Aditíva do nafty a značka JLM

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Danzo98
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29.09.2022 09:25
Zdieľať na Facebook

Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa Danzo98 »

Ahojte. Áno áno viem, zasa táto na stokrát oplieskaná téma, ktorá nemá a asi ani nikdy nebude mať univerzálneho víťaza na všetko - aké aditívum do nafty?
Na moju obranu však musím podotknúť, že som lúskal xy (aj toto) fór, debát, čítal som články, skúsenosti ľudí a musím povedať, že v konečnom dôsledku som z toho väčší jeleň jak na začiatku. O čo ide? Zohnal som starší diesel (3.0, V6, 220k km). Auto ide spoko, necuká, netrhá, čo sa vstrekov týka tak pichli sme to na diagnostiku a všetky mali fajn hodnoty akurát na 3 valci boli hodnoty kus vyššie. Mechanik vravel že je to ale stále v norme a ani sa to nepriblížilo k hraničným hodnotám, len tie hodnoty boli trošku iné ako u ostatných. Preto rozmýšľam, že by som tomu motoru spravil nejakú očistnú kúru. Náplne s filtrami som vymenil, s palivovým ale čakám, kým vyriešim práve túto tému.
Aké aditívum teda vybrať? Z toho k čomu som sa doteraz dopátral, by som spravil asi takýto výťah:

1. Vif Super Diesel Aditív - stará známa klasika, netreba predstavovať ale čo som sa dočítal, nejako extrémne to vstreky nevyčistí, len málo, skôr je to aditívum na udržiavanie. ALE. Je tu jedno ale. Akurát ho mám načapované v nádrži a nakoľko som dal na radu kamaráta, dal som ho tam viac ako je písané (áno viem, nemá to zmysel, preto to už robiť nebudem) - 3ml na 1l nafty. No udiala sa taká vec, že som si všimol, že motor je proste nejaký tupší. Ísť ide ale nie tak ako šiel keď tam to aditívum ešte nebolo. Najprv som si myslel že je to len nejaký môj subjektívny pocit, alebo že som si "zvykol" na ten výkon ale po prečítaní pár fór som prišel na to, že to nie je len moja skúsenosť ale že je to ozaj fakt. Plus ževraj potom vidno, že to zanáša koncovky výfuku (ktovie ako to potom bude s DPF?). Teraz som na rezerve dočapoval pol nádrže úplne bez Vifu tak som zvedavý na výsledok;

2. STP Čistič vstřikovacího systému diesel - najprv som myslel že dám toto ale potom som sa dočítal že je to nič moc takže od tohto asi upúšťam;

3. Texaco Havoline Techron Diesel Fuel System Cleaner - na toto som čítal chválu, že je to v podstate toto isté ako veľavravná Delphi, takže v hre je práve toto aditívum;

4. Liqui Moly 2666 Čistič usazenin vstřikovačů dieselového motoru - o tomto som tiež čítal chválu tak neviem či toto alebo Techron;

5. Dočítal som sa tu o kombinácii VIF + S 6006 Bezaromatik - na toto neviem či mám dostatočne veľké gule, aby som lial riedidlo do auta. Mám voči tomu nejaký prirodzený rešpekt;

6. JLM Diesel Injector Cleaner Pro - a tu je toto čo som objavil teraz a nikde som sa nedopátral k nejakým reálnym skúsenostiam. Výrobca/predajca si to samozrejme vychváli, veď samozrejme, že si nebude srať do vlastného hniezda, ale zaujímalo by ma, či to vy borci túto značku poznáte, resp. či s týmto má aj niekto reálne skúsenosti?? Majú v ponuke viacero vecí, čo ma ešte zaujalo je JLM Diesel Extreme Clean (https://www.jlmaditiva.sk/jlm-diesel-extreme-clean-1l/). Čo na to poviete?

Len neviem, stále mám nejaké mindráky celkovo z tých aditív, že ak by to bolo niečo silnejšie a náhodou by bol motor zasratý nečistotami, tak či to nemôže spraviť viac škody ako úžitku, napr. odlúpiť nejakú väčšiu časticu bordelu, ktorá by následne mohla doexkrementovať motor. Či je to len môj neopodstatnený strach?

