5-30 na 5-40 ?

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa pby »

Zdravim zaujimalo by ma ci je vhodne zmenit v motore 1.2 tsi 66kw olej z 5-30 na 5-40. Ide o to ze 5-40 je hustejsia cize obmyvanie suciastok je slabsie, studeny start neviem co si mysiet (lebo zil som v tom ze hustejsi sa po starte pomalsie dostava na dolezite casti ako napr hydrostely ale cosi som cital na zahr. webe ze prave na studene starty je lepsi 5-40 ;-( ) turbo a lozoska detto.
Akurat je lepsi pri vyssich teplotach a vyssom km nabehu a samozrejme lespie maze nesteka tak rychle.
Mna trapia tie hydrostely ci budu dobre mazane nakolko su tam prechody uplne tenucke a potom turbo..
A teraz druha vec, mal som v aute 5-30 teraz pri poslednej vymene mi tam dali 5-40 svojvolne, bez opytania a ani ma neinformovali.. (len teraz som to zistil ked som pozeral do papierov zo servisu). Preto sa pytam aky to bude mat vpliv na hore uvedene..
a perlicka ze pred zmenou na 5-40 som nepocul skoro ziadne klepanie ako ked su v tahu hydors. no teraz ked som presiel 900km na 5-40tke sa ozyva jemne klepkanie
(91900km)
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa a566 »

pby napísal: 02.03.2023 08:50 Zdravim zaujimalo by ma ci je vhodne zmenit v motore 1.2 tsi 66kw olej z 5-30 na 5-40. Ide o to ze 5-40 je hustejsia cize obmyvanie suciastok je slabsie, studeny start neviem co si mysiet (lebo zil som v tom ze hustejsi sa po starte pomalsie dostava na dolezite casti ako napr hydrostely ale cosi som cital na zahr. webe ze prave na studene starty je lepsi 5-40 ;-( ) turbo a lozoska detto.
Akurat je lepsi pri vyssich teplotach a vyssom km nabehu a samozrejme lespie maze nesteka tak rychle.
Mna trapia tie hydrostely ci budu dobre mazane nakolko su tam prechody uplne tenucke a potom turbo..
A teraz druha vec, mal som v aute 5-30 teraz pri poslednej vymene mi tam dali 5-40 svojvolne, bez opytania a ani ma neinformovali.. (len teraz som to zistil ked som pozeral do papierov zo servisu). Preto sa pytam aky to bude mat vpliv na hore uvedene..
a perlicka ze pred zmenou na 5-40 som nepocul skoro ziadne klepanie ako ked su v tahu hydors. no teraz ked som presiel 900km na 5-40tke sa ozyva jemne klepkanie
(91900km)
ak chces autu pomoct, skrat interval na 10000 alebo menej
viskozita je len mala cast celeho.
pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa pby »

ako ano.. to je jasne.. ja som kupil auto a podla serv. knizky chodilo na vymeny po 25 tis. na tie blbe long life intervaly.. ja som som zacal menit po 15tis max ale zacalo sa ozyvat to klepanie pri mozno 85tis (co mi pride dost skoro na hydrostely - mozno ze stocene auto), na studeny motor sa mi vidi ze nic, az ked zahrejem motor a idem odstavit auto pocujem (zatail) jemne klepkanie, ked trochu pridam plyn na volnobehu prestane asi na 30s niekedy aj dlhsie a potom zase.. teraz chcem vymenit olej po 5tis ci to nepomoze a nalial som aj to aditivum na hydrosetely od liq. moly (prejdene 500km a zatial klepe)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak si to porovnaj.Nové auto...prvá výmena oleja 1000 km,druhá 3000,tretia 10 tis a potom už iba 10 tis.- A stále je to tak tak že to z hladiska vecí ktorými motor v danom štádiu prechádza.Tak to urobí každý človek s trochou technického vzdelania.Je ich dosť,nie sú to exoti,akurát dnešná doba rieši len veci zlé a šokujúce,dobré a rozumné nikoho nezaujímajú.
Operovať predpisom servisného plánu je nezmysel,nikdy v ňom nebude figurovať prvý záujem dnešných výrobcov zarobiť.Zarobiť viac je lepšie
Typ dodržovať,interval nikdy.Spústa ľudí operuje intervalom že veď ani 15...max 20 tis. nedobre...10 a preč.Keď príde auto zdravo mysliaceho človeka z vysokými km,zistí sa to veľmi rýchlo že toto má dobrého gazdu.Autá z posledných 10 rokov sú už silno optimalizované,v záujme pofidérnych cielov ojekabátené na kadečom čo vedie k veľkej citlivosti na kvalitu mazania.Až do 10 tis idú bežne náklady na riešenia dôsledkov u cenove vyžších motorizácií.K cene drahého auta to má povedzme ešte vždy prijateľný pomer,navyše iné riešenie to nemá,ale čo z autami kde by cena opravy atakovala cenu jazdenky.Strašné je iba to...že chce to tak málo,trocha sedliackeho rozumu.Nie je to univerzálny liek a vyslovený krám bude mať aj vtedy svoj nehodný život,na 90% to ale funguje veľmi dobre a aj výhodne.Keby aj toto nenarazilo na inú super myšlienku dnešných ľudí...chcem auto iba na xy rokov.Mne to tých pár rokov vydrží,potom nech sa druhý bárs aj posere,minutu pred 12 to posuniem
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa autolaik »

Milan ja som este divnejsia kategoria, ta vitara co mam uz pomaly 7 rokov nenajazdi do roka uz ani 5000km a aj tak dostava na jar vzdy novy olej.

A pre zadavatela,nie je dolezita len vyskozita ale aj specifikacia/klasifikacia..tak ako sa pise vyssie kuk navod od auta a prejst na 10.000km interval
starablazkova
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 15.12.2022 21:57
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa starablazkova »

tsi ma zvuk pokazeneho stroja od 0km, daj si hlasnejsie radio, ked k autu nemas doveru, vcas sa toho zbav, nebude zo psa slanina, ani z vlka baranina, ked mas nohu zlomenu, nepomoze acilpirin
ked ti vadia moje prispevky - necitaj ich !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak toto je úplne mimo.Pokiaľ nie je problém a nepočúvame motor ktorý má nejakú nemoc tak je veľmi tichý.Toto je je len zlomyselný pluvanec aby bol,nič viac.Prieť sa o tieto veci je posledná vec ktorá dáva zmysel,neobjektívnosť,hlúposť,zlomyselnosť sa nedá prebiť.

autolaik...celý problém je že absolutna väčšina ľudí si myslí že olej ak spĺňa viskozitnú triedu je ok.Celkom dosť ľudí vie a riadi sa podobne rozumne a vedia prečo.Nepíšu nikam o tom ako nemajú problémy,kde už dnes ich mašinky sú aj vďaka ich rozumnému postoju.V priestore sú veci ktoré v sebe majú čosi problémové,o dobrých a múdrych veciach sa diskutuje inde a inak
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa a566 »

mhlavaty napísal: 07.03.2023 08:45 Tak si to porovnaj.Nové auto...prvá výmena oleja 1000 km,druhá 3000,tretia 10 tis a potom už iba 10 tis.
v autorizaku tazko. budu kukat na teba jak debila ze co otravujes
starablazkova
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 15.12.2022 21:57
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa starablazkova »

vsetko s napisom SI od VW serbel od prvej ciarky na prkne, je toho plny internet, to len zaslepenec nevidi cez supiny na ococh, to co je komu zvuk serbla nema zmysel polemizovat, tebe to moze byt kludne jak bozska hudba, co ja s tym mam ? prezentuj svoj nazor a nestaraj sa do mna, ked mu poradis ze staci menit rozvody kazdych 30000 a olej kazdych 1000, ok ked ju milujes neni co riesit, neviem kto viac uskodi cloveku, ten co mu pochvali tsi alebo ten co mu povie do ksichtu to co je nezvratna pravda, chcel by som videt kolko das zaruku na opravu toho zazraku, to by som naozaj chcel videt, ze len olej filtre bude treba...
ked ti vadia moje prispevky - necitaj ich !
pby
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa pby »

ja ale neriesim divny zvuk motorov TSI.. ano ma, a ked sme ho kupovali z bazaru som nechapal, overoval a ma taky zvlastny zvuk, ale jansom nikdy iny ako E5 benz plus VIF nedal a ako pisem zacal som menit olej po ma 15 tis nie ako povod majitel po 30. a zvuk motora sa mi za viac ako rok o dost vylepsil, ale teraz (nie predtym) az teraz zacalo od motora hlavne pri zahriatom motore na vojnobehu jemne klepkanie, ked hladam dopatram sa len k problemu s hydrostelmi (ale aj inymi no hydoros. su ako prve na rane..) a pride mi ze 90tis nabehanych je dost malo (hlave pri pozit. zmene starost. k autu z mojej str., mozno ze som mal stoceny motor.. chcem to dat nejako preverit (ak sa na to da vobec prist a riesit to s bazarom) No az toho titulu ze mam pocit ze je nieco s hydors. som sa pozastavil nad tou vizkozitou oleja.. jasne ze je to ok z pohladu normy oleja na dany motor ale fakt ze obmyva iste diely a v istych situaciach menej/slabsie je fakt..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba si jedno uvedomiť,v podstate aj za ideálnych podmienok sú tie motory vybalancované do šialenej miery aby mali vlastnosti ktoré si vyslovene odporujú.Malinká kubatúra musí pre dosiahnutie výkonu za súčasne minimálnej spotreby,pri vysokom emisnom nároku robiť doslova zázraky.Na techniku to kladie ťažko splnitelné nároky,do toho príde nutnosť optimalizácie a snaha výrobcu prichádzať čo každú chvilku z novými bombastickými vecami.Aj za ideálnych podmienok je ťažké,to čo je dosiahnuté je malý zázrak.Ak sa do tohoto primoce reálny proces užívania aj z chybami nejaký dôsledok to zrejme musí mať.Ak sa chyby stali v čase po narodení,zväčša v dospelosti sa prejavie a sú nezvratné a treba s nimi žiť.
Aj keď by tu denne bolo sedem článkov o tom,že pri kúpe dnešnej techniky je nutné to a to,pýtať si jasné vyjadrenia o tom a tom,že dnešné auto sa nekupuje naslepo ale s veľmi dobrou technickou podporou ktorá do výšky možného zistí čo zistiteľné je.Rozhodne zistiteľného je veľmi veľa.Ako ale prebiehajú nákupy týchto technických šperkov si asi malovať nemusíme.A poučiť sa nikdy v živote tiež nevieme,ani v dôležitejších veciach.Vieme nariekať vtedy keď sme po krk v probléme do ktorého sa dostaneme vlastnou silou.
Toto nemá riešenie,tu sa dá iba ďalej rozviesť prečo nie...len nedáva to v tomto prostredí zmysel.Ale ani za mak
petokilian
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 16.05.2009 16:06
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa petokilian »

Ahoj ja som do Kia rio benzin daval 5w-30,ale som prešiel na 0w20,plna syntetika.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa fzubaty »

Co ta k tomu viedlo?
db69
Príspevky: 916
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa db69 »

petokilian napísal: 03.03.2024 18:19 Ahoj ja som do Kia rio benzin daval 5w-30,ale som prešiel na 0w20,plna syntetika.
ešte že si nedal 0w20 minerálny.
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Re: 5-30 na 5-40 ?

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

pby napísal: 02.03.2023 08:50 Zdravim zaujimalo by ma ci je vhodne zmenit v motore 1.2 tsi 66kw olej z 5-30 na 5-40.
Odporučenie pre dany motor je 0w40 prípadne 5w40

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných