Aké ,,prístroje,, potrebujem na striekanie , lakovanie.

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Aké ,,prístroje,, potrebujem na striekanie , lakovanie.

Príspevok od používateľa fidziii »

Ahojte, potreboval by som poradiť, čo všetko potrebujem ked si chcem miesto malovania dáke časti v aute nastriekať, Konkrétne sú to kryty motora škoda 120 :D ( nepáčia sa mi tahy po štetci )
Napadlo ma to hlavne vtedy ked som doma našiel striekaciu pištol, ( nebohý strýko bol dakedy automechanik) doma máme aj riadny kompresor pohánaný trojfázovým motorom. Aké komponenty mi ešte treba aby som mohol spokojne striekať ?:D ( počul som volačo o volákych filtroch proti oleju a vode či čo... :D ) Ďakujem :)
( nikdy tým neplánujem lakovať karosériu, iba dáke ,,bočné,, takže odpovede typu ,,vyhladaj si na to dobrý servis,, tu nedávajte ;) )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Potrebuješ už ozaj iba maličkosť a nenáročné práce pokojne porobíš.Kúp si Reduktor tlaku integrovaný spolu z odlučovačom a filtrom a môžeš pokojne začať.Dávam ti jeden link na takúto vec v cene cca 12 e.-.Čistotu vzduchu do 5 mikrónov a možnosť nastaviť si tlak vzduchu pre pištol obsahuje,iné nepotrebuješ.Link je síce do zahraničia na internetové objednanie Allegro,ale ak nechceš platiť Bahamy nejakému nenažrancovi zo slovenska tak to snáď nerobí problém.
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

Ďakujem , ale teraz rozmýšlam že či to má vobec zmysel, lebo tá pištolka to je najlacnejšia ku dokázali v polsku pred 15 rokmi vyrobiť ( aspon si to myslím ) tak že či to má vobec zmysel kupovať na to takéto vecičky, čo ty na to ? :D Čo to vlastne može urobiť ak tam ten filter nebude ? :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bez šance na odpoveď,to záleží na riešení kompresora.Pokial obsahuje kaskádu velký vzduchojem,prepojenie do malého a z toho odber,šlo by dosiahnuť relatívne čistý vzduch na výstupe.Náklady v hodnote pár e.- snáď stoja za radosť z nepokazenej práce.
Čo môže urobiť ? Skús si predstaviť prečo sa dáva filter zachycujúci čiastočku o 0,005mm ... Jednak čiastočky oleja z kompresora,vodný kondenz,špina ktorá vzduchom dostane kinetickú energiu nie celkom zanedbatelnú.O pištoli nerozhoduje či 15 rokov,ale ako bude prášiť.Mám Kovofiniš 45 ročný ktorým streknem metalízu kedykoľvek na slušnej úrovni
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

Máš pravdu, investujem do toho :) idem ale ešte odfotiť ten komresor že čo na to hovoríš :D je to kompresor vybraný z volákeho nakladiaku :D
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nevidím tam vzduchojem,a to je problém lebo bez toho je na striekanie nepoužitelný.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Kompresor máš z tatry 148, mám obdobný ale 2- valec z tatry 813 a 80 litrov vzduchu nabije do minúty na 8 at. Motor 3kw a ot. cca 1400/min.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

Ako to :O čo načo služi vlastne tá nádržka ? Je to dačo na ustálenie tlaku ? Alebo ako to funguje :)
Naposledy upravil/-a fidziii v 05.07.2015 19:48, upravené celkom 2 krát.
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

menonque napísal:Kompresor máš z tatry 148, mám obdobný ale 2- valec z tatry 813 a 80 litrov vzduchu nabije do minúty na 8 at. Motor 3kw a ot. cca 1400/min.[/te]

Ďakujem za info. Ináč by som sa chcel spýtať že či sa on netreba aj dáko starať, dáky olej tam vymeniť alebo čo, alebo netreba ? :)
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Na tatra motore je mazaný tlakom z bloku cez kľuku kompresora, v prípadoch ked sa použije ako samostatný kompresor, treba tam mat náplň oleja cca 2-3cm a vývod na dýchanie aby nevytlačilo simering. Na tom vývode mám aj zbernú nádobku, pretože pulzačný vzduch so sebou vynasie aj kvapky oleja, ktoré pri vypnutí stečú spät.

Inak vydržia veľa, môj asi 15 rokov šiel bez filtra vzduchu a žral všetko čo okolo lietalo a tento rok som ho vyhodil kvôli netesnosti simeringu a drážke na oske. Dal som tam fungláč ale aj s vzduchovým filtrom (použil som zo škody favorit) a pôjde zase dalšie roky.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

Juj len mne to musíš tak po lopate vysvetliť :D kde mám ten olej skontrolovať a kde ho mám liať :D mám tam vývod na dýchynie ? :D ( podla obarzka ak sa to dá ) dáky ten filter by som tam mal aj ja dať :) ( ináč ked tam dám filter pred motor, má zmysel kupovať regulator tlaku s filtrom ?
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

mhlavaty napísal:Nevidím tam vzduchojem,a to je problém lebo bez toho je na striekanie nepoužitelný.
minimálne aký velký vzduchojem na to potrebujem, stačí aj dáky 12 litrový ?
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Ako som písal, v origo podmienkach je mazaný tlakom z motora, Ty v ňom musíš mat olejovú náplň, ktorú ojnička bude vírit a tak mazat potrebné veci. Kde máš nalievací a kontrolný otvor, to záleží od konštruktéra čo ten kompresor stvoril, ja ho mám odzadu na hrubej nosnej platni, o ktrorú je uchytený.

Podľa obrázka nevidno kde je vyvedené dýchanie, u mňa je nádobka asi 35cm nad kompresorom a je s ním spojená hadicou cca 26mm priemerom cez nosnú platňu. Na veku nádobky je malá dierka, cez ktorú "dýcha" kompresor, ale olej vynesený so vzduchom sa zachytáva v nádobke a steká spät do kompresora.
Tento vývod môže poslúžit aj na prípadné doplňovanie oleja.

Vzduchový filter pred kompresorom chráni samotný kompresor pred nasatím nečistôt a prachu. Odlučovač s filtrom sa dáva za kompresor na zachytenie kvapôčok oleja a vody, ktorá kondenzuje vo vzduchojemoch pri chladnutí vzduchu, kedže ten sa prevádzkou kompresora zahrieva.

Podľa fotky ten kompresor slúžil len na dofukovanie pneumatík, súdiac podľa plniča pneumatík z T138 a PV3S, ktorý zároveň plní funkciu odlučovača oleja a absenciou vzduchjemu. Za ním je regulátor tlaku, ktorý sa používa na nákladákoch na obmedzenie tlaku v niektorých okruhoch napr. spojky, sedačky a pod. No bez vzduchojemu nevidím jeho význam.

Ten Tvoj kompresor ak chceš používat len na hustenie pneu tak to zvládne aj tak ako je, len nech má mazanie, no ak chceš niečo viac tak tam treba tie veci čo sme spomínali t.j. vzduchojem min. 40l, tlakový spínač, vduch. filter a odlučovač kondenzu.

12l vzduchojem je veľmi malý, to by kompresor zapínal v niekoľko sekundových intervaloch, aj tých 40l je na hrane podľa toho čo sním chceš robit, či len niečo ofukovat, alebo aj striekat farbou väčšie veci. Tam už objem 80-100 l ale otázka je či by to ten jednovalec stíhal.
[/img]
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
Napísať odpoveď

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných