Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 11.07.2010 09:06 Zdieľať na Facebook
Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Zdravim, vidim, ze tu vsetci nadavaju na koncernove auta a motory TDI. Ake je teda vasa spolahliva alternativa k modelom v kategoriach octavia/golf a passat/superb ?
Prosim piste konkretne znacky, modely a motorizaciu. Max 10-15 rocne auta.
Vdaka.
Prosim piste konkretne znacky, modely a motorizaciu. Max 10-15 rocne auta.
Vdaka.
VW Passat 1.9 TDI
- db69
- Príspevky: 1909
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
záludná otázka.Moderné motory su tak našponované že až.
-
- Príspevky: 2661
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
To je pravda, navyše majú spravidla životnosť rovnajúcu sa záruke a občas ani to 
"Max 10-15 rocne auta" - autor otázky môže pogoogliť "najspoľahlivejšie za..."
V tom (aj v mnohom inom) radiť nie je ideálne.

"Max 10-15 rocne auta" - autor otázky môže pogoogliť "najspoľahlivejšie za..."
V tom (aj v mnohom inom) radiť nie je ideálne.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 03.07.2019 20:46 Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Nemal si písať max 10-15 ročné autá, tu už spolahlivosť nečakaj
.
Mám 17 ročný Opel Vectra C Caravan 1,9 110 kW 16V 320 nm, plná výbava + 6 st. automat Aisin... to je spolahlivosť, proste DE auto, IT motor (Fiat) a JP automat (GM Motors).


Mám 17 ročný Opel Vectra C Caravan 1,9 110 kW 16V 320 nm, plná výbava + 6 st. automat Aisin... to je spolahlivosť, proste DE auto, IT motor (Fiat) a JP automat (GM Motors).
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 11.07.2010 09:06 Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Ked si pozriem inzeraty, japonske, korejske a pod. auta su v totoznych rocnikoch aj dva krat drahsie ako VW group a pritom ide o skaredsie auta a mensie auta nizsej triedy. Tak radsej si kupim priklad: pekny priestranny VW group passat za 7000 jak skaredeho maleho japonca auris za 14 000 a mam este 7 000 na opravy. Change my mind
VW Passat 1.9 TDI
-
- Príspevky: 2661
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
V tej rezerve na opravy pridaj.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
- db69
- Príspevky: 1909
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
toto mi nejako nevychádza.navaho napísal: ↑10.01.2025 14:43 Ked si pozriem inzeraty, japonske, korejske a pod. auta su v totoznych rocnikoch aj dva krat drahsie ako VW group a pritom ide o skaredsie auta a mensie auta nizsej triedy. Tak radsej si kupim priklad: pekny priestranny VW group passat za 7000 jak skaredeho maleho japonca auris za 14 000 a mam este 7 000 na opravy. Change my mind
-
- Príspevky: 18560
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
U nás v rodine je zatial servisne na tom najlepšie nakladovo španiel z roku 1990


som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 5726
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
10-15 rocne auta...
Renault laguna 3 s motorom 2.0 dci alebo 2.0 benzin - v mojom okoli behaju s fantastickym najazdom (cez 400 tis km) 2 ks. Celkom dobry je renault talizman - poznam 2 ludi, ktori ho maju a pochvaluju si - maju 1.8 tce a 1.5 dci.
Toyota camry / toyota avensis - mam v okoli kusy, ktore su v dennej prevadzke a maju 400 - 500 tis km. Dieselova uz mala menene vstrekovace.
Vydareny je dvojkovy duster - 1.6 benzin je lenivejsi, ale 1.3 tce so 150 konmi je fajn. Ja som odjazdil 2ks dusterov, kazdeho na 200 tis km. Za peniaze, ktore mas k dispozicii kupis renault megane IV. Slusna altermativa k vw golf.
Bezi dotacia na fotovoltiku - nissan leaf ? Budes kazdit za 2 eura na 100 km
Renault laguna 3 s motorom 2.0 dci alebo 2.0 benzin - v mojom okoli behaju s fantastickym najazdom (cez 400 tis km) 2 ks. Celkom dobry je renault talizman - poznam 2 ludi, ktori ho maju a pochvaluju si - maju 1.8 tce a 1.5 dci.
Toyota camry / toyota avensis - mam v okoli kusy, ktore su v dennej prevadzke a maju 400 - 500 tis km. Dieselova uz mala menene vstrekovace.
Vydareny je dvojkovy duster - 1.6 benzin je lenivejsi, ale 1.3 tce so 150 konmi je fajn. Ja som odjazdil 2ks dusterov, kazdeho na 200 tis km. Za peniaze, ktore mas k dispozicii kupis renault megane IV. Slusna altermativa k vw golf.
Bezi dotacia na fotovoltiku - nissan leaf ? Budes kazdit za 2 eura na 100 km
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 19.06.2025 12:54 Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Problem je, ze mozes mat smolu na zly kus, alebo stastie na dobry kus.
A doba sa meni, to co platilo pred 10 rokmi, nemusi dnes.
Co ja mam japonca, tak nemozem zleho slova povedat.
To na co ma narok si pyta, niekedy skor, niekedy neskor, ale navyse si nic nepytal, takze za mna mam dobry kus a stastie.
A co je zaujimave, na to aky mam najazd, a ake mame cesty rozbite, ani nevrzga interier. Ale jamam sa aktivne vyhybam.
A doba sa meni, to co platilo pred 10 rokmi, nemusi dnes.
Co ja mam japonca, tak nemozem zleho slova povedat.
To na co ma narok si pyta, niekedy skor, niekedy neskor, ale navyse si nic nepytal, takze za mna mam dobry kus a stastie.
A co je zaujimave, na to aky mam najazd, a ake mame cesty rozbite, ani nevrzga interier. Ale jamam sa aktivne vyhybam.
-
- Príspevky: 8581
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
nadavaju lebo si kupia vytahanu lokomotivu.
ja mozem povedat ze je jedno akej znacky auto je.proste musis si kupit auto co ma malo km.
malo km znamena ze je tam nizke riziko bastlenia a take auta maju vacsinou diely este z fabriky.
cize za mna auto take do 80 000km.
no a potom zalezi na tom,ako sa gazda stara udrzuje to auto,aku to bude mat auto udrzbu a ake kvalitne diely bude dostavat.
take auto co ma uz 200 000 to je uz stale rovnaky kolotoc.napravy tlmice netesnosti motora hrdza vrzganie nejake drobnosti co su opotrebne polamane kadeco jaaaj.je to uz srot.
su auta co maju aj pol miliona a su ako cukrik ciste bez hrdze proste vyzeraju ako z fabriky ale tie km sa vzdy niekde ukazu.stale tam bude nejaka vecicka ktoru bude treba riesit.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25945
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
su auta co maju aj pol miliona a su ako cukrik ciste bez hrdze proste vyzeraju ako z fabriky ale tie km sa vzdy niekde ukazu.stale tam bude nejaka vecicka ktoru bude treba riesit.
V podstate máš pravdu. Čo predražuje prevádzku auta je v rukách gazdu.On je ten čo sa buď stará alebo nie.Veľmi až kriticky závisí od svojho servisu.V mnohých veciach.prvá je,že dostane informáciu...toto musíš,toto nesmieš,lebo tvoja motorizácia má takéto vlastnosti a tomuto a tomuto treba predísť nech ani len nedostane šancu.Toto je kľúčové.
Druhé...časový kilometrický plán,kedy je na čo čas,bez ohľadu na spokojnosť z autom.
Tretie,chodiť jednému stále,pri každom úkone (jedno či olej či platničky) auto diagnosticky pozrieť v klúčových veciach.To vyžaduje plus 5 minút navyše,založiť protokol do obalu daného auta ako u lekára.
Auto je v podstate min v čase a prebehu (olej)monitorované a šanca nábehu na mínu minimálna.
Tu je aj odpoveď prečo koncern. 1 neporovnateľne lepší prístup k informáciám,aj kľúčovým.
2 prakticky niet servisu ktorý nedisponuje diagnostikou koncernu. 3 najviac znalostí servisákov a tým aj ochoty danú značku prijať či odmietak pre nejaký dôvod. Tým býva najčastejšie znalosť menežmentu a bieda diagnostiky.
Čo sa týka toho,aké sú náklady na prevádzku,to prudko závisí od servisu,jeho prístupu,jeho schopnosti rýchle a presne tj aj efektívne opraviť.Pol vyše polstoročia v dielni garantujem poznajúc čo kde ako,že 70% dielov sa menilo z nevedomosti alebo zámeru zarobiť,a to som zrejme veľmi mierny kritik.V obrovskej miere to vidím v opravách násobne opravovaných (neúspešne navyše) aut čo sa riešilo,ako sa riešilo,koľko to stálo.V tomto myslím že máme prvenstvo,ako v korupcii,kradnutí atd.
Ja plne súhlasím z názorom na japonské autá.Problém nastáva ...no vtedy keď nastane.
Preto aj tu súhlasím zo sevenom,že km znamenajú podstatu úspechu.Autu sa opotrebuváva úplne všetko.Riešiť to isté na jednej či druhej značke (a modelu)je kolosálny rozdiel.
Stále sa tu rieši spoľahlivosť. Stačí pozrieť prebehy predávaných aut a je odpoveď.
Samozrejme sú to autá prakticky výlučne spred roku 2010,ten je zlomový. Kvalita síce často stúpla,ale náklady neskutočne stúpli.Nie je to prekážka,ale násobne viac platí to čo som písal v prvej časti. Kadečo je pekné krásne,kultivované...len majiteľ je infarkt ak sa dozvie že rozvody prekračujú 5 tis. A to je vec údržby,nie porucha. Ale sledujúc vozový park okolo seba myslím že slováci sú najbohatší národ sveta.Tu sa aj návšteve z inak bohatej krajiny pretáčajú panenky.
V podstate máš pravdu. Čo predražuje prevádzku auta je v rukách gazdu.On je ten čo sa buď stará alebo nie.Veľmi až kriticky závisí od svojho servisu.V mnohých veciach.prvá je,že dostane informáciu...toto musíš,toto nesmieš,lebo tvoja motorizácia má takéto vlastnosti a tomuto a tomuto treba predísť nech ani len nedostane šancu.Toto je kľúčové.
Druhé...časový kilometrický plán,kedy je na čo čas,bez ohľadu na spokojnosť z autom.
Tretie,chodiť jednému stále,pri každom úkone (jedno či olej či platničky) auto diagnosticky pozrieť v klúčových veciach.To vyžaduje plus 5 minút navyše,založiť protokol do obalu daného auta ako u lekára.
Auto je v podstate min v čase a prebehu (olej)monitorované a šanca nábehu na mínu minimálna.
Tu je aj odpoveď prečo koncern. 1 neporovnateľne lepší prístup k informáciám,aj kľúčovým.
2 prakticky niet servisu ktorý nedisponuje diagnostikou koncernu. 3 najviac znalostí servisákov a tým aj ochoty danú značku prijať či odmietak pre nejaký dôvod. Tým býva najčastejšie znalosť menežmentu a bieda diagnostiky.
Čo sa týka toho,aké sú náklady na prevádzku,to prudko závisí od servisu,jeho prístupu,jeho schopnosti rýchle a presne tj aj efektívne opraviť.Pol vyše polstoročia v dielni garantujem poznajúc čo kde ako,že 70% dielov sa menilo z nevedomosti alebo zámeru zarobiť,a to som zrejme veľmi mierny kritik.V obrovskej miere to vidím v opravách násobne opravovaných (neúspešne navyše) aut čo sa riešilo,ako sa riešilo,koľko to stálo.V tomto myslím že máme prvenstvo,ako v korupcii,kradnutí atd.
Ja plne súhlasím z názorom na japonské autá.Problém nastáva ...no vtedy keď nastane.
Preto aj tu súhlasím zo sevenom,že km znamenajú podstatu úspechu.Autu sa opotrebuváva úplne všetko.Riešiť to isté na jednej či druhej značke (a modelu)je kolosálny rozdiel.
Stále sa tu rieši spoľahlivosť. Stačí pozrieť prebehy predávaných aut a je odpoveď.
Samozrejme sú to autá prakticky výlučne spred roku 2010,ten je zlomový. Kvalita síce často stúpla,ale náklady neskutočne stúpli.Nie je to prekážka,ale násobne viac platí to čo som písal v prvej časti. Kadečo je pekné krásne,kultivované...len majiteľ je infarkt ak sa dozvie že rozvody prekračujú 5 tis. A to je vec údržby,nie porucha. Ale sledujúc vozový park okolo seba myslím že slováci sú najbohatší národ sveta.Tu sa aj návšteve z inak bohatej krajiny pretáčajú panenky.
-
- Príspevky: 3989
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
508 z roku 2010 sa neda porovnat s nicim, co robil Peugeot dovtedy...
Tak kvalitne a poctivo urobene auto dovtedy Peugeot jednoducho neurobil..., cize, neplati, ze po 2010 je vsetko fuj.
Za mna, jednoznacne 2.0 hdi 66 kw s Bosch vstrekovanim v 406.
Tak kvalitne a poctivo urobene auto dovtedy Peugeot jednoducho neurobil..., cize, neplati, ze po 2010 je vsetko fuj.
Za mna, jednoznacne 2.0 hdi 66 kw s Bosch vstrekovanim v 406.
-
- Príspevky: 18560
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Luboš vždy rátaj TCO. Mne za 40 rokov vychádza romska filozofia s "vybývaním" teda tu skor "dojazdením" najlacnejšia vzhladom k TCO. Len na to musí byť natura.
Potom je ešte druhá alternatíva podla vtipu - aké je najlepšie terenne auto - firemná Fabia.
Potom je ešte druhá alternatíva podla vtipu - aké je najlepšie terenne auto - firemná Fabia.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3989
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Aka je spolahliva alternativa ku koncernovym modelom?
Oco, kedze planujem na kazde auto najazd minimalne 400.000 km, nemozem kupit za 500 eur a snivat, ze mi vydrzi bez problemov ..
V kazdom pripade, mam extremne nizke celkove naklady, nizsie aj ako hociaky elektromobil.

V kazdom pripade, mam extremne nizke celkove naklady, nizsie aj ako hociaky elektromobil.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných