ABS a prevodovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
ABS a prevodovka
Dobrý deň všetkým.
Už budem asi otravný, ale skúsim to ešte raz. Už som nedávno písal o mojich problémoch s automatickou prevodovkou na MB C270CDI, rok výroby 2001. Písal som o problémoch sa radením automatickej prevodovky v súvislosti so snímačmi ABS. Dal som vymeniť obidva zadné snímače, a mal som dojem, že všetko je OK. Ale nie je. Ukázalo sa, že auto pokračuje v problémoch, ktoré sa prejavujú v tom, že v ľavotočivej zákrute zle preraďuje, niekedy prevodovka až zavyje a potom preradí. Mám to však otestované, že je to len vtedy, keď prevodovka preraďuje pri prechode zákrutou. Ak v zákrute udržím konštantnú rýchlosť (je to napríklad pri prechode kruhového objazdu) a po vyrovnaní kolies zvýšim rýchlosť, prevodovka preradí pekne, bez problémov. Dal som otestovať auto na PC, ukázalo sa, že PC vyhadzuje chybový kód C1210 - na webe som našiel, že sa jedná o prerušený obvod ABS na prednom pravom kolese. Kontrolky ABS, ani iné však nesvietia, zdá sa, že z tohto pohľadu je všetko OK. Otázka znie - môže byť toto príčinou chybného radenia prevodovky? Ďakujem všetkým za stanoviská a rady.
Už budem asi otravný, ale skúsim to ešte raz. Už som nedávno písal o mojich problémoch s automatickou prevodovkou na MB C270CDI, rok výroby 2001. Písal som o problémoch sa radením automatickej prevodovky v súvislosti so snímačmi ABS. Dal som vymeniť obidva zadné snímače, a mal som dojem, že všetko je OK. Ale nie je. Ukázalo sa, že auto pokračuje v problémoch, ktoré sa prejavujú v tom, že v ľavotočivej zákrute zle preraďuje, niekedy prevodovka až zavyje a potom preradí. Mám to však otestované, že je to len vtedy, keď prevodovka preraďuje pri prechode zákrutou. Ak v zákrute udržím konštantnú rýchlosť (je to napríklad pri prechode kruhového objazdu) a po vyrovnaní kolies zvýšim rýchlosť, prevodovka preradí pekne, bez problémov. Dal som otestovať auto na PC, ukázalo sa, že PC vyhadzuje chybový kód C1210 - na webe som našiel, že sa jedná o prerušený obvod ABS na prednom pravom kolese. Kontrolky ABS, ani iné však nesvietia, zdá sa, že z tohto pohľadu je všetko OK. Otázka znie - môže byť toto príčinou chybného radenia prevodovky? Ďakujem všetkým za stanoviská a rady.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
A ECU servis opava ti tento problém odstráni. Ja som týmto prešiel, a to som mal diagnostiku urobenú v origo MB. Zistili vadnú riadiacu jednotku esp abs, tiež som vymenil abs kábel, reset zavád,po pár km znovu núdzový režim prevodovky, znovu reset na kamošovej diagnostike ale tam už písalo ko riadiacej jednotky. Nezostávalo nič iné naložiť medveď na vozík, a zaviesť k nám do firmy, kde na origo diagnostike MB zavada potvrdená, tak som mlko odtiahol na firemné parkolo, a vybral RJ z boxu cca 8 minút roboty, a poslal po kurierovi do Opavy/CZ. Odtiaľ prišla po repase asi do desať dní, založil pred som ju pred firmou do motorového boxu a odvtedy asi tri a pl roka pokoj bohov. Ak chceš niečo viac piš ss.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Len bacha na internetove overovanie chybovych kodov
Tieto chyby su o jazdnych testoch urcenych napr. po vymene urcitych dielov.
Netreba hned upodozrievat riadiace jednotky, ze umreli, treba parkrat a vsetkym moznym preverit. Ano umrela minule motorova jednotka. Ale dnes sme mali zabavu s "castym" problemom mrtvej elektronickej spinacky, nevzala kluc, nereagovala, posledny a jediny kluc umrel tiez. Isla von a robil sa novy kluc mrtva byt nemoze ked ju vie citat a potom vygenerovat novy kluc a aj ho prijme, no vlozis ju do auta a je mrtva, cez infra komunikuje cez obd nie, vybrat a vlozit naspat poistku a zije
Tieto chyby su o jazdnych testoch urcenych napr. po vymene urcitych dielov.
Netreba hned upodozrievat riadiace jednotky, ze umreli, treba parkrat a vsetkym moznym preverit. Ano umrela minule motorova jednotka. Ale dnes sme mali zabavu s "castym" problemom mrtvej elektronickej spinacky, nevzala kluc, nereagovala, posledny a jediny kluc umrel tiez. Isla von a robil sa novy kluc mrtva byt nemoze ked ju vie citat a potom vygenerovat novy kluc a aj ho prijme, no vlozis ju do auta a je mrtva, cez infra komunikuje cez obd nie, vybrat a vlozit naspat poistku a zije
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
Neviem, či sa jej niečo stalo, len sa pripravujem na všetky eventuality. Vymenili mi v servise repasovaný hydromenič. Zo dva mesiace to išlo slušne, potom som sa dostal do stavu, že po prvom štarte, ak hned zaradím volič do R alebo D, motor nevládze pretočiť prevodovku. Ak nechám po prvom štarte motor poklepať tri, štyri minúty, potom to ide. Cím teplejší motor (olej v AT), tým to ide lepšie. Tento týždeň ma napadlo vyskúšať to na zimnom režime (W) a ide to lepšie. Asi predo, že je vyradený z činnosti niektorý ventil v prevodovke. Tak sa len zamýšľam nad tým, že chyba môže byť v elektronike (RJ alebo mechatronika prevodovky ? ) Každá rada dobrá. Toho auta by som sa nechcel vzdať.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
Oleja je v každom prípade dosť. Mám mierku. Dokonca na radu mechanika, ktorý mi menil hydromenič, som do oleja pridal lubrikant ATC BG310. A musím konštatovať, že sa zlepšilo radenie. Odôvodnil to tým, že je možné, že niektorý ventil riadne neprepúšťa. Len mi nejde do hlavy, prečo je po zahriatí prakticky všetko OK, len ten prvý štart (pri studenom motore) je nemožný. Dodám, že ked je prevodovka v režime S (štandart), tak niekedy pri preraďovaní si ešte aj zavyje. Som presvedčený, že olejom to nebude. Takže každá rada sa zíde.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18.03.2011 20:49 Zdieľať na Facebook
Pozdravujem a ďakujem za trpezlivosť xentry. Už som odpovedal, ale nejako zle som odoslal odpoveď. Olej som meral po odjazdení asi 20 km. Motor mal prevádzkovú teplotu, predpokladám, že aj v AT bol už dostatočne zahriaty, a samozrejme pri bežiacom motore. Takže filter a olej by som vylúčil. Tá prísada... dal som na radu odborníka. Tie ostatné možnosti neviem, ale predpokladám, že všetko je o kocke mechatroniky. Do toho nevidím, v tomto som laik. Ale tá tabuľka závad, ktorú prikladáš, je - podľa nadpisu o prípadoch, keď je oneskorený proces radenia alebo žiadny silový záber. Ja mám opak - pri prvom studenom štarte a po zaradení voliča do D alebo R motor nepretočí prevodovku a zdochne. Takže záber tam asi je. Po dosiahnutí potrebnej teploty ani neviem, že som zaradil, iba ked uvoľním brzdu. Dodám, že pri tom prvom štarte je zaradenie do D alebo R sprevádzané ako keby rázom. A snáď ešte - ten repasovaný hydromenič je dosť hlučný, zreteľné je to najmä keď vyberiem tie plastové záslepky pod ním na telese prevodovky, ako keby sa točil "na sucho". A ešte jednu vec, po pripojení na PC vykazuje prevodovka chybu P2000. O čo, prosím, môže ísť. Môžeš sa ešte vyjadriť po tomto doplnení ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 9 neregistrovaných