704 233
inzerátov
Pridať inzerát

Ako jazdiť na spotrebu ?

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
tomi1981
Založený: 18 apríl 2007
Príspevky: 174
Nabehané: 6 hod 58 min
Predmet: Ako jazdiť na spotrebu ? PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:11   
Ahojte. Viete sa vyjadriť k tomu ako by sa malo narábať s DIESLOVÝM motorom, pokiaľ chcem dosiahnuť čo najnižšiu možnú priemernú spotrebu? Myslím tým, či má veľký vplyv na spotrebu používanie svetiel, rádia, ventilátora kúrenia ... atď atď ... ? Máte nejaké tipy ako šetriť ? - ide o súťaž v eko jazde. Ďakujem
Citovať
tupon
Založený: 14 máj 2008
Príspevky: 204
Nabehané: 3 hod 20 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:22   
Dofukaj si gumy
a daj si dopredu ten najviac aerodynamicky spojler aky najdes
Citovať
LOCHNESS
Známa tvár - Feldo (77)
moderátor fóra
Založený: 01 december 2007
Príspevky: 3718
Nabehané: 17 dní 20 hod 32 min
Bydlisko: ZA
PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:28   
tupon napísal:
Dofukaj si gumy
a daj si dopredu ten najviac aerodynamicky spojler aky najdes


on nesce tunovat

on vyhral tu sutaz s PEUGEOTOM

a kto zajazdi najmensiu spotrebu ten to auto vyhra

tak netrepce somariny
a pomôžte mu . .vyhrat AUTO
_________________
https://goo.gl/S6kuNr
Citovať
Miro BMW
Založený: 04 jún 2009
Príspevky: 6
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:29   
najdi 3negrou a nech ta tlačia...
Citovať
tupon
Založený: 14 máj 2008
Príspevky: 204
Nabehané: 3 hod 20 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:32   
tak potom sssssorry

drzim palce a zistil by som si o tom motore co najviac. Myslim naj by bolo si sadnut do takeho predtym s VAG a sledovat naj spotrebu - tot moja skromna rada
Citovať
kapeda
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 28 december 2006
Príspevky: 1011
Nabehané: 2 dní 8 hod 52 min
Bydlisko: BA
PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:38   
..zbytocne nestupaj na plyn, podla moznosti nikdy nevyraduj, vzdy sa snaz aj z kopca ist na rychlosti, udrzuj si stalu rychlost, par kvapiek mozno spravi aj to radio a pod....predvidaj kedy treba brzdit, aby si nemusel robit prudke brzdenie a potom sa znovu rozbiehat, pri brzdeni si pomahaj rychlostami 5-4-3-2 a len jemne brzdou...pozeral som jeden test myslim, ze stary focus..panko to odjazdil s najnizsou spotrebou, tak ze radil 1-3-5...ale to uz neviem.....a vela nejedz, aby si nebol tazky :)
Citovať
suro44
Založený: 16 február 2010
Príspevky: 9
Nabehané: 24 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 10:58   
ja by som si to skusil s niakym inym autom s palubnym pocitacom hod si aktualnu spotrebu a zvykaj si na jazdu aby si ju mal najzsiu a take veci ako svetla tiez posobia nie moc ale trochu hej ak by to bolo dovolene tak na obrysovych.a plus tie gumy ako uz bolo spomenute.pocul som aj o tom dolu kopcom neviradovat a nedupat velmi jemne s plynom radsej podradit.....
Citovať
vajciak000
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 15 február 2009
Príspevky: 748
Nabehané: 7 hod 21 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:01   
vydriap všetky sedačky samozrejme okrem svojej a vyhádž všetko čo tam nepotrebuješ.

videl som to v dakom filme
Citovať
petonk
Založený: 04 august 2007
Príspevky: 30
Nabehané: 6 hod 48 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:10   
Čo najrýchlejšie sa rozbehnúť na požadovanú rýchlosť. Pri zastavení (na semafore, železničnom priecestí) vypínať motor.
Citovať
dataman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 12 november 2004
Príspevky: 1229
Nabehané: 16 hod 38 min
Bydlisko: NM015
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:12   
koksooooooo.
idem aj ja s mojim črepom do tej súťaže....
7 litrov na 100km je dobrá spotreba?
_________________
http://www.FotoTechnika.EU

My car: KIA Sportage EX 2WD 1.7CRDi

My car (SOLD): Škoda Octavia II Facelift 1.6TDI CR rv2012 @140PS
Citovať
goshen
Založený: 08 január 2009
Príspevky: 61
Nabehané: 3 hod 50 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:27   
A nebude vadit, ze si tou supermegatotaleko uspornou jazdou akurat tak dodrbes motor? To pojdes svojim autom, ci?
Citovať
lanken
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 14 august 2006
Príspevky: 1405
Nabehané: 11 dní 20 hod 10 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:37   
tlačiť
ja ked chodim na spotrebu mam cca celorocne do 7 a ak normalne tak 8
kôli litru na 100km a ročne 15000km? to mam hlboko v riti ..asi tak 30cmm...
Citovať
biker610i
Známa tvár - Feldo (70)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3302
Nabehané: 22 dní 10 hod 21 min
Bydlisko: plechovy hotel
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:50   
a to odkial ste nabrali tie kokociny ze svetla, radio a pod. zvysuju spotrebu
_________________
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1 i.e.
mercedes actros
Citovať
italcars
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 02 december 2008
Príspevky: 2241
Nabehané: 1 dní 9 hod 54 min
Bydlisko: PP-okolie
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:52   
treba zapriahnut kona pred auto !
_________________
Motto: Kto chce, hľadá spôsoby, kto nechce, hľadá dôvody!
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15836
Nabehané: 23 dní 7 hod 24 min
PríspevokZaslal: 17.02.2010 11:53   
tato problematika ma mimoriadne zaujima. Nie z dovodu spotreby, tak ako pise lanken o stranu dopredu ja mam liter hore alebo dole uplne v prdeli i ked nie zrovna tak hlboko ako on :)



bikerovi :

> a to odkial ste nabrali tie kokociny ze svetla, radio a pod. zvysuju spotrebu

no tomu kur ze zvysuju, pretoze je to spotreba energie ktora sa odniekade musi zobrat. Zapnes 500W muziku, 110W svetla vpredu (2x 55W), 50W vzadu (2x 21W), potom este pridavne svetla a mas vyssiu spotrebu ako bez toho. Odkial sa ta energia zoberie? No presne odtial odkial sa zoberie aj ked zapnes klimu. A to ze spotreba ide hore s klimou vedia uplne vsetci.





VAGom na Peugeot nechod, to je zbytocne.

predpokladam ze vsetci ucastnici sutaze budu mat auta dodane automobilkou a ziadne zmeny nebudu povolene. Teda rovnake gumy, rovnako nafukane, ziadne pridavne spojlery atd. Ziadne vyhadzovanie sedaciek atd. Ak budes moct, pneumatiky prefukat (podla mna do troch atmosfer mozes ist na lahkom aute a znackovych gumach uplne v pohode, pozor potom na jamy na ceste, retardery atd). Urcite budete mat rovnake palivo, nieze niekto bude mat cojaviem V-Power od Šelu a nikto naftu z miestneho rolnickeho druzstva... ak si mozes zvolit naftu, ber Aral Ultimate lebo ma najvyssie cetanove cisla v Europe.

AK VIES S AKYM KONKRETNYM MOTOROM POJDES, NASTUDUJ SI JEHO KRIVKY... PRIEBEH VYKONU A TOCIVEHO MOMENTU. Najdolezitejsia vec.

Palubny pocitac ti je nanic, nemas moznost jazdit na uzavretom okruhu a v kontrolovanych podmienkach takze to je len velmi orientacne.

Zaradeny prevod bez stlaceneho plynu (=jazda dole kopcom atd) ma nulovu spotrebu avsak ti brzdi auto. Kedze ten voz nie je tvoj a nemusis ho setrit, jednoznacne by som dole kopcom vyradil do neutralu a vypol motor (POZOR NA BRZDY A ZAMKNUTIE VOLANTU !!! KLUCIK MUSIS OKAMZITE OTOCIT NASPAT DO PRVEJ POLOHY V KTOREJ TI SVIETIA KONTROLKY NA DOSKE ABY SI NEMAL ZAMKNUTY VOLANT ALE BACHA STALE NEMAS POSILOVAC NA BRZDY !!!! NIEZE SA ZABIJES !!!). S vlastnym autom takymto sposobom nejazdi. Preco vyradit? Lebo sa ti auto viac rozbehne ako ked budes mat zaradeny prevod lebo pri zaradenom prevode BRZDIS MOTOROM. Jednoduche.

preco vypnut? to je jasne, ziadna spotreba. Auto sa rozbieha dole kopcom samo. NEstartovat, start motora spotrebuje kvapky paliva. Zaradit tazky prevod (stvorka, patka podla rychlosti) a pomalicky velmi jemne pustit spojku. Tymto sposobom LIKVIDUJES AUTO A NA VLASTNOM TO NIKDY NEROB (mozu ti preskocit rozvody)!! Na tomto sutaznom si to mozes dovolit lebo nie je tvoje a budes v nom sediet iba tisic kilometrov.

udrzovat stalu rychlost a PREDVIDAT situaciu pred tebou aby si sa co najmenej musel dotykat brzdy. Plynulost jazdy je na spotrebu najdolezitejsia. S tym suvisi aj to spomalovanie a brzdenie, ked ides 80km/h a potom stupis na brzdu aby si zastavil, je to blbost - lepsie je 400metrov pred bodom zastavenia zaradit najvyssi [!] prevod, teda kludne patku pri rychlosti 60km/h pretoze vyssie prevody maju mensiu BRZDNU silu ako ciselne nizsie prevody a nechat ten motor a dvojhmotu trapit sa aj pod volnobeznymi otackami a takto samovolne spomalovat. Kludne tam tu patku nechaj capnutu aj pri 25km/h a 500rpm... tvoje auto to nie je, seres na neho. Keby si pri tej rychlosti60km/h zaradil trojku a nestlacal plyn, mas takisto nulovu spotrebu ako pri patke avsak... ta trojka ta viacej brzdi a rychlejsie ti klesa rychlost !!! Preto patku !!

este raz to poviem inak : co najmenej sa dotykat brzdy. Jazdit tak aby si brzdovy pedal skoro vobec nemusel stlacit.

ziadne radio, ziadna klima, ziadne elektricke spotrebice, ak ti to za ten risk stoji tak aj vypni svetla a jazdi iba s parkovackami (zase na vlastnom aute nikdy!!) preco taketo riesenie? Ked zapnes svetla, mas 2x 55W = 110W ziarovky vpredu. To je 0,11kW ktore musi alternator vygenerovat a dodat. Ano, je to zanedbatelne hovienko ale kvapka ku kvapke. Tymto opatrenim znizis spotrebu o necelu desatinu litra takze je to zanedbatelne.

samozrejme ziadne otvorene okna! Otvoris okno, okamzite mas 5-10% spotreby navyse. Ak bude teplo, zatat zuby, obliect sa nalahko, vzdusne kratasy nic pod nimi, vzdusne bavlnene triko, raz za cas nachvilu otvorit okno, narazovo vyvetrat, zavret a zatnut zuby :)

dalej : ked dojdem domov, odfotim ti jeden "profesionalny" casopis kde chlap pise ze jazdili na Cytrojen C3 Pykazzo. Pred poucenim mal o liter vyssiu spotrebu ako po instruktazi eko-profesionalom. Plyn vraj mali tlacit zhruba do 75% aby auto co najrychlejsie nabralo pozadovanu rychlost (pozor, tlacit plyn do 75% neznamena vytacat motor na 75% otacok teda do priblizne 3000... to urcite nie je ekonomicka jazda).


preskakovanie prevodov ti podla mna nepomoze na spotrebu. Zaradis prilis tazky prevod, stupas zbytocne viac na plyn a spotreba je v prdeli. NEstupas na plyn? Tak rozbeh trva dlhsie z nejakej rychlosti na nejaku inu a zase je to zle na spotrebu (myslienka : ked sa mas rozbehnut zo 45km/h na 70km/h na stvorke a na patke, na ktorom prevode to trva dlhsie pri rovnakom plyne? Alebo na ktorom prevode psychologicky stlacis viac plyn aby...)


ale hlavne hovorim : musis zohnat charakteristiky motoru na ktorom budes jazdit. Vzhladom na extremne podobnu konstrukciu dnesnych motorov v tychto autickach tipujem, ze najmensia merna spotreba (merna spotreba je taky terminus technikus od motorov, kto nevie co to je tak studovat) bude niekde v okoli 1400rpm. Vzhladom na to tipujem ze najmensia spotreba s ohladom na rychlost a CAS potrebny na prejdenie vzdialenosti bude niekde okolo 1250-1350rpm na poslednom prevode pri ustalenej rychlosti.

Velmi to ale zavisi od sprevodovania konkretneho [!!!] Pezotiku na ktorom budes jazdit. Nieco ine je P207, nieco ine je P0508 ktory ma uplne inu kasnu, odpor vzduchu, pneumatiky a celkove sprevodovanie (jednotlive prevody plus staly prevod).





a vies ty co? Nejak ma to chytilo za srdce, lebo uz davno som chcel na mojom Sharane/Galaxy spravit taky prieskum ze ako jazdit co najekonomickejsie.

Tomi, z ktoreho si mesta? Ak z Bratislavy alebo ak za mnou prides, spravime si taku predbeznu eko-rallye na mojom voze. Mam diagnostiku a rozumiem jej, ukazuje okamzite prietoky paliva plus robi spickovu statistiku kde si mozeme nasledne pozriet co a ako, kukneme ci sa viac oplati jazdit 60km/h na stvorke alebo na patke, alebo 70km/h na stvorke alebo patke... skusime najst optimalnu rychlost a optimalny prevod na spotrebu. Je mozne ze najmensiu spotrebu mam pri 57km/h na piatom prevode, je mozne ze pri 82km/h na siestom (pretoze rozdiel v taznej sile na pneu nebude prilis velky kdezto rozdiel v case bude obrovsky, takze zvysena jednotkova spotreba bude vykupena mensim casom pocas ktoreho ta spotreba "plynie")...

kto mate na takuto volovinu zaujem? Skusime zajazdit Sharana za styri litre? :) High-def kamera plus plny zurnal z diagnostiky je samozrejmost aj verejne.




edit : su v tych sutaznych podmienkach aj minimalna priemerna rychlost alebo nejaky konkretny cas co musis zajazdit? ak nie si limitovany casom, je to dobre.


Naposledy upravil mp3turbo dňa 17.02.2010 12:05, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia