Ako najst netesnost sania/motora?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Ako najst netesnost sania/motora?

Príspevok od používateľa ladodgers »

Ahojte, mam podozrenie, ze motor si niekde pricucava vzduch.
(prejavuje sa to cukanim motora, a obcas vyhadzuje chybu lambdy - zla zmes).

Vzduch si pricucavalo cez membrano odvetravania klukovej skrine, po jej vymene sa cukanie takmer odstranilo, ale vratilo sa naspat po case a zhorsuje sa (teda mozno sa druha diera zvacsuje)

Akym najrozumnejsim sposobom viem problemove miesto najst, nejake napady?

Funguje napriklad nieco taketo? (vyhladajte si napr LIQUI MOLY Vyhľadávač netesností v saní motora - 200ml)?
LS600h
XC90
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ako moze valec nasat vzduch z odvetrania kluky?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

odvetranie ked je tesne vratane kartra nevadi, problem je ked mas netesnu napr olejovu mierku a taha tade falosny luft-prievan, okrem spotreby oleja este moze blbnut aj inac auto...

ano ako pise xentry sa to robi, to mas jedno co tam striekas, musis mat take co hori - pridavne zradlo pre motor, startovaci sprej atd, ono staci aj ze podvihne otacky, ale vidiet to aj na korekciach dlzky vstreku, nemusi byt vag, hladaj fuel trim hodnoty v diagnostike :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

neviem ci sprejom sa to da uplne detekovat, ja som to skusal tymto:
D-CLEAN Premium Power Duster - ultra silný stlačený horľavý plyn,
pri tych IT cisticoch pozor, niektore su stlaceny vzduch, niektore stlaceny plyn,
cena oproti liqui moly mensia, detekcne schopnosti porovnat nemozem, otacky kolisali a auto kapalo len ked som to striekal priano do sania pred filtrom, bral som to cele len ako pokus ze co to bude robit kedze sprej som mal zadarmo, neviem ci by bol schopny detekovat malu netesnost lebo do toho sania ho bolo treba na moje prekvapenie viac streknut aby sa nieco udialo, pocul som ze niekto pouziva cistic na brzdy aj alebo len obycajny benzin v rozprasovaci, tazko povedat, ja by som tam nic kvapalne urcite nestriekal (zivotnost plastov, moznost poziaru)
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Základná myšlienka je tu vo videu,kto u mňa bol to mal na očiach ako jednu z vecí vozíka (plnička oleja,vakuovačka a odsávačka a dymostroj)
Je sto foriem ako to realizovať tu už si musí každý sám dotiahnuť.Nájde to všetko vo všetkom,v sacej a výf.sústave príp.komplet celý motor,chladiaca,palivová aj klíma sústava

https://www.youtube.com/watch?v=Np_duzsaZxI

príp.tu (pidizvi) či je prepojená kluková skriňa

https://www.youtube.com/watch?v=AsgB9eBl58I


Ale toto sú amatérske varianty,predáva sa to ako smoke generátor a je to drahé ako šľak
Dá sa zohnať hotové
https://www.ebay.com/bhp/smoke-leak-detector
Smiešno smutné je zase len,že tak fantastická vec z nekonečnými možnosťami je v SVK opravárenstve úplne neznáma vec
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

aha ano, odvetranie kluky byva navedene do sania, som si to neuvedomil
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

No teraz rozmyslam, netusim ci mam v motore teda pretlak, alebo podtlak.

Ked bola zla membrana odvetravania, tak silno pricucavalo vzduch cez mierku oleja alebo nalievaci otvor oleja. Po jej vymene to pricucavanie vzduchu uplne prestalo, ale cukat autom neprestalo.

Vymenene su sviecky, cievky, diagnostika neukazuje nic okrem obcasneho upozornenia na lambdu - neorigo diagnostika chyby p0430 a p0420 - to znaci vraj , origo diagnostika mudra neni tiez (je to volvo s lpg).
Trha to aj na benzin aj na lpg uplne rovnako.
Cuka mi to len na 3 a 4 stupni pri urcitych otackach, ale postupne to zacina byt citit aj na 2 a 6 (pri dialnicnej 130ke a stupani). Cim vyssia zataz (jazda do kopca), tym to kope viac.

Tie chyby p0430 a p0420 su podla netu chyba s katalyzatorom a pod, ale auto preslo emisnou kontrolou ukazkovo.

Neviem no, dnes najst mechanika ktory azvadu najde je nadludsky vykon. Kazdy by len menil, zacalo to vymenou sviecok, cievok, pletencov vyfuku, a vymenili by najradsej cely motor. A potom cele auto asi.
LS600h
XC90
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Sa necuduj ze sa meni.Za vymenu su peniaze.Ak bude mechanik tyzden pozerat a nepride na to kolko si vypita?A mechanikovi to auto nepovie kde je problem.Preto skoro vsetci menia,lebo tu robotu je vidiet na rozdiel od rozmyslania.U takychto problemov je to 50 na 50 pokus-omyl.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

na tvojom mieste idem plynarovi a nie mechanikovi, ver tomu ze napr osadenie trysiek plynu do sania je hodne kriticka vec na celej montazi, prave preto tieto detekcie tesnosti sania je ich denny chleba...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ladodgers...ver tomu že ak by si položil otázku sto mechanikom,ako sa správa klukový priestor (na tlak) tak by si sa veľa nedozvedel.
Pritom je to jedna z vecí ktorá by sa automaticky mala pri prácach motora overovať,je to práca na dve sekundy,a pozerá sa či je motor plne ok alebo nie.Treba takáto maličkosť
[img]https://s8.postimg.cc/thytt2afl/DSCN7267.jpg[/img]
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

Hm, co je to za vecicka?

Nuz, servis objednany az za dva tyzdne, dovtedy mozem len hadat.
SKusil som obstreknut sprejom sanie az do motora, lpg hadicky do sania a podobne, ale nikde nic netaha ani nefuka.

Ale som si vsimol, ze sa mi dymi cez viecko nalievania oleja. Ked ho otvorim, dymi sa pod nim - ale len malicko, to je predpokladam normalne? No ale ide to aj cez viedko takze tam je tesnenie na vymenu. Vymenim viecko, ale ze by to robilo kvoli tomuto, to neviem.
LS600h
XC90
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

https://www.youtube.com/watch?v=Np_duzsaZxI

príp.tu (pidizvi) či je prepojená kluková skriňa

https://www.youtube.com/watch?v=AsgB9eBl58I


Ale toto sú amatérske varianty,predáva sa to ako smoke generátor a je to drahé ako šľak
Dá sa zohnať hotové
https://www.ebay.com/bhp/smoke-leak-detector
Smiešno smutné je zase len,že tak fantastická vec z nekonečnými možnosťami je v SVK opravárenstve úplne neznáma vec[/quote]


Ked to pozeram tak mi napadlo ci by sa nedala pouzit ako super low cost riesenie nejaka stara plechova pixla a dymovnica na krtka :)
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Čaute páni, neviem či píšem do správnej témy no mám kur...ky problém s Ford FOCUS 1.6benzin Mk1 2004. Pri studenom motore ide auto super drží otáčky , nekoliše. Akonáhle sa zohreje a pár krát popridavam plyn začnu kolisať otáčky na neutrale , motor kašle, nepravidelný chod( ide skapat/v sekunde normálne a zasa) iba na neutrale akoby šlo na 3 valce. Pri jazde ide super ale akonáhle dáte neutrál konec a v kolóne aj skape a v nutri smrdia spaliny. Na neutrale z výfuku cítiť nespaleny benzín a bublotanie. Mám podozrenie že je rozsypany kat a spaliny sú vhanane späť do valca kde dusí motor a počuť aj ako si nasáva málinko vzduchu spod sania( myslím že s krytu odvetrania klukovky asi, inak pri studenom motore nenasava a ani po štarte teplého ale až po cca 1min pomaličky preto si myslím že je upchatý kat a keď sa zaplnia zvody plynmi vznikne pretlak a dostáva sa späť do valca ale čo tie spaliny vnútri?? Diagnostika ukazuje 4 poruchy:
P0102 merac hmotnosti vzduchu
P0352 Zapaľovacia cievka b, chybná funkcia el.obvodu
P0443 elektromagneticky ventil čističa s aktívnym uhlím zachytávaniu palivových pár- chybná funkcia el.obvodu toto ani neviem čo je.....
P0135 vyhrievania lambda sonda1 rada valcov 1 regul.ohrevu- chybná funkcia el.obvodu


Vymenené za nové:
Lambda sonda predná aj za katom
Odvetrania klukovej skrine pcv ventil + hadičky + tesniaci krúžok, utesnena skriňa
Sanie + tesnenia
Volnobezny ventil
Map senzor (merač hmotnosti vzduchu to nemá aj keď taku poruchu vyhadzuje)
Senzor skrtiacej klapky
Cievka
Fajky cievky
Sviečky platinové

Vyčistené:
Vstrekovacie trysky (13-14ohmov) rozprašuju super

Ešte dodám pre uplnosť

Pred 2rokmi odišla riadiaca jednotka original r. 2004 ale tak že sa nedala preflashovat ani ma do nej nepustilo- vymenená za rok 98 a preflashnuta na kľúče, immo centrál a komfort a do teraz auto šlo normálne.
Katalyzátor meneny za bosal pred 5rokmi je možné že to je shit.
Auto je jazdené manželkou.
Prosím pomoc ...nie blbé komentáre
Ďakujem
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tatkotom, uwa607770835 a 86 neregistrovaných