aky olej po 200 tis km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
aky olej po 200 tis km
ahojte chcem sa slusne opytat tak dufam ze nebudem dostavat premudrete prispevky.ide mi o to ze teraz tam mam castrol 15w40 a znamy mi povedal ze je tam lepsie dat 10w40 ked to ma uz 200tis najazdene,tak sa chcem opytat ked pojdem najblizsie menit olej co tam naliat to iste co je a bolo doteraz alebo tam dat 10w40 nech je motoru lahsie mazat kedze ma to uz nieco nabehane.ide o audi 1,9tdi 96kw,a co konkretne leju ti co maju ten motor.
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27635
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
200 tisíc je už strááášne veľa, to treba minimálne tú 10W, pri 250 prejsť na 15W a po 300 už len asfalt. Vlastne čo to trepem?! Autá s viac ako 200 tis. km neexistujú tak neviem čo riešiš?
Ak by sa ti môj príspevok zdal premúdretý tak sa skús poňúrať v nejakých starších...

Ak by sa ti môj príspevok zdal premúdretý tak sa skús poňúrať v nejakých starších...
-
- Príspevky: 198
- Dátum registrácie: 26.09.2008 22:09 Zdieľať na Facebook
Myslím, že 5W alebo 10W alebo 15W olej nemá nič spoločné s najazdenými km. Do 96 kW PD motora predpisuje výrobca NORMU: VW 505.01, ak chceš s týmto olejom jazdiť aj v zime, daj tam 5W-40. Aj keby mal motor 459 825 km, dal by som na zimu 5W-40.
cicmanec: A zase si prd poradil, kľudne si sa mohol zdržať!
cicmanec: A zase si prd poradil, kľudne si sa mohol zdržať!
Naposledy upravil/-a marijko v 12.08.2012 21:15, upravené celkom 1 krát.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
a preco zasa riesime km,pytal som sa na olej ked som pisal ze ma cez tak to moze byt aj 300tis,neviem co je predpisane vyrobcom preto sa pytam pisem co tam bolo doteraz,takze vyrobcom je udavane 5w40 , to som chcel pocut ze najlepsie bude ak tam tam 5w, a cicmanec radsej lahni na zenu lepsie urobis a nekomentuj bludy ked nechces poradit.
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 198
- Dátum registrácie: 26.09.2008 22:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 04.06.2009 18:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
Neviem o ziadnom oleji viskozitnekj triedy 10W-40, ktory splna normu VW505.01, nedajboh VW506.01 a uz vobec nie VW507.00. Olej, ktory tam podla tebou udanych parametrov je, tam nepatri a nesmie tam byt.
citujem p. Pitrisa, admina fora oleje.cz:
Proč je vlastně do TDI-PD (čerpadlo-tryska) potřeba olej VW505.01
Tyto motory se od ostatních dieselů liší tím, že mají pro každý válec samostatné vstřikovací čerpadlo. Takzvaný sdružený vstřikovač tedy plní funkci nejen vysokotlakého čerpadla, ale i vstřikovací trysky. Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače malý píst stlačovaný vačkou přes vahadlo proti vratné pružině. Stlačováním tohoto pístu pak vzrůstá tlak paliva i přes 200 MPa. A právě vačkový hřídel, který pohání vstřikovače, je extrémně namáhaný, a vyžaduje speciálně aditivovaný olej VW505.01, protože běžné motorové oleje VW505.00 mají problém udržet ochranný film, a dochází k zadírání vačky. (Zdroj:časopis Grand 08/08 - a není to doslova)
naviac ma TDI PD podla tunajsieho uzivatela mp3turbo valce honovane nejakou speci technologiou. Neviem potvrdit, ale mozne to je.
Dalsim doporucenim odomna je pouzivat oleje schvalene firemnou normou VW505.01, nie vyssie normy VW506.01 (uz sa temer nepouziva) a rovnako o dost drahsiu riedku zbrndu VW507.00. Dalej odporucam vyhnut sa olejom triedy C3, co je olej prisposobeny pre motory automobilov s filtrom pevnych castic. Su slabsie aditivovane a moze sa stat, ze alkalicka rezerva bude napriek tomu, ze sa jedna o diesel, vycerpana kludne aj po 7.000km. Ak by si nutne potreboval konkretny vyrobok, za mna odporucamn apr. Valvoline Durablend Diesel 5W-40, ktory zozenies v klude za 7,-€/l. Dalsi slusny vyrobok bol Aral Tronic 431, bohuzial je uz tiez inovovany a patri k C3.
Filter podla mojich skusenosti henst, knecht, alebo mann.
Vymenny interval max. 15.000km alebo 1 rok, v pripade kratkych jazd, castych startov alebo ak motor dostava inak po prasine, interval je vhodne patricne skratit.
Magnatec je bordel, za tym si stojim. Edge v pohode, ale nie je o nic lepsi, ako najlacnejsie oleje danej specifikacie od ktorehokolvek vyrobcu, o ktorom si aspon raz v zivote pocul.
Nie som ziadny samozvany internetovy vsevedko, ale garantujem ti, ze tvoj motor zvladne pri aspon trochu setrnom zaobchadzani (nevytacat za studena, v pripade velmi vysokej zataze dochladzovat turbo pred odstavenim motora...) kludne pol mega bez toho, aby mal problem s mazanim. Menit viskozitu na 10W-40 a podobne je pre tento motor rana z milosti, znamemu odkaz, ze jeho rada je totalna kktina, zialbohu velmi rozsirena nielen medzi pospolitym ludom, ale aj medzi mnoho automechanikmi, ktori by tomu mali podla mojho nazoru aspon trochu rozumiet.
EDIT: Opraveny preklep
citujem p. Pitrisa, admina fora oleje.cz:
Proč je vlastně do TDI-PD (čerpadlo-tryska) potřeba olej VW505.01
Tyto motory se od ostatních dieselů liší tím, že mají pro každý válec samostatné vstřikovací čerpadlo. Takzvaný sdružený vstřikovač tedy plní funkci nejen vysokotlakého čerpadla, ale i vstřikovací trysky. Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače malý píst stlačovaný vačkou přes vahadlo proti vratné pružině. Stlačováním tohoto pístu pak vzrůstá tlak paliva i přes 200 MPa. A právě vačkový hřídel, který pohání vstřikovače, je extrémně namáhaný, a vyžaduje speciálně aditivovaný olej VW505.01, protože běžné motorové oleje VW505.00 mají problém udržet ochranný film, a dochází k zadírání vačky. (Zdroj:časopis Grand 08/08 - a není to doslova)
naviac ma TDI PD podla tunajsieho uzivatela mp3turbo valce honovane nejakou speci technologiou. Neviem potvrdit, ale mozne to je.
Dalsim doporucenim odomna je pouzivat oleje schvalene firemnou normou VW505.01, nie vyssie normy VW506.01 (uz sa temer nepouziva) a rovnako o dost drahsiu riedku zbrndu VW507.00. Dalej odporucam vyhnut sa olejom triedy C3, co je olej prisposobeny pre motory automobilov s filtrom pevnych castic. Su slabsie aditivovane a moze sa stat, ze alkalicka rezerva bude napriek tomu, ze sa jedna o diesel, vycerpana kludne aj po 7.000km. Ak by si nutne potreboval konkretny vyrobok, za mna odporucamn apr. Valvoline Durablend Diesel 5W-40, ktory zozenies v klude za 7,-€/l. Dalsi slusny vyrobok bol Aral Tronic 431, bohuzial je uz tiez inovovany a patri k C3.
Filter podla mojich skusenosti henst, knecht, alebo mann.
Vymenny interval max. 15.000km alebo 1 rok, v pripade kratkych jazd, castych startov alebo ak motor dostava inak po prasine, interval je vhodne patricne skratit.
Magnatec je bordel, za tym si stojim. Edge v pohode, ale nie je o nic lepsi, ako najlacnejsie oleje danej specifikacie od ktorehokolvek vyrobcu, o ktorom si aspon raz v zivote pocul.
Nie som ziadny samozvany internetovy vsevedko, ale garantujem ti, ze tvoj motor zvladne pri aspon trochu setrnom zaobchadzani (nevytacat za studena, v pripade velmi vysokej zataze dochladzovat turbo pred odstavenim motora...) kludne pol mega bez toho, aby mal problem s mazanim. Menit viskozitu na 10W-40 a podobne je pre tento motor rana z milosti, znamemu odkaz, ze jeho rada je totalna kktina, zialbohu velmi rozsirena nielen medzi pospolitym ludom, ale aj medzi mnoho automechanikmi, ktori by tomu mali podla mojho nazoru aspon trochu rozumiet.
EDIT: Opraveny preklep
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4685
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
razor87 presmerujem ťa sem (i keď téma je pre teba asi uzavretá). V tej téme je povedané asi všetko: PRECO POUZIVAT HUSTEJSIE OLEJE PRI VYSSOM POCTE KILOMETROV
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
Motorový olej XFE-PD 5w40 5 litr.
Vysoko výkonný polosyntetický olej špeciálne vyvinutý pre naftové motory osobných aj menších dodávkových automobilov. Vynikajúci pre motory typu čerpadlo-tryska (PD).
BALENIE:
56591 - Motorový olej XFE-PD 5w40 1 l - 11,10 € s DPH (20%)
56595 - Motorový olej XFE-PD 5w40 5 l - 43,80 € s DPH (20%)
56597 - Motorový olej XFE-PD 5w40 25 l - 194,40 € s DPH (20%)
// V prípade, že si želáte iné balenie ako 5 litr., uveďte prosím pri objednávke príslušné objednávacie číslo DO POZNÁMKY //
UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
Vyrobený špeciálne pre automobily koncernu VW. Vynikajúci rovnako pre PD motory v automobiloch Ford. Znižuje dobu zahriatia motora a zaisťuje rýchle a efektívne mazanie aj pri opakovaných štartoch a v širokom rozsahu teplôt. Ideálny olej pre zmiešané flotily. Nevhodný pre motory s filtrom pevných častíc.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• API CF4
• ACEA B3
• VW 500.000, 505.00, 505.01
• Ford M2C 917A
CHARAKTERISTIKA:
SAE Viscosity Grade ... 5w40
Specific Gravity @ 15°C 0.858
Kinematic Viscosity @ 100°C 13.9cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C 88cSt
Viscosity Index ... 161
Pour Point °C ... -42
Flashpoint °C ... 220
Cold Crank Viscosity @ -30°C 6, 000cP
Vysoko výkonný polosyntetický olej špeciálne vyvinutý pre naftové motory osobných aj menších dodávkových automobilov. Vynikajúci pre motory typu čerpadlo-tryska (PD).
BALENIE:
56591 - Motorový olej XFE-PD 5w40 1 l - 11,10 € s DPH (20%)
56595 - Motorový olej XFE-PD 5w40 5 l - 43,80 € s DPH (20%)
56597 - Motorový olej XFE-PD 5w40 25 l - 194,40 € s DPH (20%)
// V prípade, že si želáte iné balenie ako 5 litr., uveďte prosím pri objednávke príslušné objednávacie číslo DO POZNÁMKY //
UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
Vyrobený špeciálne pre automobily koncernu VW. Vynikajúci rovnako pre PD motory v automobiloch Ford. Znižuje dobu zahriatia motora a zaisťuje rýchle a efektívne mazanie aj pri opakovaných štartoch a v širokom rozsahu teplôt. Ideálny olej pre zmiešané flotily. Nevhodný pre motory s filtrom pevných častíc.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• API CF4
• ACEA B3
• VW 500.000, 505.00, 505.01
• Ford M2C 917A
CHARAKTERISTIKA:
SAE Viscosity Grade ... 5w40
Specific Gravity @ 15°C 0.858
Kinematic Viscosity @ 100°C 13.9cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C 88cSt
Viscosity Index ... 161
Pour Point °C ... -42
Flashpoint °C ... 220
Cold Crank Viscosity @ -30°C 6, 000cP
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak a 11 neregistrovaných