Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jacobj
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.04.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa jacobj »

Zdravím všetkých, mám v pláne kúpu ojazdeného auta s automatickou prevodovkou a chcel by som vás poprosiť o rady a vaše reálne skúsenosti. Ktorý typ prevodovky v kombinácii s akým motorom v akom aute áno, ktorý radšej nie. Teoretické znalosti ohľadom automatov nejaké mám (v zmysle na akom princípe fungujú), prax ale minimálnu (pár krát som krátko šoféroval autá s DSG a CVT). Samozrejme všade sa najviac odporúča hydromenič, od robotov a dvojspojok radšej ruky preč, pričom sa nájdu ľudia ktorí majú s týmito typmi automatov najazdené slušné porcie bez výraznejších problémov. Z toho dôvodu mi ide o reálne skúsenosti reálnych majiteľov. Moje požiadavky a využívanie auta sú nasledovné:

1. o automat ma prosíka hlavne moja polovička. Je to klasika o tom, ako žena po autoškole viac ako dekádu nejazdí, chcela by začať, ale z manuálu má stres. Auto by zároveň slúžilo primárne pre mňa, reálne by som na ňom 80-90% času jazdil ja. Inak dve autá u nás nehrozia, ja vždy keď môžem, jazdím radšej na motorke. Čo sa týka trás, tak cca. 65% diaľnice a medzimesto, 35% mesto (často samozrejme poskakovanie v zápchach)
2. veľkostne reálne nepotrebujeme nič väčšie ako B až C segment (do toho rátam aj odvodené crossovery a MPV)
3. na výkon a nejaký sociálny status nemám pri aute veľké nároky. Z výbavy potrebujem len klímu a tempomat. Inak mi ide hlavne o spoľahlivosť a únosnosť výdavkov za servis a diely. Som realista a viem že každá jazdenka je potenciálna čierna diera na peniaze, že väčšina ľudí ani len netuší že v automate treba v určitých intervaloch meniť olej, ale keď už príde na servis alebo sa niečo rozsype, tak nech to nestojí 3 výplaty a nemusí sa s tým ísť na druhý koniec SK lebo to je u nás na to len jeden špecialista.
4. rozpočet 10tis. €

Suma sumárum, hľadám normálne auto so spoľahlivým tandemom motor + automatická prevodovka ktorá bude užívateľsky prívetivá aj ku znova začínajúcej vodičke. Vopred vďaka za všetky užitočné rady a postrehy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vcelku jasná otázka akú rieši viac než veľa ľudí.Žiadalo by doplniť o predstavu aký ročník,prípadne či benzin alebo diesel kedže sa to nekupuje oddelene ale v spojení.Samozrejme predstava do akej ceny sa vpratať.
Je silný predpoklad že téma nedopadne dobre pre názorové nepriateľstvá a neochotu sa baviť len a len k veci,slušne a zo znalostou problematiky.
Pokiaľ sa to nebude vyvíjať dobrým smerom,napíšte ss a vieme si k tomu zásadné veci povedať,problematika je to veľmi široká.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ideálne atmosferický benzín a prevodovka s hydromeničom. Len je ich ako šafránu....
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa oco13 »

fzubaty napísal: 31.10.2023 14:05 Ideálne atmosferický benzín
Ešte napíš nepriamovstrekový a bude na výber z dvoch? troch? modelov
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jacobj
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.04.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa jacobj »

mhlavaty napísal: 31.10.2023 13:01 Vcelku jasná otázka akú rieši viac než veľa ľudí.Žiadalo by doplniť o predstavu aký ročník,prípadne či benzin alebo diesel kedže sa to nekupuje oddelene ale v spojení.Samozrejme predstava do akej ceny sa vpratať.
Je silný predpoklad že téma nedopadne dobre pre názorové nepriateľstvá a neochotu sa baviť len a len k veci,slušne a zo znalostou problematiky.
Pokiaľ sa to nebude vyvíjať dobrým smerom,napíšte ss a vieme si k tomu zásadné veci povedať,problematika je to veľmi široká.
Ďakujem za odpoveď, pán Hlavatý. Rozpočet som uviedol v bode č.4, t.j. do 10tis. €. Ročník a palivo som naschvál neuvádzal z dôvodu že mám záujem si prečítať skúsenosti čo najväčšieho počtu ľudí. Primárne mi ale ide o to zistiť aké sú reálne skúsenosti používateľov s rôznymi automatmi. Už dlhú dobu sondujem inzerciu a najviac sa to prirodzene hemží DSGčkami. Všade čítam že od toho ruky preč (hlavne tie 7st. so suchými spojkami), ale či to reálne píšu či už súčasní, alebo niekdajší majitelia, to neviem. Celkom sú potom zastúpené aj CVT (napr. v Nissanoch), ale moc sa o nich nepíše. No a potom roboty v hlavne v menších autách B segmentu, ale to vraj jednonohý radí lepšie + o mnohých čítam v súvislosti s drahými závadami aktuátorov. Jednoducho, všade je to skôr strašenie + keď sa k tomu pridajú reči o vrtochoch jednotlivých motorizácii, človek má pocit že dnes sa auto ani neoplatí kupovať. Teda aspoň nie niekomu ako ja, kto auto nekupuje každé 2 roky, ale kupuje ho s vyhliadkou aby mu aspoň 5 rokov dobre slúžilo...
jacobj
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.04.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa jacobj »

fzubaty napísal: 31.10.2023 14:05 Ideálne atmosferický benzín a prevodovka s hydromeničom. Len je ich ako šafránu....
Však to áno, napr. taký hydromenič vo Fabii II s 1.6 benzínom mi príde ako úplne ideálna kombinácia, a úplne by nám to auto stačilo, len čo keď je ich naozaj ako šafránu, a väčšinou z dovozu. Tie sú pre mňa celkom čiara, svoje som si odkrútil pri motorkách z dovozu.

Viem ešte o 4st. hydromeniči vo Fiestach MK7, ten mi príde dosť archaický, ale rád sa nechám poučiť ak má s tým niekto skúsenosti.

No a potom 6st. hydromenič v PSA 208/C3 v kombinácii s oturbeným 1.2 Puretechom. Dajú sa zohnať do môjho limitu 10tis., ale o tom motore som veľa dobrého nečítal, pokiaľ ide o spoľahlivosť. Ale opäť, sú to len info z netu, ak má niekto reálne pozitívne skúsenosti, nechám sa poučiť.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa ivko1 »

fzubaty napísal: 31.10.2023 14:05 Ideálne atmosferický benzín a prevodovka s hydromeničom. Len je ich ako šafránu....
Nejaká Mazda 6 GH v benzíne by sa našla, stále tam je hydromenič a motor klasická atmosféra, ak to bude facelift 2.0i 114kW tak to už je priamovstreková atmosféra, teda radšej ten predfacelift.
Radšej sa voziť s vyššou spotrebou ako riešiť údržby moderných dieslov.

Za 10000€ to víde na kus v TOP stave, vrátane počiatočnej údržby a ošetrenia podvozku voči korozii. Na bazoši sú dva predfacelifty v kombíku 2009, tá v BA má natočené už cez 237tkm má navyše vyhrievané sedačky, druhá v PU má 190tkm, obe sú pod 7000€ a samozrejme nejaká dohoda tam je.
Takýto kus by to chcelo https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... EAR&vc=Car

Ono či polovička roky jazdila, alebo nejazdila tak automat v dnešnej dobe dáva zmysel, lebo tie zápchy jednoducho sú a kto má neustále spojkovať a kvaltovať...
Aj tá spojka nie je večná, ked človek neustále poťahuje po metroch (štastný to človek čo v dnešnej dobe nezažíva zápchy)

K tým autám typu Fiesta, P208 ... na to by som sa akurát VYTOTO, lebo to sú kýble. Všetko čo dostaneš bude ročníkovo mladšia bieda, kde nie je komfort, kde ked pustíš radio sa akurát naserieš, lebo do toho dali šuntové repráky, jednoducho na všetkom sa šetrilo vrátane jazdných vlastností
jacobj
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.04.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa jacobj »

ivko1 napísal: 31.10.2023 17:00
fzubaty napísal: 31.10.2023 14:05 Ideálne atmosferický benzín a prevodovka s hydromeničom. Len je ich ako šafránu....
Nejaká Mazda 6 GH v benzíne by sa našla, stále tam je hydromenič a motor klasická atmosféra, ak to bude facelift 2.0i 114kW tak to už je priamovstreková atmosféra, teda radšej ten predfacelift.
Radšej sa voziť s vyššou spotrebou ako riešiť údržby moderných dieslov.

Za 10000€ to víde na kus v TOP stave, vrátane počiatočnej údržby a ošetrenia podvozku voči korozii. Na bazoši sú dva predfacelifty v kombíku 2009, tá v BA má natočené už cez 237tkm má navyše vyhrievané sedačky, druhá v PU má 190tkm, obe sú pod 7000€ a samozrejme nejaká dohoda tam je.

Ono či polovička roky jazdila, alebo nejazdila tak automat v dnešnej dobe dáva zmysel, lebo tie zápchy jednoducho sú a kto má neustále spojkovať a kvaltovať...
Aj tá spojka nie je večná, ked človek neustále poťahuje po metroch (štastný to človek čo v dnešnej dobe nezažíva zápchy)
Ďakujem za tip, priznám sa že Mazda 6 GH mi nejako unikala (pozeral som skôr 3) pretože ju vnímam už ako väčšie auto, ktoré hlavne v kombíku reálne nepotrebujeme + žena by mala z tak veľkého auta beztak stres, hlavne pri parkovaní. Ale keby sa obajví v tej motorizácii s automatom ako liftback, tak by som to asi aj zvážil. Ale to už by som mohol zahrnúť do výberu aj Accord 8 gen, podľa toho čo som čítal, tak automat v spojení s benzínovým dvojlitrom je to výborná voľba. Len v inzercii je to jednorožec lebo si ich ľudia zjavne držia.

A áno, ja verím že na automat by som si aj ja sám veľmi rýchlo zvykol...
jacobj
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.04.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa jacobj »

ivko1 napísal: 31.10.2023 17:00
fzubaty napísal: 31.10.2023 14:05 Ideálne atmosferický benzín a prevodovka s hydromeničom. Len je ich ako šafránu....
K tým autám typu Fiesta, P208 ... na to by som sa akurát VYTOTO, lebo to sú kýble. Všetko čo dostaneš bude ročníkovo mladšia bieda, kde nie je komfort, kde ked pustíš radio sa akurát naserieš, lebo do toho dali šuntové repráky, jednoducho na všetkom sa šetrilo vrátane jazdných vlastností
Asi máme pri autách rozdielne štandardy a očakávania, ale pre mňa sú tieto malé autá úplne v pohode pretože ich beriem tak ako sú a moja doterajšia história áut zahŕňa len dve také - Hyundai Getz, teraz Corsu D. Ja som prvé auto (toho Getza) kupoval až pred 30-tkou, dovtedy som jazdil len na motorke. Vo výbave napr. nemal ani klímu, centrál, ABS, proste total holé auto...Ale poslúžilo 5 rokov počas ktorých som nechal na údržbe necelých 600€ (inak len benzín, PZP, STK+EK) z čoho najdrahšia položka boli zimné gumy...
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja by som s tými malými autami nemal problém keby sa tam tak ku**vsky nešetrilo...
Si predstav ty, že by si miesto svojej motorky mal hračku 125ccm s jednovalcom a divným zvukom čo sa tvári ako dospelá motorka, neťahá to , nebrzdí to, nemá to žiadne vymakané pruženie...
Auto ako Fiesta vidím skôr ako druhé auto v rodine. Neviem si predstaviť že sa niekam ide a všetko natrieskať do nákupnej tašky. Akože prečo chceš trestať sám seba? Nehovorím že si musíš kúpiť za každú cenu velké auto, ale prečo preboha malú škatulku, kde nemáš ani 1cm deformačnej zony navyše...

K tej Mazde 6, kúpiš aj liftback (pozor je aj sedan), ale že by to bol nejaký rozdiel v dlžke, tak to veru nie.
Kombík 4785mm vs 4755mm liftback
Dá sa kúpiť aj Mazda 3 s automatom, ale je ich tak isto málo, ale vždy je to lepšie a väčšie ako Fiesta.
Poviem ti na rovinu, vygrcať 10000€ za auto, kde sa neodvezú normálne 4 dospelé osoby je čistý nezmysel

Tu máš jednu kúsok za hranicami a za zaujímavú cenu a nevyzerá ani nejak vyjazdená podla volantu či sedačky vodiča. Hlavne na tej sedačke vodiča to býva u šestky dosť vidieť. Za nejakých 5500€ + prihlásenie, tak sa zmestíš do 6500€ a ostane aj na počiatočný servis. Vyzerá to že to má prelakovaný zadný nárazník lebo celkom ideálne nelícuje, mohlo to byť privreté aj vozíkom pri cúvaní https://auto.bazos.cz/inzerat/175791322 ... rizeni.php
Naposledy upravil/-a ivko1 v 01.11.2023 06:29, upravené celkom 1 krát.
jacobj
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.04.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa jacobj »

Ivo, rozumiem tvojej pointe. Je pravda že keby predo mňa postavíš malé auto B segmetu ktoré bude mať s najväčšou pravdepodobnosťou robota a napr. Mazdu 6 s hydromeničom, obe za približne rovnakú cenu a v rovnakom stave, vyberiem si Mazdu. Len teda je to naozaj také horké s tým ich hrdzavením ako všade čítam?

Čo sa inak tej úžitkovosti pri malých autách týka, tak minimálne v prípade Corsy ti môžem povedať že dovolenka vo dvoch do HR k moru úplne v pohode, cesta s kapelou (3 ľudia + aparáty, hardware bubnov, gitary) na koncert BA-Praha a späť tiež úplne v pohode. Ešte si chalani pochvaľovali sedačky a ticho (jeden z nich porovnával so svojou vtedy novou firemnou Oktáviou III). Samozrejme nevalíš 140 kopec-nekopec, skôr tak 120, ale nikto vyslovene netrpí.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa fzubaty »

Napr C5 ma aisin v kombinacii s 2,0 hdi… az na ten volant super auto.
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ja som tvrdil 15 rokov, že mi nieje treba väčšie auto ako fabia hatch až nie tak pri dieťati ako pri rodinnom dome som kúpil strednú triedu kombi a teda neviem či je to prechodom (fyziologickým), ale naspäť už v živote nie.
Áno, prišli zvýšené náklady na servis, gumy, brzdy, atď ale som sa s tým zmieril...
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa ivko1 »

Mazdy hrdzaveli hlavne v tej predošlej generácii, u týchto je to lepšie, ale preto som hovoril že za tie peniaze kúpiť kus vo výbornom stave a investovať preventívne do antikoroznej ochrany = vystriekať podvozok, dutiny... (ono je to lepšie urobiť preventívne bez ohladu na to čo sa kúpi)
Pozri sa na mnohé Octavie II, aj ked to budú väčšinou o niečo staršie, nejaké 2006-07 tak majú velký problém v oblasti predných blatníkov dolu za kolesom a zadných lemov

Moonshine : nemal si náhodou Suzuki Swift? Alebo to bol niekto iný?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Akú automatickú prevodovku s akým motorom v akom aute vybrať?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi na jednej veci sa všetci zhodnú,automat je limitujúca vec u jazdenky.Všeobecne asi najviac ľudí predpokladá že riešením je hydromeničový typ.Ovšem pokiaľ si človek ten segment zoberie na mušku zistí že jazdenky zväčša padnú práve na ňom a potom sa ich majiteľ zbavuje za doslova šrotovú cenu.Nebyť prevodovky,majiteľ by auto dral ešte kvantum rokov pretože sa často jedná o strednú až vyžšiu triedu nie lacných.Dovolím si tvrdiť že automat nie je predmet šetrenia výrobcov,sú si vedomí že v reálnom záručnom servise by ich jedine menili ako celky,nikdy ich neopravovali a nikdy nebudú. Takže sme kdesi pri koreni.Je jedno či príde malý problém trhnutia a pod alebo velký že niečo nezaradí,začínajú celkom slušné starosti.Kto a kde to opraví,v hre sú len neautorizovaný u ktorých je vždy otázka z akými pravidlami hrajú..O meniči ktorý kadekto ešte vymení to nemusí byť a zväčša ani nie.Takže tu začínajú patálie a často niekoľkonásobné opravy ktoré z podstaty lacné byť ani nemôžu.Počet dielní na ich opravu je nulový až minimálny na počet už jazdiacich aut. To je vlastne +- aj dôvod prečo je také množstvo ozaj pozoruhodných aut nepredajných,porucha alebo problémz automatom.To nik nekúpy.Pri väčšom nájazde km treba rátať tiež z podobným efektom aj pri dobrom automate.Čo znamená len jedno...automat je od nejakého momentu riziko kúpy.
Tak si to treba zobrať z inej strany.Čoho je najviac a čo sa opravuje aj opraví bez väčších problémov aj v sieti mimo opravárov špecialistov na prevody.Vždy prídete k trom písmenám ...DSG. Nie sú blbovzdorné a tiež vedia mať poruchy.Tu si ovšem treba povedať na rovinu,že prakticky najväčšia porucha je nestaranie majiteľa,možno nevedomosť o potrebe.Prevodovka v podstate klasická mechanická osadená obsluhou (mechatronika) je závislá na výmene oleja.Je trochu paradox že ľudia čo si osvojili hlúposť v zmysle doživotná náplň bežne naozaj nabehajú prekvapivo velké km bez problému.Samozrejme to hlboko treba zabudnúť,raz to príde. Zaujímavé je riešenie.Opravy aj za cenu výmeny kompletnej mechatroniky nie sú cenove neúnosné a rujnujúce rozpočet rodiny.Pokiaľ niekto nevie prísť DSG.ke na meno,nech sa radšej zdrží z témou ako a čo ,pretože radí veľmi pekne a bezproblémovo.pokiaľ nie,rovno treba hladať problém v jej okolí,najlepšie pozrieť do kabíny,je to celkom iste tam.
Točiť sa v nezmysloch ako meničové prevodovky spred 20 rokov dobre slúžili...dnes zmysel nemá,dnes je dnes.A čo je reálne dnes,si zažijete na vlastnej koži,stačí tomu dať šancu.
Platiť ale bude vždy a stále,je lahšie naučiť človeka ako akýkoľvek stroj aby robili to čo robiť treba.Pokiaľ nie je ochotný sa učiť sám,musí si priplatiť že za neho niekto iný premýšla a vykonáva čokoľvek,dobre či zle.
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 80 neregistrovaných