Ak ste sa dostali až sem gratulujem, a môžme skúsiť prísť na nejaké riešenie, čo by bolo vhodné na vyčistenie vstrekov a celkovo "dekontamináciu" systému.

Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dilema ...osvedčené a overené vers. niečo nové.Niektoré spomenuté aditíva mám vyskúšané,ale iba niektoré.Vychádzajme z toho že asi každý chce mať istotu že si nepoškodí viac než pomôže.Kedže ide o snahu krehké a háklivé veci palivovej sústavy zbaviť toho čo zásluhou svinstiev v palive postupne vedie k problémom,tak dávam na úvahu.Ak čistiť, tak čistiť a nie tváriť sa že kvapka jaru v bazéne niečo úžasné prinesie.Hlavne systémy vyžšieho rádu a hlavne osadené DPF kom osobne vidím jedinú rozumnú alternatívu ktorú už nejaký ten rôčik robím akonáhle sa práca týka palivového systému.Čistiť intenzívne,inak to nie je čistenie.Čistenie trvá krátko (+-20 min) ale z velkou intenzitou,robí sa na ohriatom motore (väčší účinok) a výlučne volnobežné otáčky.Pokiaľ je to dielňa samozreme zavedie samostatný okruh,tj odpojí sa od vozidla.To chce zariadenie (filter+čerpadlo) a to v prípade domáceho majstra asi nebude.V takom prípade je možné si jednoducho pomôcť tak,že do prívodu paliva medzi filter a čerpadlo sa pripojí ešte jeden filter naplnený aditívom.Samozrejme kovový (tlak) a dvojvývodový napr.Bosch 0 450 906 500. Týmto zapojením do série pôjde aditív do čerpadla,a jeho určita časť sa dostane aj do nádrže. Tu by som ale použil to čo je určené na takýto účel -diesel Techron.Po 20 min volnobehu sa odpojí a odstráni a odloži na vyčistenie (+-100 tis km znova).Od tejto chvíle už iba udržiavací VIF iba v urč množstve potom už stále.
Osvedčené na mnoho sto motoroch za viac než 10 rokov,presne odkedy existuje Delphi diesel (dnes Texron) Ani jedna zlá skúsenosť.Výsledok niekedy ohromný,niekedy nič,akoby bez zmeny.Poškodenie nehrozí,Texron je ako palivo,motor ide na koncentrát nejaké tie minuty.Samozrejme sa to prísunom novej nafty stále viac riedi až do vypotrebenia.
Komu dobré komu nie,ale vychádzam z názoru že ak sa niečo má volať vyčistenie,tak má tak aj zafungovať.Motory ktoré od prvého km používali napr predpísanú dávku VIF u túto procedúru zrejme nebudú potrebovať,VIF dokáže čistý systém udržať.Je celkom príjemné vidieť na odometri cez 400 tis km a nedotknuté vstreky za súčasne elegantných korekciách do 0.10 mg/str
Odskúšané Luqui 2666,Delphi diesel plus,Texron...iné bez znalosti.Auto majiteľa nie je pokusný králik,preto sa laboráciám z neistým výsledkom ja osobne radšej vyhnem a potlačím zvedavosť.

V núdzi takto.Len nech nikoho nemýli že tam nie sú pásky...je to PD a tam má tlak iba 0,5 Bar.Takže statočne páskovať !
Obrázok
Danzo98
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29.09.2022 09:25
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa Danzo98 »

No tak takáto profi očista by bola samozrejme najlepšia, ale nakoľko mám obavu zo zavzdušnenia systému a následného poškodenia vstrekov asi sa do toho sám púšťať nebudem a žiaľ neviem o nikom v okolí Starej Ľubovne, kto by toto vedel robiť a mal na to aj patričné vybavenie.

Takže taká kombinácia že Techron do prázdnej nádrže, doliať 50l nafty a vyjazdiť a následne dávať VIF povedzme na každú tretiu nádrž nemá zmysel??
lubos zimovcak
Príspevky: 3367
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Dobré by bolo napísať, AKÝ motor, v akom aute.
V niektorých modeloch idú nové vstrekovače po nejakých 150-200.000 km ,aj keď sa potento...
Paradoxom je, že francúzske motory vydržia casto oveľa viac, čo sa týka vstrekovacov..
Nemecké sú pre zmenu technicky vymakane, vyšpičkované...,ale, nevydržia.. ;-(

Keď už niečo chceš urobiť dobrého pre motor, tankuj " prémiovú naftu" a hlavne, vždy plnú nádrž.
Vif dávam už roky.
Naposledy upravil/-a lubos zimovcak v 30.09.2022 11:50, upravené celkom 1 krát.
Danzo98
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29.09.2022 09:25
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa Danzo98 »

Hore je to uvedené v prvom príspevku - 3.0 TDI, V6, rv. 2009 (Audi)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa seven549 »

vifko sa dava stale nie kazde 3 tankovanie.ucinnost kazde aditivum ma len ak je motor zahriaty.

vifko sa nedava koli cisteniu ale ------------------koli mazaniu----------------------.lebo nafta nabera vodu.

vifko sa da tiez pouzit na cistenie ale to musi sa tym autom ist po ceste dialnica stupak a pridavat.a vifko polovica pixle na nadrz.a musis ju aj vyjazdit.inac to zalepi vstreky.

techron je dobry sam to uzivam no a liquy molly spulung diesel uzivam na cistenie vzdy ked sa meni palivak.

ale na to si treba doma zostrojit nabodu filtre napajanie hadic atd.inac kto sa boji tak len do nadrze.ale vsetko fnguje len ak je motor zahriaty a jazdi.


https://www.youtube.com/watch?v=L38bNMHjsV4&t=77s takto nejako sa to robi. ja ale hadicu ktorou cerpadlo taha do seba naftu davam cez 2 filtre.doma mam na to spravene svoje zariadenie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Danzo98 napísal: 30.09.2022 09:38 No tak takáto profi očista by bola samozrejme najlepšia, ale nakoľko mám obavu zo zavzdušnenia systému a následného poškodenia vstrekov asi sa do toho sám púšťať nebudem a žiaľ neviem o nikom v okolí Starej Ľubovne, kto by toto vedel robiť a mal na to aj patričné vybavenie.

Takže taká kombinácia že Techron do prázdnej nádrže, doliať 50l nafty a vyjazdiť a následne dávať VIF povedzme na každú tretiu nádrž nemá zmysel??

Ten obrázok je práve ak sa to robí samo doma systémom, proste v núdzi takto.Zavzdušnením to nehrozí,pretože každý koniec rozpojenia sa hneď zase zapája a votknutý druhý filter ktorý slúži hlavne ako tlaková nádoba z aditívom sa pripája do okruhu naplnený full.Potom je štart okamžitý.
Techron do nádrže je ako rozdeliť tabletku 50 ľudom.Je to silné čistivo,preto považujem za rozumné až nutné obmedziť čas na dobu nevyhnutne nutnú a prejsť na klasické palivo zlepšené VIF om.A takéto silné lieky ako Techron by som motoru nikdy netrúfol dať a ešte ho honiť do zaťaženia.Naopak,minimálne zaťaženie teplota a prítomnosť prípravku len nevyhnutnú dobu.Na dielni sa tieto veci robia vždy pri bežiacej diagnostike kde sa sleduje teplota paliva a korekcie.Považujem dokonca za nebezpečnú hru z ohňom behať s prípravkom ako Techron vo vyžšej koncentrácii v premávke a zaťažovať motor
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa bandit97 »

Co sa moze stat ak sa Techron pouzije takto?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Doslova a do písmena to neviem,na zákazníckom aute človek voloviny netropí,na svojom to samé.Je iba predpoklad a niekoľko varovných správ kolegov kde sa dosiahol "úspech" vo forme zvýšených korekcií.Sú veci ktoré fungujú na podobnom princípe ako lajno,nik to neochutnáva aby sa presvedčil že to ozaj nie je delikatesa.Je to iba z logickej podstaty veci že sa to dá obísť a šancu na kotrmelec nedávať
Danzo98
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29.09.2022 09:25
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa Danzo98 »

hmm tak prečo sa to potom bežne predáva a aj v návode píšu, že to vyliať do nádrže a doliať 50-70 litrov nafty? Keď sa to tak nemá používať?

Potom sa opýtam inak, je nejaký prípravok, ktorý by som mohol dať do nádrže, doliať naftou a vyčistil by (aj keď nie tak účinne ako vyššie popísaný spôsob s filtrom) vstreky?
Danzo98
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29.09.2022 09:25
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa Danzo98 »

dokonca pri Techrone na jednej stránke (https://1autodiely.sk/techron-d-concent ... 9AQAvD_BwE) píšu toto:

"Pre silné čistenie obsah fľašky 350 ml použiť do nádrže na cca 15 l nafty." Tak ja už neviem že jak :190:
Viki39004
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 22.03.2007 18:24
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa Viki39004 »

Ja používam toto už asi 4 roky . Najprv na peugeot 2,7 hdi a teraz škoda superb 2,0tdi a pohoda . Ani u HDI a TDI mi to neurobilo problém , dobrý dávkovač to má. V zime štarty na brnk. Dávam do každej nádrže. Ja odporúčam.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Danzo....veľa vecí takéhoto typu odskúšané nemám.Z jednoduchého dôvodu,mám možnosť to riešiť dobre,neskúšam to inak.Píšu či nepíšu...nechcem to tvrdiť len uvažujem.Kedy predám viac ? keď napíšem že pozor,iba pre profesijné použitie atd atd.Prečo by dnes,keď sa dá predať každá blbosť,prakticky nikto nezodpovedá za nič,si odrezali časť zákazníkov.Nič tým neriskujú,než by sa aj stalo čokoľvek,nikdy sa nestane okamžite a vždy je to možné zvaliť na tisíc iných príčin.Len uvažujem....ja sa riadim internetovou radou len ak poznám autora čo +- znamená že mám možnosť priamo s ním hovoriť a dozvedieť sa viac.Ak už.Internet je preplnený hlúposťami,neúplnými informáciami a bludmi,treba sa mať extra na pozore do akého vlaku sa nastupuje.Autora akejkoľvek rady musím poznať,inak beriem z tak veľkou rezervou že bez overovania ani len neskúšam.Net je anonymný,to je eldorádo pre bláznov
lubos zimovcak
Príspevky: 3367
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

cenamcic napísal: 30.09.2022 16:40 Výrobca by snáď mal najlepšie vedieť ako jeho prípravok používať. Tu ale niekto napíše napriamo tak začneme pochybovať o výrobcovi. Výrobky firmy BG, ktoré sú určené na použitie ako on uvádza, zasa pre zmenu nepozná, nepočul...
To, že výrobca niečo pekné napíše, absolútne nič neznamená...
Ešte si pamätam dobu, ķedy sa dával tuším magnet na palivovú trubku, že to malo meniť, či usmerňovať molekuly benzínu .. :40bd: , utesnovač valcov údajne z ruských ponoriek, či píšťalky na plasenie zveri, o magnetických náramkoch na ruku v 60-tych rokoch, tie sa objavili aj teraz.

Podobne je to aj s čističom motorov, podľa mňa neexistuje žiadny taký, ktorý dokáže odstrániť nejaký zalepeny bordel po 200.000 km...
Kto niekedy videl zadrbane sanie, alebo usady na ventiloch, sa nad takýmto iba zasmeje.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Aditíva do nafty a značka JLM

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Papier znesie,k reklamácii reálna cesta nevedie.Takže stále ma to dovedie do toho istého bodu,byť opatrný kým nie je reálna skúsenosť osobná alebo dôveryhodného človeka či zdroja informácie.Keby sa ľudia riadili jednoduchou zásadou ...pozeraj kto to hovorí.Tak v technike ako živote sa tým oplatí riadiť.Už samotná nutnosť nelaborovať na majetku zákazníka by mala viesť k opatrnosti brať každú informáciu bez overenia z viacerých zdrojov

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní