sú ? Pýtať sa vieme ? Vôbec,komunikovať vieme ? v tom alebo inom servise.uwa0908883094 napísal: ↑23.10.2023 14:24 Prvý bol vymenený štartér za nový, potom bola overená aj batérie a teraz bolo menené káblovanie na kostre. Všetko v servise, nie mnou doma … hladám radu tu, lebo už ani mechanici si s tým nevedia dať rady.
Auto mi neštartuje,zistite,dajte vedieť,tu je tel číslo,dohodneme čo ďalej.
Pane...máte zlý štartér.Ak po výmene nebude štartovať tak ho roztrhnem ako hada a bude zadarmo dávať späť pôvodný. Ja ten štýl dokonale poznám,je bežný.Príde mi auto po xy výmenách zapalovacích modulov,v kufry ich gazda nosil.Závada odhalená - trhlinka v pätke konektora vstrekovača,sporadicky prestal dávať palivo.Logicky vždy rozbabrali,odchádzal z autom ok,na druhý deň znova problém a pokojne ho pokaždý raz skasli a dali nový modul.Tak sa auto urobilo a gazdovy som všetky "pokazené" moduly nahádzal na motor a poslal reklamovať do autorizáka.Čo urobil ? No nešiel
Potom že SVK je chudobná krajina.Ludia pindajú,ale vždy na nesprávnom mieste
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Kámo, predstav si, že ústa sú a komunikovať a pýtať sa viem. Pýtal som sa vo viacerých servisoch, ale žiaľ nevedeli mi pomôcť tak sa pýtam a skúšam nájsť radu tu. Žiaľ niesom mechanik a neviem si to rozobrať a následne naspäť pospájať. A nakoľko auto denne potrebujem nemôžem si dovoliť ho nechať niekde v servise 3-4 týždne, kým sa možno dopátrajú k chybe…vo váčšine by ma aj tak len odbili so slovami, že je to chybný štartér. Ako to viem? Lebo ma tak aj odbili. Tak preto sa pýtam aj tu a som vďačný za každú radu. Ale komenty typu “vieme komunikovat? pýtať sa…” atď sú mi na 4 písmenká a nemyslím tým L E Č O … tak si ich nechaj pre iných… hľadám tu radu, ale to si asi ani po druhom komente nepochopil. Nevadi. Ale aj tak ďakujem za tvoje príspevky. PEACEmhlavaty napísal: ↑23.10.2023 19:06Usta sú ? Pýtať sa vieme ? Vôbec,komunikovať vieme ? v tom alebo inom servise.uwa0908883094 napísal: ↑23.10.2023 14:24 Prvý bol vymenený štartér za nový, potom bola overená aj batérie a teraz bolo menené káblovanie na kostre. Všetko v servise, nie mnou doma … hladám radu tu, lebo už ani mechanici si s tým nevedia dať rady.
Auto mi neštartuje,zistite,dajte vedieť,tu je tel číslo,dohodneme čo ďalej.
Pane...máte zlý štartér.Ak po výmene nebude štartovať tak ho roztrhnem ako hada a bude zadarmo dávať späť pôvodný. Ja ten štýl dokonale poznám,je bežný.Príde mi auto po xy výmenách zapalovacích modulov,v kufry ich gazda nosil.Závada odhalená - trhlinka v pätke konektora vstrekovača,sporadicky prestal dávať palivo.Logicky vždy rozbabrali,odchádzal z autom ok,na druhý deň znova problém a pokojne ho pokaždý raz skasli a dali nový modul.Tak sa auto urobilo a gazdovy som všetky "pokazené" moduly nahádzal na motor a poslal reklamovať do autorizáka.Čo urobil ? No nešiel
Potom že SVK je chudobná krajina.Ludia pindajú,ale vždy na nesprávnom mieste
-
oco13
- Príspevky: 18761
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Len taká malá poznámka - v rovnakej situacii som už viac ako 30 rokov. aj ja aj manželka potrebujeme denne auto na dochádzanie do práce hore dolu 100km denne. Riešenie, celkom jednoduché - mám sumu xy - nekúpim za ňu dve autá, ale tri . Holé, bosé, jednoduché , čo na aute nie je to sa nepokazí. A jazdíme obaja ak sa niečo pokazí, je doma vždy náhradné auto.A nakoľko auto denne potrebujem nemôžem si dovoliť ho nechať niekde v servise 3-4 týždne, kým sa možno dopátrajú k chybe…vo váčšine by ma aj tak len odbili so slovami, že je to chybný štartér.
K servisom - za A mám mechanika a kupujem auto aké mi on poradí
Za B kúpim hocičo ale mám velmi dobrého mechanika čo zvládne aj horšie servisovatelné autá.
To je len také zamyslenie starého sedliaka pred dôchodkom.
A Milanove rady by som si ukladal na extra hardisk, lebo raz tu už nebudú.....
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26128
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Kámo, predstav si, že ústa sú a komunikovať a pýtať sa viem
Nestojím o prestrelku,len si myslím že úplne iná odpoveď sa dá dostať pokiaľ niekto napíše...pani poradte...ako overím štarter,servis dáva dlhé termíny a potrebujem auto.
Proste a jednoducho...pýtať sa pred (rozhodnutím) vymontovať,objednať atd atd a to naslepo.Pokiaľ nový,tak aspoň z nádejou na opravu,zato za dosť peňazí.Pokiaľ vrakáč tak fatálne naslepo z rizikom vymontovania dobrého a vloženia zlého.Z jahody som nepadol aby som nevedel ako to funguje v SVK od A po Z v každom detaile.No a logicky,nepoznal ľudí.
Ja si dodnes pamätám AR 159 kde som vložil motor...a tiež nenaštartoval,len točil.Príčina nezapojená váha.Motor na brnk chytil,len to bolo divné že u AR je taká reakcia na váhu.Tak som ju ešte dva razy odpojil a zapojil,vždy s odpojenou točil naprázdno.Nie je to tento prípad,ale...už to tu písali...každý menežment má podmienky ktoré musia byť splnené aby bol štart vôbec povolený.Jeden neodbrzdí pre otvorené dvere,druhý nepustí stierače pre nadovretú kapotu,tretí nespustí regeneráciu pre málo paliva v nádrži...preto som napísal že...výmena na slepo je len veľmi výnimočne to potrebné u porúch kde to isté vie spôsobiť sto rôznych vecí a príčin.Celá kritika je len o tom...prečo prichádzať o peniaze za opravu na slepo.Česi to často používajú a je v tom veľa pravdy -- lína huba,hotové neštestí !
Nestojím o prestrelku,len si myslím že úplne iná odpoveď sa dá dostať pokiaľ niekto napíše...pani poradte...ako overím štarter,servis dáva dlhé termíny a potrebujem auto.
Proste a jednoducho...pýtať sa pred (rozhodnutím) vymontovať,objednať atd atd a to naslepo.Pokiaľ nový,tak aspoň z nádejou na opravu,zato za dosť peňazí.Pokiaľ vrakáč tak fatálne naslepo z rizikom vymontovania dobrého a vloženia zlého.Z jahody som nepadol aby som nevedel ako to funguje v SVK od A po Z v každom detaile.No a logicky,nepoznal ľudí.
Ja si dodnes pamätám AR 159 kde som vložil motor...a tiež nenaštartoval,len točil.Príčina nezapojená váha.Motor na brnk chytil,len to bolo divné že u AR je taká reakcia na váhu.Tak som ju ešte dva razy odpojil a zapojil,vždy s odpojenou točil naprázdno.Nie je to tento prípad,ale...už to tu písali...každý menežment má podmienky ktoré musia byť splnené aby bol štart vôbec povolený.Jeden neodbrzdí pre otvorené dvere,druhý nepustí stierače pre nadovretú kapotu,tretí nespustí regeneráciu pre málo paliva v nádrži...preto som napísal že...výmena na slepo je len veľmi výnimočne to potrebné u porúch kde to isté vie spôsobiť sto rôznych vecí a príčin.Celá kritika je len o tom...prečo prichádzať o peniaze za opravu na slepo.Česi to často používajú a je v tom veľa pravdy -- lína huba,hotové neštestí !
-
uwa0908883094
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12.06.2017 12:32 Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Ani ja nestojím o prestrelky, výmeny neboli robené naslepo. Len v rýchlosti, auto som kupoval od mojho mechanika, ktorý to auto doteraz servisuje. Tesne predtým ako som auto od neho kúpil tam menil štartér za repas a taktiež batéria za novú. Bolo to pred rokom. Auto štartovalo na brnk. Problém začal cca pred polrokom. Batéria sa skontrolovala a bola OK. Následne, kedže štartér bol repas, mysleli sme že to bolo chybný kus, čo sa po demontáži aj potvrdilo, tak sa objednal nový, tentokrát už nie repas. Problém sa odstránil asi na týždeň. Potom som napísal sem a ďalej to už poznáš….medzitým som sa pýtaj aj ja aj kamoš xy ľudí či s tým nevedia helfnút a všade to bolo len vymeň štartér…mam pocit, že to bude len najká podobná chyba, ako tá, ktorú si spominal s tou váhou vzduchu, ale je to ako hladať ihlu v kope sena…ked stlačim tlačidlo ŠTART tak predpokladám, že ťahá šťavu z batérie, lebo sem-tam po 10 alebo 11 stlačení už pomaly vypína systémy ako ABS, airbag, rozsvietia sa kontrolky žhavenia ale štartér za boha neroztoči iba cvakne.
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26128
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Riešenie je presne tak geniálne jednoduché ako veľmi problematické.Tento prípad kde nie sú jasné základné veci by sa riešil za použitia datového rekordéra,čo je vlastne osemkanálový osciloskop.Urobí sa záznam (max) ôsmych napätí a prúdov podla potreby akú máme.Tj či prúd prichádza a odchádza z nejakého uzla kedy a ako a z akými parametrami.Z nahrávky sa vysleduje všetko čo sa po el.stránke udialo od prvého dotyku klúča. Tak isto sa doslova bleskovo overí všetko okolo silových spojov aj tok silového prúdu aj keby dosahoval 1000 A pri nábehu.V tom momente je napr jasné resp sa odhalí že pri počiatočnom náraze obrovského prúdu klesá napätie pod kritickú hodnotu a vyraďuje riadiacu (e) jednotky z práce.
Veľmi problematické je nájsť pracovisko alebo diagnostika vo svojom bezprostrednom okolí nakoľko to nebývajú chlapci z učńovkami a mnohý a väčšina sú VŠ vzdelaný ľudia a často aj vyťažený.Na SVK ich zase až tak málo nie je,ale stále sú brutálne nedostatkový. Sú nájditeľný v rôznych zoznamoch,v komunitách napr Jiří Hampl diagnostika,alebo na oscilo zamerané FCD.eu je tam slušne aj slovenských autodiagnostikov aj z údajmi. Jediné čomu sa ľudsky dá rozumieť,je že majiteľ nepojazdného auta sa dlho bráni ho nosiť odťahovkou a tak často minie viac peňazí než by to urobil hneď.A pokiaľ cena auta podlieza cenu už samotného odťahu to nik robiť nebude a dáva to zmysel. Oscilo (paralelná diagnostika) má možnosť práce aj na mrtvych neštartujúcich atd autách bez obmedzenia značky,preto to píšem.Toto fórum nedáva priestor pre podobné informácie o tejto diagnostike takže ich treba hľadať tam kde sú chránené trochu inak.To som písal v počiatku...umenie pýtať sa,komunikovať a hľadať
Dať priamu radu tu nejde...je to predpísať liek a nevidieť pacienta,to je cesta do průšvihu
Veľmi problematické je nájsť pracovisko alebo diagnostika vo svojom bezprostrednom okolí nakoľko to nebývajú chlapci z učńovkami a mnohý a väčšina sú VŠ vzdelaný ľudia a často aj vyťažený.Na SVK ich zase až tak málo nie je,ale stále sú brutálne nedostatkový. Sú nájditeľný v rôznych zoznamoch,v komunitách napr Jiří Hampl diagnostika,alebo na oscilo zamerané FCD.eu je tam slušne aj slovenských autodiagnostikov aj z údajmi. Jediné čomu sa ľudsky dá rozumieť,je že majiteľ nepojazdného auta sa dlho bráni ho nosiť odťahovkou a tak často minie viac peňazí než by to urobil hneď.A pokiaľ cena auta podlieza cenu už samotného odťahu to nik robiť nebude a dáva to zmysel. Oscilo (paralelná diagnostika) má možnosť práce aj na mrtvych neštartujúcich atd autách bez obmedzenia značky,preto to píšem.Toto fórum nedáva priestor pre podobné informácie o tejto diagnostike takže ich treba hľadať tam kde sú chránené trochu inak.To som písal v počiatku...umenie pýtať sa,komunikovať a hľadať
Dať priamu radu tu nejde...je to predpísať liek a nevidieť pacienta,to je cesta do průšvihu
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26128
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Alfa Romeo 159 , 2.4 JTD - zlé štartovanie
Presne toto čo píšeš...baterka s vnútorným odporom 22 mili ohm štartuje,ale končí a pri prvej krízovej situácii zradí.Odmerajú 12,3 V atd a veď je dobrá.Nie je,tento parameter nestačí a je zavádzajúci pokiaľ sa sleduje iba on.Dobrá baterka z odporom 5 mili je už iná káva.Ale to sme zase doma,treba mať čím to odmerať a je ťažko predstaviteľné že niekto doma meria jednotkové mili ohmy na štyri desatinné miesta,čo je prakticky skrat.Toto nie je miesto na školenie,za to berú niekde peniaze,ale aspoň toľko potuchy by ľudia mali mať,že jeden posratý prechodový odpor vie spôsobiť že na kostre auta sa objaví niekolko voltov. Účinok vie byť desný vie priniesť nepochopiteľné javy.Takže zase len...merať !
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných