Alfa GT 1.9jtd - problem s turbom?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 17.05.2016 17:06 Zdieľať na Facebook
Alfa GT 1.9jtd - problem s turbom?
Ahojte. Po dlhom čase mám auto a Alfa je pre mňa novinka. Asi pred 2 týždňami som kúpil GT 1.9 jtd, 2004 rocník, nebehané mala cca 147000 km. Hneď v bazare som sa pýtal v akom stave je turbo. Povedali, že v dobrom a mne ako lajkovi to stacilo.Kamarát prisiel pozrieť auto a chcel vedieť ci dymí ako jeho 156, tak som ho potočil na parkovisku na 4000ot a žiadny dym. Po pár dńoch som si dal meniť olej (selenia vpr) a vsetky filtre. Potom mechanik mi oznámil, že turbo vydáva zvláštne zvuky a zavíja a treba ho repasovať. Mal som cestu z NR do KE kedy poćas cesty sa mi vyskytli problémi s nápravami (vŕzganie) tak som zašiel do alfa servisu, kde sa mechanik previezol a poriadne potrápil motor. Vravel, že trubo ma dobrý zvuk aj ťah takže nie je čo repasovať. Doma mi strýko povedal, že pri štartovaní mi ide z výfuku biely dym a po zahriatí čierny (ale żiadny parník :+D) spomenul, že sa mi do turba dostava olej. Neskôr priatelkyn otec strčil ruku pod kryt motora a mal ju doslova osratú od oleja. Tak isto veko kde sa dolieva olej bolo celé zamazané. Vravel, že pri vỳmene oleja mi doliali veľmi veľa oleja a preto sa mi dostáva aj do turba.
A teraz ta otázka: stačí mi v servise dať "odsať" trochu oleja a dúfať, že sa to znormalizuje alebo ozaj bude treba repasovať turbo? ????
Viem že trošku dlhé písanie ale aj turbo motory sú pre mńa novinkou ...vďaka za rady
A teraz ta otázka: stačí mi v servise dať "odsať" trochu oleja a dúfať, že sa to znormalizuje alebo ozaj bude treba repasovať turbo? ????
Viem že trošku dlhé písanie ale aj turbo motory sú pre mńa novinkou ...vďaka za rady
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ako píše laki..Pre samotné mazanie turbíny je šumafuk či tam je naliate oleja 4 litre alebo osem.Napriek tomu by sa mohlo stať že sa do odsávania olejových pár dostane neprimerané množstvo objemu oleja kedže je vysoká hladina.Ale na ten stav by bolo nutné objem oleja naliať 2x väčší aby klukovica prakticky pri otáčaní dosiahla hladinu,to je v praxi nerálne a môže sa stať iba v smenných prevádzkách,kde si nastupujúci expert myslí že partia predošlej smeny olej vypustila.A naliali nový a starý tam bol tiež.Ludia sú omylný
***Neskôr priatelkyn otec strčil ruku pod kryt motora a mal ju doslova osratú od oleja. Tak isto veko kde sa dolieva olej bolo celé zamazané.
Mal dať dole ten kryt,on býva olejový prekticky vždy,pretože za veškeré dlhé roky,hoci aj 10 to nemá kto a nemá kde umyť od toho bordelu čo sa tam desať rokov zbieral.
Daj si umyť motor a sleduj to od prvej chvíle čo bude čistý.Aj spotrebu oleja.Hadice medzi turbínou a IC rozvádzajúce vzduch od turba sú olejové vždy,resp. mastné,dokonca aj u úplne nových strojov istý stav mastnoty je,tak zase netreba vymýšlať alebo počúvať každého somára ale zistiť si reálny stav.Treba rozpojiť najnižší bod vzduchovodu a ak odtiaľ vytečie viac než frťan oleja,treba sa začať zaujímať o príčinu.
***Neskôr priatelkyn otec strčil ruku pod kryt motora a mal ju doslova osratú od oleja. Tak isto veko kde sa dolieva olej bolo celé zamazané.
Mal dať dole ten kryt,on býva olejový prekticky vždy,pretože za veškeré dlhé roky,hoci aj 10 to nemá kto a nemá kde umyť od toho bordelu čo sa tam desať rokov zbieral.
Daj si umyť motor a sleduj to od prvej chvíle čo bude čistý.Aj spotrebu oleja.Hadice medzi turbínou a IC rozvádzajúce vzduch od turba sú olejové vždy,resp. mastné,dokonca aj u úplne nových strojov istý stav mastnoty je,tak zase netreba vymýšlať alebo počúvať každého somára ale zistiť si reálny stav.Treba rozpojiť najnižší bod vzduchovodu a ak odtiaľ vytečie viac než frťan oleja,treba sa začať zaujímať o príčinu.
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Nechapem ako niekto mohol viacej oleja naliat do motora,ale uz ked sa to stalo a spominas ze si dal vymenit olej za novy tak bude stacit trosku si z neho vypustit,potom si vystriekaj motor od bordelu(oleja a pod.)a si odsleduj kde co tecie a presakuje,potom si to pories,Turbo ked si za studena popiskava nie je to ziadna zavada,horsie je ked pri zohriatom motore pri intenzivnej jazde piska(zle mazanie,variabilita...)vsetko sa toto uz dnes da odsledovat diagnostikou,odporucam pridavanie aditiva do nafty(pozor na vstreky),(super diesel aditiv,dynamax,Pro-Tec..atd.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 17.05.2016 17:06 Zdieľať na Facebook
Tak potom zrejme v bazáre videli, že sa do toho veľmi nerozumiem a chceli na mne zarobiť. Bol som sa dnes na to opýtať v sb-turbo a vraveli, že len mám dať odpustiť trochu oleja a odsledovať dymenie. Prïpadne je tu niekto z NR alebo blízkeho okolia, kto by sa na to trošku ßozrel, prípadne ho popočúval?
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 23.09.2007 15:27
- Bydlisko: MT Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Dneska uz nemas problem si kupit Alfu z bazaru,otazka je ze v akom stave to auto je, co ma vsetko za sebou a aky bol predosli majitel,toto plati vseobecne pre vsetky znacky.Ja kupu auta z bazaru tiez nepreferujem,tam si kupis bud akotake dobre auto,alebo totalny crep.Nie kazdy ma znameho za automechanika ktory vie aj poradit pri kupe auta a potom sa stavaju pripady kedy novy majitel nie je s kupou vozidla spokojny ked sa chyby ukazu po urcitom case.Dneska uz nemas ziadnu istotu si kupovat superspolahlive auto priamo od majitela,kto ti zaruci 100% stav?nikto.zubo55 napísal:K.petrik nechápem prečo si takéto auto ako je GT kupoval sám, za ďalšie prečo z bazáru,tam sa alfa určite nekupuje! A potom prečo vznikajú takéto fámy o Alfe Romeo a ital autách a tu máte odpoveď v tejto téme!
-
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49 Zdieľať na Facebook
Súhlasím s tebou, ale aj tak si myslím ,že keď chcem poriadnu alfu, tak bud idem na alfa fórum a tam si kuknem do položky predaj alebo si nechám doviesť zo zahraničia. Pretože čo som sa stretol s majiteľmi na SK tak možno štvrtina majiteľov jej vedela dať 100% servis a to zaobchádzanie ani nevravím a väčšina ich ktoré už boli na slovensku majú nad 300000 km!Je rozdiel kupovať v autobazáre koncern ako alfu!
-
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 18.11.2014 11:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 17.05.2016 17:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 69
- Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Chalani,nie je to ziadny komplikovany agregat a nech je to bud GT-cko,alebo 159-na..myslim tie 1,9 Jtd motory su spolahlive Common rail(lepsie nez tie stare PD motory),napravy su perfektne(trosku horsie su natom 2,4-ky)tam tie napravy trpeli hlavne kvoli vahe motora(5 valec),elektronika je tiez v pohode ,antikoroznu ochranu maju perfektnu(aj ked su to niektore auta uz po 10 rokoch od vyroby,a le nie su to ziadne hnilicky),ako sa vravi na Alfu musi byt clovek rodeny aby dannej znacke porozumel a
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných