Ako dopadne kúpa nepojazdného auta
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ako dopadne kúpa nepojazdného auta
Výborný ročník (2017) cca 240 tis km grupa 1,4 Tdi kúpené v stave neschopné štartu.Sledujem tento príbeh kedže pristál v dielni mojeho bývalého zamestnanca kedže má vlastnú dielńu.Auto privezené na spojazdnenie.Trochu prekvapila odvaha,pretože ten malý žgrbál motor je trojhrček z dvoma turbami,naložený a pochovaný pod spleťou trubiek,káblov hadic atd viac než motor Boeningu.
Čo je mimoriadné na tejto kúpe storočia ? Okrem priaznivej ceny hlavne odvaha ale aj katastrofálny odhad situácie.Venujem sa mu lebo je to školský príklad ako veci klamú,a niečo čo má byť dobrým kšeftom skončí ako bezodná kuka na peniaze.
Prvé diagnostické skúmania priniesli skreslujúci obraz.Motor nemal chybový zápis,štartoval a zdalo sa že už už chytí.Logicky sprejom.Do podozrenia padla palivová sústava,rail pri štarte tlakoval na neuveriteľných 1000 bar.nasledovali výmeny čidlo tlaku,regulátor tlaku aj regulácia množstevná čerpadla.Tlak vstrekovanie poklesol,ale štart sa naďalej nekonal.Vybrali vstrekovače..verdikt nepohyblivé špičky..išli na výmenu.Po oprave vstreky pripojené na trubky už nastrekujú,ale motor bez štartu naďalej ale "s tendenciou odpáliť" na konči vždy strelenie do sania. To zadalo dôvod ...kontrola rozvodu.
Otvorenie prinieslo pohlad na pomerne zúbožené vačky,a podozrenie že sú pootočené vačky na trubke vačkovej hriadele.Podobné vačky u
2,5Tdi sa veselo otočili (pstenec vačky) alebo roztrhli.
Demontáž skrine vačkovíc odhalil ďalší problém.Sacie ventili išlo lahko potlačiť,na výfukové nutná obrovská sila.Padlo prvé podozrenie že pôjde o stretnutý motor ktorý nakamuflovali na predaj.Padlo rozhodnutie demontovať hlavu,čo sa zakrátko ukázalo nereálne pre dvojtubo vzadu a obrovské DPF...vymontoval sa motor.
Dnes motor rozobraný...pravda je devastujúca.Jedna z turbín úplne zaseklá a jej lopatky nasaté v more.V jednom valci hlbočizná ryha od úlomku z turba.Všetko dosekané,úlomky poškodili aj DPF.čo samozrejme nebude posledné slovo lebo všetko nie je preskúmané.Oprava nepripadá do úvahy,jedine kúpa celého motora,plus DPF a turbína (ešte sa ukáže čo druhé turbo)
Spočítané počiarknuté...jedine plakať,účet dielne (plus palivové diely) je už teraz na pokazené Vianoce.
Kúpa dvojročného auta ktoré má "len" nejakú chybu
Samozrejme že je všetko inak,a tento motor síce kolíziu turba zažil,ale predajca ho "vylepšil" o X ďalších dielov ktoré poprehadzovali nech to aj čosi zarobí
Čo je mimoriadné na tejto kúpe storočia ? Okrem priaznivej ceny hlavne odvaha ale aj katastrofálny odhad situácie.Venujem sa mu lebo je to školský príklad ako veci klamú,a niečo čo má byť dobrým kšeftom skončí ako bezodná kuka na peniaze.
Prvé diagnostické skúmania priniesli skreslujúci obraz.Motor nemal chybový zápis,štartoval a zdalo sa že už už chytí.Logicky sprejom.Do podozrenia padla palivová sústava,rail pri štarte tlakoval na neuveriteľných 1000 bar.nasledovali výmeny čidlo tlaku,regulátor tlaku aj regulácia množstevná čerpadla.Tlak vstrekovanie poklesol,ale štart sa naďalej nekonal.Vybrali vstrekovače..verdikt nepohyblivé špičky..išli na výmenu.Po oprave vstreky pripojené na trubky už nastrekujú,ale motor bez štartu naďalej ale "s tendenciou odpáliť" na konči vždy strelenie do sania. To zadalo dôvod ...kontrola rozvodu.
Otvorenie prinieslo pohlad na pomerne zúbožené vačky,a podozrenie že sú pootočené vačky na trubke vačkovej hriadele.Podobné vačky u
2,5Tdi sa veselo otočili (pstenec vačky) alebo roztrhli.
Demontáž skrine vačkovíc odhalil ďalší problém.Sacie ventili išlo lahko potlačiť,na výfukové nutná obrovská sila.Padlo prvé podozrenie že pôjde o stretnutý motor ktorý nakamuflovali na predaj.Padlo rozhodnutie demontovať hlavu,čo sa zakrátko ukázalo nereálne pre dvojtubo vzadu a obrovské DPF...vymontoval sa motor.
Dnes motor rozobraný...pravda je devastujúca.Jedna z turbín úplne zaseklá a jej lopatky nasaté v more.V jednom valci hlbočizná ryha od úlomku z turba.Všetko dosekané,úlomky poškodili aj DPF.čo samozrejme nebude posledné slovo lebo všetko nie je preskúmané.Oprava nepripadá do úvahy,jedine kúpa celého motora,plus DPF a turbína (ešte sa ukáže čo druhé turbo)
Spočítané počiarknuté...jedine plakať,účet dielne (plus palivové diely) je už teraz na pokazené Vianoce.
Kúpa dvojročného auta ktoré má "len" nejakú chybu
Samozrejme že je všetko inak,a tento motor síce kolíziu turba zažil,ale predajca ho "vylepšil" o X ďalších dielov ktoré poprehadzovali nech to aj čosi zarobí
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kdesi tam začína desivá naivita - treba len vymeniť niečo za 20 e.-
Za ten svet nepochopím,ak by to bolo za 20 e.- prečo to neurobil ? Stačí to a stačí ono,ale tých pár šušňov on do toho nevloží.Iný zase tri dni pred predajom vymenil pol auta,zgenerálkoval a pod. a zase tie rozprávky starej metere.
V opísanom prípade mám tušáka kšeft dobehol kšeftára,ale ak bude oprava systémom nech len auto ide,ešte na to doplatí aj ďalší pacient,pretože dvojročné autíčko si zaslúži aj iné km a hneď je to paráda,nekúp to.240 tis za dva roky dáva tušiť ako boli nabehané
Za ten svet nepochopím,ak by to bolo za 20 e.- prečo to neurobil ? Stačí to a stačí ono,ale tých pár šušňov on do toho nevloží.Iný zase tri dni pred predajom vymenil pol auta,zgenerálkoval a pod. a zase tie rozprávky starej metere.
V opísanom prípade mám tušáka kšeft dobehol kšeftára,ale ak bude oprava systémom nech len auto ide,ešte na to doplatí aj ďalší pacient,pretože dvojročné autíčko si zaslúži aj iné km a hneď je to paráda,nekúp to.240 tis za dva roky dáva tušiť ako boli nabehané
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie,kupujúci je z etnika,takže človeka jednoducho nemôžu obísť kadejaké myšlienky.Napr že toto budú sakra výdaje a posledný v rade na peniaze stojí mechanik.Bežne počúvam od kolegov že im niekto príde pre auto a nemá na to vyplatiť opravu,pritom vie o každom halieri,aj tak to končí problémom.Ja som upozorňoval že je nutné priebežne pýtať peniaze ako stavbári
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Re: Ako dopadne kúpa nepojazdného auta
Dobre sa to cita,do poslednej chvile som nevedel kto je vrah Presne takto podobne som to zazil ked bracho chcel kupit Passata.Odhovoril som ho.mhlavaty napísal:Výborný ročník (2017) cca 240 tis km
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Bola tu už baba z nájazdom 100 tis km/rok,no ale tento to ešte posúva na úctihodné 120 tis.Ja som ich v mladosti síce tiež urobil,ale bol to kamion a socík,to bola jediná možnosť si zarobiť na barák rýchle (a nekradnúť)
Celý priekak tu začína ale na nedostatku týchto typov motorov,často nula elebo jeden kus.Predá sa a zase dlho nič
Celý priekak tu začína ale na nedostatku týchto typov motorov,často nula elebo jeden kus.Predá sa a zase dlho nič
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Už som to tu viac krát písal - firma zo ZM má v interných pravidlách príkaz aby sa technikom pri reklamáciach plánovalo min.500km a 15 zastávok denne. Niekedy sa jazdilo na Sharane, inokedy na Caddy, a potom zase MB.
A zase ako technik pre smutne známu firmu EuroJordán som po BA dával 400km denne len taký fukot.
Dnes, keď mám ísť 40km, tak to odkladám týždeä, a potom radšej pošlem syna.
A zase ako technik pre smutne známu firmu EuroJordán som po BA dával 400km denne len taký fukot.
Dnes, keď mám ísť 40km, tak to odkladám týždeä, a potom radšej pošlem syna.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Písal som o jednom zapeklitom probléme, niektorým členom fora cez SS,
teraz som sa rozhodol ten pripad zverejniť ...
Kolegovi priviezli na odťahovke 1.6 i BMW.. F 20
že je motor K.O. lebo sa nedá naštartovať...
Kolega premeral kompresné tlaky ... ?? O.K. v norme..
Motor nešiel naštartovať kvoli elektronike ...
1-vá VEC
Snímač impulzov kľuky a vačky MUSÍ byť ORIGINAL !! S náhradami typu Delphi , RJ nebude komunikovať !!!
Motor už išiel naštartovať no neudržal sa na voľnobehu ..
prišlo na rad,klasicke vymieňania všetkého doradu zap.sviečok, zap.cievok, vanosov ,to su solenoidy riadenia vvt systemu natačania vačkovych hriadeľov..
NIČ NEPOMAHALO..motor mal stále nepravidelný voľnobeh...
Jazdenie hore-dole načitavanie adaptacií, všetko dookola..
stale 0 bodov..
Až nakoniec jeden mechanik a pretekar v jednej osobe pustil perie...
VEC č. 2
všetky benzinové motory BMW vyrobené v poslednej dobe od.r. 2010 cca . si samé svojím behom VYTVARAJÚ PODTLAK od ktoreho je životne závislé riadenie chodu motora na voľnobeh
Ak niekde niečo prepúšťa je PROBLEM a volnobeh nebude kultivovaný...
Riešenie bolo také, že kolega VYMENIL GUFERO na kľuke a odvtedy motor nestráca podtlak a voĺnobeh je kultivovaný, pravidelný...
To su záludnosti, na ktoré nikto nepríde vlastným rozumom...
lebo konštrukteri to do****...
Takže v kolegovom prípade kupa nepojazdného auta skončila uspešne, vďaka onemu mechanikovi-pretekarovi za BMW...
teraz som sa rozhodol ten pripad zverejniť ...
Kolegovi priviezli na odťahovke 1.6 i BMW.. F 20
že je motor K.O. lebo sa nedá naštartovať...
Kolega premeral kompresné tlaky ... ?? O.K. v norme..
Motor nešiel naštartovať kvoli elektronike ...
1-vá VEC
Snímač impulzov kľuky a vačky MUSÍ byť ORIGINAL !! S náhradami typu Delphi , RJ nebude komunikovať !!!
Motor už išiel naštartovať no neudržal sa na voľnobehu ..
prišlo na rad,klasicke vymieňania všetkého doradu zap.sviečok, zap.cievok, vanosov ,to su solenoidy riadenia vvt systemu natačania vačkovych hriadeľov..
NIČ NEPOMAHALO..motor mal stále nepravidelný voľnobeh...
Jazdenie hore-dole načitavanie adaptacií, všetko dookola..
stale 0 bodov..
Až nakoniec jeden mechanik a pretekar v jednej osobe pustil perie...
VEC č. 2
všetky benzinové motory BMW vyrobené v poslednej dobe od.r. 2010 cca . si samé svojím behom VYTVARAJÚ PODTLAK od ktoreho je životne závislé riadenie chodu motora na voľnobeh
Ak niekde niečo prepúšťa je PROBLEM a volnobeh nebude kultivovaný...
Riešenie bolo také, že kolega VYMENIL GUFERO na kľuke a odvtedy motor nestráca podtlak a voĺnobeh je kultivovaný, pravidelný...
To su záludnosti, na ktoré nikto nepríde vlastným rozumom...
lebo konštrukteri to do****...
Takže v kolegovom prípade kupa nepojazdného auta skončila uspešne, vďaka onemu mechanikovi-pretekarovi za BMW...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Oprava by dopadla úspešne v každom servise kde mechanik nenosí hlavu na krku iba preto aby mu nepršalo do krku.Je jedno či to je motor z Felície alebo Lamba,vždy musí ten čo sa do podobnej veci chytá v prvom rade mať jasno že robí atmosferický motor,ktorý má svoj menežment.Na to aby fungovala iskra je nutný signál ten a ten a ten,na to aby sa správne určila palivová dávka je nutné to a to a to.Ak niekto základné podmienky nepozná..nech ide robiť niečo iné.Smutné je ak škola tých chlapcov nevie vycepovať ani v tých základnych vedomostiach.
Už som sem dávnejšie dával foto zaujímavej vecičky,ultra presný digitálny podtlak/tlak manometer (Greisinger) schopný reagovať a merať podtlak komína alebo fučanie pod dverami auta či z dialky 1 meter fúknutie človeka.No a tu začína celé...neviem ako,a nemám čím..Ešte aj u diesla sa vyťahuje mierka oleja a meria vnutorný pulz klukovej skrine.Takže príbeh nie je o záludnej poruche,je to príbeh o hlúpom mechanikovi.Nemyslím toho posledného,ale predchodcov
Už som sem dávnejšie dával foto zaujímavej vecičky,ultra presný digitálny podtlak/tlak manometer (Greisinger) schopný reagovať a merať podtlak komína alebo fučanie pod dverami auta či z dialky 1 meter fúknutie človeka.No a tu začína celé...neviem ako,a nemám čím..Ešte aj u diesla sa vyťahuje mierka oleja a meria vnutorný pulz klukovej skrine.Takže príbeh nie je o záludnej poruche,je to príbeh o hlúpom mechanikovi.Nemyslím toho posledného,ale predchodcov
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Re: Ako dopadne kúpa nepojazdného auta
Neexistuje trojvalec Bitdi.mhlavaty napísal: trojhrček z dvoma turbami
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
laco-zase pises sprostost.Po vymene gufera na kluke sa napravil volnobeh.Chlapce to nie je dvojtakt.Keby bolo gufero pokazene,tak na remenici vidis olej,ziadny falosny vzduch nevie nasavat,za guferom u tohto motora je rovno olejove cerpadlo,co nema nic spolocne s odvetravanim kluk.skrine.
Snimac kluky musi byt original!NEMUSI!!!Blbost na urovni.
Nepravidelny volnobeh zapricinuje palivo,vzduch,a nie tie veci ktore boli zbytocne menene.Bud ty veris tomu mechanikovi,alebo sam pises blbosti.Dalsia moznost nie je.
Snimac kluky musi byt original!NEMUSI!!!Blbost na urovni.
Nepravidelny volnobeh zapricinuje palivo,vzduch,a nie tie veci ktore boli zbytocne menene.Bud ty veris tomu mechanikovi,alebo sam pises blbosti.Dalsia moznost nie je.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty, lubomir94, lubos zimovcak a 60 neregistrovaných