Ako je to s tým olejom do klímy?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dusan168
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 18.01.2007 22:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusan168 »

Dakujem za odpoved,budem sa musiet objednat do servisu klimatizacii ,len momentalne maju naval at ohto pana som mal poceste a e ten sa nevenuje opravam ale ,len plneniu.
Prekvapilo ma chovanie klimatizacie pretoze po nastartovani sa vobec nespustila,nesiel ani vetrak na chladici na aute som urobil asi kilometer na 10 minut som zaparkoval a po dalsom nastartovani uz klima isla ale slabo a ta hrubsia trubka do kompresora bola len trochu studena.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

chod na origoš plnicku ta ti odsaje,urobi vakuum,chvilu pocka ci je vakuum ok teda ci niekde neni netesnost a šprtne tam olej ak chladivo kolko treba.tam ti aj na budikoch ukaže tlak v potrubi aj tlak kompresora jak zopne.ale uz sa mi stalo že po mesiaci klima nefukala tak jak mala takže vsetko neodhali ani mašina.chalan mi tam dal nejake lepidlo do toho a nanovo nafukal.odvtedy klima fachči 3 roky a stale v pohode.auto som sice predal kamošovi ale stale auto mam na ociach takže je to odskusane.ale možem potvrdit že kazda klima prepusti nieco zo svojho obsahu.neverim že by vydržala 10 rokov.to nezožerem.tie tesniace gumycky a spoje od tych otrasov určite netesnia napr 10 rokov o tom sa radsej nebavme lebo logika nepusti.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

dusan 168 mne toto robilo a bol elektromagnet na kompresore zle.nezoplo ho na doraz ale trosku prešmykoval takže netočil kompresor tymi otačkami co mal.no samozrejme nemusi byt toto zavada je tam toho viac.hlavne ked nepouživaš dlho klimu alebo je dlho nefunkčna.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Plnicka odsava chladivo aj olej,ale nie vsetok.To vobec nevie.Ze preco?Napriklad olej sa nalepy na stenu chladica,trubiek atd.Klima ak je tesna kludne vydrzi aj 10 rokov,mozno aj viac.Plnicka pri plneni najprv odsava chladivo,vytvara vakuum,otestuje tesnost,a pusti sa plnenie/nie doplnenie/.Test s podtlakom je dobra vec,ale ani nahodou nie je presne meranie,zistenie netesnosti.Ak chcete zistit netesnst,tak odporucam dusikovu metodu.Je lacna a spolahliva.Je aj novsia metoda takzvana vodikova.Pri plneni odporucam vzdy doplnit len odsate mnozstvo oleja.Na skoleni nam bolo povedane,ze pri vymene napriklad susica plus 10g,pri vymene hadice plus 10g,napriklad pri vymene kondenzatora plus 20-25g.Pri plneni odporucam dodat aj farbivo,ked je klima nefunkcna kvoli uniku.Tlaky musia byt dobre,lebo ak je nizky alebo vysoky,nepusti sa kompressor.Tlak v nizkom okruhu ma byt cca 2-2,5barov/vsetlo zalezi od typu/ a vo vysokom okruhu cca 12-15barov.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

avelmak este som nemal stastie na 10 rocnom aute aby bola klima v pohode.bud je nefunkcna alebo slabo ide co je ten lepsi pripad.asi nemam stastie na take auto natrafit.a už aj 5 rocne auta slabo fukaju.v zahranici na to kaslu ked je starsie auto aby ju dali skontrolovat.podla toho usudzujem že nevydrži.ked maju auto od nova vozi sa každy až ked tam neni viacero chyb,potom to odstavi a kupi zase nove.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

avelmak...Gratulujem,velmi dobre zhrnuté a škoda že sa táto odpoveď nezaradila hneď po otázke pretože prakticky všetko zodpovedala.
Jedinú prkotinku doplním čo sa týka tlakov.Tlak má vždy vzťah k teplote,platí vzťah vyžšia teplota = vyžší tlak.Proto to je nutné brať do úvahy za akých okolností sa o tlaku bavíme.Aj pre túto závislosť sa klíma niekedy dá,a niekedy nedá spustiť.

Marko...plnil som klímu po 18 rokov prvý raz...tak píš len vlastné skúsenosti.Stále išla,len ale končila po dasiatich minutách chodu.Desať rokov nie je problém,klíma je najháklivejšia na somárov v monterkoch.Kým do nich nejaký chmulo nevŕta,nebýva problém.Slovensko...to sú klíma čerpadlá v regáli vrakáčov otvorené,pavúci si tam urobili dávno zámotky.a bulo to namontuje.Systém otvorený,tiež no problém,špina voda prach.Chodí mi Picasso r.2000,nedotknutý motor ani klíma,ale takých je viac čo sa toho ešte nedotkli,.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

ved práve...pisem vlastne skusenosti.este sa mi nepodarilo kupit napr. 10 rocne auto aby malo funkcnu klimu.asi preto že nekupujem na slovensku auta.tam bude chyba urcite.no a ked mam novsie napr belgicko bud ide slabo alebo je burane takže to neberem v uvahu.co su rakusko nejde klima a prasknute okna a podobne blbosti.no musim kupovat tu na sk asi.a neverim aj tak že po 18 rokoch sa dopustala klima.toto nezožerem.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mhlavaty-Milan velmi dobre vies ze moja odpoved nemohla byt zaradena cez den,lebo robim ako somar.Ano,tlkay zalezia na teplotach,napriklad moja plnicka vzdy "pyta" na teplotu vzduchu pri otestovani tlakov.Este som zabudol napisat,ze spomenuty tlak od jedneho prispievatela 9 barov,co asi bolo merane na diagnostike,je pri vypnutej klime,pri zapnutej uz hovorime o niecom inom.Pri vypnutej sa tlaky vyrovnavaju.Treba chapat ako funguje cely system.
dusan168
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 18.01.2007 22:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusan168 »

pre Avelmak,
tych 9 barov ukazala diagnostika na volnobehu s pustenou klimou (VW Touran 2011)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú dve možnosti
1, nevrtať do toho a počkať si na prvý prejav chyby,tj zníženie chladiacej schopnosti a pod.
2, Nechať náplň obnoviť,ale v takom prípade rozhodne vymeniť aj tzv.sušič.U niektorých aut je zabudovaný do predného chladiča a často ho vymenia spolu čo neinformovaného majiteľa cenou rozhodne nepríjemne prekvapí (VW grupa) Pozor na to,radšej si dopredu zistite.Absolutná väčšina tých čo klímy plnia vie akurát pripojiť hadice plničky.Takmer nikde nemajú ani len silikonový tesniaci krúžok ,alebo plniaci ventil a poriadny klúč,radšej zdupkajte kým je čas.Veď sa opýtajte,resp skúste kúpiť nový oring a uvidíte kde práve ste.Robí to ľudí,rozumejú ale iba ľudia ktorý celý systém aj opravujú,ostatný len majú plničku a teda plnia.Pozor na nich,lebo vás presvedčia o veciach že sa neskôr budete sami hanbiť ako vás dostali.Veď to skúste požiadavkou,že potrebujete naplniť,ale aj vymeniť ten ventilček v spojke kam sa pripájajú.A môžete sa na opätku otočiť.
patulko
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06.04.2016 07:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patulko »

Dobry den

Troska ma tato tema zaujala. Som servisny technik pre chladenie a klimatizacie - sice auto klimy doslova nerobime , ale mozem prispiet mozno informaciami ktore budu prospesne.
Ked som si to cele precital a zhrnul tak dake info su pouzitelne.
Ale k teme
Ospravedlnujem sa dopredu , ale pre zadavatela , prosim naco ale fakt naco kazdy rok menit olej a chladivo - mozno to nie je velka polozka , ale uplne zbytocne.
Pokial tam nie je problem s chladivom teda unik nevrtat sa do toho.
Ak je okruh tesny chladivo a ani olej nemenia svoje vlastnosti - bavime sa o uzatvorenom okruhu a je jedno ci je to klimatizacia v aute , chladnicka , velke chladiace boxy , klimatizacie v
budovach.
Je to len ( asi ) fajn biznis pre marketing.
Naco hladat a vyrabat zbytocne naklady ktore nemaju absolutne ziadne opodstatnenie.
Pre marko2 - sam ma auris 2008 a na klimu som nemusel ciahnut , iba kazdy rok vymenim kabinovy filter a vycistim vyparnik.
Takze uplne suhlasim s mhlavaty a aj Avelmak vie co to povedat - pocuval na skoleni - bez urazky.
Co sa tyka slabsieho ucinku klimatizacie , jedine a spolahlivo sa da mnozstvo chladiva zistit jeho odsanim a zvazenim.
Samozrejme klimu nedoplnat - musi ist cela davka chladiva nakolko je viaczlozkove.
Nechcem sa viacej rozpisovat , ak by mal niekto otazky a budem mat troska cas rad odpoviem.
Dopredu sa ospravedlnujem ak som sa niekoho dotkol alebo urazil - musel som reagovat aj ked som novy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Technika nepozná urážky,buď to je správne alebo nie.Vítaj na fóre,práveže ľudia od remesla sú prepotrebný lebo inak sa rýchlo pomiešajú dojmy a pojmy.Principiálne klimatizácie bežia na rovnakom základe
martin110r
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 14.11.2011 19:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin110r »

Ešte by som rád podotkol, aby nedošlo k nedorozumeniu. Jasné že nechcem klímu len dopĺňať. Samozrejme všetko odsať a naplniť. Akurát že mne sa nejedná o odsatie chladiva. Mne sa jedná o výmenu oleja. Teda nie tých pár ml čo strhne so sebou chladivo. Ale komplet cca 220 ml. A prečo? Opýtam sa, vy veríte oleju ktorý má 17 rokov? To už v tej klíme môže kolovať čerstvý Raciol.
imo17
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
Bydlisko:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa imo17 »

Keď už je tu téma o klíme, chladení ja by som zabrdol troška do chladiva.

Mal som debatu s jedným chladiarom, myslím, že odborník vo svojom remesle.
Bavili sme sa o chladive ako takom.
Potom prišlo k slovu aj odsávanie chladiva a tam je jeho názor jednoznačný.
On neuznáva plničky ako také.
Vysať nejaký sajrat z auta, ktorý prejde cez filter a dá sa do chladiva, ktoré sa potom použie? V jeho prípade to teda nerobí.
Chceš chladivo? Staré vypustí nakomplet von a dám nové. A nie, že vybrať von to čo tam je, zvážiť hmotnosť a potom len doplniť chýbajúce.

Aký je na to Váš názor?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

martin110r napísal:Ešte by som rád podotkol, aby nedošlo k nedorozumeniu. Jasné že nechcem klímu len dopĺňať. Samozrejme všetko odsať a naplniť. Akurát že mne sa nejedná o odsatie chladiva. Mne sa jedná o výmenu oleja. Teda nie tých pár ml čo strhne so sebou chladivo. Ale komplet cca 220 ml. A prečo? Opýtam sa, vy veríte oleju ktorý má 17 rokov? To už v tej klíme môže kolovať čerstvý Raciol.

Martin,evidentne ti uniká to,že pokiaľ odsaješ celý objem zo systému,tak sa dostalo von všetko,čo von mohlo.Čiže objem chladiva ktorý obsahuje aj mazivo.Už nie je možné ešte niečo ´dalšie vypustiť,a tobôž nejaký olej.Chladivo nič zo sebou nestrháva,olej je súčasť obeživa,to nie je oddelené, akonáhle sa raz klíma spustí,je to už len jedna náplň obeživa ktorá obsahuje olej.Môžeš jedine odhadnúť koľko oleja je na stenách,vo filtry,proste v celom systéme.To opísal avelmak,len si to nečítal pozorne

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], cobra882 a 154 neregistrovaných