aky olej po 200 tis km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

razor87
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

aky olej po 200 tis km

Príspevok od používateľa razor87 »

ahojte chcem sa slusne opytat tak dufam ze nebudem dostavat premudrete prispevky.ide mi o to ze teraz tam mam castrol 15w40 a znamy mi povedal ze je tam lepsie dat 10w40 ked to ma uz 200tis najazdene,tak sa chcem opytat ked pojdem najblizsie menit olej co tam naliat to iste co je a bolo doteraz alebo tam dat 10w40 nech je motoru lahsie mazat kedze ma to uz nieco nabehane.ide o audi 1,9tdi 96kw,a co konkretne leju ti co maju ten motor.
cubicomp
Príspevky: 4526
Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cubicomp »

idealne je tam naliat 5w, ktore splna VW normu.
razor87
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa razor87 »

takze je to este lepsie ako to 10w ? kedy to je plna syntetika?to 5w je plna?
cicmanec
Príspevky: 27635
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

200 tisíc je už strááášne veľa, to treba minimálne tú 10W, pri 250 prejsť na 15W a po 300 už len asfalt. Vlastne čo to trepem?! Autá s viac ako 200 tis. km neexistujú tak neviem čo riešiš? :41c2:

Ak by sa ti môj príspevok zdal premúdretý tak sa skús poňúrať v nejakých starších...
marijko
Príspevky: 198
Dátum registrácie: 26.09.2008 22:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marijko »

Myslím, že 5W alebo 10W alebo 15W olej nemá nič spoločné s najazdenými km. Do 96 kW PD motora predpisuje výrobca NORMU: VW 505.01, ak chceš s týmto olejom jazdiť aj v zime, daj tam 5W-40. Aj keby mal motor 459 825 km, dal by som na zimu 5W-40.

cicmanec: A zase si prd poradil, kľudne si sa mohol zdržať!
Naposledy upravil/-a marijko v 12.08.2012 21:15, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ehm, si si istý, že Tvoje auto nemalo tých 200 tisíc km aspoň zo 2x? ;-)
razor87
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa razor87 »

a preco zasa riesime km,pytal som sa na olej ked som pisal ze ma cez tak to moze byt aj 300tis,neviem co je predpisane vyrobcom preto sa pytam pisem co tam bolo doteraz,takze vyrobcom je udavane 5w40 , to som chcel pocut ze najlepsie bude ak tam tam 5w, a cicmanec radsej lahni na zenu lepsie urobis a nekomentuj bludy ked nechces poradit.
razor87
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa razor87 »

opravujem sa bol som sa az pozriet na nalepke je castrol magnatec diesel 10w40takze ostat pri tomto alebo dat tu 5w
marijko
Príspevky: 198
Dátum registrácie: 26.09.2008 22:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marijko »

Ak ti tam olej ostane aj na zimu (november-február), daj tam 5W-40, norma VW 505.01 !!! Komprende?
razor87
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa razor87 »

jasne ze tam bude aj cez zimu, ok davam 5w40 , sedivec
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Neviem o ziadnom oleji viskozitnekj triedy 10W-40, ktory splna normu VW505.01, nedajboh VW506.01 a uz vobec nie VW507.00. Olej, ktory tam podla tebou udanych parametrov je, tam nepatri a nesmie tam byt.

citujem p. Pitrisa, admina fora oleje.cz:

Proč je vlastně do TDI-PD (čerpadlo-tryska) potřeba olej VW505.01

Tyto motory se od ostatních dieselů liší tím, že mají pro každý válec samostatné vstřikovací čerpadlo. Takzvaný sdružený vstřikovač tedy plní funkci nejen vysokotlakého čerpadla, ale i vstřikovací trysky. Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače malý píst stlačovaný vačkou přes vahadlo proti vratné pružině. Stlačováním tohoto pístu pak vzrůstá tlak paliva i přes 200 MPa. A právě vačkový hřídel, který pohání vstřikovače, je extrémně namáhaný, a vyžaduje speciálně aditivovaný olej VW505.01, protože běžné motorové oleje VW505.00 mají problém udržet ochranný film, a dochází k zadírání vačky. (Zdroj:časopis Grand 08/08 - a není to doslova)

naviac ma TDI PD podla tunajsieho uzivatela mp3turbo valce honovane nejakou speci technologiou. Neviem potvrdit, ale mozne to je.

Dalsim doporucenim odomna je pouzivat oleje schvalene firemnou normou VW505.01, nie vyssie normy VW506.01 (uz sa temer nepouziva) a rovnako o dost drahsiu riedku zbrndu VW507.00. Dalej odporucam vyhnut sa olejom triedy C3, co je olej prisposobeny pre motory automobilov s filtrom pevnych castic. Su slabsie aditivovane a moze sa stat, ze alkalicka rezerva bude napriek tomu, ze sa jedna o diesel, vycerpana kludne aj po 7.000km. Ak by si nutne potreboval konkretny vyrobok, za mna odporucamn apr. Valvoline Durablend Diesel 5W-40, ktory zozenies v klude za 7,-€/l. Dalsi slusny vyrobok bol Aral Tronic 431, bohuzial je uz tiez inovovany a patri k C3.

Filter podla mojich skusenosti henst, knecht, alebo mann.

Vymenny interval max. 15.000km alebo 1 rok, v pripade kratkych jazd, castych startov alebo ak motor dostava inak po prasine, interval je vhodne patricne skratit.

Magnatec je bordel, za tym si stojim. Edge v pohode, ale nie je o nic lepsi, ako najlacnejsie oleje danej specifikacie od ktorehokolvek vyrobcu, o ktorom si aspon raz v zivote pocul.

Nie som ziadny samozvany internetovy vsevedko, ale garantujem ti, ze tvoj motor zvladne pri aspon trochu setrnom zaobchadzani (nevytacat za studena, v pripade velmi vysokej zataze dochladzovat turbo pred odstavenim motora...) kludne pol mega bez toho, aby mal problem s mazanim. Menit viskozitu na 10W-40 a podobne je pre tento motor rana z milosti, znamemu odkaz, ze jeho rada je totalna kktina, zialbohu velmi rozsirena nielen medzi pospolitym ludom, ale aj medzi mnoho automechanikmi, ktori by tomu mali podla mojho nazoru aspon trochu rozumiet.

EDIT: Opraveny preklep
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4685
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

razor87 presmerujem ťa sem (i keď téma je pre teba asi uzavretá). V tej téme je povedané asi všetko: PRECO POUZIVAT HUSTEJSIE OLEJE PRI VYSSOM POCTE KILOMETROV
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Martin dobrý výber, i keď jedno z drahších riešení. Problém ale vidím v tom, kde sa dá v prípade potreby narýchlo kúpiť liter na doliatie. Rovnaký problém je aj s olejmi Millers Oils
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Millers - Redline, to už je asi jedno

EDIT: Až teraz som si to prečítal poriadne, ktory Millers použivaš, keď tuhne pri -20?
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Motorový olej XFE-PD 5w40 5 litr.

Vysoko výkonný polosyntetický olej špeciálne vyvinutý pre naftové motory osobných aj menších dodávkových automobilov. Vynikajúci pre motory typu čerpadlo-tryska (PD).
BALENIE:
56591 - Motorový olej XFE-PD 5w40 1 l - 11,10 € s DPH (20%)
56595 - Motorový olej XFE-PD 5w40 5 l - 43,80 € s DPH (20%)
56597 - Motorový olej XFE-PD 5w40 25 l - 194,40 € s DPH (20%)

// V prípade, že si želáte iné balenie ako 5 litr., uveďte prosím pri objednávke príslušné objednávacie číslo DO POZNÁMKY //

UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
Vyrobený špeciálne pre automobily koncernu VW. Vynikajúci rovnako pre PD motory v automobiloch Ford. Znižuje dobu zahriatia motora a zaisťuje rýchle a efektívne mazanie aj pri opakovaných štartoch a v širokom rozsahu teplôt. Ideálny olej pre zmiešané flotily. Nevhodný pre motory s filtrom pevných častíc.

VÝKONOVÝ PROFIL:
• API CF4
• ACEA B3
• VW 500.000, 505.00, 505.01
• Ford M2C 917A

CHARAKTERISTIKA:
SAE Viscosity Grade ... 5w40
Specific Gravity @ 15°C 0.858
Kinematic Viscosity @ 100°C 13.9cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C 88cSt
Viscosity Index ... 161
Pour Point °C ... -42
Flashpoint °C ... 220
Cold Crank Viscosity @ -30°C 6, 000cP

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak a 11 neregistrovaných