Alfa Romeo 159 1.9 jtdm - chyba škrtiacej klapky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 18.05.2008 14:21 Zdieľať na Facebook
Alfa Romeo 159 1.9 jtdm - chyba škrtiacej klapky
Dobrý večer,
rád by som sa touto cestou opýtal skúsenejších, či sa stretli s chybovým kódom P2108 (Motorised throttle - invalid signal/fatal), P2111 (Motorised throttle - invalid signal/stored).
Pár slov o aute:
Alfa Romeo 159 1.9jtdm, 110kW, diesel, 6M, stav na tachometri: 210tis, rv 2007
Vyčítanie chýb prebehlo cez multiecuscan. Tú klapku (aktuátor?) spolu aj s EGR ventilom som demontoval cca pred 2 týždňami, kompletne vyčistil a poskladal.
Príznaky:
Chyba sa objavovala sporadicky (1x týždenne) začiatkom jesene. Postupne sa to zhoršovalo. Nakoľko som mal podozrenie na mechanickú závadu spôsobenú znečistením, tak som to vyčistil.
Typicky sa problém prejavoval za týchto podmienok:
Teplota okolia pod 5stupnov, studeny motor, po nastartovani a prejdeni cca 1-2 km, typicky pri zaradenom 4 tom prevodom stupni v rozsahu cca 1500 až 1800 ot/min. Následne nebolo možné aktivovať tempomat a otáčky (aj na neutráli) boli limitované na 2000 ot/min. Prakticky ani pri plnom stlaceny plynoveho pedala nebolo mozne prekonat 2000 ot/min. Po zastaveni a opakovanom nastartovani slo v ceste dalej pokracovat, ako keby sa nic nedialo
Dnes som vysledoval toto:
P2111 je akasi permanentna chyba, aj ked je zmazana za jazdy, prakticky hned sa objavi, roblem ale sposobuje P2108, ktora ak je pritomna limituje RJ na spominanych 2000 ot/min. Po dosiahnuti teploty motora cca 70stupnov sa uz P2108 neprejavovala.
Momentalne je auto v takom stave, ze ak sa chce dostat priatelka z prace domov (15km), prve 4 km zhasina/startuje 4krat, kym jej auto nejde "normalne".
Chcem sa opytat, ci tento problem moze mat viac pricin, alebo proste nie je ina moznost, len spominany "aktuator" (je to spravny nazov?) vymenit?
Ďakujem za odpovede.
Jozef
[img]http://s14.postimg.org/i6uzs7mlc/220114 ... r_code.jpg[/img]
rád by som sa touto cestou opýtal skúsenejších, či sa stretli s chybovým kódom P2108 (Motorised throttle - invalid signal/fatal), P2111 (Motorised throttle - invalid signal/stored).
Pár slov o aute:
Alfa Romeo 159 1.9jtdm, 110kW, diesel, 6M, stav na tachometri: 210tis, rv 2007
Vyčítanie chýb prebehlo cez multiecuscan. Tú klapku (aktuátor?) spolu aj s EGR ventilom som demontoval cca pred 2 týždňami, kompletne vyčistil a poskladal.
Príznaky:
Chyba sa objavovala sporadicky (1x týždenne) začiatkom jesene. Postupne sa to zhoršovalo. Nakoľko som mal podozrenie na mechanickú závadu spôsobenú znečistením, tak som to vyčistil.
Typicky sa problém prejavoval za týchto podmienok:
Teplota okolia pod 5stupnov, studeny motor, po nastartovani a prejdeni cca 1-2 km, typicky pri zaradenom 4 tom prevodom stupni v rozsahu cca 1500 až 1800 ot/min. Následne nebolo možné aktivovať tempomat a otáčky (aj na neutráli) boli limitované na 2000 ot/min. Prakticky ani pri plnom stlaceny plynoveho pedala nebolo mozne prekonat 2000 ot/min. Po zastaveni a opakovanom nastartovani slo v ceste dalej pokracovat, ako keby sa nic nedialo
Dnes som vysledoval toto:
P2111 je akasi permanentna chyba, aj ked je zmazana za jazdy, prakticky hned sa objavi, roblem ale sposobuje P2108, ktora ak je pritomna limituje RJ na spominanych 2000 ot/min. Po dosiahnuti teploty motora cca 70stupnov sa uz P2108 neprejavovala.
Momentalne je auto v takom stave, ze ak sa chce dostat priatelka z prace domov (15km), prve 4 km zhasina/startuje 4krat, kym jej auto nejde "normalne".
Chcem sa opytat, ci tento problem moze mat viac pricin, alebo proste nie je ina moznost, len spominany "aktuator" (je to spravny nazov?) vymenit?
Ďakujem za odpovede.
Jozef
[img]http://s14.postimg.org/i6uzs7mlc/220114 ... r_code.jpg[/img]
-
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: 29.12.2006 08:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 18.05.2008 14:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Pozor na to rozlíšiť že čo je príčina a čo následok. Teplota môže ovplyvňovať základnú polohu klapky...a teda pri nízkej teplote je klapka v inej polohe ako po zohriati, . Môže byť zlé len snímanie polohy či tam je potenciometer alebo je to riešené digitálne že ráta nejaké impulzy zo snímača už neviem.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných