934 166
inzerátov
Pridať inzerát

Ako preveriť jazdený hybrid?

   Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid

Báli by ste sa jazdeného 7- a viacročného hybridu?
Áno
 33%  12
Nie
 66%  24
Celkom hlasov : 36

Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
lubonr1
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 23 august 2008
Príspevky: 240
Nabehané: 1 dní 21 hod 26 min
Predmet: Ako preveriť jazdený hybrid? PríspevokZaslal: 20.06.2016 17:53   
Ahojte,

o tom, čo a ako preklepnúť na benzíne/diesli tu boli popísané celé knižnice, k hybridom som ale nenašiel nič aktuálne.
Chcem kúpiť prvé auto pre manželku (zrejme jazdenku) a do výberu sa dostal aj Prius. Viem, že je to jedno z najspoľahlivejších áut vôbec (aspoň štatisticky), ako by ste ale pri kúpe preverovali stav baterky a všetkého, čo je v tomto type áut iné? Dokáže to zistiť jedine servis, alebo si človek dokáže veci skontrolovať na mieste aj sám?

Dík!
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (122)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1060
Nabehané: 3 dní 22 hod 49 min
PríspevokZaslal: 20.06.2016 20:40   
a zase tu máme plejádu hlúpostí od ľudí čo varia doma pivko z púpavových kvietkov...
Napíš aký model chceš kúpiť... baterku ti otestujú v toyote za cca 30e.... čím viac auto jazdilo tým pre baterku lepšie čiže vyhnúť sa autu čo stálo rok na placi... sám doma neoveríš, je to všetko vysokonapäťový systém ak niesi silnoprúdar a nemáš k tomu aj nejaké podklady nechaj na servis... a pri -15 neotestuješ nič ani pri -30 to ti môžem s úsmevom potvrdiť, auto štartuje z veľkej baterky a tam je šťavy na štartovanie v obrovskom prebytku.... chod radšej na toyotaklub.cz lebo tuná sa nič k veci nedozvieš... inak pre ženu je na zváženie aj yaris hybrid, veľmi šikovné svižné do mesta, prius je zbytočne veľký pre jednu osobu
Citovať
martin cichy
Známa tvár - Feldo (70)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3064
Nabehané: 5 dní 23 hod 0 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 20.06.2016 21:00   
ak môžeš, ber priusa s motorom 1.8, je lepší.

bateriek sa neboj, dnes som bol v toyote v bb ohľadne hybridného aurisa v kombíku a slečna/pani mi na otázku spoľahlivosti akumulátorov povedala, že v celej európe sa menili baterky len na dvoch autách

pravidelne som chodil do paríža a zámerne som si bral taxíky priusy - boli aj so 600 tis km a boli bez problémov, taxikári si ich veľmi pochvaľovali, s baterkami žiadne problémy
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce
Spotřeba TOYOTA Corolla verso 1.6 VVT-i 81 kW / 110 HP
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (581)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9151
Nabehané: 3 mes 24 dní 3 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 20.06.2016 21:20   
Miesto hadania sa sa im zacnite venovat hybridy su za dverami aj v europskych autach.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
markoimportauto
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (147)
Založený: 25 september 2006
Príspevky: 1387
Nabehané: 5 dní 16 hod 20 min
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
PríspevokZaslal: 21.06.2016 00:55   
Ten, kto dal v hlasovani "ANO" je človek, ktory nevie o čo gou.

Ale neprekvapuje ma to:

je to typicky odraz slovenskej konzervatívnej spolocnosti, ktora sa minimalne v automobiloch riadi heslom "co nepoznam --> tomu nedoverujem a bojim sa toho", prip. "radsej zname aj ked nahovno, (t.j. oklamat samého seba) ako riskovat nezname". Do toho este hlboko zakorenena ta nechutna malomestiacka snaha ohurit susedov nejakou velkou haraburdou, hoci aj silne opotrebovanou.

Keby ich majitelia co i len tusili (alebo aspon chceli tusit), ze na takých hybridných Priusoch sa roky rokuce pri pravidelnych 15 000km prehliadkach v drvivej vacsine meni iba skutocne nevyhnutne minimum za relativne par drobných (paradoxne podobne je na tom nakladovo aj nasobne drahsi hybridny Lexus), tak by tomu zrejme asi ani neverili... Realne nizka spotreba benzinu týchto vozov je potom uz iba ceresnicka na torte, ktora nie je na rozdiel od klopkajúcich, duniacich a vibrujúcich ropakov vykupena notoricky sa opakujucimi drahymi opravami exponovaných komponentov (netvarte sa, ze na tych vasich dýzlových ojetinach ste nikdy nikto nemenil ani turbo, ani DPF, trysky, cerpadla, C-R rampy, praskle sania, snimace diferencnych tlakov, EGR, swirl klapky, dvojhmoty, neriesili nanosy karbonu a podobne dobroty).

Iste, Prius nemusi voniat kazdemu. Najmä tym, ktori sa sustavne snazia podobat olašským cigánom a maju nutkavu potrebu vecne vlacit v tych svojich tragacoch stovky kil nezmyslov tam aj spatky. Prius tiez nevyhovie ani chronickym ignorantom max. povoleného rýchlostného limitu a agresivnym odporcom elementárnej slusnosti. Je totiz nenasilne ekologicky pacifista a usmev z kazdej jazdy vykuzli predovsetkym progresivne zmyslajucim ludom. Tym, ktori uz nieco zazili, nieco videli a nemaju svoju hlavu strcenu vo vlastnom zadku. A pochopitelne - maju na to.

Najvacsi paradox je vsak v tom, ze prave hybridy su v skutocnosti tie prave imidžovky a nie vyfajčená dízlová A4-ka z desiatej ruky. V kazdej normalnej vyspelej spolocnosti tomu tak je.
Komu nevyhovuje Prius (lebo je objektivne naozaj dost specialny), tak moze siahnut od malickeho Yarisa, cez kompaktného Aurisa (potencialnych ex-embeckarov uzurpujúcich si nasilu litre objemu kufra zaiste uspokoji jeho kombi verzia) a terennu RAV-ku hybrid az po skutocny luxus v podobe prémiových hybridných modelov CT,IS,GS,LS,NX a RX od znacky Lexus.

Dovolim si tvrdit, ze globalne ma prave koncern Toyota/Lexus hybridny system dotiahnuty k takej dokonalosti, akej to len ide. Obavy tu preto nie su namieste. A uz vonkoncom nie u vozov pravidelne navstevujucich autorizaky, nech by mali hoc aj daleko cez 300tis. km.
Konieckoncov aj vzhladom na az smiesne nizku cenu prav. prehliadok a specifickost tohto pohonu, sa do nezávislých autodielni s tym rozbehne asi len málokto. Dalsia deviza, ktora asi nikoho nenapadne...

Pre malomestiacko-konzervativych slovakov to vsak zial asi este velmi dlhu dobu ostane iba nieco nezname, comu sa musi urcite coskoro pokazit baterka...

...apropo baterka:
ta tam nie je na to, aby pohanala auto, ako si myslia vsetci nezainteresovani (preto najcastejsie-lepsie povedane skoro vzdy s obavami zagulaju ocami nad tymto komponentom, ked pride na pretras hybrid).
Bateria tam je na to, aby ukladala prebytocnu kineticku energiu, ktora by sa inak premenila na teplo. Tu vygeneruje pri kazdom brzdeni, ubrati plynu a jazdnom rezime generator. Vyrobi teda "elektrinu", ktora sa do tej baterie uskladni do momentu, kedy ju budete potrebovat pri rozbehu a podpore zrychlenia. V týchto okamihoch totiz kazde vozidlo spotrebovava najviac energie, ktoru v pripade hybridov na urcity cas dotuju prave clanky (bateria) z bezplatne nadobudnutej energie. Deje sa to vdaka tomu, ze sa vtedy generator "svične" na elektromotor a pomaha benzinovemu agregatu tocit kolesami, cerpajuc tuto ulozenu elektrinu.

Tu sa dostavame k meritu veci:

vyssie popisany system rekuperacie riadi tak domyselny procesor, ze tieto jednotlive fazy (dobijanie/vybijanie) udrzuje vzdy v idealnych podmienkach a teda akumulator v optimálnej kondicii. Na rozbeh a podporu zrychlenia (preto sa to vola hybrid a nie elektromobil) je pritom kapacita baterie viac ako dostatocna, so znacne velkou rezervou. Jej prirodzeny pokles (ktory je vsak oproti beznym autobateriam nasobne pomalsi) je vzhladom na algoritmus prace hybridu prakticky bezne nepostrehnutelny. Jediny pripad, kedy si to uvedomite nastane vtedy, ked vam auto v mode "EV" neprejde na tej istej trase a za rovnakých podmienok 2km ako za nova, ale po rokoch rokucich "iba" 1.7km.
Ibaze to nie je podstatne. Podstatny je vzdy iba rozbeh a podpora zrychlenia trvajuca nepomerne kratsi moment, ako tato zriedkavo vyuzitelna jazda ciste na elektriku v mode "EV".
Teoreticky (verim, ze aj prakticky) by za beznych okolnosti mala tuto podstatnu cinnost bateria zvladnut aj viac ako 15r. Pod beznou okolnostou sa mysli predovsetkym to, ze auto pravidelne jazdi.

Preto je totalne amaterske a diletantsky skreslene divat sa na hybridy (predovsetkym tie od Toyota/Lexus) optikou skusenosti z uzivania a vydrze beznych tragacov a ich hlavných komponentov. Tento akoze logicky predpoklad je vam v pripade hybridov uplne nanic.
_________________
www.carsale.sk ___výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou___preprava vozidiel z / do EÚ__registrácie vozidiel___nové ORIGINÁL náhradné diely CHEVROLET, SsangYong, LAND ROVER, AUDI/VW, BMW, OPEL a iné


Naposledy upravil markoimportauto dňa 21.06.2016 12:04, celkom upravené 1 krát.
Citovať
lubonr1
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 23 august 2008
Príspevky: 240
Nabehané: 1 dní 21 hod 26 min
PríspevokZaslal: 21.06.2016 11:56   

@markoimportauto pekne napísané, ja som z tých, ktorí tie "dízlové A4-ky" obchádzajú na kilometre a radšej skúsim niečo nové, neopozerané, progresívne.
Viacmenej ste mi teda pomohli rozhodnúť sa, idem mrknúť tojoťácky klub a naštudovať si toho čo najviac.
Do úvahy prichádzal aj nový Yaris, akurát že za 14k už mám slušný jazdený Prius, ktorý ešte dlhé roky poslúži s podstatne nižším poklesom hodnoty. Navyše, niečo priestrannejšie sa zíde, keď mi prepne a vymením svoje auto za niečo dvojmiestne.
Díky, pokojne sypte ďalšie názory, ak máte.
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (122)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1060
Nabehané: 3 dní 22 hod 49 min
PríspevokZaslal: 21.06.2016 12:56   
Neuveriteľné že okrem hlúpostí konečne aj normálne názory.....

Ja mám doma 3 automaty z toho jeden auris hybrid staršej generácie a ako najdôležitejší fakt čo tu odznel vypichnem NÍZKE SERVISNÉ NÁKLADY. Jednoduchá overená spoľahliva technika. Automat - nemusíš riešiť koľko asi ešte vydrží.... treba sa povenovať pravidelne brzdám a to je jediná vec na ktorú treba pravidelne myslieť - zvyknú zatuhnúť. Dokonca gro vecí sa dá poriešiť aj bez techstreamu...
Prius si trošku viac drží cenu, starý model s 1.5 je myslím trošku predražený, môj auris I mal veľmi pekný pokles ceny, jediná nevýhoda je že časť kufru zabrali baterky. Yaris ako som písal veľmi šikovný. Novší auris s kombi super. Keby som mohol hneď beriem mpv prius plus, poctivé mpv ako má byť.
Pozor ak chceš šoférske auto tak hybrid nieje celkom to pravé - nemyslím dynamiku tá je absolútne s 1.8 dostatočná ale myslím skôr preposilované riadenie a podvozok je taký nijaký - síce nie mäkký ale taký "zákruty nevykrúžiš ako kružidlom" vo vyšších rýchlostiach - to píšem k aurisu I, v II je to čo som čítal lepšie.
Takže nepozeraj sa na hsd len optikou spotreby - za 3.5 to nejazdí ale optikou spoľahlivej techniky. O bterkách naozaj netreba vôbec debatovať to sa riešilo pred 15 rokmi a prax po svete ukázala že baterka nieje problém. A keby že aj ceny sú prijateľné....

Po prvých jazdách som mal v hlave jednu myšlienku: K..va jak je to vyladené, to snáď ani nieje pravda - musíte mať prepnutý displej aby ste videli toky energií, bežne neviete kedy čo poháňa auto..... Preto také peugeoty hybridy skončili lebo vymýšľali teplú vodu ale úplne de***...
Citovať
christiane
Povedomá tvár - Favorito (32)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 564
Nabehané: 9 dní 3 hod 9 min
PríspevokZaslal: 21.06.2016 13:13   
To ze sa tu vymazali prispevky je mi u prdele,mam dojem ze tu ostanu len prispevky predajcov a tych co sa chcu hybridu zbavit.Preto ich vychvaluju.Su auta vydarene a tie,co si musia s technologiou este pockat.Tak aj auta na baterie.Baterie este nie su na urovni aby vydrzali 20 rokov.Inak proti autam nic nemam.
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (122)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1060
Nabehané: 3 dní 22 hod 49 min
PríspevokZaslal: 21.06.2016 14:12   
Tvoj názor mi je ukradnutý rovnako.... nie som predajca a som vlastník jazdeného hybridu.... a nemienim ho vôbec predať naopak mienim kúpiť ďalší.... toyota predala cez 4 000 000 áut s hsd technologoiu a Christiane zo Slovenska má odkaz pre inžinierov že mali s tým ešte počkať. No čo už maličký Slovák pojedol múdrosť a nepripustí nič než svoju "pravdu". Tak sa jej drž a budeš v pohode.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (183)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5402
Nabehané: 2 mes 25 dní 6 hod
PríspevokZaslal: 21.06.2016 20:16   
ta to co-ved som napisal k veci ako to je s bateriou.ak niekto si mysli ze hybrid je oblubeny v europe je na omyle tie elektrovozidla sa predavaju biedne.sem tam nejaky nadejca to kupi.taxikar ano tam sa to oplati ked lieta s tym denno denne odvezie zakazdnika na elektrine a ma zarobene.zvezenie dobre ak bezi elektromotor auto ide potichu ako hrackarske auticko,ale zeby to bezny pracujuci clovek kupoval ako koncern to nehrozi.pred par rokmi bol hit v zeneve na autosalone opel ampera za 50000chf cena noveho a predaj skoro nulovy.dalsia skatula nejaky renault 10000 chf cena noveho,auto pre 1 osobu.no zeby to svicari kupovali ako chlieb hoci na to maju radsej si kupia M3 audi RS4-6 a pod vozitka.

hjundai--jazdim po eu dialnice okresky mesta ale zeby som tie priusy stretaval na ceste je to ako stretnut dnes u nas skodu 120L.este musis pockat s tou chvalou az sa mozno raz minie ropa.4 miliony toyotiek s tym hsd ked to tak rozpocitam na cely svet cez 6 miliard je nic.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1702)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16328
Nabehané: 2 mes 20 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.06.2016 20:52   
Asi každý rozumný človek si auto rozmení v zmysle plusy a mínusy.
Ak u jazdeného hybrida bude stále v prevahe plus a v mínusoch sa nenachádza zásadná vec....je to jasné.
Otázka ale znela ...ako si hybrida preklepnúť a to vychádza že jedine značkový servis výrobcu.Až na pár odlišností je to stále auto kde je 70% komponentov minimálne ako u iných aut,takže by napr mňa celkom zaujímalo nakoľko a kam siaha ochota bežných servisov sa tým autám venovať
Citovať
dodik13
Nová tvár - Trabanto (17)
Založený: 27 január 2013
Príspevky: 282
Nabehané: 2 dní 18 hod 11 min
PríspevokZaslal: 21.06.2016 23:29   
Preklepnut to v domacich garazovych podmienkach nejde a v servise to je otazne? poznam toyotacke servisi a su na takej urovni,ze ani olej v automate neodporucaju menit,ze vraj naco? ked to toyota nepredpisuje-to som zazil s landcruiserom No a k hybridu -v priuse som jazdil-cisto mestske vozidielko -Poriadne predrazene ale vyborne fungujuce to musim uznat ale ked cena v servise na diely bude v takej urovni ako na landcruiseri a ine typy tak o lacnom servise nemoze byt ani reci ale predrazeny su aj iny japonci . v skratke moze to byt spolahliva japonska alternativa do mesta ale predrazena ked to mozem posudit z mojho pohladu,ze europania ostanu ako vzdy pri diezloch
Citovať
markoimportauto
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (147)
Založený: 25 september 2006
Príspevky: 1387
Nabehané: 5 dní 16 hod 20 min
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
PríspevokZaslal: 21.06.2016 23:55   
mhlavaty napísal:
Asi každý rozumný človek si auto rozmení v zmysle plusy a mínusy.
Ak u jazdeného hybrida bude stále v prevahe plus a v mínusoch sa nenachádza zásadná vec....je to jasné.
Otázka ale znela ...ako si hybrida preklepnúť a to vychádza že jedine značkový servis výrobcu.Až na pár odlišností je to stále auto kde je 70% komponentov minimálne ako u iných aut,takže by napr mňa celkom zaujímalo nakoľko a kam siaha ochota bežných servisov sa tým autám venovať
práve kôli tým 30% sa tomu bežné servisy nechcú venovať :)
Okrem toho z tých zvyšných 70%, ktoré sú tiež notoricky OK, by nezarobili ani na slanú vodu (pri bežných - ľudových taxách).....

Na opravovanie a zarábanie majú predsa servisy viac ako dostatočné kvantum tragačov koncernu VW.......tak nač sa zdržovať s hybridom, kde akurát tak môžu vymeniť 4L oleja s filtríkmi, prečistiť minimálne namáhané brzdy (systém bez priamej hydraulickej väzby prioritne využíva brzdný účinok rekuperácie a až v poslednej fáze brzdenia príde k slovu brzdové obloženie)....a to ešte pri reálnej hrozbe, že do neorientovaného mehaničara práskne 650V :)
_________________
www.carsale.sk ___výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou___preprava vozidiel z / do EÚ__registrácie vozidiel___nové ORIGINÁL náhradné diely CHEVROLET, SsangYong, LAND ROVER, AUDI/VW, BMW, OPEL a iné
Citovať
lubonr1
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 23 august 2008
Príspevky: 240
Nabehané: 1 dní 21 hod 26 min
PríspevokZaslal: 22.06.2016 00:31   
K tomu, či sú predražené - videli ste cenník hybridného Yarisu? 13,5k za hybrid v slušnej výbave je podľa mňa fantastická cena. Na to, akú technológiu to má v sebe...

To, či si to kupuje veľa alebo málo ľudí má nulovú výpovednú hodnotu a nikdy som sa tým neriadil. Podľa takej logiky je Octavia úplná špička a Robert F. spasiteľ národa.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1702)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16328
Nabehané: 2 mes 20 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.06.2016 08:06   
Masovosť bola odjakživa klúč k cene.Ja vidím veľkú chybu aj v nedostatku informácií,prakticky je nulový pohyb použitelných správ o technike,o spôsoboch použitia,nič ľudia nevedia čo a o čom je vôbec vlastníctvo takého auta,s čím dobrým a čím zlým sa stretol majiteľ v bežnom prevádzkovaní,v servisoch atd.Za takého stavu to má potencionálny záujemca ozaj veký problém pri rozhodovaní a je bližšie k tomu že vníma len negatíva.Pozitívne veci málokedy a málokde vôbec niekto napíše.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid