Alfa Romeo 147 1.6 16V T.S 77kw - olej do motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 139
- Dátum registrácie: 16.01.2009 20:19 Zdieľať na Facebook
Alfa Romeo 147 1.6 16V T.S 77kw - olej do motora
Zdravim kupil som jazdenu Alfu 147 s orig. km 95 500 no v servisnej knizke je zapisany olej castol edge 5w30. Co si o tom myslite vy? Skusenosti s Alfou nemam preto chcem poradit. Motor za studena nejde uplne potichu, potom po zahriati ho uz menej pocut. Ak by som ho chcel vymenit za seleniu 10w40, dalo by sa? Neuskodilo by to motoru taka zmena oleja? Este mensia podotazka, "rozvody" sa menia cca po 60 000 km? Dakujem
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Neviem kolko to má servisný interval na rozvody, ale tie rozvody strielali skôr ako došlo k intervalu, preto je odporúčané meniť skôr.
Ked klepe za studena tak je variator pre vačky v koncoch
Inak nie zrovna rozumná kúpa, žerie to benzín jak besné na to že to je 1600ccm a z hladiska údržby žiadna sláva, dosť finančne nákladné či už ohladne motora alebo podvozku
Priemerná spotreba http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... &gearing=1 za to jazdia kludne 2.0i
Ked klepe za studena tak je variator pre vačky v koncoch
Inak nie zrovna rozumná kúpa, žerie to benzín jak besné na to že to je 1600ccm a z hladiska údržby žiadna sláva, dosť finančne nákladné či už ohladne motora alebo podvozku
Priemerná spotreba http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... &gearing=1 za to jazdia kludne 2.0i
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09 Zdieľať na Facebook
Mam doma 2 x 147 77kw a 1ks 147 88kw no ale pokiaľ mi je dobre známe tak 77kw nikdy nemala variator takze tolko k radám ostatným, 77kw je slabšia verzia od 88kw verzie s wariatorom, olej vypusti a jediné selenia 10w40 20k pre 77kw, filter oleja kup s kartkou hlavičkou a k tej spotrebe viac ako 8-9l po meste tento motor nezoberie...
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 139
- Dátum registrácie: 16.01.2009 20:19 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 21.10.2013 09:32 Zdieľať na Facebook
Pravdepodobne je tam motor AR 37203, 1,6 16V, 77kw. Olej sa odporuca jednoznacne Selenia, bud 5W-30 alebo 10W-40. Napln je 4,4 litra. Chladiaca kvapalina 7 litrov. Sviecky tam idu NGK, stredna BKUR6ETB a bocna CR7EKC. Servisny interval je 20 000 km a na vymenu remena 60 000 km. V tazkych podmienkach sa odporuca obidva skratit. Popozeraj info na ceskom alebo slovenskom Alfa klube. No a rozvody nech robi len kto ma s Alfou skusenosti. Vela stastnych kilometrov. Je to pekne auto.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09 Zdieľať na Facebook
Zdroj informácií sú moje vlastne skúsenosti a skúsenosti iných alfistou na fórach, samozrejme že keď motor počas tých 10000km neprekročí hranicu 4000 otáčok tak nezoberie nič ale keď ho má človek aj pre radost a nebojí sa vytáčať motor tak už začína spaľovať aj olej... Skus si kúpiť TS-ko a počas výmeny intervalu oleja nic nedoliat, preto píšem interval lebo niekto mení pri 10000km a niekto pri 20000km...o nedoliati oleja pri intervaloch 20000km sa tu ani bavit nebudem.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09 Zdieľať na Facebook
Jeden mali zdroj ,,Všetky šestnásťventilové „twinsparky“ sú považované za chúlostivejšie, najviac z nich najväčší dvojlitrový. Všeobecne sú tieto motory citlivé na vytáčanie za studena (v extréme dokážu prasknúť piesty), nevynikajú ani životnosťou rozvodov, ani odolnosťou kľukového mechanizmu. Už ako nové mávali vyššiu spotrebu oleja a pri ostrejšej jazde trpia zvýšenou tvorbou karbónu. Jeho zásluhou po čase kolabujú zdvíhadlá ventilov, systém premenného časovania vačiek a pri zanesení sacom koši pokojne aj celý mazací okruh,,
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Ked výrobca udáva spotrebu oleja, tak ju najčastejšie udáva pre 1000km
Ja neviem čo tam je len konštatujem
Za druhé by som to dal z chalupy preč, už len preto že to žere benzín ako 2.0i čo má kludne 30kW naviac. To radšej kúpiť nejaký 2.0i, alebo inú 1.6i čo sa uspokojí so 7l/100km
Image nie je všetko, tieto AR jedine s kachlami
Ja neviem čo tam je len konštatujem
Za druhé by som to dal z chalupy preč, už len preto že to žere benzín ako 2.0i čo má kludne 30kW naviac. To radšej kúpiť nejaký 2.0i, alebo inú 1.6i čo sa uspokojí so 7l/100km
Image nie je všetko, tieto AR jedine s kachlami
-
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06 Zdieľať na Facebook
Takze ten fritovaci olej, co tam teraz mas daj okamzite von. Ako ti uz poniektori radili vyssie, do twin sparku jedine Selenia 10W-40 alebo 60. To ze ti nejde motor za studena potichu je sposobene prave pouzivanim podobnych vypekacich olejov, ktore tam nemaju co robit. Rovnako potvrdzujem pokial nevytacas motor cez4 tis. ot. olej skoro nezerie. Kup 5 litrovu bandasku, zvysok ti ostane na pripadne dolievanie. Rozvody maju predpisanu vymenu 120 tis., nie 60 ako tu nejaky znalec pisal. No radsej men skorej (pri 90-100). Spotreba nie je silnou strankou TS, no zas to nie je taka katastrofa, ze Ivko1. A benzinova Alfa sa predsa nekupuje koli dobrej spotrebe, vsak. Ja mam na 88 kw priemerku 7,6 - 7,8 mesto. Ono netreba zabudat, ze ten motor je sice 1,6ka ale ma 120 koni svojich vlastnych, ziadne poondiate turbo. Sviecok tam idu dva druhy dokopy 8 ks. Davaj tam iridiove Denso.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní