Aké úpravy nevadia na STK

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Samuel350z
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 12.10.2019 11:25
Zdieľať na Facebook

Aké úpravy nevadia na STK

Príspevok od používateľa Samuel350z »

Aké úpravy nevadia na STK keď chcem mať čo najviac koní ? Aké prejdú a aké nie?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nutná je pôvodnosť a správnosť identifikátora,to pozerajú.Väčšinu motorov poznajú aj po optickej stránke,tj neujdú im odlišnosti a tak miera zmeny je otázna.Výkon priamo určiť nevedia,ale pokiaľ ide o emisie tam to sedieť musí v danom limite,nesmie svietiť kontrolka motora alebo emisného systému ale ani iného systému (ABS,airbag a pod).Nahrubo teda platí,auto má byť parametricky aj opticky v stave ako ho homologoval výrobca,všetko mimo je (môže) byť dôvod pre problém,aj zmena.Pokiaľ nie je zaznačená v TP vozidla.A zmeny sa dajú urobiť aj zásadné,mal som auto kde som zvýšil počet náprav aj so zápisom,ale chce to desnú dávku trpezlivosti a neodbytnosti pri vybavovačkách,úrady sú viac menej na prdenie do stoličky a zdvihnúť niekomu riť nie je celkom ľahké kým tam nepôsobia potrebné sily.Schodnejšie sú cesty cez schvalovanie v menej demokratických štátoch severne od SVK
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Co najviac koni mat nemozes.Je zakazane a teda ani nemozes dat do auta silnejsi motor ako ten co bol do auta montovany.Slabsi mozes.Do Mercedesu G 2,8 D dali 3.0 D a nevedeli sme to zlegalizovat.Teda oficialne.Auto nakoniec ostalo na lazoch.Nepotreboval som kupit problemy.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

V TP je zapísaný aj výkon motora...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Keby vedeli zmerať kone tak žiadne Tdi nejazdí,90% ide na úplne inom výkone a paradoxne mávajú výborné emisie.Využíva sa že základ motora je identický a má aj od výrobcu štyri či viac výkonových modifikácii.Nie je toho machra na STK ktorý odhalí že z pôvodných 77 kW je 90.Ten kto to vie,opravuje autá a nešaškuje na STK. Ak by aj vedeli,je riešenie ktoré umožnuje prepínať sa medzi pôvodným a upraveným softom
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Maju paky nato aby zistili, ze bolo do softveru siahnute este u nas nie ale pride, tak ako to ma vyrobca pri tovarenskej diagnostike resp. ani nie pri tovarenskej diagnostike konkretne jej obsluha ale je komplet vsetko v datach, ktore sa odosielaju naspat do tovarne ako sprava z diagnostiky, kazda uprava mimo originalneho softveru je odhalena v historii. Aspon niektory to takto maju.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Určite netreba všetko zakazovať plošne do bodky ako sa stalo na Slovensku zvykom...

je rozdiel dvihnuť výkon zo 77 kW na 90 a zo 460 kW na 530

napríklad...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Xentry...samozrejme že zistiteľná je každá zmena...prečo ? no lebo je v tom slove - je to zmena.Väčšinu (možno aj všetko) zistím aj ja a to na základe hodnotovom,pretože to je zámer asi všetkých úprav,zmeniť parametre.Ale to chce "vyžší dívčí" to sú trochu iné vedomosti než majú technici na STK
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Kde ďalej si ju chcel pustiť? Kde si si ju založil tam ju máš! :::

sedacka-na-vzduchu-t76417.html
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja by som to skúsil zhrnúť takto. Na stk nevadia tie úpravy na ktoré neprídu a nezbadajú ich.
Tu v NZ je technik, ktorý sa vyslovene vyžíva ak niečo vyšťára a môže človeka sekírovať. No a bol som v BA a technik mi hovorí cúvnite z valcov. Ok čo sa deje ? Nesvieti vám tretia brzda, tak nech to kamera nevidí. A pomohol mi to spojazdniť. lol
Je to ako vždy a všade o tom na akého človeka natrafíš.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Oco13, tomu technikovi z NZ nech sa pánboh odvďačí na vnukoch. Nech ich má dvanásť ako apoštolov,a mrchavých ako lucifer v pekle.
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Stk v nz na komarnanskej tak tam sú fakt technici hodny špeciálnej školy , čím ich robili tým aj ostali a o technike sajnu nemajú
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja som nepísal na ktorej stk, ale vidím , že je to všeobecne známe. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Iniciatívny hlupák je horší ako triedny nepriateľ. Sú ešte stále stanice STK kde vedia pomôcť. Nie je ich veľa, ale prečo za chorobnú drobnosť Ti udelia nespôsobilé, a tak okrem financií stratím čas na opakovanú kontrolu.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Nikto ti nebude pátrať po remapingu riadiacej jednotky, pokiaľ nebudeš dymiť ako lokomotíva. Tak isto, keď máš napríklad väčší intercooler. No a? Je to zmena, a čo ako teraz? Máme sa posrať, že sme si zlepšili vlastné auto? Však ten intercooler som si nevyrobil doma v garáži, ale kúpil od výrobcu a je určený presne na moje auto.

Ľudia sú užý z tej buzerácie tak priposratí, že by zapisovali do TP pomaly aj pancierové hadice (viem o jednom, ktorý si ich dal zapísať) alebo nosič na lyže. Mám dve chipované autá, diesel a benzín, na jednom ešte aj spojler a cez TK a EK prechádzam bez problémov a bez známostí. Ak to dobre rátam, mám s nimi za sebou spolu 7x TK aj EK. Stačí len nebyť oplašená ovca, akých je bohužiaľ čoraz viac. To, že pán technik niečo povie, neznamená nutne, že má aj pravdu. Neznamená to dokonca ani to, že ho treba poslúchnuť. Majú aj nadriadené orgány a to by ste pozerali, ako sa ich boja. Ešte viac, ako vy tých STKčiek :-)

Napríklad taký zadný spojler je celkom legálna vec, ale skoro nikto sa neodváži si ho namontovať, "lebo úprava" :d :D
Stačí totiž vedieť čítať - povoleniam podliehajú PRESTAVBY VOZIDLA a nie ZMENY NA VOZIDLE a už vonkoncom nie montáž doplnkového príslušenstva. Keď si kúpime nové auto, tiež k nemu nemáme 1800 certifikátov ku každému väčšiemu dielu. Prečo by som teda mal mať nejaký idiotský certifikát, alebo zápis v TP na väčší intercooler alebo spojler?
Intercooler je na to auto len od iného výrobcu a s inými vlastnosťami, spojler je zasa "doplnkové príslušenstvo". Ani jedno z toho nie je "prestavba vozidla". Rovnako ako nosiče na lyže, nosiče na batožinu, antény a podobne.
Stačí sa nezľaknúť.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: juro175, mihot a 82 neregistrovaných