Akú batériu do auta

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bude asi rozdiel v hrubke dosiek, Red Optima ktoru mame my dava maximalny prud 910A alebo 900A. Takze ti nevydrzi 18 rokov ale len 16.5 :)
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
smarik
Príspevky: 418
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa smarik »

Trakcne agm baterky nabijame nabijackami na gelove baterky. Pri nabijani kyselinovou nabijani obycajnou nabijackou kapu v tretine zivotnosti.

Zeby to bolo v aute ine?
driver155
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06.06.2021 23:24
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa driver155 »

Zdravím všetkých odborníkov na auto-akumulátory.
Vedel by niekto napísať, čo je to (aká značka - typ) akumulátora?
Mám túto batériu vo vozidle Mitsubishi ASX-r.v. 2021 (66Ah-620A)
Vybratú som ju ešte nemal, tak neviem či typové označenie nie je inde a vyberať ju nebudem - zatiaľ. Funguje spoľahlivo, raz som ju dobíjal nab. CTEK.
Batéria mi drží aj po dlhšom nejazdení cca 1 týždeň 12,55 - 12,65 V. Mám vypnutý systém Stop and GO, takže ju až tak nezaťažujem. Nemám ju v pláne zatiaľ meniť,len neviem zistiť značku a typové označenie tohto akumulátora.
Vďaka za typy a rady.
Je to batéria ktorá sa vo videu vyberá...
https://www.youtube.com/watch?v=0g9RIDgsY98
foto:
https://ulozto.sk/tamhle/kZvu4F1gqb2w/name/Nahrane-11-10-2022-v-12-56-47#!ZGV2ZGR2ATWxAGEwZGD1BJEyLwxjZUplLaR0p21vARg6GJR0Aj==
Naposledy upravil/-a driver155 v 11.10.2022 13:10, upravené celkom 1 krát.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nerieš čo to je zač, bud spokojný že drží.
Ked zlyhá, tak takú beztak nekúpiš, budeš ju musieť nahradiť tým čo ponúka trh a tam bude podstatné aby mala radšej o niečo viac Ah a tak isto sledovať štartovací prúd aby bol taktiež vyšší, ak niekde uberieš (často to ludia robia pre blbých 10€) vydrží daleko menej ako origo...
driver155
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06.06.2021 23:24
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa driver155 »

Dík za odpoveď, nechcel som niečo riešiť iba info o akumulátore,
či ju niekto má aké má s ňou skúsenosti. Ináč súhlas s tým čo si napísal a zdá sa mi že by vošla aj o niečo väčšia (iba dlhšia) cca o 2-3 cm nemeral som to. Takže asi aj kapacitne by to mohlo byť viac.
Dík za info a zdravím....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa mp3turbo »

inteligentne nabijania samozrejme situaciu komplikuju ; avsak rozhodne nie tak ako sa tragicky clanok snazi naznacit.

"Alternátory postavené na určitou kapacitu množství baterie nebudou neustále dobíjet výkonnou baterii (kvůli softwaru systému monitorování baterie), což pro majitele automobilu přináší řadu problémů."

z tejto vety je nepriestrelne jasne ze to nie je odborny clanok. Koniec debaty. Ziadny alternator nikdy nemoze byt postaveny na "urcitu kapacitu mnozstva baterie" alebo akykolvek podobny technicky kktizmus. To je sialene nespravne technicke vyjadrenie ktore nemoze vzist z pera fundovaneho odbornika.

Tak. Cele. Slabucky predpotopny 40A alternator zo Skody 1000 z roku 1969 je schopny dobit 1200Ah bateriu keby taka bola, akurat mu to bude "trosku dlho trvat". Novodobe srágory maju bezne 140 az 200A alternatory ktore dobiju absolutne vsetko. Mimochdom prave preto ze mame take silne alternatory (casto uz aj s vnutornou "prevodovkou" respektive "násobičom otáčok" aby podavali vacsi vykon na malych otackach) je mozne zurivo vybijat akumulatory v zaujme usetrenia troch kvapiek paliva co je absolutne scestna myslienka - je to cele postavene len na tom ze sa odpoji alternator od mechanickej zataze vozu, tym sa umelo znizi spotreba v laboratornych testoch podobne ako ked nie je zapnuta klimatizacia cez elektrospojku, a hajde.


Co sa tyka monitorovania baterie, existuju dva majoritne principy ktorym sa pre kratkost tohoto výlevu netreba venovať. Ano, novodobe BMS sa vo velkej miere spoliehaju na bateriu nakonfigurovanu v riadiacej jednotke auta. A je to streštené tak ako mnohe veci v dnesnej dobe.


Dalsie chyby clanku narychlo : " U studeného motoru s odstraněným terminálem lze pomocí hustoměru měřit hustotu elektrolytu ve všech oddílech." auto s bateriou kde sa dostanete k elektrolytu nema inteligentne nabijanie takze cely clanok nema zmysel. Bud mas auto s inteligentnym nabijanim ktore nepouziva starodavne baterie kde mozes merat elektrolyt ; alebo mas auto s baterkou kde mozes merat elektrolyt ale nemas debilne nabijanie takze nie si vystaveny problemu popisovanom v clanku.


"Pokud je baterie 100% nabitá, zařízení zobrazí 1,26 – 1,27 jednotek"

vyrobcovia svorne uvadzaju 1.28 g/cm3 pre 100% a 1.25 g/cm3 pre 75% nabitie [!!!] takze 1.26 rozhodne nie je, nikdy nebolo a nikdy nebude 100% nabitie.



"Pokud je to méně, znamená to, že baterie není zcela nabitá. Druhým způsobem je měření napětí na svorkách baterie. Umístěte auto na parkoviště, počkejte, až motor vychladne, odpojte svorky baterie a připojte voltmetr. Pokud zařízení vykazuje hodnotu vyšší než 12,5 V, je vše v pořádku. Hodnota 12,7 V znamená, že baterie je 100% nabitá. Pokud je napětí nižší, musí se dobít. "

s ciselnymi udajmi suhlas, ale nemerajte napatie po vypnuti motoru a vychladnuti cize povedzme hodinu po dojazdeni. Bateriu (akumulator) treba nechat odstat dlhsie, napriklad do druheho dna aby sa jej voltaz UPLNE ustalila.



Nie, nie je nebezpecne dat si do auta akumulator s vyssou kapacitou. Do starych hlupych aut absolutne nie je (tie monitoruju nabitie len pomocou voltaze a limituju nabijanie na 14.4V priblizne), do novych inteligentnych sa odporuca aj v riadiacej jednotke zmenit ocakavanu kapacitu baterie. Zdoraznujem slovo OCAKAVANU. Nie je to nepriestrelne, nie je to jedina vec ktorou sa inteligentne nabijanie riadi. Ono totiz nema ako odmerat realnu skutocnu kapacitu baterie.

A na tej poslednej vete je postavene spochybnenie vsetkeho prezentovaneho. Su to technicke nezmysly. Este raz - auto nema v realite moznost odmerat realnu kapacitu baterie, to je dlhodoby proces. Takze AJ INTELIGENTNE NABIJANIE SA RIADI ISTYMI SPRIEVODNYMI CHARAKTERISTICKYMI ZNAKMI AKUMULATOROV, i ked su trosku odlisne od starych hlupych aut.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
vlasko
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 30.01.2019 11:51
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa vlasko »

mp3turbo napísal: 04.02.2022 01:21 bude asi rozdiel v hrubke dosiek, Red Optima ktoru mame my dava maximalny prud 910A alebo 900A. Takze ti nevydrzi 18 rokov ale len 16.5 :)
NOOO si ma "Nas...al", ja som pocital ze vydrzi tak 13-14 rokov a nie 16.5 , asi ju uz teraz vyhodim :) :) .

Dodatok pre pospolity lud - aj teraz mam tu Exide dual AGM von z auta /teraz je stara 1 rok / , mam zlomenu ruku, soferovat nemozem, takze baterku nenechavam na mraze ,ale je doma kde sa sem tam dobija.....potom mozem/te/ dufat ze aj vase baterky budu pri trosku zvysenej starostlivosti dlhsie sluzit.

Druhy dodatok - jasne ze tu EXIDE Dual AGM nevyhodim , ale budem dufat ze vydrzi -+16.5 roka...
laco210
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 22.01.2023 21:58
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa laco210 »

Minuly tyzden vybrata bateria exide z auta rok vyroby 2017. Bateria originalna s logom vyrobcu auta a takisto logo exide agm bateria. Samozrejme sledovana do poslednej bodky kolko stala, kolko isla, kolko na volnobehu, kolko so zapnutym zapalovani v prvej ci druhej polohe, kolko pod 12v, kolko pod 12,5v, kolko s otvorenymi dverami po otvoreni auta, kazdy mozny krok kolko pri nom stravila bateria casu. Bateria startovala bez problemu ale na palubke nepretrzita hlaska varovania problemu s bateriou a chybovy kod prilis velky odpor na baterii cize vela do nej musi tlacit, toto je hranica kedy vyhlasuje problem napriek tomu co kazdy riesi, ze je problem na baterii pri starte, tu problem nebol so startom vobec ziadny.
milan220
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 31.03.2023 09:14
Zdieľať na Facebook

Re: Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa milan220 »

Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných