Ako používať dsg prevodovku v manualnom režime

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pytas007
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 29.07.2009 00:07
Zdieľať na Facebook

Ako používať dsg prevodovku v manualnom režime

Príspevok od používateľa pytas007 »

Ahoj kedže som si kúpil prvé auto s automatickou prevodovkou DSG 7st. chcem sa spýtať na pár rád ako jej predlžiť životnosť a šetriť ju.

1. Pri radení páčkami v manualnom režime je lepšie pred preradením pustiť plyn alebo radiť pod plynom?

2. Pri naozaj dlhom státi na semafore v manualnom režime, má sa prepnúť na N prípadne P?

3. Mení sa olej v 7st. dsg, ak ano tak pri akých KM? (tu sa názory rozchadzajú každý tvrdí inak a knižka nepíše nič).

Ďakujem za radu začiatočníkovi.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

1. Nehybat s plynom. Radenie (prepinanie spojok) sa prisposobuje plynu. Ak sa nim pocas t0hto procesu hybe, tak akcne cleny zodpovedne za radenie nevedia tak rychlo reagovat. Inak nevidim zmysel radit manualne. Jedine pred predviehanim potiahnut paku dozadu nech sa prepne do S.

2. Nechavat D. Spojky pri stlacenej brzde ostavaju dostatocne rozpojene.

3. Ak je rec o dvojspojke od VW, tak 7st. nema spojky v oleji, ale obsahuje inu olejovu napln, ktora by sa mala menit rovnako ako v pripade manualnych prevodoviek.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pozor, nemeni sa ako v pripade manualnych prevodoviek - v tych sa totiz vymena oleja nikdy nepredpisovala ; kdezto v DSG je NUTNE oleje vymienat. Autorizaky maju predpis 60.000km, specialne v pripade hentych malovykonnych skriniek (v zmysle mensieho tociveho momentu na ktory je stavana) by som ten olejček vymienal castejsie pretoze je ho malo.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Nemyl si 6st dsg a 7st dsg. V 6st. je jasny oredpis 60 000km a spojky su tiez v oleji. 7st. je predpis ako manual. Cize je mozne, ze podla predpisu nemenit. Rozum kaze menit aj napriek tomu.
tom2014
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48
Zdieľať na Facebook

7 st dsg

Príspevok od používateľa tom2014 »

Vlastním aj VW so 7 st dsg, moja odpoved na tvoje otázky:
- pri radení páčkami normálne radíš pod plynom, nič neuvoľňuj normálne prepínaš ak cítiš potrebu že si to chceš manuálne v nejakej situácií korigovať
- na semafore nepreraďuj do žiadneho N ani P, stoj na brzde je to automat čo Ti má uľahčiť život tým že máš na páku šahať čo najmenej
- výmena oleja je na tvojom uvážení ale vôbec sa tým netráp pri novom aute o nejakých 100 000 km sa môžeš nad tým zamýšľať.

Tak nech slúži automat...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zamyslat sa o vymene oleja po 100.000km na AKOMKOLVEK automate je neskoro, prilis neskoro... takych 50.000km neskoro.

Uprimne priznam ze som si nevsimol ten 7kvalt alebo mi zislo z mysle. V kazdom pripade sedmicka je oslabeny poškrabok lavoboček cenovo optimalizované prdítko od velkeho 6kvaltoveho braceka, ide prakticky na hrane svojho tociveho momentu, je velmi citliva na vsetko - cim viacej budes pridavat na podlahe, tym skorej umrie, cim menej budes menit oleje, tym skorej umrie.

Jednoduche ako facka. Vymienat, vymienat predcasne a modlit sa. Na Polach 1.2tsi cize slabucky motorcek bezne odchadzaju tieto DSGcka pred dovrsenim 70.000km, poznam tri kusy ktore umreli pred 30.000km (o jednom z nich som tu na fore pisal, 27.000km, soferka zena, rychlejsie nez 80 to auto hadam neslo pretoze baba ma strach v ociach).
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ked si dokakany tak si to nekupuj, ked mas nato neries a voz sa, to je cele, ziadne nic medzi neexistuje, iba sam seba klames :zga28:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Triumphan
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 31.05.2019 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Triumphan »

Moja rada ako uzivatela dsg
1. Neuberat plyn pri radení to prevodovke skôr škodí ako pomaha naviac v tom nevidím zmysel. Je to nepohodlne a auto zbytocne trhne.

2. Pri stati v kolone alebo na semafore nechavať Dcko, ak napr v zime dlho stojiš a čakáš a nechceš vypínať motor napr. pri vykladaní vecí alebo kufra kludne daj neutral hlavne nie Pcko v kopci bez ručnej brzdy, a počas jazdy nikdy ale nikdy nedavaj neutral ani pri jazde z kopca.

3. Pri 7st.dsg niesu spojky v oleji, radim ale olej menit preventivne kazdych 100-120tis km filter tato prevodovka nemá. Na tejto prevodovke ak jazdis ako clovek je zbytocne menit olej po 60tis km :41c2:
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

nebudem ti nič radiť len sem dám video ako sa jazdí s automatom z medveďa.
http://www.youtube.com/watch?v=nkd5CAQsruw
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Pokial máš dosť bubákov a rád chodíš po servisoch, smelo do toho.
4 z 3, ktorých osobne poznám majú Dsg riešili už servis mechatroniky. Jeden z nich už ide 2x. Druhy!
Ak chces silou mocou AT, tak hydromenič. Najlepšie od aisinu alebo ZF
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

ZF sa montuje v Leviciach :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: takže ja by som bol skôr za Aisin
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
vilaanalka
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 31.08.2018 20:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vilaanalka »

V Leviciac sa ziadne DSG nemontuju.Vyraba sa tam do dsg mozno 5 suciastok.Zvysok su suciastky do menicov.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A vyrábajú sa tam aj gulové čapy, napríklad. A my vyrábame isofixy. Aj keby sa do DSG v LV robila len jedna jediná matica - tak by sa rozsypávali práve kvoli nej. To nie je o LV ale o slovákoch. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 7 st dsg

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tom2014 napísal:Vlastním aj VW so 7 st dsg, moja odpoved na tvoje otázky:
- pri radení páčkami normálne radíš pod plynom, nič neuvoľňuj normálne prepínaš ak cítiš potrebu že si to chceš manuálne v nejakej situácií korigovať
- na semafore nepreraďuj do žiadneho N ani P, stoj na brzde je to automat čo Ti má uľahčiť život tým že máš na páku šahať čo najmenej
- výmena oleja je na tvojom uvážení ale vôbec sa tým netráp pri novom aute o nejakých 100 000 km sa môžeš nad tým zamýšľať.

Tak nech slúži automat...

Vcelku všetko fajn,len prečo je tam tá neštastná veta nech sa do 100 tis km nezamýšla nad olejom.Keby som ako debilné decko nechodil v zime 1967-70 do práce na Pionieri bez teplých gatí,neláme mi dnes kolená a klby.Každý priekak sa v niektorom bode narodí,a počká si to svoj čas ako moje klby.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

V tej prevodovke nikdy netreba meniť olej, je tam doživotná náplň v prevodovke. Áno doživotná, ta prevodovka sa dožíva cca 80000 až 100000 km. Potom šup nová, a tam tiež nezmeníš olej, ale prevodovku. :4012:

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných