Aky motor do octavie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 17.05.2011 21:27 Zdieľať na Facebook
Aky motor do octavie
Zdravim. Kolega si chce kúpiť Škodu Octaviu a nevie sa rozhodnúť aký motor. Robí približne 15 - 20 000 km ročne z toho 80% dialnica. Aký motor je najlepší čo sa týka spoľahlivosti, servisu a spotreby? Octaviu chce do 9000 eur rok výroby okolo 2008 a viac a určite diesel. Motor chce 1,9 (77kw) alebo 1,6 (77kw) alebo 2,0 (103kw) všetko diesel.
-
- Príspevky: 96
- Dátum registrácie: 20.06.2009 12:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 557
- Dátum registrácie: 26.01.2009 12:31
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Od roku 2008 sa neoplatí uvažovať nad dieslom pri nijakých kilometroch ročne. A síce, kvôli DPF.
A spotreba tiež nie je taká extra fantasticky nižšia ako pri benzínoch... Časy z roku 2000, keď diesle chodili za 6 a benzíny za 9 sú dávno preč. Dnes je ten rozdiel minimálny. Jediné v čom je diesel lepší, je NORMOVANÁ spotreba. V reáli žere diesel menej o necelý liter (ak vôbec!), ale musíš rátať s výdavkami na trysky, žhaviče, EGR, dvojhmoty, DPF... Nehovoriac o komforte jazdy, o kultúre behu na voľnobehu, o kúrení v zime, atď, atď, atď.
Zlatý benzín.
No a prečo silou mocou ochtáfku, keď si za 9000 môže kúpiť aj auto?? Lebo sa kradne, lebo vpredu niet miesta na nohy, lebo je to lacáčik za drahé peniaze, lebo to má každý druhý naokolo?
Ľudia sú nepoučiteľní...
A spotreba tiež nie je taká extra fantasticky nižšia ako pri benzínoch... Časy z roku 2000, keď diesle chodili za 6 a benzíny za 9 sú dávno preč. Dnes je ten rozdiel minimálny. Jediné v čom je diesel lepší, je NORMOVANÁ spotreba. V reáli žere diesel menej o necelý liter (ak vôbec!), ale musíš rátať s výdavkami na trysky, žhaviče, EGR, dvojhmoty, DPF... Nehovoriac o komforte jazdy, o kultúre behu na voľnobehu, o kúrení v zime, atď, atď, atď.
Zlatý benzín.
No a prečo silou mocou ochtáfku, keď si za 9000 môže kúpiť aj auto?? Lebo sa kradne, lebo vpredu niet miesta na nohy, lebo je to lacáčik za drahé peniaze, lebo to má každý druhý naokolo?
Ľudia sú nepoučiteľní...
-
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35 Zdieľať na Facebook
1.9 tdi 77kw s označením motora BXE nech nekupuje ani keby mu ju dávali zadarmo, tak isto ani jeden koncern s označením motora BXE - ja som napríklad s nafťákmi už skončil a vrátil som sa k benzínom, ale možno by mohol 2.0 ale asi skôr vyšší ročník možno, ja by som osobne volil alternatívu 1.8 benzín s turbom - osvedčilo sa mi že radšej dať o pár centov viacej na benzíne a mať lepší kvalitnejší servis ako šetriť s naftou a nevedieť sa doplatiť za servis, mne na novom passate combi 1.9 77kw BXE odišli naraz vstreky žhaviče, turbo - poviem t že len jeden vstrek 1000e nový a repas 750e vo VW, ak si to vynásob x 4, v benzíne dáš tak 50e za sviečky a si spokojný, ale je to iba môj názor a nikoho nechcem do ničoho nútiť ani mu vtĺkať do hlavy ako to robil mečiar a fico - iba konštatujem svoje domienky a skúsenosti - jediný dobrý diesel bol u mňa golf IV 1.9 81kw - má cez 600 000km a nič vážne mu ešte nebolo
takže ma nemusíte ukrižovať - ďakujem
takže ma nemusíte ukrižovať - ďakujem
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 906
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Je velmi tazke jednoznacne odpovedat ktory motor je ten lepsi. Vsetko zalezi len od sposobu servisu a pracovnych podmienok motora.
