aky som ja technik

témy týkajuce sa všetkého a ničoho mimo diskusie o autách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

aky som ja technik

Príspevok od používateľa hipisko »

mam doma staru kosacku, chudera dymi, zerie olej, ktory asi nikdy nebol meneny, proste kupil som ju od ciganov na znicenie, kosenie nerovneho pozemku, ostrim ju karboskou, no proste chudera ma sa asi jak otrok...
Idem tak v nedelu kosit, najprv treba napumpovat palivo do karburatora, tri krat stlacim a jejha, gumeny klobucik(tlacitko) ostal vnutri a v gume diera, proste stara kosacka, opotreboval sa, je to normalne.Dam dole vzduchovy filter(stvrdnuta spongia), pozeram na to, nebude to jednoduche, tak podme na to, gola sada, srobovak, dam karburator dole a pozrem sa na to zblizka...
5 srobov odkrutit a odpojit gumenu hadicu(vlastne ani neviem odkial) je otazka minuty, kua karburator nejde dole, je donho zasunuty odvod palivo/vzduch zmesi do motora, tak idem na vec, chytim 7cku golu, velka, chytim 6ku, mala...coto, americky motor, americke miery, esteze mam niekde americke naradie s ich rozmermi, hladam hodinu, nenasiel som, beriem do ruk kombinacky, za 5 minut dva sroby dole, plastovy odvod zmesi(rurka) povolil a ani bohovi nejde dat von, vadi mu alternator, na nom je ale pripevnene tiahlo na ovladanie plynu a klapky na karburatore, tak to dam vsetko nejako dole, zase dva americke sroby na altiku, beriem do ruk kombinacky, 5 minut a su dole aj s altikom...
Konecne, karburator aj s rurkou povolili a mozem vytiahnut.... tesnenia ostali prilepene na bloku motora, snad budu pouzitelne...
karbec umyjem a co nezistim....
na vymenu toho gumeneho klobucika(tlacitka) stacilo jeden srobovak a stlacit na bokoch zapadky, ktore povolili gumu aj s prstenom a ta sa dala krasne vytiahnut....