Ako nechávate regenerovať DPF?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Ako nechávate regenerovať DPF?

Príspevok od používateľa herin »

Ahojte,
Chcem sa spýtať, ako nechávate zregenerovať DPF filter, ked sa vám rozbehne regenerácia v "nepravú" chvílu ako sa to často stáva aj mne.
Uvediem príklad...každý deň idem po dialnici a obchvate BA cca 40 km, prichádzam pred našu firmu v Malackách, zaparkujem a vidím na otáčkomeri zvýšené otáčky a samozrejme regeneruje DPF filter..alebo idem domov poobede najprv dialnica, potom obchvat BA, kolony na Gagarinovej a prichádzam domov pred barák a regeneruje filter..prípadne idem v sobotu k našim do Petržky po obchvate a prídem na parkovisko a šup zasa regeneruje..nehovorím, že sa mi takto často spúšťa regenerácia, ale vždy to je v takuto nevhodnú chvílu..to ako že nevie regenerovať ked idem do práce počas cesty?ved mi to trvá aj hodinu a cesta domov tiež..alebo napríklad ked idem k našim prečo sa to nevypáli na obchvate? neviem aký debil nastavoval tieto regenerácie, ale už to normálne nemože byť ani pravda..
Potom nechávam vždy naštartované a sedím v aute aj pol hodinu, len neviem či sa to vypáli aj takto..takto to nechávam iba ked nemám možnosť sa ísť niekam previezť kludnou jazdou..lebo nie raz sa mi stalo ked som išiel počas regenerácie ešte sa povoziť a potreboval som akcelerovať tak sa samozrejme regenerácia ukončila..to iste nastane po čase aj ked na parkovisku pridám na neutrále plyn, tak regenerácia sa ukončí..tak ako to mám nechávať?normálne na volnobeh, či mám ísť jazdiť?regeneruje tak raz za 800-1000 km..čiže to je v poriadku..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Proces regenerácie má rôzne požiadavky a sú rozdiely medzi rôznymi generáciami Tdi.Nemám chuť pátrať ktorá varianta je tu riešená.
Nech je to akokoľvek,na spustenie treba mať splnené požiadavky.Ak už začala čo by nasvedčovalo že podmienky na spustenie predbežne boli,tak chodom vo volnobehu sa preruší,padla jedna z podmienok.Ale ak by auto išlo jazdiť,pokračovala by a neprerušuje sa ani napr zastavením na semafore,bude pokračovať.Na správnu reg je ideálna jazda klasická,bežná cca 2000 ot,tj pokojne mestská rychlosť.
Regenerácia po 900 km sa mi nepozdáva,to nie je obvyklý medzičas.Diagnostika by vedela na základe logovania teplôt a tlakov odhaliť či preces je alebo nie v poriadku.Je bežné že síce regenerácia prebehne,ale už za podmienok ktoré motor môžu poškodzovať,napr dostrekmi paliva pre zvýšenie teploty ak ju nevie dosiahnuť inak.Je to zložitý proces z veľkým počtom podmienok.
V hodnotách v diagnotike je možné nájsť aj údaje vyhodnocované de facto ako štatistika filtra.
Odepoveď teda znie....nepravá chvíľa je to pre majiteľa,ale motor (RJ) to vidí po svojom - splnili sa podmienky na spustenie.Ak sa nedá pokračovať jazdou,je lepšie motor vypnúť,a cielene po novom štarte umožniť nové spustenie,jazdiť na cca 2000 otáčok (hoci na nízky st.prevodu) regenerácia sa spustí bez problému a pokiaľ je všetko ok za 10-15 min je hotovo.
Celý problém regenerácie je v tom,že ani predajca nikdy majiteľovi neposkytol ani len základné upozornenia ani zo systémom žiť,to znamená aj vedieť čo sa musí a čo nesmie robiť.Oni majú predabné auto,a ideálne ak sa po rokoch záruky pose...kadí.najväčšie zárobky sú práve zo servisu.Takže...majiteľ staraj sa sám,odvďačí sa ti vlastná peňaženka.
Ešte maličkosť...akceleráciou sa regenerácia nezastavuje len prerušuje a bude pokračovať.Treba si uvedomiť že sadze musia horieť,čo predpokladá prítomnosť kyslíka.Výfukové plyny sú inertné,tj neschopné chemickej reakcie,teda RJ musí zariadiť veci tak,aby motor išiel ako obvykle,a splnila sa aj táto požiadavka,preto si tam nosíte lambda sondu (nové Euro 6 už dve),preto sú kadejaké klapky a procesy.Urobiť regeneráciu vyžaduje splnenie obrovského počtu podmienok...o tom to je.Toto sú ešte tie super jednoduché,tým sa treba utešovať.Euro šestkári budú zažívať čoskoro iné peklo a budú vám závidieť pri každej EK.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

p.Hlavatý to auto čo mám je Euro 6 je to Passat B8..
Takže vlastne ked stojím na parkovisku a je volnobeh, sú zvýšené otáčky motora, ide vpredu ventilátor, z výfuku dosť horuci "vzduch"/skúšal som to rukou :)/ a citím ako keby spálenú gumu, tak sa neregenruje filter?
Ak nastane táto situácia, tak mám ísť radšej pojazdiť?
Ono čo sa týka kilometrov od poslednej regenrácie bol len odhad, nakolko možno to niekedy regenerovalo že som si to nevšimol..musel by som pozrieť cez diagnostiku kolko km ubehlo od poslednej regenerácie..
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale ano, regeneruje... nie, netreba ist jazdit (jazdou to mozes akurat tak prerusit ked nabuduce budes "zase musiet" pridat na podlahu, to sa mi v meste nestalo poslednych 20 rokov ale dobre).

Tiez sa pridavam k tvrdeniu ze 900km je nerealne cislo, aj keby si jazdil po dialnici. Takisto polhodina cakat na skoncenie regenu urcite nie je standard, nabuduce ak budes mat cas tak zostan na mieste a kukaj kedy padnu otacky. Podla mna okolo 10 minut.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre toto sa hnevám,kopa písania zbytočná,ak je Euro 6 mení to úplne všetko ako v rozprávke.odvolávam čo som odvolal.Prosím druhý raz začať identifikáciou auta,motoru
U euro 6 platia úplne iné veci,je to zaujímavo a zrozumiteľne v článku popredného českého diagnostika na FCD,dám náhlad cez PrtScr
[img]https://i.postimg.cc/vxWvmkXq/a.jpg[/img]
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Turbo ja čakávam na parkovisku a stále ide teda ventilátor a zdvihnute otáčky..tak stačí počkať teda 10 minut hej?
minule to bežalo nejakých 25 minut a už ma tonebavilo tak som jemnučko pridal plyn a všetko sa dalo normálu, vypol sa ventilátor a aj klesli otáčky..možno keby som to spravil po 10 minutach tak by spravilo to isté..
a podla teba sa to vypáli takto na mieste rovnako ako aj pri jazde?
A nevedel som že sa inak regeneruje Euro 5 a trebárs Euro 6
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo by som tam ale velmi rýchlo dohladal je v poslednej vete v úvode - regeneruje tak raz za 800-1000 km..čiže to je v poriadku..

Najskôr v poriadku nie je.
Pokiaľ si pozriete aj zoznam prebehov na snímke uvidíte medzikilometre absolutne v iných a nízkych číslach.A viac diagnostikov k danému prebehu dáva poznámku že je ten prebeh cca 200-250 km plne v poriadku.Názor na ukážku -
Čakal som, kedy sa tu taký prípad objaví. Úplne vyvracia zažité "dogmy", že dobrý filter regeneruje po 400 a viac km. Všimol som si u viacerých áut s týmto motorom, že regenerácia je bežne po cca 250 km (aj moje). To sa bude ťažko internetovým inžinierom vyvracať, že nemajú pokazené auto. Naproti tomu som prekvapený, že nemá problém regenerovať aj v zime pri nezohriatom motore. Stačí prejsť cca 2 km a už vidím, že spúšťa regeneráciu.

Ešte jeden príspevok k zamysleniu -
Zkrácení nájezdu pro jízdní regeneraci na 300-400km je u vozidel, které mají nízkotlaký EGR a to pro přesnější kontrolu tohoto přidaného systému a omezení vyšších tlaků před DPF, protože dosti častou aktivací klapky ve výfuku se ovlivňují měřené hodnoty na snímači tlaku v DPF a to by bylo nežádoucí pro chod motoru, přílišné škrcení výfuku a následně skutečný násobný tlak na DPF.
A častější regenerace je o to kratší, čím je míň DPF zanesený.

V každom prípade Euro 6 má systémy ktoré doposial neboli
- dvě širokopásmové lambdasondy
- čtyřcestný katalyzátor (integr, v jednom CO, HC, Nox, částice)
- vysokotlaký ventil zpětného vedení spalin EGR
- nízkotlaký ventil zpětného vedení spalin EGR
- diferenciální snímač tlaku (EGR/atmosféra)
- diferenciální snímač tlaku (DPF/atmosféra)

práca ventilov napr mení tlakové pomery na diferenčnom čidle a RJ ktorá sleduje ten vývoj aj patrične upraví spôsob regenerácie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Euro 6 bude vyžadovať iný spôsob diagnostiky...tak jedna ukážka
[img]https://i.postimg.cc/sMDYWszS/a.jpg[/img]
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bude sranda. A pride mi uplne normalne ze masina necaka dokial sa filter zabetonuje ale ze regeneruje radsej v mensich intervaloch... "co ked nepride sanca", teraz idem po dialnici mam perfektnu teplotu atd, tak pome regenerovat aj ked "nutne netreba", pretoze dalsich 300-500km moze majitel jazdit po meste a bude strasny cirkus.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Cim novsi system tym viac musi pracovat motor v "100" percentnom stave aby plnil vsetko co plnit ma. Potrebuje ciste vyfuky, ciste sacie potrubia a plne funkcne sucasti lebo bude robit chybove problemy aj ked bude stale mat citelne dobre vykony. Nemusi byt u vsetkych ale budu alebo uz robia problemy meracie suciastky z drohuvyroby, ktore nevedia pracovat resp. spravne merat, nemaju rozsahy alebo meraju velmi na "hrubo". Nie raz sa stalo nova suciastka z druhovyroby nahradena originalnou suciastkou a problem sa skoncil.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Aké percento z potencionalnych kupcov nových aut má takúto vedomosť a kolkých to vôbec zaujíma????
Ludia veď sa na toto pozrite z odstupu- kúpim si niečo za 70t ojro- za to už dostanem aj malý domček alebo byt. A ja sa mám
prispôsobovať?? :40bd: Fakt neviem k čomu by som to prirovnal - vysavač zapnem keď vysavam a vypnem keď je hotovo. Ešte pochopím zohriať motor bez vytáčania, ale nechať ho vrndžať na parkovisku - lebo regenerácia???
Vo firme sme mali vysokozdvižku čo celý život behala v minutových intervaloch - 15 minut išla a týždeň stála- mala 40 rokov a furt jazdila.
To onedlho budeme aj smer našej jazdy prispôsobovať autu alebo motoru????
Ja viem že naši posranci v EU nič nezmenia , žiadne euro 6 až 88 neovplyvnia. Lenže my ako súdruhovia občania môžme ovplyvniť zotrvanie vo zväzku ktorý nám podkopáva nohy. Rovnako ako briti. :4012:
Ale celkovo sa mi nejako nechce veriť , že by toto vyhovovalo aj nemcom, francúzom alebo španielom. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

vies kolko nespocetne krat som ja musel jazdit len tak, lebo sa spustila regeneracia ? Ostava nam si len na to zvyknut. Uz som pocul mnohych skusenosti, ze odjazdia aj 300km vkuse po dialnici, zidu na okresnu cestu a vtedy sa spusti regeneracia :)

Ja regenerujem kazdych 300km a uz viem, ked sa blizi interval, tak si vopred naplanujem cestu a pocitam s regeneraciou.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A ako sa asi zatvária cestujúci ak sa šofér autobusu (mikrobusu) vykloní a povie teraz 30min nestojíme, lebo sa spustila regenerácia???
Dajte mi príklad čomu živému alebo neživému ste ochotní až takto sa prispôsobovať :4012:
Ja napríklad som ochotný 2 - 3 x za noc vstať a prikrmovať mačence alebo ježkov ktorých odvrhla matka :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry...presne to opisuješ,lebo to tak platí že u takejto generácie sa jednoducho mnoho vecí elektroniky menežmentudáva jedine originál. Nakoniec aj tak príde originál,tak načo tie zbytočné kotrmelce,menežment si s tým bordelom nerozunmie.
Že je technika extrémne zložitá je na jednej strane dané krutou normou emisií,ale samé o sebe to treba riešiť na vysoko výkonných motoroch,lebo to zase žiada zákazník, zrejme nevedia že ešte stále platí 50/90/130 Autá stále väčšie,stále výkonnejšie,emisie sú len perlička.No ale,vy chcete,my dodáme ! (Ak na to máte peniaze) Tu niet čo a koho ľutovať,takto to ľudia chcú,takto to je,neviem o zákone ktorý káže kupovať.Kým je poptávka a predaje,zatiaľ ide kšeft,škoda na tom nezarobiť

V 2016 syn kúpil Blue Hdi (Gr.Picasso) a chvílu to vyzeralo na priekak pretože z emisným systémom už problém bol kdesi pri km kúsok nad 50 tis.km teda skoro.Kým sme sa v problematike udomácnili zamrzol nástrekový ventil močoviny.Ok,teraz už viem že ten ventil ide ošetriť aby to čas od času neurobil.Daň za nevedomosť.Čo je tam ale dôležité spomenúť,auto denne dva razy v kolóne Rovinka - Ba a o emisnom systéme syn vlastne ani nič nevie.Zaparkuje keď má zaparkovať,ešte nikdy nebehal lebo ...
Tým chcem iba naznačiť že nie je systém ako systém.Osobne keby ma auto nútilo robiť veci ktoré nechcem tak ho polejem benzínom a podpálim.Ale nemusím to robiť,lebo nehrozí že si kúpim jedno klbko problémov.Ani keď to opravujem nie.Kým to robím iným,ide o zárobok,.keď by som musel sebe,je to strata.Nemusím,nechcem.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan , ale čo vaši vnuci?? (aj moji) Nemalo byť povinnosťou každého z nás nechať generáciam po nás niečo naozaj zmysluplné ???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: dallynized a 61 neregistrovaných