77kw (BKC,BLS, BXE) a 103kw (BKD) su PD motory. V zasade pomerne odolny system ale za cenu vysokeho zatazenia niektorych casti motora ktore vedie ku znamym chybam (vacky, krive hlavy atd...)
Ale na druhej strane pri spravnom zaobchadzani milion a viac km nie je vynimocne cislo.
1,6 77kw je uz motor so systemom CR, krajsi, kultivovanejsi chod, ale zase haklivejsie na kvalitu paliva atd....
Z hladiska ceny servisu asi najlepsie vychadza 1,9 77kw. Vykon v Octavii povazujem za dostatocny pokial clovek nema potrebu si nieco dokazovat.
V tomto rocniku uz treba pocitat ze vsetky auta maju DPF filter ktory v mestskom rezime realne sposobuje velke problemy. Ale pokial sa auto bude vyuzivat najma v mimomestskom cykle nevidim dovod na obavy.
Asi najdolezitejsie bude kupit auto ktore nebude vydojene a mat 3x stoceny tachometer... Radsej viac overenych km ako 125000 na tachometri bez jasneho povodu. U nas vlastnime tieto motory s najazdom 600 000km a viac bez strachu, ako som uz povedal vsetko je to len o servise...
Na mokre sny o 4l spotrebe treba zabudnut a drzat sa reality ktora sa pohybuje od 5l hore pokial je auto OK.
77kw (BKC,BLS, BXE) a 103kw (BKD) su PD motory. V zasade pomerne odolny system ale za cenu vysokeho zatazenia niektorych casti motora ktore vedie ku znamym chybam (vacky, krive hlavy atd...)
Ale na druhej strane pri spravnom zaobchadzani milion a viac km nie je vynimocne cislo.
1,6 77kw je uz motor so systemom CR, krajsi, kultivovanejsi chod, ale zase haklivejsie na kvalitu paliva atd....
Z hladiska ceny servisu asi najlepsie vychadza 1,9 77kw. Vykon v Octavii povazujem za dostatocny pokial clovek nema potrebu si nieco dokazovat.
V tomto rocniku uz treba pocitat ze vsetky auta maju DPF filter ktory v mestskom rezime realne sposobuje velke problemy. Ale pokial sa auto bude vyuzivat najma v mimomestskom cykle nevidim dovod na obavy.
Asi najdolezitejsie bude kupit auto ktore nebude vydojene a mat 3x stoceny tachometer... Radsej viac overenych km ako 125000 na tachometri bez jasneho povodu. U nas vlastnime tieto motory s najazdom 600 000km a viac bez strachu, ako som uz povedal vsetko je to len o servise...
Na mokre sny o 4l spotrebe treba zabudnut a drzat sa reality ktora sa pohybuje od 5l hore pokial je auto OK.
Naposledy upravil/-a erikfrog v 31.03.2014 09:23, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
laco1871 na tej spotrebe 4 litre zabudni nech tu nikto take talafatky nepise taku spotrebu spravy ked zohreje motor rozbehne sa na 80-90 km a zresetuje pocitac ale to nieje v zivote realna priemerne spotreba uz tu preboha nepiste take hluposti nech napise taky co ma realnu spotrebu vypocitanu na 5000 km a viac a nie na 20km v najuspornejsom rezime tak isto mame diesle vselijakych obsahov a na ziadnom znich dlhodoba spotreba neklesne pod 6 litrov jazdi sa kratke trasi dlhsie mesto sem tam dialnica proste s kazdeho roska troska , tak isto su skuesenosti z benzinom spotreby isli dole ale zo ziadnym 1.8-2.0 l neurobis dlhodobo pod 8 litrov a to budes jazdit dost na usporu , od kazdeho zavisi ci chce benzin alebo diesel neni zla alternativa benzin - plyn cim dalej popularnejsia ale tak isto sa to nezaobide bez investicii a dalsieho servisu co sa tika spolahlivosti motorov v prvotne danej otazke po roku 2008 by som sa vyhol 1.6 tdi predsa len podla mna do toho auta nepatri
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 28.09.2009 17:06 Zdieľať na Facebook
66kw je bomba, za 2 roky sa nepokazilo na tom motore NIČ...teraz zase dúfam že ukrížujú mňa, ale behám s ním 95% mesto, takže sa namáha viac ako mimo a autíčko si brnká za pár litríkov - konkrétne nad 5,5 som sa po meste ešte nedostal (ale určite sa dá ) ale 4,5 mimo mesta si myslím že je reálnych. Behám na tom každý deň.
-
- Príspevky: 3390
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
moj nazor:
pri 15tkm rocne po dialnici sa diesel oplati kupit. Hlavne pre nizke otacky a pohodovu jazdu.
Rovnako sa tiez oplati kupit Octaviu - hlavne pre vysoku oblubu, to auto lahko predas kedykolvek.
Ano, kradnutie je velka nevyhoda, ak vsak jazdi v rezime do prace a naspat - potom ziaden problem.
Okrem toho - existuje aj Zeder
Pokial je moznost - tak uz radsej 1,6 TDI. Novsia konstrukcia je sice vzdy risk, ale v tomto pripade som na tento motor este nareky nepocul.
pri 15tkm rocne po dialnici sa diesel oplati kupit. Hlavne pre nizke otacky a pohodovu jazdu.
Rovnako sa tiez oplati kupit Octaviu - hlavne pre vysoku oblubu, to auto lahko predas kedykolvek.
Ano, kradnutie je velka nevyhoda, ak vsak jazdi v rezime do prace a naspat - potom ziaden problem.
Okrem toho - existuje aj Zeder
Pokial je moznost - tak uz radsej 1,6 TDI. Novsia konstrukcia je sice vzdy risk, ale v tomto pripade som na tento motor este nareky nepocul.
-
- Príspevky: 3390
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 906
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Golfik: ano viem, ale nechcelo sa mi to rozpitvavat do zbytocnych detailov lebo by z toho vznikla obrovska slohova praca.
Podstatne je to ze diesel do mesta nepatri a pokial sa jazdi mimo mesto DPF nie je problemom c.1
Ved dnes uz nie je nevyhnutne problem DPF rovno vymenit ci vykuchat ho a vyrabat si zbytocne problemy s STK/EK. Vycistenie pomocou chemie a nasledny vyplach je bezproblemove riesenie za rozumnu cenu.
Podstatne je to ze diesel do mesta nepatri a pokial sa jazdi mimo mesto DPF nie je problemom c.1
Ved dnes uz nie je nevyhnutne problem DPF rovno vymenit ci vykuchat ho a vyrabat si zbytocne problemy s STK/EK. Vycistenie pomocou chemie a nasledny vyplach je bezproblemove riesenie za rozumnu cenu.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
ako uz pisali niektory nadomnou uvazujem preco prave octaviu? je cely rad ovela atraktivnejsich, spolahlivejsich, a hlavne nezaujimavych pre zlodejov nechce sa mi rozpisovat konkretne typy ale jed spomenem rocnik od 2008 cena okolo 9000 eur kupis novy model mazda 6 , nebere ze konkretne toto auto ale ak len porovnam mazdu s octaviou tak neni ocom , treba najskor zvazit pre a proti ale ked octavku slohnu ako mojmu kolegovy ostanu oci pre plac , auto bolo ukradnute v Senci v noci parkovane pri dome pod oknom kde dotycny spal
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných