Akú batériu do auta
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ano, maju vcelku dobru konstrukciu - vsimni si maximalny prud, 900 amperov pre 100Ah kapacitu co ma Biki... a potom pozri ake prudy davaju tie lacnejsie "100vky".
Preto je to "premium" lebo ma hrubsie dosky, a preto aj dlhsie vydrzi. Inak sranda je ze "skandinavska" znacka Bjorn sype 920A a maju to ako standard, nenazyvaju to premium - ktovie preco
exide premium ano, doporucene polahky. Bars Platinum 100Ah 900A, takisto doporucene. Bjorn 100Ah 920A, veselo. Ze ste o tych znackach nikdy nepoculi okrem tejto temy vobec nevadi, ako sme povedali konstrukcia akumulatora nie je ziadna raketova veda a zvladne ju kazdy Jozko v kazdej vesnici. Netreba sa bat, netreba chnapat vyhradne po Varta Turbo, Exide Premium, Bosch Maximus a podobne... tam v tej baterke nie je absolutne nic Bosch, absolutne nic Varta, nema tam co byt.
Preto je to "premium" lebo ma hrubsie dosky, a preto aj dlhsie vydrzi. Inak sranda je ze "skandinavska" znacka Bjorn sype 920A a maju to ako standard, nenazyvaju to premium - ktovie preco
exide premium ano, doporucene polahky. Bars Platinum 100Ah 900A, takisto doporucene. Bjorn 100Ah 920A, veselo. Ze ste o tych znackach nikdy nepoculi okrem tejto temy vobec nevadi, ako sme povedali konstrukcia akumulatora nie je ziadna raketova veda a zvladne ju kazdy Jozko v kazdej vesnici. Netreba sa bat, netreba chnapat vyhradne po Varta Turbo, Exide Premium, Bosch Maximus a podobne... tam v tej baterke nie je absolutne nic Bosch, absolutne nic Varta, nema tam co byt.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 28.11.2018 15:51 Zdieľať na Facebook
Absolútny súhlas. Amenmp3turbo napísal:Kup si najvacsiu aku tam vtrepes. Ked namiesto klasickej 44Ah das do tej fabie 60Ah alebo 72Ah (to by sa este malo vojst, ja som mal 72Ah alebo 74Ah vo Felicii len netusim ako maju fabie spravene tie kastliky), tak ta baterka prezije cele auto.
Vacsia bateria NEMA problem s dobijanim a vsetkymi tymi blbostami co si "odbornici" myslia ze nastanu. Vacsia bateria ako predpisana NEMA PROBLEM ABSOLUTNE S NICIM. A na zimne starty je to nebe a dudy.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.01.2019 11:51 Zdieľať na Facebook
som pisal v r. 2019.....
Octavia 19tdi baterka varta black dynamic 90Ah/720 kupena v roku 2013
Tak baterka stale funguje,cez zimu ju cca 2x dobijem-pri izbovej teplote-hlavne ked hlasia silne mrazy, V lete tak isto dobijem-ked dlho stoji 2-3 tyzdne....
Cize baterka pracuje 8.my rok!!!Je to klasicka zalievana -nie AGM ani Gelova.Najazdene cca 70000km.
Ked skonci ta Varta,tak kupim Exide DUAL AGM 12V 50Ah 750A EP450 spiralove-stocene clanky-draha ,ale ta zivotnost!!!!!
Turbo a co ta tvoja OPTIMA????
Ta Exide je ta ista technologia /stocene clanky/ako tvoja Optima.....
Octavia 19tdi baterka varta black dynamic 90Ah/720 kupena v roku 2013
Tak baterka stale funguje,cez zimu ju cca 2x dobijem-pri izbovej teplote-hlavne ked hlasia silne mrazy, V lete tak isto dobijem-ked dlho stoji 2-3 tyzdne....
Cize baterka pracuje 8.my rok!!!Je to klasicka zalievana -nie AGM ani Gelova.Najazdene cca 70000km.
Ked skonci ta Varta,tak kupim Exide DUAL AGM 12V 50Ah 750A EP450 spiralove-stocene clanky-draha ,ale ta zivotnost!!!!!
Turbo a co ta tvoja OPTIMA????
Ta Exide je ta ista technologia /stocene clanky/ako tvoja Optima.....
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
na nahodenie stvorvalcoveho dieslika staci.
Co nasa Optima ? STALE V AUTE. Vyrobena v roku 2004. Normalne ked ten kus umrie, tak jej vystrojim slavnostny pohreb, televizia kamery, cerveny koberec, chlieb, sol, Moravanka... vazne neuveritelne. Original z vyroby. 270.000km. Nikdy negarazovana, tri roky Brusel, strnast rokov Bublina teda Bratislava.
Co nasa Optima ? STALE V AUTE. Vyrobena v roku 2004. Normalne ked ten kus umrie, tak jej vystrojim slavnostny pohreb, televizia kamery, cerveny koberec, chlieb, sol, Moravanka... vazne neuveritelne. Original z vyroby. 270.000km. Nikdy negarazovana, tri roky Brusel, strnast rokov Bublina teda Bratislava.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nevycucne, za tu sekundu nema sancu nieco vycucnut. V Oktavke urcite nebola 90Ah original, to je jasne.
Pri starteri okolo 2kW co je prakticky vrchna hranica (3.0tdi a podobne, moc vela aut nema silnejsi starter - ale zase je pravda ze ani obycajne 4valce nemaju prilis slabsi) sa bavime o potrebe prudu okolo 200 az 240 amper kedze napatie poklesne na 9 az 10V na ten kratucky cas. To 750A baterčička da v pohode. Netreba z toho robit strasiaka. Ano jasne 88Ah/950A by mala menej "roboty" s tym startom, ale 50Ah/750A bude v uplnej pohode fungovat. Inak uz som to spominal - baterka ktora nenahodila 1.9tdi 85kW bez najmensieho problemu startovala 6.0i W12 !!! jedine ked sa ten motor zohrial tak potom uplne teply mal taky trosku spomaleny prejav pri startovani, ale proste startovala. 1.9tdi ani nepretocila, cukol pastorok v starteri a koniec, ziadny zvuk, ziadny pokus. Takze ano, diesel naozaj potrebuje ukrutne vacsie bomby - jasne, ved kompresny pomer atd.
Daleko dolezitejsie a horsie pre zivotnost baterky je inteligentne nabijanie resp. skor nenabijanie hypermodernych vozov v zaujme usetrit styri kvapky paliva pri podvodnych normovanych testoch v labaku...
edit : kapacita teda Ah nie je dolezita pre startovanie (nebavime sa o -35 stupnovej zime), to je len zasobaren energie. Maximalny prud ktory baterka vie kratkodobo dodat je to, co robi uspesne starty uspesnymi. 750A z takejto malej kapacity je absolutne fenomenalny vysledok, ked si pozriem typicke baterie 50Ah tak maju max. prudy 450A, 500, 530A... len cylindricke baterie (Red Optima, Exide Premium... cize s daleko vacsou plochou dosiek stocenych vnutri) dosahuju >700A.
750A je parada. Take prudy dosahuju typicky az 80Ah baterky. 100Ah baterie zacinaju volakde na 800A... Red Optima vo Vojadžeríku je zhodou okolnosti tiez 50Ah alebo 51Ah/tusim 815A, ako pisem 17 rokov, 2.5crd s kompresnym pomerom asi sedemsto ku jednej ved prepana je to masovo vyrabane "rok 2001, tvrdy traktor" a stale ide.
Pri starteri okolo 2kW co je prakticky vrchna hranica (3.0tdi a podobne, moc vela aut nema silnejsi starter - ale zase je pravda ze ani obycajne 4valce nemaju prilis slabsi) sa bavime o potrebe prudu okolo 200 az 240 amper kedze napatie poklesne na 9 az 10V na ten kratucky cas. To 750A baterčička da v pohode. Netreba z toho robit strasiaka. Ano jasne 88Ah/950A by mala menej "roboty" s tym startom, ale 50Ah/750A bude v uplnej pohode fungovat. Inak uz som to spominal - baterka ktora nenahodila 1.9tdi 85kW bez najmensieho problemu startovala 6.0i W12 !!! jedine ked sa ten motor zohrial tak potom uplne teply mal taky trosku spomaleny prejav pri startovani, ale proste startovala. 1.9tdi ani nepretocila, cukol pastorok v starteri a koniec, ziadny zvuk, ziadny pokus. Takze ano, diesel naozaj potrebuje ukrutne vacsie bomby - jasne, ved kompresny pomer atd.
Daleko dolezitejsie a horsie pre zivotnost baterky je inteligentne nabijanie resp. skor nenabijanie hypermodernych vozov v zaujme usetrit styri kvapky paliva pri podvodnych normovanych testoch v labaku...
edit : kapacita teda Ah nie je dolezita pre startovanie (nebavime sa o -35 stupnovej zime), to je len zasobaren energie. Maximalny prud ktory baterka vie kratkodobo dodat je to, co robi uspesne starty uspesnymi. 750A z takejto malej kapacity je absolutne fenomenalny vysledok, ked si pozriem typicke baterie 50Ah tak maju max. prudy 450A, 500, 530A... len cylindricke baterie (Red Optima, Exide Premium... cize s daleko vacsou plochou dosiek stocenych vnutri) dosahuju >700A.
750A je parada. Take prudy dosahuju typicky az 80Ah baterky. 100Ah baterie zacinaju volakde na 800A... Red Optima vo Vojadžeríku je zhodou okolnosti tiez 50Ah alebo 51Ah/tusim 815A, ako pisem 17 rokov, 2.5crd s kompresnym pomerom asi sedemsto ku jednej ved prepana je to masovo vyrabane "rok 2001, tvrdy traktor" a stale ide.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.01.2019 11:51 Zdieľať na Facebook
IVKO ta moja co stale funguje varta 90ah/720,tak tu som kupil po precitani hlavne prispevkov od MP3TURBO,pred tym tam bola slabsia-netusim aka,ked som ju kupoval tak v predajni - ze naco taku velku-.....atd... ze mi to nenabije....staci vediet ze aj 0.5A nabije 100AH baterku ale za dlhyyyy cas....a to ostatne A/AH/ co ma ta baterka naviac je na akoze na rezervu v zime,ked kapacita klesne o 50 percent-silny mraz...
Ked skonci zivotnost/VARTA/ tak kupim toto
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... gK-ufD_BwE
alebo toto
https://www.battery-import.sk/start-agm ... 0--em-900/
je to AGM-cize elektrolyt zaliaty v skle-vo vlakne.-ale tie clanky so stocene -cize zvitky.
Je to to iste co ma MP 3turbo-Jeho OPTIMA
https://www.battery-import.sk/red-top/a ... 50ah--12v/
Maju velmi dlhu zivotnos vyrobcovia pisu az 3x viac ako klasicka zaliata elektrilytom-ta jeho uz 17 rokov-len su drahe-Optima, ta Exide je lacnejsia.
Vdaka tej technolologi tie Ampere BOHATO stacia aj na 2L diesel,aj na 3L 4.5l...
Ked pojde ktokolvek na stranku OPTIMA, tak pre motor Ford E-450 Super Duty V8 6.0L Diesel!!! udavaju baterky 50ah/800 , alebo 55ah/750!!!!!
https://www.optimabatteries.com/product ... 20Diesel[u][/u]
Ked skonci zivotnost/VARTA/ tak kupim toto
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... gK-ufD_BwE
alebo toto
https://www.battery-import.sk/start-agm ... 0--em-900/
je to AGM-cize elektrolyt zaliaty v skle-vo vlakne.-ale tie clanky so stocene -cize zvitky.
Je to to iste co ma MP 3turbo-Jeho OPTIMA
https://www.battery-import.sk/red-top/a ... 50ah--12v/
Maju velmi dlhu zivotnos vyrobcovia pisu az 3x viac ako klasicka zaliata elektrilytom-ta jeho uz 17 rokov-len su drahe-Optima, ta Exide je lacnejsia.
Vdaka tej technolologi tie Ampere BOHATO stacia aj na 2L diesel,aj na 3L 4.5l...
Ked pojde ktokolvek na stranku OPTIMA, tak pre motor Ford E-450 Super Duty V8 6.0L Diesel!!! udavaju baterky 50ah/800 , alebo 55ah/750!!!!!
https://www.optimabatteries.com/product ... 20Diesel[u][/u]
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.01.2019 11:51 Zdieľať na Facebook
SMARIK staci kes si precitas posledne 2-3 strany kde MP3 TURBO pise ze jeho OPTIMA asi tato
https://www.optimabatteries.com/products/redtop-34r
je AGM, ma ju 17 rokov, nezatazuj sa ze sa vraj inak nabija -len vyrobca udava neprebijat - lebo plyn nema kam uniknut-tak aby nepraskla....
OPTIMA pise
BLUETOP Type: D34M / D31M/ D27M
These batteries are dual-purpose. They are designed for engine starting and deep-cycling applications, as well as for use in boats with large accessory loads.
Recommended charging information:
Alternator:
13.65 to 15.0 volts, no amperage limit.
Battery Charger:
13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, for approximately six to twelve hours.
Cyclic Applications:
14.7 volts, no current limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C)
.... under normal vehicle-starting applications, most regular automatic lead-acid battery chargers will properly charge an OPTIMA battery.
prelozene
pri bežných startovacich podmienkach/bezne pouzitie/ väčšina bežných automatických nabíjačiek olovených batérií správne nabije batériu OPTIMA
Dolezite je neist cez cca 14.7v dlhodobo pri cca 25 celzia/cyklicke nabijanie/.Tot vsjo.
este toto
In these applications, most 12-volt chargers (old or new) or alternators will sufficiently recharge an OPTIMA battery
-tak toto uz prekladat nebudem!!!!
Moja uvaha-to sa len predajcovia snazia ludom nahucat ze potrebuju nieco ine -nove.....myslim nabijacku ,alternator....potrebuju predavat aby mali zisk.
https://www.optimabatteries.com/products/redtop-34r
je AGM, ma ju 17 rokov, nezatazuj sa ze sa vraj inak nabija -len vyrobca udava neprebijat - lebo plyn nema kam uniknut-tak aby nepraskla....
OPTIMA pise
BLUETOP Type: D34M / D31M/ D27M
These batteries are dual-purpose. They are designed for engine starting and deep-cycling applications, as well as for use in boats with large accessory loads.
Recommended charging information:
Alternator:
13.65 to 15.0 volts, no amperage limit.
Battery Charger:
13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, for approximately six to twelve hours.
Cyclic Applications:
14.7 volts, no current limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C)
.... under normal vehicle-starting applications, most regular automatic lead-acid battery chargers will properly charge an OPTIMA battery.
prelozene
pri bežných startovacich podmienkach/bezne pouzitie/ väčšina bežných automatických nabíjačiek olovených batérií správne nabije batériu OPTIMA
Dolezite je neist cez cca 14.7v dlhodobo pri cca 25 celzia/cyklicke nabijanie/.Tot vsjo.
este toto
In these applications, most 12-volt chargers (old or new) or alternators will sufficiently recharge an OPTIMA battery
-tak toto uz prekladat nebudem!!!!
Moja uvaha-to sa len predajcovia snazia ludom nahucat ze potrebuju nieco ine -nove.....myslim nabijacku ,alternator....potrebuju predavat aby mali zisk.
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
hej, s tym nabijanim hypermodernych auticok je to tragedia. Zatial som to neskumal ale mam na prvy dojem vodojem, ze stare baterie sa v novych vozoch znicia (lebo voltaz dosahuje az 16V, preto musia byt nove AGM EGM šgmfň konstrukcie aby to trosku vydrzalo).
Na tej "nasej" Optime je načmárané ze sa nesmie nabijat vyssim napatim nez 14.4V pri 25 stupnovej teplote (a je tam nejaky drobny koeficient pre mrazive teploty).
Na tej "nasej" Optime je načmárané ze sa nesmie nabijat vyssim napatim nez 14.4V pri 25 stupnovej teplote (a je tam nejaky drobny koeficient pre mrazive teploty).
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 30.01.2019 11:51 Zdieľať na Facebook
Re: Akú batériu do auta
vraciam sa k teme ta moja baterka - Octavia 1.9tdi baterka varta black dynamic 90Ah/720 kupena v roku 2013 - som ju menil -vyhodil po 9 rokoch !!!! a 2 mesiacoch cize pred 2 tyzdnami ,za uz spominanu Exide DUAL AGM 12V 50Ah 750A EP450 spiralove-stocene clanky
teoreticky ta ista co ma mp3 turbo uz cca 15 rokov vo svojpm naftaku....
Ta moja varta ...no ked som cez leto dlsie stal tak som ju dobil, baterka sa aj samovybija... dobijal som 1 Amperom....pomaly..
Tak isto cez zimu boj silny mraz -dobil som...aj 2x -aby nebola dlho podbita....to bola cela moja starostlivost . dobijal som doma ked sa baterka ohriala ....
Tot vsjo ,ozvem sa ked skonci ta spiralova Exide....
teoreticky ta ista co ma mp3 turbo uz cca 15 rokov vo svojpm naftaku....
Ta moja varta ...no ked som cez leto dlsie stal tak som ju dobil, baterka sa aj samovybija... dobijal som 1 Amperom....pomaly..
Tak isto cez zimu boj silny mraz -dobil som...aj 2x -aby nebola dlho podbita....to bola cela moja starostlivost . dobijal som doma ked sa baterka ohriala ....
Tot vsjo ,ozvem sa ked skonci ta spiralova Exide....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: gnagy, Google [Bot] a 29 neregistrovaných