Akú batériu do auta

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
mojko38
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27.08.2008 09:22
Zdieľať na Facebook

Akú batériu do auta

Príspevok od používateľa mojko38 »

Zdravim,
dnes rano mi odišla bateria na Fabii 1,2 a chcem radu aku baterku (myslim značku autobaterie) by ste mi poradili.
Diky za rady
LUBOGEZ
Príspevky: 105
Dátum registrácie: 05.12.2008 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LUBOGEZ »

to zalezi kolko si ochotny investovat.ja mam znacku global zatial spokojnost.ale dobre znacky su napr.bosch silver,baner,alfa to bola udajne baterka minuleho roka.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Kup si najvacsiu aku tam vtrepes. Ked namiesto klasickej 44Ah das do tej fabie 60Ah alebo 72Ah (to by sa este malo vojst, ja som mal 72Ah alebo 74Ah vo Felicii len netusim ako maju fabie spravene tie kastliky), tak ta baterka prezije cele auto.

Vacsia bateria NEMA problem s dobijanim a vsetkymi tymi blbostami co si "odbornici" myslia ze nastanu. Vacsia bateria ako predpisana NEMA PROBLEM ABSOLUTNE S NICIM. A na zimne starty je to nebe a dudy.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ne cim silnejsie automaticky znamena aj najlepsie
hardcore9
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 26.11.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hardcore9 »

bosch silver
anglictina
Príspevky: 533
Dátum registrácie: 30.03.2008 12:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anglictina »

mp3turbo napísal:Kup si najvacsiu aku tam vtrepes. Ked namiesto klasickej 44Ah das do tej fabie 60Ah alebo 72Ah (to by sa este malo vojst, ja som mal 72Ah alebo 74Ah vo Felicii len netusim ako maju fabie spravene tie kastliky), tak ta baterka prezije cele auto.

Vacsia bateria NEMA problem s dobijanim a vsetkymi tymi blbostami co si "odbornici" myslia ze nastanu. Vacsia bateria ako predpisana NEMA PROBLEM ABSOLUTNE S NICIM. A na zimne starty je to nebe a dudy.
Baterka mozno problem s nabijanim nema, zasa alternator sa zapoti poriadne...vsetko je dimenzovane na nejaku zataz, zasa dvat 80Ah baterku do fabie je fakt hlupost
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vidis a ty si jeden z tych odbornikov co som spominal.

PRECO by sa s tym mal zapojit nejaky alternator? Ked tam mas 44Ah bateriu, nastartujes, zapnes svetla, vyhrievanie zadneho okna a zatrubis, zoberes z tej baterky nejake mnozstvo energie. Keby si tam mal 88Ah baterku, nastartujes uplne rovnako, svetla zapnes uplne rovnako, vyhrievanie zadneho okna zapnes uplne rovnako a kurnik sopa este aj rovnako zatrubis, tak O KOLKO VIAC ENERGIE MINIES?

SPRAVNA ODPOVED : O NIC.

DRUHA OTAZKA : O KOLKO VIAC SA NAMAHA ALTERNATOR PRI TEJ VYMYSLENEJ SILNEJSEJ BATERII? SPRAVNA ODPOVED : ALTERNATOR SA PRI SILNEJSEJ BATERII NENAMAHA O NIC VIAC AKO PRI SLABSEJ.


Bateria ako taka je len posraty bazen v ktorom mas nejake mnozstvo vody. Ked z nej NIEKOLKO odpustis a chces mat naspat povodny stav (=udrzovat bateriu nabitu), musis to "niekolko"vratit naspat bez ohladu na velkost bazena z ktoreho si vypustal. No a kedze je jasne ze alternator dokaze to "niekolko" vratit naspat do 44Ah baterie co si mal v aute doteraz, preco by nedokazal TO ISTE "niekolko" vratit do 88Ah baterie? Lebo ked vypustis 100l z maleho bazena a z velkeho bazena, furt je to TYCH ISTYCH 100l ktore musis naliat naspat aby si mal povodnu uroven. A to iste je s baterkami. Mala velka nezaujem, to je len ZASOBA energie ktora je v nej schovana. Nejaku energiu minies, nejaku energiu musis dodat naspat. Energiu minas rovnako pri malej aj velkej baterke.


nasleduje otazka : preco by sa mal alternator potit pri nejakej sprostej 72Ah alebo 88Ah baterke? Vies ty kolko amperov dokaze natrieskat obycajny alternator vo fabii 1.2 HTTP?

Dalsia otazka : myslis si, ze obycajnou slabuckou 2A nabijackou co mam doma nie som schopny nabit 88Ah baterku ktora je uplne vytlcena? Odpoved : som schopny! Akurat to trva dva a pol dna na rozdiel od slabuckej 44Ah baterky ktoru nabijem za jeden a pol dna.

Dalsia otazka : myslis si, ze tou mojou 2A nabijackou by som nenabil 140Ah baterku do kamionu? Odpoved: NABIL BY SOM!!! Akurat by to trvalo tyzden, ale to teraz neriesime.




Autora temy poprosim aby nepocuval "odbornikov" o ktorych som si bol absolutne isty ze sa ozvu so svojimi argumentami a fakt si do tej fabky natrepal najvacsiu bateriu ktora sa vojde a ktoru si moze dovolit. Tato otazka sa opakuje dokola a dokola na kazdom fore, pri kazdej znacke a modeli aut a odpoved je stale jedna a ta ista. Vacsia bateria ti nic neznici, da ti akurat VYSSIU REZERVU energie na minutie. Energiu z nej odcerpavas rovnako.

a posledna vec : dlhobodo, desat rokov, mam v kazdom aute ktore som kedy vlastnil MINIMALNE o dve triedy vacsiu baterku ako je predpisana. MYSLIS SI, ZE NIEKEDY BOL NEJAKY PROBLEM? NIKDY ZIADNY! A to su empiricke veci z praxe na rozdiel od tvojho teoretickeho zapotenia alternatora.


edit 20.2.2012: na dokaz mojich slov uvadzam dve strany manualu od inteligentnej nabijacky Ctek XS-4003, jednej z najlepsich nabijaciek na trhu okrem Bosch:

http://77.247.224.52/baterka/IMG_4501.JPG
http://77.247.224.52/baterka/IMG_4503.JPG

Tam je jasne napisane ze nabijacka je urcena na nabijanie baterii az do 140Ah [!!!!!] a ze nabija prudom MAXIMALNE 4A. Takze tolko pre neveriacich tomasov ktori si myslia ze moje slova hore o nabijani dvomi ampermi a obrovskej baterie su vymyslene. Nie su. Akurat, ako pisem, to trva dlhsi cas. A uplne rovnakym systemom je odovodnene preco mozete obesit 100Ah bateriu do Fabie ktora ma "len" 80A alternator... BEZ PROBLEMU.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 20.02.2012 20:36, upravené celkom 4 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a aby som nezabudol, teraz som zabludil do Slovenskeho Raja. Rano startujem pri teplotach pod minus dvadsatpat a vo Forde Galaxy s datumom vyroby 2001 a najazdenymi strasnymi km mam baterku s datumom vyroby 11/2000. MOZE BYT? Kto z vas ma osemrocnu baterku ??????????????

ak chces, spravim ti video.




edit v oktobri 2009 : ta bateria este stale sluzi bez najmensieho zavahania. Ide zima... uvidime.

edit oktober 2010 : ta bateria este stale sluzi, sviňucha... ale uz pri startoch tepleho motora citit ze to nie je to prave orechove.

edit november 2011 : noooo mam dojem ze sa baterii blizi posledna zima

edit 09-december 2011: za zvukov fanfar, delostreleckych salv a vojenskej show s vrtulnikmi prebehol oficialny pohreb baterie ktoru zmienujem. Lokalny vajda celebroval obrad... uprimne a neskutocne dakujem vernemu sluzobnikovi znacky MotorCraft, teda prvovyroba Fordu, za fantasticke sluzby u mna posledne tri roky, avsak v aute ktore teraz vlastnim uz od vyroby co bolo november 2000. Nech ti teda po desiatich rokoch tazkej driny je baterkove nebo milosrdne a odpocivaj v pokoji, moja verna kamaratka.

Moju najvyssiu vdaku vyjadrujem predovsetkym za neocakavany start takto pred rokom, presne 12.12.2010 v extremne skorych rannych hodinach... za treskucej zimy.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 05.03.2012 20:01, upravené celkom 7 krát.
dodo555
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 20.01.2007 13:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodo555 »

ja som pred mesiacom vymenil v aute original od vyroby obycajnu baterku BANNER ktorá bola vyrobená 4/1999 takze skoro by sa dozila 10 rokov !!! povedal som si ze inu ako Banner uz nekupujem
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Origo baterky majú skutočne výdrž okolo 6-8 rokov, akákolvek náhrada vydrží vačšinou len polovicu... Pokial by mi umrela baterka , tak určite by som kúpil silnejšiu, a zvlášť u benzínaku kde stojí pár korún, tu mal sused Fabiu Juniora a tam bola origo 37Ah :3bb6: Výhoda silnej baterky je jednoznačná pri poriadnom mraze, kedy každá batéria stráca nejaké percentá, ale u origo sa to prejaví sposobom že nenaštartujete, u silnejšej pokles prúdu urobí iba to že sa dostanete na hodnoty povodnej baterky, tak že žiaden problém zo štartom nehrozí !!! Ja som miesto 45Ah chcel 55Ah, ale cenový rozdiel medzi 55/62 bol 400Sk tak som neváhal a navalil som tam Exide 62Ah !!! a nikdy som nemal najmenší problém zo štartom a ani s dobíjaním... Každý alternátor (benzín) dáva cez 50A a pri zapnutí všetkých spotrebičov sa dostanete tak na 50% z toho čo je schopný dodať alternátor. Ten by sa zadýchal len keby odber dosahoval tolko kolko je schopný dodať... Preto sa niektorým stáva že nová baterka im nevydrží ani dva roky, lebo už je na nej dosť velký úbytok prúdu počas zimy
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

sana napísal:mp3turbo ty si neaky odbornik a mudrlant tak sa laskavo pozri co mas napisane na stitku k alternatoru ake parametre ma alternator diesla co potrebuje silnejsiu bat trebars 80Ah a aku ma alternator fobia 1:2 ktora potrebuje napr. 50Ah takze ten alternator dostane fakt zabrat ak to vydrzi a presne o to ide ked budes dobijat baterku slabsim prudom bude to trvat dlhsie a bateria sa ma nabijat urcitym prudom nie trebars 2 A ked nas 1800Ah baterku Daj si slabsi alternator do tvojho Galaxy a uvidis si to preber ako xcesPodla mna si obycajny chmulo ktory si mysli ze zjedol vsetku mudrost sveta a neni nic lepsie ako valit 1800Ah baterky do osobaka
Ano dat silnejsiu baterku ale nie o 2-3triedy vacsiu
Ty si ešte väčší chmulo, ty si myslíš že ten alternátor vie aká silná baterka tam je, myslíš že auto vie či je alebo nieje dostatočne nabitá??? Ta baterka nemá odber z alternátora !!! To je to isté ako keby si dal na 6V baterku 12V žiarovku ktorá by slabo svietila ale batarka kôli tomu nezhorí... Z tej silnej baterky je presne taký istý odber ako z tej slabej, iba s tým rozdielom že na nej sa pokles ovela menej prejaví ako na slabej a aj sa rýchlejšie dobije, pretože sa menej vybila !!!
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ivo nechaj tak, nema to vyznam. Ten chmulo co mi napisal ze som chmulo v zivote asi silnejsiu baterku v aute nemal a moj argument ze mam strasne vela rokov v dost vela autach vzdy podstatne silnejsie baterky ako tam patria sa stretol akurat s tym ze "keby aj silnejsiu tak urcite nie o 2 alebo 3 triedy". To proste nic neznamena... ked som pred tromi rokmi, ked bolo pod minus dvadsat v Bratislave, roztahoval na tej posratej felicii so 74kou baterkou polovicu passatov, mondei a podobnych milionovych aut... tak to sa mi cele len snivalo, vies? Nikdy v zivote sa mi nepokazil ziadny alternator, ani na skode 105... a vzdy som mal baterky ze az. V 105ke som dokonca mal za zadnymi sedackami yebnutu 140Ah z kamionu :)



... a potom tu niekto zacapi ze alternator dava 50A. Felicie mali 70A alternator, trojhrncekove fabie 1.2http by mali mat 90A alebo tusim 70A podla vybavy (su tam dva a nemam to v hlave, ja si kupujem ine auta ako fabia s naraznikom vo farbe). A KEBY MALI AJ 70A ALTERNATOR, TAK S NIM DOBIJES UPLNE VYBITU 88AH BATERKU ZA NECELE DVE HODINY VRATANE TOHO ZE ALTERNATOR POPRI TOM NABIJANI TAHA SPOTREBICE V AUTE!! LEBO KOLKO DODA NABOJA, ENERGIE ZA DVE HODINY ALTERNATOR CO DAVA 70A? 140AH !!! 70A BEZIACICH DVE HODINY = 140AmperHodin. Z TOHO TREBA NIECO DAT DOLE NA SPOTREBICE V AUTE ATD, ATD, ALE ZA DVE HODINY SKORO KOMPLETNE NABIJES 88AH BATERKU. Keby bol alternator 90A, tak uz je to iba hodina aj stvrt atd, atd.

Ale velmi podstatne je ty nikdy nepotrebujes nabijat tu baterku kompletne od nuly do maxima, ty jej prdnes len trochu energie ktoru stratila pri tom starte a podobne. To je diametralny rozdiel !!

No proste chmulovia hovoria inym ze su chmulovia...


alebo ivo, vies ako to je? Normalne pocas jazdy sa z alternatora pocas jazdy vystrci take vysuvacie oko - podobne ako maju slimaky, dve paprce, daju dole dekel z baterky, to oko sa pozrie na nalepku co je na baterke, precita si co je na nej napisane (keby bola nahodou tma, ze ides v noci, tak si druha ruka z alternatora vysunie baterku a posvieti si) a potom podla toho co precita na baterke nabija. Takze vies co nikdy nesmies urobit? Na silnu 88Ah baterku nesmies nalepit stitok zo slabej 44Ah lebo uplne popleties ten alternator a on sa potom bude skrabat na hlave ze ako je to mozne az si tym skrabanim sposobi samovznietenie a cele auto ti vybuchne.


... pre vsetkych vedatorov mam jednoduchu otazku : doriti ako pozna alternator (silny, stredny, slaby) aka je v aute baterka? Dopici co si to ten alternator vie vycucnut cez droty alebo kieho boha?! Ved chlapci trochu rozmyslajte... dalsia vec, "chmulo" pise ze alternator dostava zabrat pri silnejsej baterke. AKO KONKRETNE?? Ved alternator vyrobi rovnake mnozstvo prudu pri slabej aj silnej baterke pokial ma rovnake otacky... vymyslim si ze ked ides na 2600 otackach, tak ten alternator vyrobi bumplesktresk 40A prudu a je mu uplne jedno aku baterku tam mas.


"ved vy o tom prd viete" sa spieva v jednej moc dobrej pesnicke od znamej nitrianskej skupiny....
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 07.08.2009 21:34, upravené celkom 2 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dakujem!


linka : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379

citacia : "Perlička - Moskvič 408 a v něm Akuma 115 Ah z traktoru a hluboké pohrdání teplotami -32° C v lednu 1997 majitelem "cara" mnoho okolostojících a nestartujících řidičů vytáčelo do bezvědomí."

chudak moskvic, aky tam bol asi alternator resp. este mozno dynamo? 200A ?? Zrejme nie... tam ked bolo 40A tak je to mozno vela, a vidis... 115ka baterka s tym nemala problem.




este raz jednoznacny zaver autorovi temy : kup si najvacsiu baterku aku do auta zmestis a aku si mozes dovolit. Nic lepsie pre zimne starty a zivotnost baterky nemozes urobit. A kazdy chmulo s vedeckymi nazormi na silnejsie baterky nech spravi riskantny pokus minimalne na urovni Cernobylu : nech si laskavo kupi namiesto 44Ah baterie nejaku 72Ah a nech sa vrati sem k tejto teme o pat rokov a nech nam povie kolko alternatorov a neviemcoho musel medzicasom vymenit.
benky71
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benky71 »

Daj tam takú ako predpisuje výrobca auta a značka podľa love.
camil123
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.06.2008 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camil123 »

uplne zbytočne sa tu bavite o tych silnejšich baterkach,74 ani 80tam určite nevojde,neviem či aj 55 tam vojde
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6, pm3 a 71 neregistrovaných