Aj po malej búračke do šrotu ?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Aj po malej búračke do šrotu ?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Za mesiac ide do platnosti nový zákon o prevádzke vozidiel....

Asi potešený nebudete- čo váas čaká (prebraté zo SME)

Dňa 20.5.2018 nadobudnú účinnosť ustanovenia zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktoré nahradia zákon č. 725/2004 Z. z.

V ustanovení o povinnostiach vlastníka vozidla pribudne nové ustanovenie, ktoré znie nasledovne:

„Prevádzkovateľ vozidla je povinný vozidlo kategórie M1 a N1 po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy, podrobiť odstráneniu vzniknutých chýb v certifikovanom mieste opravy a následne bez vyzvania na vlastné náklady podrobiť vozidlo technickej kontrole pravidelnej mimo ustanovených lehôt.“

V základných pojmoch pribudla aj definícia certifikovaného servisu: „Certifikovaným miestom opravy je autorizovaná opravovňa alebo nezávislá opravovňa, pričom táto osoba je súčasne certifikovaná nezávislým národným profesijným združením, ktoré je členom Európskej asociácie pre predaj a opravy motorových vozidiel CECRA.“

Akonáhle sa teda pri nehode poškodia kritické časti vozidla (napr. zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy), majiteľ ho môže nechať opraviť výlučne v certifikovanom servise a následne musí absolvovať technickú kontrolu.

Na Slovensku môže takéto certifikáty udeľovať Cech predajcov a autoservisov SR (CPA). Keď sme sa pýtali Cechu predajcov a autoservisov čo môže urobiť majiteľ malého autoservisu, aby sa mohol stať certifikovaným autoservisom, dostali sme odpoveď, že musí prísť na konferenciu, zaplatiť členské a potom neskôr dostane ďalšie informácie. Už tu vidíme „úzke miesto“ – ktoré zavádza byrokratické povinnosti pre drobných podnikateľov v oblasti opráv motorových vozidiel a vzniká aj možný priestor pre korupciu. Mnohé z malých nezávislých servisov si skrátka nebudú môcť dovoliť splniť podmienky pre získanie osvedčenia CPA a zaniknú. Pozrime sa na príklad, ktorý je odfotený na dvore malého autoservisu v ktorom pracuje niekoľko ľudí. Do dnešného dňa automechanikov v súvislosti so zmenami zákona nik neoslovil. Práve idú opraviť tento VW Passat.
[img]https://s17.postimg.cc/9tsyxk6ij/aaabc.jpg[/img]

poškodené bezpečnostné prvky vozidlapoškodené bezpečnostné prvky vozidla (Ján Marosz)
Nákupná hodnota vozidla bola 22 tis.€. Aktuálna trhová hodnota nepoškodeného auta tejto značky je 19 tis.€. Pri nehode je poškodená predná pravá časť: predný nárazník, blatník, záves pravého predného kolesa, nosník, brzdy atď. Odhadovaná cena opravy v autorizovanom servise by bola 19 tis.€. Ide teda o „totálku“ – čo znamená, že je jednoduchšie vozidlo zošrotovať a kúpiť nové. V servise, kde toto auto stojí a ktorý nie je členom cechu by oprava s originálnymi náhradnými dielmi vyšla na 12 tis.€.

19 000 – 12 000 = 7 000 € - toľko štát vytiahne z vrecka občana, ktorý si chcel dať vlastné auto do poriadku, ale o túto možnosť schválením nového zákona prichádza. Je znepokojujúce, keď človek nabúra a zistí, že kvôli šikanóznemu zákonu sa mu viac neoplatí auto opraviť a na nové nemá. Ministerstvo argumentuje množstvom prípadov sfušovaných opráv kritických častí áut, kde pri poškodení nosných častí karosérie nekvalifikovaní mechanici vyrezali jeden kus z vyradeného auta a neodborne ho navarili na poškodené miesto. To má priamy vplyv na bezpečnosť vozidla. Ďalším rizikom sú – podľa ich názoru - nekvalitné alebo falošné náhradné diely nakúpené niekde z Číny. Každý automechanik má ale výučný list, bez ktorého by nemohol vykonávať takúto regulovanú činnosť. A má aj svoje meno, ktoré nechce riskovať nekvalitnou prácou. Prečo by ľudia mali stratiť slobodu sa rozhodnúť kde si nechajú opraviť svoje poškodené vozidlo? Naše informácie hovoria, že mnohé autorizované servisy aj tak dávajú v subdodávke vykonávať opravy spriazneným malým servisom. A vieme, že pečiatka nejakého cechu nie vždy zaručuje aj kvalitnú opravu. Ďalšou hrozbou je zvýšenie poistného. Poisťovne zatiaľ vyčkávajú, ale berme ako fakt, že dôsledkom tohto zákona si priplatíme za havarijné aj povinné zmluvné poistenie auta. Po vykonaní opravy v autorizovanom autoservise bude musieť majiteľ vozidla „bežať“ na STKáčku. Aj toto považujeme za nezmysel. Technik na STK nemá šancu skontrolovať či vymenený nosník je navarený správne (bez demontáže nemožno posúdiť kvalitu práce opravenej časti vozidla). Tiež neurčí, či ide o originálny diel, alebo napodobeninu z Číny. Dosť starostí má človek s nabúraným autom, my ho ideme ešte „stresovať“ na STK. Toto považujeme za šikanózne. Rozumným kompromisom by bolo zaviesť podobný systém, ako funguje v Nemecku. Keď štát neverí autoservisom, tak nech sa pod každú opravu bezpečnostných prvkov vozidla podpíše automechanik „vlastným menom“ priamo do „tzv. zdravotnej karty auta“, teda do technického preukazu vozidla. Takýto prehľad všetkých zásahov do vozidla by sme ocenili aj pri kúpe ojazdených áut. Druhou možnosťou je „povinná“ servisná knižka s úplným prehľadom všetkých zásahov do vozidla od kúpy po zošrotovanie. A keďže ide o kritické bezpečnostné prvky – mal by podobne ako v Nemecku niesť servis aj trestnoprávnu zodpovednosť za kvalitu vykonanej práce. Náš návrh by mohol ušetriť nemalé finančné prostriedky ľuďom, ktorí nabúrali svoje auto a nemôžu si dovoliť kupovať nové. Trváme na vykonávaní kvalitných opráv vo všetkých autoservisoch. Ale inou formou, ktorá nepovedie k obmedzeniu ich podnikania, v mnohých prípadoch k ich likvidácii. Autoservisom chceme ponechať možnosť naďalej opravovať vozidlá aj s poškodenými bezpečnostnými prvkami bez nutnosti platenia členského alebo v horšom prípade „uplácania“ nejakého nezávislého národného združenia servisov. Obávame sa opäť „výpalníckeho“ zaobchádzania štátu.
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

tak toto bude voda na mlyn pre velke a znackove servisy.o korupcii sa tu ani bavit nebudem.....pracovník na STK moze skontrolovat tak akurat to co kontroluje doteraz "očami" ale ci je nosník navarený správne može posudit akurat tak s prstom v zadku :40bd: ...to je taka somarina podobné je to ako ked my máme stolárstvo a nikoho neuzaujíma ze ich bude dalsich 48 v danom meste ale pre takého srdciara konkretne v HE su len dvaja ak jeden zamaroduje druhý Vás ošetrí o 5 mesiacov a dovtedy chorý človek aj zomrie...argumentácia poistovna pre daný obdod podpise zmvluvy len s dvoma doktormi...a ten má na háku ci Vás ošetri teraz alebo o polroka...ak by mali konkurenciu "snazili by sa viac " to isté teraz s týmito autoservismi...certifikovaných bude v meste pár velkých servisov a bodka tí ostatní budú robiť "kozmetické úpravy" ....klasika velké servisy prezijú lebo budú mat peciatku od niekoho komu pomazali vrecka a ludia? tí si to zas raz odnesú a najmä ich penazenky ...
Naposledy upravil/-a cobo77 v 24.04.2018 13:22, upravené celkom 1 krát.
vanil
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 24.04.2018 13:12
Bydlisko: Senec
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vanil »

tak teraz podme pocitat kolko politikov ma "svojich ludi" v autorizovanych servisoch a kolko z toho bud mat oni...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To sa môže narodiť iba v tupej hlave.Ak mechanik nesprávne urobí brzdy...ide vám o život.Ak dokonca motorár urobí chybu tiež vás zabije ak vás núdzák chytí v predbiehaní.A to by sme mohli rozoberať ďalej.Ale na to aby sa ten človek kutral vo vašom aute,nepotrebuje žiadny certifikát,dokonca nikomu nevadí že do výučby ide to najsprostejšie zo ZŠ a na učňovke to už iba kvitne,čosi viem o tom,učňov som mal.nepotrebujú certifikát.Ten čo robí búračku,väčšinou (ak je väčšia) pracuje na rovnacej stolici.kto pracuje na rovnacej stolici je už tá klasa,ktorá čosi vie a nejaký magor z NR SR si nemusí robiť obavy že si kdesi natlčie svoju ctenú poslaneckú držku po jeho práci ktorá nebola dobre vykonaná.To všetko je ibe ďalší podvod,nasmerovanie toku peňazí k našim.Robil som tie najťažšie búračky dve desaťročia,strčím si do prdele celé ich akreditačné pracovisko či úrad celý cakomprask.A oni mi majú dávať súhlas ? Nie sú ani para z môjho cteného hovienka
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Smutne, asi toto znamena patrit k vyspelym zapadnym statom
cyrilix
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cyrilix »

„Na Slovensku môže takéto certifikáty udeľovať Cech predajcov a autoservisov SR (CPA)„
Tu je organizačná štruktúra CPA SR
http://www.cpasr.eu/o-nas/organizacna-struktura
Pán predseda cechu je konateľ auto-impexu. (Finstat.sk)
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

mhlavaty napísal:To sa môže narodiť iba v tupej hlave.Ak mechanik nesprávne urobí brzdy...ide vám o život.Ak dokonca motorár urobí chybu tiež vás zabije ak vás núdzák chytí v predbiehaní.A to by sme mohli rozoberať ďalej.Ale na to aby sa ten človek kutral vo vašom aute,nepotrebuje žiadny certifikát,dokonca nikomu nevadí že do výučby ide to najsprostejšie zo ZŠ a na učňovke to už iba kvitne,čosi viem o tom,učňov som mal.nepotrebujú certifikát.Ten čo robí búračku,väčšinou (ak je väčšia) pracuje na rovnacej stolici.kto pracuje na rovnacej stolici je už tá klasa,ktorá čosi vie a nejaký magor z NR SR si nemusí robiť obavy že si kdesi natlčie svoju ctenú poslaneckú držku po jeho práci ktorá nebola dobre vykonaná.To všetko je ibe ďalší podvod,nasmerovanie toku peňazí k našim.Robil som tie najťažšie búračky dve desaťročia,strčím si do prdele celé ich akreditačné pracovisko či úrad celý cakomprask.A oni mi majú dávať súhlas ? Nie sú ani para z môjho cteného hovienka
Obrovsky suhlas!!!!Oni nemaju co kecať do veci do ktorých sa nerozumeju.Mne by len niekto skusil hovoriť ako mam opravovať Pcčka alebo notebooky nakolko som Itčkar a viem ako sa dane veci robia.ak by mi neikto chcel niečo hovoriť ako tu v rpipade aut tak si jeho nazorom vytrem riť a pošlem ho do riti lebo o mojje robote by vedeli velke hovno!!!maly autoservis alebo nezavislý môže rovnako urobiť kvalitnu ak nie kvalitnejšiu robotu ako p o d r b a n ý nejaky autorizovaný servis ktoré ja z duše nenavidím!!!
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Týmto sa otvára obrovský priestor pre korupciu (ako inak).

Už nevedia, čím viac znepríjemniť život človeku.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
Mixy
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 15.02.2014 22:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mixy »

Pozrime sa na to aj z druhej strany. Majitel takehoto auta ho dá vacsinou za ten rozpocet z poistovne opravit co najlacnejsie v ciganskej dielni z lopkovanych dielov a nasledne ho preda ako nikdy neburane za tych 19000 cize zarobi tych 7000.
Nevidel som este na SK predávané auto a uvedené v inzeráte, že bolo búrané a konkrétne ako. A ludia tu realne jazdia na takých zlepených fúrikoch.

Ludia si myslia ze ked majú poistku tak mozu s autom aj lietat, vsak poistovna zaplati-este aj zarobim.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stavať zákon,čokolvek,predpis na základe akoby iné ako podvodník v monterkách nechodil,iné ako babrák a soplič nepracoval v klampierskej dielni,je dosť choré.Že nejaký podvodník oklame poisťovńu,to nemôže byť predsa dôvod na nič iné,než tvorbu zákona ktorý toho hajzla zavrie až sčerná.Ale nie stavať bariéri pre existenciu tých,čo makajú aby tie krápy znova jazdili..Na rozdiel od všivákov čo im tieto idiotské zákony pripravujú,a to bez hanby z toho,že zo všetkého trčí vládna zlodejina.STK volne nepustia...lebo by niekto mohol klamať.Nestačí že logicky by musel splniť podmienky.Celé je to na grc tento chliev.Ale prajem to ľudom,zaslúžia si to,nech zlodejov pokojne zvolia znova,kým z nich nestiahnu aj posledné gate
A pravdu veľmi nemáš Mixy.Rozpočet je minimum,tam je to skôr na doplatok k oprave,než na zarobenie.Že poskladá z lopovaných dielov.A prečo sa lopkárom darí ? Ani pre dobrú prácu polície,a všeobecné tolerovanie všetkého čo je za hraniciu zákona.
Že bolo burané a majiteľ neprizná,je tiež iba všeobecne tolerované klamstvo,tak ako stočenie kilometrov.samozrejme že ľudia reálne jazdia na opravených búračkách.Aj ja jazdím na takom,kúpenom z pár sto km nájazdom vlastne nové.Ano a kúpené za soplík z nosa.To je problém ? Opravené v 2005 a odtedy sa kapota otvorila tolko krát kolko bolo výmen oleja a STK. Asi zlá oprava - že ? Prídi si ho pozrieť,a darujem ti ho ak zistíš kde bol havarovaný. Priam ma desí,ak sa do technických vecí vyjadrujú ľudia čo nevedia o celom ale úplne že nič
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

uz tu je tato tema od marca...dobre rano do sme...

fakticky-koniec-opravam-buranych-vozov-t73382.html
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Je tam odklad do 2020, v casti zakona §170 prechodne ustanovenia:
Povinnosť podrobiť vozidlo kategórie M1 a N1 po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti odstráneniu vzniknutých chýb v certifikovanom mieste opravy podľa § 45 ods. 1 písm. d) platí pre vozidlá po vzniknutých dopravných nehodách alebo škodových udalostiach po 1. januári 2020.

Je to vypalnictvo, preco nestaci STK po oprave? Sak tam nech to overi a da stempel, ci je to ok alebo nie...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neexistuje ani molekulová evidencia počtu nehôd,pod ktoré sa podpísal faktor nesprávnej opravy auta po dopravnej nehode.A teda rozlíšenie že
1 auto opravované v autorizovanom (certikovanom) pracovisku
2 auto opravované v neautorizovanom

Tie zákony pripravujú právnici,tj tiež certifikovaný ľudia...prečo potom tie debiliny ? Je VŠ právnickeho smeru garanciou niečoho ?
Mám menovať právnikov vo vrcholových pozíciách ktorý ....nechajme to radšej...hajzlovina
pieso
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 24.02.2017 12:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pieso »

Inak ja si ani neviem predstavit, ako to chcu kontrolovat
Mixy
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 15.02.2014 22:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mixy »

mhlavaty napísal:A pravdu veľmi nemáš Mixy.Rozpočet je minimum,tam je to skôr na doplatok k oprave,než na zarobenie.Že poskladá z lopovaných dielov.A prečo sa lopkárom darí ? Ani pre dobrú prácu polície,a všeobecné tolerovanie všetkého čo je za hraniciu zákona.
Že bolo burané a majiteľ neprizná,je tiež iba všeobecne tolerované klamstvo,tak ako stočenie kilometrov.samozrejme že ľudia reálne jazdia na opravených búračkách.Aj ja jazdím na takom,kúpenom z pár sto km nájazdom vlastne nové.Ano a kúpené za soplík z nosa.To je problém ? Opravené v 2005 a odtedy sa kapota otvorila tolko krát kolko bolo výmen oleja a STK. Asi zlá oprava - že ? Prídi si ho pozrieť,a darujem ti ho ak zistíš kde bol havarovaný. Priam ma desí,ak sa do technických vecí vyjadrujú ľudia čo nevedia o celom ale úplne že nič
Lenže vy Milan najazdíte s tou korzou v okrese za rok 5000km. Ja 50 tisíc a chcem proste užívať vozidlo o ktorom viem, že je technicky spôsobilé na 99%. Tiež sa mi pritrafila malá nehoda, dúfam ze prva a posledna za 15 rokov na cestach a bolo treba menit riadenie a poistka nebola, autorizak si pytal 3000e. Tak mi znamy zohnal mechanika za 10% tej sumy, ktory mi po oprave ukazal pod autom ako to menil atd a jazdil som dalsich 100tisic. Auto zostalo v rodine lebo neviem proste pri predaji povedat, ze nebolo dzignute a tiez by to nikto nikdy nezistil. Lenže viem ako to s ojekabatenim na tomto svete chodi a neverim už nikomu. Tento štát je v takej morálnej stoke, že za podanie daňového priznania sú schopní si na daňovom vypýtať ''všimné'' aby vám ho prebrali. Takže nejaký bezvýznamný štempel na nejaku rachotinu je len a len o dohode-kolko €.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 80 neregistrovaných