Ako deaktivovať automatické rozsvietenie svetiel?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59 Zdieľať na Facebook
To mas zo zlata ci co?nesztor napísal: Nemám to z frajeriny,ale preto,lebo často mením H7. Auto nevyťahujem len na víkend. Týždenne 600km cíti aj auto,aj žiarovky v cene 26 eur za balenie.
Raz darmo ked je Slovak zgrlavy...To nie je o zákone, ale o tom čo má kto v hlave!
Ked sa zaviedlo denne svietenie to bolo dristov kolko zas obcan minie na ziarovky a podobne kydy.
Na slovensku je len zle a este horsie.
Je to len v ludoch
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Je rozdiel dorábka a dorábka.smejo74 napísal:tak mi dajte aspon nejaké výhody LED akože vydržia dlhšie ale kolko žiaroviek by si vedel kúpiť za tie peniaze čo si vyhodil za LEDky a ešte ťa na ceste nevidno ,je to len ilúzia si myslieť že vydržia strašne dlho to by čínania na nás nezarobili ale je to dnes moderné tak si to samozrejme treba kúpiť tak vela šťastia sú to tvoje peniaze len nikto ma nepresvedčí že nejaká domácka dorábka je na vyššej úrovni ako originál na vývoji ktorého pracujú inžinieri roky
DRL z Číny za 3€(poštovné v cene), relé na vypnutie DRL pri zapnutí stretávacích svetiel a parkovačiek za 1€. To máš 4€.
Toľko ma stoja najlacnejšie H7 do auta - jedna sada.
Denne by som svietil 3 hodiny. To je 1000 hodín ročne+/-.
Ledka vydrží 30000 hodín. To je 30 rokov svietenia.
Otrasy a teplo jej vadí rozhodne menej ako vláknovej žiarovke.
Aj keby LEDky vydržali desatinu, čo rozhodne nehrozí, tak je to v poho...
A teraz otázka: Koľko sád H7-čiek vymeníš za 3000 hodín svietenia?
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Aj ja som silno som uvažoval či áno alebo nie LED, a po treťom vyše 3/4 hodinovom menení žiaroviek, rozobratí polky predku auta poodieraných a povykrúcaných prstoch som si povedal dosť stačilo....Ak sa dakomu menia žiarovky ľavou zadnou, vydržia mu dva tri roky, ten to nikdy nepochopí .... A ak je šero a niekto ide na LEDky tak nie LEDky sú na vine ale jeho chápanie čo to je znížená viditeľnosť . Tam nepomôže nič len tvrdá represia.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
V zime, keď je vonku brajgel a plno snehu, tak si prepnem na halogény. Tak isto, keď je šero, alebo je pod mrakom a schyľuje sa k dažďu.
Keby ľudia rozmýšľali, tak by sa všetko dalo. Takým, ako vravíte, že hustý dážď a on si ide na DRL-kách, tak tomu dať 300€ pokutu a sa zobudí.
Ale nevidím dôvod za jasného slnečného dňa pri 35° a dohľadnosti kilometer páliť halogény...
To už sme vážne taký drbnutý národ, že sa musíme opičiť po niekom? Na západe to mali, tak si to dáme aj my. Čo z toho, že povinnosť svietiť stále zrušili vo viacerých štátoch na západ od nás, lebo prišli na to, že je to nebezpečné.
Ja mám svetelný senzor tiež, ale nepoužívam ho. Mám radšej, keď rozhodnem ja, podľa situácie, že s čím budem svietiť...
Keby ľudia rozmýšľali, tak by sa všetko dalo. Takým, ako vravíte, že hustý dážď a on si ide na DRL-kách, tak tomu dať 300€ pokutu a sa zobudí.
Ale nevidím dôvod za jasného slnečného dňa pri 35° a dohľadnosti kilometer páliť halogény...
To už sme vážne taký drbnutý národ, že sa musíme opičiť po niekom? Na západe to mali, tak si to dáme aj my. Čo z toho, že povinnosť svietiť stále zrušili vo viacerých štátoch na západ od nás, lebo prišli na to, že je to nebezpečné.
Ja mám svetelný senzor tiež, ale nepoužívam ho. Mám radšej, keď rozhodnem ja, podľa situácie, že s čím budem svietiť...
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Napríklad Rakúsko, toť za rohom, ho nedávno zrušilo...:
Susedné Rakúsko povinnosť celodenného svietenia zrušilo vo februári 2008. Podľa štúdii neprinieslo zavedenie celodenného svietenia želané výsledky v bezpečnosti na cestách a čoraz viac sa hovorilo o negatívnych aspektoch celodenného svietenia. Proti povinnosti sa postavil i rakúsky automobilový klub ÖAMTC.
Podľa klubu prispieva celodenné svietenie k nižšej viditeľnosti motocyklistov, cyklistov a chodcov. Veľké množstvo svetla znižuje pozornosť vodičov a núti ich zameriavať sa najmä na zdroje svetelných lúčov a ignorovať ostatné prvky cestnej premávky.
Tak isto nie je povinné svietenie v Belgicku, Holandsku, Luxembursku, Nemecku, Španielsku, Portugalsku, Veľkej Británii a Írsku.
Naopak, povinné je v týchto vyspelých štátoch Európy: Bosna a Hercegovina, Česko, Čierna Hora, Macedónsko, (F, N, SWE, D - kvôli klimatickým podmienkam pochopiteľné), Poľsko, Rumunsko, Slovinsko, Slovensko, Srbsko a Taliansko...
S výnimkou Škandinávie sú to všetko vyspelé ekonomiky, ktoré určujú trendy vo všetkých oblastiach...
Tých 8 štátov, kde to povinné nie je, žije v omyle a dodnes neprišli na "výhody" denného svietenia. My Slováci sme však pred nimi...
BTW:
Aj ja som už počul niektorých "špecialistov", ktorí vraveli, že je lepšie, aj počas letného dňa, keď svieti auto, ktoré ide oproti nim, lebo ich vidia aj na väčšiu vzdialenosť, napríklad aj na 200m. Mojou odpoveďou bolo, aby buď vyhľadali pomoc na oftalmológii, alebo vrátili vodičák. Ak totiž vodič nie je schopný vidieť neosvetlené auto za jasného dňa, tak je hrozbou pre ostatných vodičov...
Vyspelá Európa je už ďalej, len my musíme byť pápežskejší aj od pápeža...
Susedné Rakúsko povinnosť celodenného svietenia zrušilo vo februári 2008. Podľa štúdii neprinieslo zavedenie celodenného svietenia želané výsledky v bezpečnosti na cestách a čoraz viac sa hovorilo o negatívnych aspektoch celodenného svietenia. Proti povinnosti sa postavil i rakúsky automobilový klub ÖAMTC.
Podľa klubu prispieva celodenné svietenie k nižšej viditeľnosti motocyklistov, cyklistov a chodcov. Veľké množstvo svetla znižuje pozornosť vodičov a núti ich zameriavať sa najmä na zdroje svetelných lúčov a ignorovať ostatné prvky cestnej premávky.
Tak isto nie je povinné svietenie v Belgicku, Holandsku, Luxembursku, Nemecku, Španielsku, Portugalsku, Veľkej Británii a Írsku.
Naopak, povinné je v týchto vyspelých štátoch Európy: Bosna a Hercegovina, Česko, Čierna Hora, Macedónsko, (F, N, SWE, D - kvôli klimatickým podmienkam pochopiteľné), Poľsko, Rumunsko, Slovinsko, Slovensko, Srbsko a Taliansko...
S výnimkou Škandinávie sú to všetko vyspelé ekonomiky, ktoré určujú trendy vo všetkých oblastiach...
Tých 8 štátov, kde to povinné nie je, žije v omyle a dodnes neprišli na "výhody" denného svietenia. My Slováci sme však pred nimi...
BTW:
Aj ja som už počul niektorých "špecialistov", ktorí vraveli, že je lepšie, aj počas letného dňa, keď svieti auto, ktoré ide oproti nim, lebo ich vidia aj na väčšiu vzdialenosť, napríklad aj na 200m. Mojou odpoveďou bolo, aby buď vyhľadali pomoc na oftalmológii, alebo vrátili vodičák. Ak totiž vodič nie je schopný vidieť neosvetlené auto za jasného dňa, tak je hrozbou pre ostatných vodičov...
Vyspelá Európa je už ďalej, len my musíme byť pápežskejší aj od pápeža...
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Rozopínacím relátkom na 12V. Vyzerá takto :nesztor napísal:Keby každý admin zmazal v každej téme zbytočné odpovede,tak v celom fóre zostane desať viet.
Prečítal som si samé zbytočnosti,ale odpoveď na to,čo som sa pýtal nemám.
Cena - 1€.
Pripojíš prvý výstup na kábel od stretávačiek a druhý na DRL. Ak sa naštartuje auto, tak sa ti zapnú len DRL, relé na stretávačky je rozpojené. Páčka od svetla je v nulovej polohe. Ak zapneš páčku do polohy parkovačiek alebo stretávacích svetiel(stred, alebo doprava), tak relé dostane 12V impulz a rozpojí DRL, ktoré nesmú svietiť, pokiaľ svieti čokoľvek iné a zopne parkovačky a stretávacie svetlo.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Viem, že vo viacerých nie je povinné, ja chcem vedieť v ktorých ho zrušili preto čo si napísal. Nie napríklad! A keby svietzili všetci ako majú tak by ho nebolo treba rušiť, jeho výhody sú nepopierateľné a ja osobne som svietil dávno pred zavedením povinnosti...raven85 napísal:Napríklad Rakúsko, toť za rohom, ho nedávno zrušilo...
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Veď to tam máš napísané. Ešte raz a zvýraznene:
Susedné Rakúsko povinnosť celodenného svietenia zrušilo vo februári 2008. Podľa štúdii neprinieslo zavedenie celodenného svietenia želané výsledky v bezpečnosti na cestách a čoraz viac sa hovorilo o negatívnych aspektoch celodenného svietenia. Proti povinnosti sa postavil i rakúsky automobilový klub ÖAMTC.
Podľa klubu prispieva celodenné svietenie k nižšej viditeľnosti motocyklistov, cyklistov a chodcov. Veľké množstvo svetla znižuje pozornosť vodičov a núti ich zameriavať sa najmä na zdroje svetelných lúčov a ignorovať ostatné prvky cestnej premávky.
To, že je to podľa teba dobré, to ti neberiem. Ak chceš, tak svieť halogénmi za jasného dňa. Ak to prispeje k tvojej bezpečnosti, tak smelo do toho. Ja si svietim s DRL, len preto, lebo musím. Ak by som to nemal určené v zákone, tak nesvietim vôbec cez deň. Je nesprávne svietenie dať ako povinnosť. Ja som sa učil šoférovať ešte za doby, keď svietenie nebolo povinné stále a jazdilo sa. Neboli s tým problémy. Nestalo sa ti, že stretneš každé tretie auto s vypáleným svetlom. Nestalo sa ti, že oproti má niekto v aute s parabolami HID z Číny, ktoré ťa oslepujú aj cez deň, keď sa zotmieva.
Každý mal toľko zdravého rozumu, že si zapol svetlo, keď šli cez tunel, keď začalo pršať, keď sa začalo zotmievať.
Len moderný človek musí mať na všetko predpis, treba všetko regulovať, nariaďovať, všetko musí byť na aute automatické, treba, aby na všetko bol zákon...
Voľakedy stačil zdravý rozum. Ktorý ti káže nesvietiť cez jasný slnečný deň, lebo je to zbytočné. Na západ od nás to pochopili. Ale aj my raz zlezieme zo stromov...
Susedné Rakúsko povinnosť celodenného svietenia zrušilo vo februári 2008. Podľa štúdii neprinieslo zavedenie celodenného svietenia želané výsledky v bezpečnosti na cestách a čoraz viac sa hovorilo o negatívnych aspektoch celodenného svietenia. Proti povinnosti sa postavil i rakúsky automobilový klub ÖAMTC.
Podľa klubu prispieva celodenné svietenie k nižšej viditeľnosti motocyklistov, cyklistov a chodcov. Veľké množstvo svetla znižuje pozornosť vodičov a núti ich zameriavať sa najmä na zdroje svetelných lúčov a ignorovať ostatné prvky cestnej premávky.
To, že je to podľa teba dobré, to ti neberiem. Ak chceš, tak svieť halogénmi za jasného dňa. Ak to prispeje k tvojej bezpečnosti, tak smelo do toho. Ja si svietim s DRL, len preto, lebo musím. Ak by som to nemal určené v zákone, tak nesvietim vôbec cez deň. Je nesprávne svietenie dať ako povinnosť. Ja som sa učil šoférovať ešte za doby, keď svietenie nebolo povinné stále a jazdilo sa. Neboli s tým problémy. Nestalo sa ti, že stretneš každé tretie auto s vypáleným svetlom. Nestalo sa ti, že oproti má niekto v aute s parabolami HID z Číny, ktoré ťa oslepujú aj cez deň, keď sa zotmieva.
Každý mal toľko zdravého rozumu, že si zapol svetlo, keď šli cez tunel, keď začalo pršať, keď sa začalo zotmievať.
Len moderný človek musí mať na všetko predpis, treba všetko regulovať, nariaďovať, všetko musí byť na aute automatické, treba, aby na všetko bol zákon...
Voľakedy stačil zdravý rozum. Ktorý ti káže nesvietiť cez jasný slnečný deň, lebo je to zbytočné. Na západ od nás to pochopili. Ale aj my raz zlezieme zo stromov...
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní