Ako preveriť jazdený hybrid?

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ano
13
33%
Nie
26
67%
 
Celkom hlasov: 39

autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

to iste sa pred par rokmi hovorilo o dsg prevodovkach,tiez nemali cenu, boli "bezporuchove".
Tiez som velky fanda toyota hybridov ale pri kupe ako doslova autolaik musim brat do uvahy aj alternativu ze sa nieco pokazi a potom co? Opravara co by mal odvahu sa na to pozriet siroko daleko nie je, hybridov ako safranu, stanem sa googel youtube opravarom?
A v konecnom dosledku cena ojazdenych priusov je na moj vkus velmi vysoka,rozdiel v spotrebe k nadobudacej cene je snad ani nevratitelny. Je to skor o zivotnom style a vychutnavani si jazdy "ine kafe".
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

lubonr1 napísal: videli ste cenník hybridného Yarisu? 13,5k za hybrid v slušnej výbave je podľa mňa fantastická cena.
Ak ho planujes kupit ako nove,vyhovuje ti cena-velkost auta,v tom pripade mozem len suhlasit.Nemas co riesit.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

autolaik napísal:to iste sa pred par rokmi hovorilo o dsg prevodovkach,tiez nemali cenu, boli "bezporuchove".
Tiez som velky fanda toyota hybridov ale pri kupe ako doslova autolaik musim brat do uvahy aj alternativu ze sa nieco pokazi a potom co? Opravara co by mal odvahu sa na to pozriet siroko daleko nie je, hybridov ako safranu, stanem sa googel youtube opravarom?
A v konecnom dosledku cena ojazdenych priusov je na moj vkus velmi vysoka,rozdiel v spotrebe k nadobudacej cene je snad ani nevratitelny. Je to skor o zivotnom style a vychutnavani si jazdy "ine kafe".
DSG" a bezporuchove? To bolo snad mozno iba nejake heslo z uvodnej kampane vyrobcu...

Inak, mam z nasho naroda pocit, akoby zil v nejakej rezervacii na opustenom ostrove, kde je otvoreny iba jeden jediny krámek s wolcwagenmi a k nemu prisluchajuci servis s nahradnymi dielmi...

Vec sa ma tak (a je to pritom uplne proste), ze "ak sa pokazi", tak potom nie "a teraz co?", ale supho odniest hybrida do autorizovaného servisu tak, ako to robia miliony majitelov vsetkych moznych znaciek po celom svete. Fakt mi hlava neberie, preco toto je vzdy kamen urazu pri trosicku exotickejsich vozoch, ktorymi by sa obcania mohli vymamit z okov vsednosti a nudnosti okrídlených sipov, stvorkruzia ci Das auta...

Furt a dokola do sirky rozsirene zrenicky a des v tvari, ked obcan zisti, ze si nieco nemoze opravit doma sam na kolene... Automaticky tym takyto tragac diskvalifikuje a okamzite sa ten stava outsiderom, hoci absolutne nezasluzene.

Uz je nacase, aby ste si zacali osvojovat a brat do uvahy alternativy v zneni: "a co ked sa hybrid nepokazi?" "a co ked mi bude dlhe roky sluzit bez poziadaviek na vymenu turba, dvojhmoty, alternatora, startera, CR trysiek...?"
Potom v tomto kontexte spolu s faktom velmi lacnej pravidelnej udrzby pridete na to, ze "nie som tak bohaty, aby som si kupoval lacine veci". Ono totiz ani tie embecky, wolcwageny ci Avdyi nie su zadarmo. Tiez stoja nejake nemale peniaze aj ako jazdene. Trebárs u takého Passata DSG z r.2011-12 v priemernej vybave a stave je cena priblizne porovnatelna s rovnako starym Priusom. Ten pritom nie je o nic lenivejsi ani o nic horsie vybaveny. Prave naopak. (schvalne s DSG, lebo vsetky Toyota hybridy su kombinovane s automatickou prevodovkou)
Podstatny rozdiel je vsak v tom, ze pokym Passat do 100-150tkm jazdil pre prvého majitela a v zaruke, tak po tomto obdobi sa v 2. ci 3. rukach zacinaju mnozit problemy, resp. prirodzene výdavky na udrzbu komponentov, ktore sa opotrebovali. Pochopitelne, o fazulky nepojde a to aj napriek tomu, ze sa identifikacia problemu podari na prvy šup, bez systemu pokus-omyl s menenim vsetkeho mozneho (je to uplne bezna servisna prax pri sucasnych modernych autach v kombinacii s nedostatkom skutocnych odbornikov).
Vojetina skratka nepusti, nanosy karbonu takisto nie :d :D

Prave pri jazdenke sa preto zacina oddelovat pomyslene zrno od pliev.
Jazdeny moderny ropak je vzdy loteria a mozete na to vziat jed, ze skor alebo neskor si "svoje" vypyta. Obzvlast, ked sa k nemu nebudete vediet spravnym spôsobom chovat (nakladat za studena, podtacat-ze BA taxikari?, vypinat rozzeravene turbo lebo si chcem rychlo cvrknut na dialnicnom odpocivadle, neaditivovat naftu, neriesit odborny servis a vhodne planovanu preventivnu udrzbu atd). Ale co hybrid? Prvy majitel ho s úsmevom preda najma vtedy, ked vybehne novy model. A rovnako s úsmevom ako rozslapnuty melon ho potom prevadzkuje aj druhy, treti ci osmy. Do servisu chodia v drvivej vacsine do autorizaku, kde sucho skonstatuju, ze je vsetko OK. Okrem toho, ze tam maju k dispozicii originalnu servisnu equipaz, to ma vyhodu aj v tom, ze z toho vyplyva rad necakanych benefitov: tragac je servisovany iba z OEM dielov, za par supov sa da na dlhe roky poistit hybridny pohon (uz konecne zacinate vidiet ten rozdiel od beznych chrochtakov, na ktore sa ich vyrobca vyserie hned ako mu to umozni zakonom stanovena 2r. lehota, prip. si da nad tuto lehotu do výnimiek tolko bludov, ze realne po 2r. nevyzarukujete prakticky nic podstatne), mate neustale online a VOLNE prehlad o frekvencii servisných ukonov (bez nutnosti škemrať u servisných technikov a hrať sa na detektíva-ako je tomu zvykom u zvysnych znaciek) a v neposlednom rade vas nikto pri hybride neošáli o najazdene km - manipulaciu/nesulad totiz v autorizaku odhalia aj bez toho, aby to sami chceli. Kazdy hybrid sa totiz pripaja cez OBD nielen na lokalnu diagnostiku, ale aj na centralnu zbernicu medzinárodných dat, s ktorou komunikuje online. Ta, pokial spominany nesulad vyhodnoti, tak sa kabliky poodpajaju a technik vam tak nanajvys skontroluje iba vodu v ostrekovaci (obrazne povedane).

Vedzte preto, ze tie minusy by sme v pripade hybridov od Toyoty hladali (predovsetkym v porovnani s dnesnymi koncernovými tragacmi) iba velmi tazko a aj to by boli silne subjektivne bez brania do uvahy nielen to pomyslene "A" ale aj "B" ci dokonca "C"...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mohol by som škrtať vetu po vete,kde všade plne súhlasím.Ale ako z toho kola von ? Jednu cestu by som vedel,ale čo z toho.Je to dostupnosť informácií a sme doma.Pokiaľ chodím na množstvo fór,tak všetkým dominuje asi to isté...problémy,sťažnosti,a minimum pozitívnych názorov,minimum dobre mienených rád a názorov.Ak chvála niekde zaznie,tak okamžite strhne lavínu podozrení z prospechu,veď prečo by niekto ,len tak,písal o niečom pozitívne.Táto celá republika je združenie zvláštnych chrobákov kde už samotný dobrý úmysel je podozrivý a nehodnoverný.

autolaik má pravdu,naozaj DSG začínalo ako malý zázrak,prevodovky z havárií sa dali kúpiť za nič peňazí pretože v začiatkoch po nich neštekol ani pes.To skutočne bolo.Osobne mi to je trocha na smiech,pretože ak si niekto preštuduje materiál o tejto prevodovke a oboznámi sa čo všetko ju vlastne tvorí,že obsahuje ozaj velké množstvo elektriniky,Hall je tam na každom konci niečoho čo sa hýbe,proste kto si to hoci vo výkresoch pozrie,je mu jasné že kuv..tok je tam nespočitatelne veľa.Aby to nebolo málo,diagnostika tej prevodovky je niečo čo existuje,dokonca na výbornej úrovni,iba- iba je to španielska dedina a najviac asi v autorizovaných servisoch,kedže sa veci riešia výmenami celkov.

SVK je krajina kde absolutná väčšina ľudí chce veci riešiť vlastnoručne.Je jedno či pre neschopnosť platiť inému,alebo nedostatku dôvery v prácu iného.U hybrida ľudia tušia a zrejme správne,že si doma velmi necrknú a to je možno aj jeden z najväčších mínusov.Lebo to znamená...vždy a všade bude platiť inému,čo je už červené súkno pred býka.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

mozes, ale nemusis preverovat. jedno z mala druhov aut, ktore sa oplati /vacsinou/ doviezt zo zapadne europy bez neprimeraneho strachu....
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

...vždy a všade bude platiť inému,čo je už červené súkno pred býka.


to je v poriadku,s tym nemam problem,skoro vsetko na autach som riesil cez dielne ale ako "dedinsky balik" mam k najblizsiemu hybrid servisu skoro 70 km . Milan otazka na telo, Tebe konkretne sa zda vyhodne kupit cca 5/7 rocneho priusa za 10-13 000 eur?
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Autolaik - plne súhlasím. Možno som starý a sprostý , ale nemám rád veci ktorým nerozumiem. Prečo by som si kupoval auto v ktorom je nakakanej za fúrik elektroniky ak sa tu jazdené P406 predávajú za liter.A to je trocha iné pohodlie. Už keď sa musím ťahať s LPGčkom 60km do Štúrova , tak mi tečie voda zo zubov. Nechýbajú mi eurá čo tam nechám , chýba mi čas čo tam strávim. Nebál by som sa hybrida - ak by bol robený ako volakedy baterkový vozík na stanici. To čo teraz aj ja vyrábam, je výsmech celému automobilovému priemyslu. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

lubonr1 napísal:
To, či si to kupuje veľa alebo málo ľudí má nulovú výpovednú hodnotu a nikdy som sa tým neriadil.
a prave kazdy dobry mechanik povie inac.
1 dobre a rychlo sa to da predat.
2 okamzita dostupnost informacii,dielov a skusenosti mechanikov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

autolaik napísal:...vždy a všade bude platiť inému,čo je už červené súkno pred býka.


to je v poriadku,s tym nemam problem,skoro vsetko na autach som riesil cez dielne ale ako "dedinsky balik" mam k najblizsiemu hybrid servisu skoro 70 km . Milan otazka na telo, Tebe konkretne sa zda vyhodne kupit cca 5/7 rocneho priusa za 10-13 000 eur?
Myslím že by som tú cenu mal problém prijať,čiže...nie,nech sa majiteľ teší zo svojho auta aj naďalej.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Keby taký hrdinovia ako ty účtovali napr za výmenu bŕzd na Mercedese amg cenu ako na škodu fabiu feliciu tak by sa toho nikto nebál.ale u takého majstra ako si ty sú ceny rozdielne.pride nejaký japonec alebo niečo iné neštandartné ako vw a hneď si pýtaš 3x viac za robotu.pritom výmena kotúčov a dosiek je na každom aute rovnaká.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie,nie je rovnaká ani práca a už vonkoncom nemôže byť rovaká ani cena práce.Ceny sú rozdielne a inak to nebude.Ak by niekto robil AMG na cenovej úrovni Fabie a naopak Fabiu na cenovej úrovni AMG,asi by si vyslúžil jedine tak klopkanie po čele.To ale nebráni aby si z akýmkoľvek autom akejkoľvek kategórie dal zarobiť tomu najlacnejšiemu v okolí čo medzi autami rozdiel nerobí.Vyskúšaj.
Ono to totiž je úplne inak.Servis si určí svoju cenu práce za hodinu a ak je napr. 25.-/h tak ťa tolko isto bude stáť aj to,že hodinu ti bude čistiť zasr.tý motor od vazeliny po výmene manžety poloosi lebo gazda si to urobil doma sám,len sa vyprdol to očistiť.ja mu to očistím,nie je problém ale platí presne tak isto,ako by som mu robil tú najsofistikovanejšiu prácu aká existuje.Hodina môjho života nepozná rozdiel či uplynie na jednom či druhom.Ak ideš ku mne,platíš moju normu hodiny.Asi nikdy nepochopíš,že sa nekonkuruje cenou hodiny,ale kvalitou práce.Kto chytá zákazníka na min cene práce,je blbec alebo šuflikant a kvalita jeho práce presne kopíruje dané minimum ktoré jedine ak slúži ako omluva za mizernú prácu.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

S tým veľmi nesúhlasím.ok ty si dobrý ale čo zvyšok 80percent opravarov.kazdy robí draho každý chce podojit majiteľa mercedesu lebo skrátka ten na to má tak sa to berie automaticky.proste čoho je veľa tam cena padá taká napr ako sa tu rieši prius tam majiteľa vyzmykaju do posledného centa a ešte také cviro píše len kupujete nebojte sa hybridov hlavne aby sa naučil na cudzom aute veď mu diagnostika stojí v suflku zaprasena :d :D
yanchi
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 21.08.2007 20:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa yanchi »

Mna by tiez toto zaujimalo. Preco rovnaky servisny ukon stoji rozne peniaze pri rozlicnych znackach. Nehovorim o nejakych specifickych cinnostiach, to je jasne (specialne vybavenie, casova narocnost a pod.).
Skor by ma zaujimalo, preco vymyslim si priklad, vymena brzd na octaviu bude stat polovicu ako vymena brzd na nejakom e-ckovom / s-kovom MB (alebo ine taketo drahsie auto).
Berme len cenu prace, nie cenu dielov. Ved predsa praca musi trvat priblizne rovnako, netreba tam nejake specialne naradie... tak preco je taky rozdiel?
Zaujimal by ma dovod rozdielnej cenotvorby, len aby mal clovek jasno. Nechcem nikoho provokovat, len sa informujem :d :D
yanchi
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 21.08.2007 20:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa yanchi »

Ok, porovnanie s S-skom je mozno trochu prehnane, uznavam. Ale mozno nie limuzina ale vyssia stredna trieda, by uz nemusela byt tak od veci.
Napr. na takej A6 alebo bmw5 nemoze byt raz tak "narocna" praca ako na nizsej strednej triede, nie?

Alebo obycajna vymena oleja, tam musi byt v pracnosti este mensi rozdiel ako pri brzdach. Len mi proste nejde do hlavy, preco za v podstate rovnaky servisny ukon (casovo aj narocnostou) zaplati clovek pri jednom aute niekedy aj raz taku cenu ako pri inom aute.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

yanchi napísal:Preco rovnaky servisny ukon stoji rozne peniaze pri rozlicnych znackach.
Zaujimal by ma dovod rozdielnej cenotvorby, len aby mal clovek jasno.

Nie len pri rôznych značkách, ale aj pri jednej značke a rôznych autodielňach.
No je to jednoducho preto, že cena za každý tovar alebo službu sa u nás dojednáva dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim.
Raz darmo, socialismus aj s jeho 100% reguláciou cien skončil.
Rozhoduje zákon ponuky a dopytu.
Je mi jasné, že v niektorých prípadoch by sa ten socializmus zdal lepší, ale nepomôžeme si veľmi, skrátka treba sa chovať tak, aby k tomu čo má premrštené ceny, nechodili zákazníci. Iný spôsob regulácie zväčša nie je.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných