Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 17.08.2009 19:50 Zdieľať na Facebook
Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
je tu niekto taký pamätník, že by si spomenul, aké boli podmienky, ak si niekto chcel doviezť auto zo zahraničia pred rokom 1990?
Alebo ak ho dostal darom od príbuzných, aké boli podmienky preclenia a potom prihlásenia?
Alebo ak ho dostal darom od príbuzných, aké boli podmienky preclenia a potom prihlásenia?
- db69
- Príspevky: 1721
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 353
- Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
- Bydlisko: H.O. Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
ja som doviezol sa ,,socíku,, auto a čo si pamatám platilo sa od ,,kubíku,, 2,3jka 23000 cs korún


-
- Príspevky: 8373
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
podmienky boli ako dnes len s tym rozdielom ze vsade boli hranice a neexistovala KO.kde su hranice tak vsade deklarujes co vezies a platis poplatky.
na vtedajsie platy v CSSR v 80 rokoch bolo drahe prihlasovanie auta z cudziny a aj samotne auta boli drahe.radsej si si postavil dom ako kupoval bmw,preto ten dovoz stylom ze ides do nemecka a kupis si auto tak nefical ako po pade sociku.auta sa brali od ludi co to vozili.bolo to rychlejsie lacnejsie.
robilo sa to aj tak ze auta mali skor vydany TP a aj SPZ ako prekrocili hranice CSSR.
vedeli o tom ze sa to tak robi u nas aj rakusaci aj nemci.kazdy z toho mal nieco.aj oni.nikto z toho nerobil halo ako dnes novinari.pozerali len ci nieje auto kradnute.ale aj tak sa stalo ze nieco uslo.
do polovice 90 rokov to uz bola divocina.v nemecku a rakusku zacali mat prisnejsie emisne podmienky na stare auta cize to predavali lacno vsetko na export a predalo sa vsetko co sa priviezlo.totalne vsetko.auta sli ako teple rozky.do roku 1996 nebola u nas povinna STK EK.preto sa vsetko predalo.
napr renolt 19 sa kupila v zeneve pondelok o 8.00 rano od turka za 40 000sk.auto bolo este vo svicarsku a uz malo na sk vydany TP SPZ.vecer okolo 22.00 ked to auto doslo na sk sa to predalo okamzite ani motor nevychladol kupec uz cakal z kesom 120 000-140 000 sk a mal uz aj TP + SPZ.
vela dovozcov si za tie roky vybudovali servisy ktore funguju dodnes niekto ma autorizak niekto ostal ako garaznik niekto ako zobrak ked predaval kradnute auta.osudy dovozcov su rozne
v 80 rokoch do roku 1988 sa aj v nemecku dalo prihlasit cokolvek aj z usa.ako nic ani netrebalo upravovat svetla na smerovky ani menit predne svetla,tuning aut bol u nemcov tiez divocina mali na autach cokolvek.tiez tam neboli povinne STK EK.
aj v nemecku vela takych dovozcov to tak robilo.vozili auta z usa zacinali ako smelinari a dnes su niektory milionari robia motorsport alebo upravuju auta podla noriem ake su dnes aby to legalne mohlo na cesty.napr tento je jeden ktory zacinal v 70 rokoch https://www.geigercars.de/about/
https://www.youtube.com/watch?v=PnW-4ycSgsc
na vtedajsie platy v CSSR v 80 rokoch bolo drahe prihlasovanie auta z cudziny a aj samotne auta boli drahe.radsej si si postavil dom ako kupoval bmw,preto ten dovoz stylom ze ides do nemecka a kupis si auto tak nefical ako po pade sociku.auta sa brali od ludi co to vozili.bolo to rychlejsie lacnejsie.
robilo sa to aj tak ze auta mali skor vydany TP a aj SPZ ako prekrocili hranice CSSR.
vedeli o tom ze sa to tak robi u nas aj rakusaci aj nemci.kazdy z toho mal nieco.aj oni.nikto z toho nerobil halo ako dnes novinari.pozerali len ci nieje auto kradnute.ale aj tak sa stalo ze nieco uslo.
do polovice 90 rokov to uz bola divocina.v nemecku a rakusku zacali mat prisnejsie emisne podmienky na stare auta cize to predavali lacno vsetko na export a predalo sa vsetko co sa priviezlo.totalne vsetko.auta sli ako teple rozky.do roku 1996 nebola u nas povinna STK EK.preto sa vsetko predalo.
napr renolt 19 sa kupila v zeneve pondelok o 8.00 rano od turka za 40 000sk.auto bolo este vo svicarsku a uz malo na sk vydany TP SPZ.vecer okolo 22.00 ked to auto doslo na sk sa to predalo okamzite ani motor nevychladol kupec uz cakal z kesom 120 000-140 000 sk a mal uz aj TP + SPZ.
vela dovozcov si za tie roky vybudovali servisy ktore funguju dodnes niekto ma autorizak niekto ostal ako garaznik niekto ako zobrak ked predaval kradnute auta.osudy dovozcov su rozne
v 80 rokoch do roku 1988 sa aj v nemecku dalo prihlasit cokolvek aj z usa.ako nic ani netrebalo upravovat svetla na smerovky ani menit predne svetla,tuning aut bol u nemcov tiez divocina mali na autach cokolvek.tiez tam neboli povinne STK EK.
aj v nemecku vela takych dovozcov to tak robilo.vozili auta z usa zacinali ako smelinari a dnes su niektory milionari robia motorsport alebo upravuju auta podla noriem ake su dnes aby to legalne mohlo na cesty.napr tento je jeden ktory zacinal v 70 rokoch https://www.geigercars.de/about/
https://www.youtube.com/watch?v=PnW-4ycSgsc
-
- Príspevky: 4014
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
seven zas TREPES sprostosti.seven549 napísal: ↑12.03.2025 17:27 podmienky boli ako dnes len s tym rozdielom ze vsade boli hranice a neexistovala KO.kde su hranice tak vsade deklarujes co vezies a platis poplatky.
na vtedajsie platy v CSSR v 80 rokoch bolo drahe prihlasovanie auta z cudziny a aj samotne auta boli drahe.radsej si si postavil dom ako kupoval bmw,preto ten dovoz stylom ze ides do nemecka a kupis si auto tak nefical ako po pade sociku.auta sa brali od ludi co to vozili.bolo to rychlejsie lacnejsie.
robilo sa to aj tak ze auta mali skor vydany TP a aj SPZ ako prekrocili hranice CSSR.
vedeli o tom ze sa to tak robi u nas aj rakusaci aj nemci.kazdy z toho mal nieco.aj oni.nikto z toho nerobil halo ako dnes novinari.pozerali len ci nieje auto kradnute.ale aj tak sa stalo ze nieco uslo.
do polovice 90 rokov to uz bola divocina.v nemecku a rakusku zacali mat prisnejsie emisne podmienky na stare auta cize to predavali lacno vsetko na export a predalo sa vsetko co sa priviezlo.totalne vsetko.auta sli ako teple rozky.do roku 1996 nebola u nas povinna STK EK.preto sa vsetko predalo.
napr renolt 19 sa kupila v zeneve pondelok o 8.00 rano od turka za 40 000sk.auto bolo este vo svicarsku a uz malo na sk vydany TP SPZ.vecer okolo 22.00 ked to auto doslo na sk sa to predalo okamzite ani motor nevychladol kupec uz cakal z kesom 120 000-140 000 sk a mal uz aj TP + SPZ.
vela dovozcov si za tie roky vybudovali servisy ktore funguju dodnes niekto ma autorizak niekto ostal ako garaznik niekto ako zobrak ked predaval kradnute auta.osudy dovozcov su rozne
v 80 rokoch do roku 1988 sa aj v nemecku dalo prihlasit cokolvek aj z usa.ako nic ani netrebalo upravovat svetla na smerovky ani menit predne svetla,tuning aut bol u nemcov tiez divocina mali na autach cokolvek.tiez tam neboli povinne STK EK.
aj v nemecku vela takych dovozcov to tak robilo.vozili auta z usa zacinali ako smelinari a dnes su niektory milionari robia motorsport alebo upravuju auta podla noriem ake su dnes aby to legalne mohlo na cesty.napr tento je jeden ktory zacinal v 70 rokoch https://www.geigercars.de/about/
https://www.youtube.com/watch?v=PnW-4ycSgsc











-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
seven...napr renolt 19 sa kupila v zeneve pondelok o 8.00 rano od turka za 40 000sk.auto bolo este vo svicarsku a uz malo na sk vydany TP SPZ.vecer okolo 22.00 ked to auto doslo na sk sa to predalo okamzite ani motor nevychladol kupec uz cakal z kesom 120 000-140 000 sk a mal uz aj TP + SPZ.
dovolím si silne pochybovať.Dovážal som,aj R19 ale z F a všetko do jedného čo odtiaľ išlo na Slovensko boli výlučne búrané autá,kupovalo sa len na vrakovištiach.Ceny 8-12 tis frankov,to trebalo ešte vycliť a opraviť.Debata je zbytočná a hlúpa,čo bolo to bolo,s nami jedine do hrobu
dovolím si silne pochybovať.Dovážal som,aj R19 ale z F a všetko do jedného čo odtiaľ išlo na Slovensko boli výlučne búrané autá,kupovalo sa len na vrakovištiach.Ceny 8-12 tis frankov,to trebalo ešte vycliť a opraviť.Debata je zbytočná a hlúpa,čo bolo to bolo,s nami jedine do hrobu
-
- Príspevky: 3758
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
Za komunistov, kedy si potreboval mať pas, cestovnú doložku, povolenie na vycestovanie do západných, kapitalistickych krajín, bez odobrenia anci kristov na úradoch bežný človek NEMAL absolútne žiadnu šancu kúpiť, nebodaj doviezť si súkromné auto!
Max si mohli kúpiť tí, ktorí mali bony, robili na montažach, Lybii, Iraku a podobne, prípadne vystupovali ako umelci na Západe, ale aj tí mali rôzne obmedzenia.
Niečo ako dnes, nepredstaviteľné.
Max si mohli kúpiť tí, ktorí mali bony, robili na montažach, Lybii, Iraku a podobne, prípadne vystupovali ako umelci na Západe, ale aj tí mali rôzne obmedzenia.
Niečo ako dnes, nepredstaviteľné.
-
- Príspevky: 8373
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
COC sa vydava az od roku 1996 cize bla bla bla ze bolo povinne.STK nemali ako ziskat udaje o aute a emisiach.aj to sa dokopali k tym udajom az riadne neskoro.
mozno to bolo povinne pre auta ako skodovky lady daewoo dacie.to boli auta sociku.ale auta zo zapadnej eu mimo komunistickeho nemecka isli az od roku 1996 a nemuseli mat povinne zasterky za zadnymi kolesami.
to mozno len u vas na vesnici chodili vsetci povinne od 1992.
-
- Príspevky: 8373
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
ja netvrdim ze to boli luxusne zachovale auta.ako som pisal.vozilo sa cokolvek auta burane hrdzave z poskodenymi motormi alebo prislo nieco co zvladlo aj cestu po vlastnej osi bez korozie.mhlavaty napísal: ↑12.03.2025 20:51
dovolím si silne pochybovať.Dovážal som,aj R19 ale z F a všetko do jedného čo odtiaľ išlo na Slovensko boli výlučne búrané autá,kupovalo sa len na vrakovištiach.Ceny 8-12 tis frankov,to trebalo ešte vycliť a opraviť.Debata je zbytočná a hlúpa,čo bolo to bolo,s nami jedine do hrobu
-
- Príspevky: 8373
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
podla mna to bolo dobre ze to tak blokovali pre beznych ludi.ved tu je video hafo ludi hned vyslo do rakuska https://www.youtube.com/watch?v=Tx5GT4xYCColubos zimovcak napísal: ↑12.03.2025 21:34 Za komunistov, kedy si potreboval mať pas, cestovnú doložku, povolenie na vycestovanie do západných, kapitalistickych krajín, bez odobrenia anci kristov na úradoch bežný človek NEMAL absolútne žiadnu šancu kúpiť, nebodaj doviezť si súkromné auto!
kolko penazi sa hned vyviezlo z krajiny.
malo to byt inac malo sa to postupne uvolnovat.taky proces z komunizmu,na dnesny svet mal byt min 5 rokov.a postupne upravovat zakony.
nastalo len to ze mafia,politici,banky rychlo zbohatli na nedokonalych zakonoch,za statne peniaze sa privatizovalo,statne banky robili okamzite svoje obchody zo zlatom,policia a sudy boli bezmocne.zakony boli proste derave.
hned bolo bohate CSSR z kasou 2 miliard KCS rozobrane vykradnute.
a nikdy to inac nebude.slovensko sa nepotiahne financne do zisku.vzdy ide do minusu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
Treba v pamäti obnoviť.Čo sa sem prvé dni vozilo...Fiat Tipo,Tempra,Renault Clio,R19,P205,P309,prvé Golfy a pod. V tej dobe to boli autá na posratie a u ľudí bolo naakumulovaných peňazí celkom statočne.Málokto sa vedel v spleti úkonov pohybovať takže obchod nejakú dobu prekvital (najviac pre colníkov) a ceny tých aut išli do nebeských výšok.V týchto veciach lietali nepredstaviteľné sumy a poptávka bola ako po teplých rohlíkoch.
-
- Príspevky: 2108
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
Marí sa mi, že aj Daewoo Racer, Ford Siera, Escort no môžem sa mýliť.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
Ale ano,dovážalo sa spústa aut ktoré dnes nevidieť na cestách už vôbec.Treba sa sakra vrátiť v pamäti,napr tá spomínaná R19 to bol najprv prvý model,až v r 92 prišiel nový,potom novšia 405 ka atd u Golfa vajíčko,BMW E21 ...dnes je to všetko ťažko predstaviteľné.Prvú Audi 80 sme predali za 450 tis. a to kedečo bolo ešte o dosť drahšie.Nosilo sa všetko,aj vytopené z povodní v Itálii.Po všetko sa chňaplo,ludia mali peniaze,nemali čo za ne kupovať.Podobné ako dnes,štát ako kostolná myš,zato u ludi peňazí dostatok.Aj vtedy aj dnes to isté,odr..nie štátu v kolosálnom rozmere.Toto nik nezmení,štát kefuje z ľudmi a ľudia s ním.Historická tradícia a jeden z dôvodou prečo to vyhovuje ľudom tak ako to je.Veci menia ľudia z peniazmi,nie bezdomovci.Preto bývajú aj debaty okolo aut,prémiovky a zbytok sveta v takej palbe názorov.Pochopenie prečo a začo sú názory také ako denne vidíme má veľmi jednoduché vysvetlenie,len sa málokedy veci čestne a pravdivo pomenujú.Predpokladám že zmena je dnes už nemožná.Bohatstvo aj chudoba sú snehové gule
-
- Príspevky: 3758
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
To bol dovoz cez Tuzex. Aj Peugeot 309, tuším sa dal kúpiť aj Mercedes, či Renault 8, 16 , Ford Cortina a podobne.
Hovorím o dobe do 1989, kedy už iba snaha kúpiť oficiálne DEM v banke, bola tuším iba
Sporiteľňa , sa nahlasovala ŠTB.
Preto mali vekslaci raj.
Nehovoriac o tom, že také Daewoo, to sa mi marí, že doviezol štát a predával cez Mototechnu, stal okolo 170.000 KČS, až mi dobre hovoril hrdý majiteľ.
Čo na tú dobu to bolo extrémne veľa. Niečo ako dnešná Kuba a ich cenová politika áut.
-
- Príspevky: 353
- Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
- Bydlisko: H.O. Zdieľať na Facebook
Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?
ak si chcel vycestovať musel si obehať najskôr okres, tam ked si dostal ,,požehnanie,, čiže si pracoval bez ,,prúserov,, tak si ho dostal a potom v robote od vedúceho a roh. samozrejme si nesmel požiadať o ,,devízový prísľub,, to ti na 99% nedali a tým ani vycestovanie,bolo to jedno na druhé naviazané,ak si sa raz vrátil, už nebol problém cestovať. bon stál +-5kcs, ,,super rifle,, stovku, tie boli naj, kupoval som si ich roky tak to viem,raz wildcad ale tie sa drali. inak to ,,dajvoo,, si ani nepamatám že by som to vôbec stretol na ceste, autá bol môj svet, voľakedy som mal 1301 neskôr 1307 a čo sa mi páčilo a chcel som tak chrysler180, to bolo aj so simkami asi najviac predávané auto,nakoniec som aj tak prešiel na volha kombi diesel,super koráb
v TT mal jeden impalu motor avia




Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: cicmanec942, lubos zimovcak, wilz a 21 neregistrovaných