Ako zistiť ohnutý ventil.

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Ako zistiť ohnutý ventil.

Príspevok od používateľa VinicP »

Čáute. Stala sa mi super vec na mojom legendárnom pežote 405, 1.8TD, 66KW.
Pri rozbehu som omylom hodil trojku a auto zhaslo na rýchlosti. Naštartoval som a zase zhaslo. Kedže to bolo bez akýkoľvek sprievodných javov, nenapadlo ma že by prdol rozvod. Tak som znova naštartoval a zase zhaslo. Myslel som si že padá nafta. No lenže som stál v ceste a vytvoril prekážku, tak som zase natočil.. a pod plynom auto potiahol na kraj. Vtedy už dymylo.. a hrkotalo.. a zhaslo nadobro. Otvoril som kapotu a pod deklom som videl voľný rozvodový remen. Doma rozobral a remen roztrhnutý. Dal som dole víko ventilov a je zlomená vačka, stredový "domek".. (neviem presný názov). Viem zohnať náhradnú vačku .. atd. Len by som rád vedel či nie je ohnutý niektorý ventil. Neviete mi poradiť ako by som to zistil bez toho aby som dal dole hlavu? SOm laik, trochu zručný, s autom sa mi ťažko lúči, kedže slúžilo presne na to na čo ho potrebujem. Kamoš mi poradil že mám kompresorom fúkať do otvorov na žhaviče a ked cez niektorý ventil bude fučať do sania alebo výfuku tak je v prdeli. Môže to tak fungovať?.. alebo nejaký iný nápad? Po vybratí vačky sú všetky ventily v jednej výške. To auto stálo menej ako hociktorý bicykel, ale... spravilo roboty hodne a teraz chýba ako oblička :) Tak ak by mi dal šancu, ja by som mu ešte dal šancu.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
pedro25
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro25 »

ak máš polámané súčiastky okolo vačky, môžeš si byť istý že sa ventily stretli s piestami.
Zožeň celú druhú hlavu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby vačka pretrhla mostík a zlomila sa,musí byť stret ventilu a piestu a to končí zle.Ako ti už pedro radí...hladaj hlavu,cenu to má nulovú.Dokonca motor tu bol a perfekný (ZX 1,9TD) a šiel do šrotu,nik nedal ani stovku a bol vyskušatelný len auto bolo CZ tak šlo do zberu.Ten motor bol v desiatkach motorizácií,to nemôže byť problém,navyše cena nulová
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Ok. Skusim zohnat. Too znamená. .zohnať. .zarovnat..odtlakovat..nove tesnenie a zložiť.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

najprv asi rozobrat a pokukat ci tam toho zleho nebude viac ako len hlava [piesty ojnice]. Mozno najlepsie ako uz bolo napisane pokukat sa po nejakom vyskusatelnom motore za drobne
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

jasné.. ved.. rozoberiem.. a uvidíme aké sú škody. Myslel som že sa to dá nejako zistiť (ohnuté ventily) aj bez toho aby som dal dole hlavu.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

a to by naco robil? Musi to najprv pokupit potom ta robota a nakoniec zistit ze vsetko je v haji?
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Mam doma hlavu kde su vsetky ventili zarovno... Lebo vsetky su ohnute uplne rovnako.. :) Ozaj kup cely motor, niekedy to je lacnejsie ako hlava samotna, lebo aj rozoberat to je cas a kazdy to chce mat zaplatene..
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

mohol by si dat urobit aj generalku hlavy, ale to je starsne drahe pri takomto aute, najjednoduchsie , najpraktickejsie a najmenej narocne na cas a pracu je druha hlava,alebo cely motor - najradsej z voza, kde sa da odskusat, lebo tieto auta uz nieco zazili, aby si nebehol z dazda do kaluze...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ja chcem vidiet ci na taky crep sa da este zohnat motor lacno.repas hlavy s rovnanim a tlakovou skuskou vyjde na 150 euro ale motor na 20 a viac rocne auto zohnat dobry nemozne.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Seven ja ich kupujem od 70 do 100 eur , celý motor aj s prevodovkou a poloosamy. Neviem ako v aute ,ale v traktorčekoch sú ešte na dlhé roky. To sú diesle , benzíny sú ešte lacnejšie lebo ich nikto nechce.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Som myslel ze skusim zohnat cele auto vo farbe alebo aspon podobnej farbe, no a na "mobile.de"...našlo DVA dieselové. Z toho jeden kombi. Škoda ze tých áut uz nebude. Pohodlne autičko.
No...co sa tyka mojho...tak skusim nahodit druhhu vacku. Sice sa tych motorov este da zohnať, ale je to mačka v mechu. Skôr by som dal spraviť hlavu ako cely motor kupovat. Tak uvidim a dam vediet. Dakujem zatial
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

VinicP napísal:Som myslel ze skusim zohnat cele auto vo farbe alebo aspon podobnej farbe, no a na "mobile.de"...našlo DVA dieselové. Z toho jeden kombi. Škoda ze tých áut uz nebude. Pohodlne autičko.
No...co sa tyka mojho...tak skusim nahodit druhhu vacku. Sice sa tych motorov este da zohnať, ale je to mačka v mechu. Skôr by som dal spraviť hlavu ako cely motor kupovat. Tak uvidim a dam vediet. Dakujem zatial

Hlavu robiť nedávaj,to je cesta do pekla v prípade motora kde je komôrková hlava a celý motor nemá hodnotu a je zohnatelný.Náklady na dobre urobenú hlavu od A po Z z novými skrutkami,tesnením,rozvodmi,vačkovicou a ešte treba zohnať mostík vačkovice čo sa osobitne nepredáva a nikto ho z hlavy osobitne nedá,no ja som poslednú takúto hlavu riešil a celková cena presahovala cenu motora dva razy,ale cesta späť už nie je.Hlava odíde na kompletku a príde prvá pálka,to nikdy ťa nik nezavolá že ...pane pozor to pôjde do zlých čísiel lebo treba nové komôrky atd atd
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

No. Vec sa ma takto. Prisiel kamos. Kompresorom sme natlakovali komory a zistili ze nikde nič nefuci - ventily tesnia. Nahodili druhu vačku..pretočili..išlo...doskladali..naštartovali ..IDE. Bez rozdielu. IDe. Dakujem všetkým zúčastneným ... dakujem mame..pežotu..Miteranovi...Namiesto karu, zapijame narodeniny. Dakujem za auto co vydrží zaobchadzanie hodne dereša (nevymenil som rozvody). Dakujem prispievajucim.
Este jedna vec - ohnutý ventil - sa da zistit tak, ze kompresorom fuknete do zhavičov ..a ak vsetko tesni..nie je zohnuty. ;) Funguje to
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: martinmihalov27 a 45 neregistrovaných