2.0 hdi - vstrekovacie trysky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

zdravim vas pani, trosku obnovim temu trysky 2,0 HDi

motor ide krasne, potichu, pri starte sa staci pozriet na klucik a bezi, taha jak cert, spotreba do 7litrov na Evasione.
áááále, ked sa postavim za auto, ide ma zadusit. hnusny stiplavy zapach.
meral som korekciu vtrekov
1.valec -0,12
2.valec 1,76
3.valev -0,20
4.valec -1,53

druhy a stvrty amen, ale moze to kvôli tomu tak smrdiet?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Poprosim mudrejsich nez som ja napravit sprostosti ktore natrieskam nizsie.

Stvrty valec/vstrekovac nie je amen - iba "dorovnava" druhy. Kvoli minusovemu znamienku ide do stvrteho valca ukrutne MENEJ paliva ako do ostatnych = ten valec musi najmenej pracovat aby mal motor vyvazeny chod (mam dojem ze elektronika riadiacej jednotky to meria pomocou uhloveho zrychlenia kluky).

"Korekcia" samotna nesposobi stiplavy smradek z vyfuku ; je vsak ukazovatelom ze nieco nie je v poriadku. Nie je to jednoznacne pravidlo, ale ZA PREDDPOKLADU ZIADNEHO SERIOZNEHO SERVISU MASINY by zhruba kazdych 100.000km mala/mohla vzrast korekcia na valci o jednu desatinu. Neberte to ako univerzalne tvrdenie, je tam milion bulharskych premennych ale ked mas motor s korekciami 0.25, 0.21, 0.23 a 0.29, tak by mal mat najazdene nieco okolo 250.000km. Taketo cisla v praxi nestretnes, vzdy su rozhadzane horedole a niektore su zaporne, takze tu sa pustam na velmi tenky lad - este raz, neberte to doslova a nepriestrelne.

Ked uz to berem ad absurdum tak toto nie su vlastne korekcie "vstrekovacov" ale "valcov". Akykolvek zle kompresny pomer, dolamane piestne kruzky, zakarbonovane netesniace ventily, vybuchane sedla hlavy (2.0tdi pred commonrailom) a podobne neduhy SA PREJAVIA na "korekciach vstrekovacov". Kedze spalovaci proces vo valci jednoducho nejde 100.0% tak ako by mal - nech uz je pricina akakolvek - riadiaca jednotka sa snazi skorigovat tuto nedokonalost tak, ze pribije navyse palivo cez dany vstrekovac. Moc vela inych moznosti totiz nema.

No, podla hore napisaneho teda valec s korekciami 1.76 by mal mat navalanie nieco okolo jedna cela sedem MILIONA kilometrov a to asi nehrozi na tvojom vozidle. Podla ostatnych korekcii teda 0,12 a 0,20 (nech uz su kladne aj zaporne) by som tak nejak odhadol ze masinka ma okolo 150-170.000 km, vzhladom na vek a urcenie vozu by som si strasne tipol ze realita bude niekde okolo 250.000 az 280.000km a realne opotrebenie bolo vyrazne mensie nez "ocakavane". Povedane inak : v ziadnom pripade nie je dovod aby druhy valec vyvadzal taketo hovadiny.

Dokonca tvoj smrad z vyfuku nemusi mat nic spolocne so vstrekovacom samotnym - moze aj nemusi ; v hentych Citroenikoch neviem ci bolo FAP (v roku 2002 uz mali Pezoty 607cky FAP, ale neviem z ktoreho roku je tvoj plus v 607ckach bol FAPovy motor 2.2hdi, pretoze spociatku sa tam 2.0hdi nemontoval, to az neskor okolo roku 2006 tusim kedy sa uz nevyrabali tvoje Evasiony).

Snradlavy zapach moze byt prejav aj zhoreneho nefungujuceho katalyzatora, comu by som sa vobec necudoval vzhladom na vek vozidla...

Ak mas jednoduchu moznost, prehodil by som vstrekovac z prveho valca s druhym valcom, podla posunu korekcii by si videl ci je chyteny vstrek samotny alebo ci je zle nieco na valci. Netusim aky je pristup k tejto robote na tvojom voze. NEzaskodi ani "mimotelovy okruh" - odpoj privod nafty z nadrze a nechaj motor bezat priamo z flasticky s nejakym dieslovym čističom aby sa precistili vstrekovace, nemalo by im to poskodit bez ohladu na vek a najazdene motohodiny.

V kazdom pripade stvrty valec NIE JE amen. Po vyrieseni problemu na druhom valci sa uvidi ako sa prejavi stvrty v novych podmienkach.

Takze diplomaticka odpoved na tvoju otazku bohuzial je - ano aj moze smrdiet kvoli tomu (co si napisal) ale aj nemusi.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

Dyk, super odpoved. Odhadol si skoro presne, mam 294 000 km. Bez FAP, katalyzator tam je, nie je rozsypany ani vymlateny. Ci je funkcny neviem. Aspon si mi vysvetlil, preco je jeden valec s korekciou v pluse a druhy v minuse.
Dlhodobo, pri kazdom tankovani davam VIF. Skusim teda to nekompromisne vycistenie a aj zamenu trysiek a potom omeram znova.
Mimochodom mam aj P406 s presne tym istym motorom. Trysky som menil pri 220 000 km, lebo dve boli KO, zrejme po pouzivani nafty neznameho pôvodu. Odvtedy ide super, z vyfuku ani oblacik a ziaden smrad.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre trocha svetla do problému.Korekcia je (plus) dávka paliva ktorá je potrebná aby motor išiel pravidelne.Princím je primitívny,RJ si odmeria čas každej pracovnej poloobrátky a teda vie porovnať ktorý valec je slabší tj pomalší.Tak mu pridá aby dobehol.kedže sa vychádza z výpočetného stredu,sú valce ktorým sa pridáva a sú ktorým sa zmenšuje dávka.Preto sú plusové (lenivý valec) a sú mínusové ( kvalitný valec) Rieši sa iba to,čo je plusové,to sú tie lenivé valce.Čo je v pluse,musí byť aj v mínuse (logicky) ale mínusové si netreba všímať.
Korekcie sú vysvedčenie motora,ale aj vodiča a údržby.Ja mám celkom dosť takých super hviezdičkových zákazníkov,až človek žasne ak tu z 310 tis km pristane auto z korekciami 0,0 niečo
[img]https://i.postimg.cc/vcdpzSbx/DSCN8130.jpg [/img]
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

Zdravim páni, vraciam sa k téme. Už ma prestalo baviť čuchať štiplavý dym z výfuku, tak som sa rozhodol, ze po 305 000 km si už motor zasluži nove trysky.
Vymenil som za tovarensky repas od Lucasu. Výmena prebehla v pohode, prvý štart bez problemov.
Motor ide podla ucha pekne, dokonca už ani nesmrdí. Ale som sklamaný z merania korekcii. Prvý a tretí válec 0,15, ale druhý a štvrtý okolo 2,5. Na starých tryskach to bolo o málo menej, ale čo ma najmä zarazilo, ze doteraz bol štvrtý válec s mínusovým znamienkom a druhý s plusovým, a teraz je to naopak.
Usudzujem z toho, ze problem nebude v mechanickej čatsi motora, ale v tryske. Zazil uz niekto z vas vadnu repasovanu trysku? Hovorim o 2,0 HDi RHZ.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

samozrejme, pochybne / vadne repasy sa udeju bez mihnutia oka.

Vaculikov casopis AutoDiesel kedysi pred 10 rokmi uplne rovnaky pripad : Mercedes diesel, tusim to bol dvojliter ale to je samozrejme uplne jedno, vymenili vstrekovace a vymenene mali horsie korekcie nez tie predtym. Takze reklamacia, iny repas, znovu nic moc. Potom sa nasrali, kupili nove, a ajtak korekcie boli daleko od nuly - ale to uz bol uplne uplne novy diel original z Mercedesu. Auto tak odislo s plnym vedomim majitela, potom najazdilo dalsiu tretinu miliona kilometrov a v diagnostike sa ten konkretny vstrek nepohol ani o milimeter.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak sa po výmene (repase) vstrekov vymenia hodnoty valcov,je to dané presne tými vstrekmi a ich zmenenou funkciou.Technický stav valcov sa nezmenil z večera do rána.Čiže úvaha je správna.
A či môže byť ? samozrejme.Z repasom (slovenským) som si užil,až keď som mal toho plné baterky a začal riešiť veci mimo dosahu slovenského "akoby" a "rádoby" diesel servisu problémy uťali.Kedykoľvek brutálne zaklamali,aj vo veciach ktoré boli kontrolované napr.prepadová dávka.Buď sú svine alebo sprostý,alebo si o zákazníkoch myslia že sú sprostý,ale nie raz sa dali vstrekovače na kontrolu pre vôlu zákazníka,a napriek tomu že som bol skalopevne istý tým že sú v poriadku.Bolo že dokonca prehlásili že jeden je "úplne mŕtvy". Samozrejme keď sa pravý zdroj klepania objavil,už nikto nič nevráti na pôvodný stav.Žiaľ majiteľ nalieha,lebo sa chytá slamiek,a to je ich parketa.A zárobok.O spôsobe jednania je škoda aj hovoriť,zákazník je ani nie nudla z nosa
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

...ved prave preto som kupoval továrenský repas, lebo slovenskym repasom velmi neverim.
Aj tak som sa najprv nasral, lebo dve trysky mali na oko iny konektor ako tie moje pôvodné, ale koncovky káblov chvalabohu pasovali. A tiez ma udivilo, ze po repase sa pouzil nejaky jazdený elektromagnet, kde si nejaky mechanik vyskriabal ihlou "4".
Tak este vyskusam na stvrty valec namontovať staru trysku z tretieho, a znova zmeram korekcie. A som zvedavy....
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Fabricky repas sa rovna vsetko komplet nove iba teleso, obal povodny a musia mat rovnako aj ako nove stav. Lucas pokial viem common-rail vstrekovacie systemy nerobi. Je tam Bosch, Delphi, Denso, Siemens-Continental. Cize ak tam boli povodne Bosch tak fabricky repas treba z Bosch fabriky. Ty co riesia opravu vstrekovacov povedia neviem repasovat piezo vstrekovac lebo fabrika nedodava nahradny diel /originalny/ ale cinan ano, ja by som takemu po oprave dal sancu 20% na kvalitu, dlzku zivota a problemy. Cina je cina o tom netreba pochybovat. Nehovorim, ze toto je cina to len priklad.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

tak som vymenil trysku na strvtom valci. Ziadna zmena.
Co je horsie, ako zacali teploty okolo nuly, start na 3 valce, a z výfuku hromada bieleho dymu. Musim pockat minutu, kym zas motor chyti normalny zvuk a az potom vyrazit.
Zohriaty motor ma normalny chod, diag nehlasi ziadnu zavadu.
Žhaviče boli vonku, preskúšané, funguju.
Som z toho tak trochu na nervy.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Prilepím sa aj ja sem s možným problémom. Gazdiná dostala pred rokom 1,4HDI a všetko chodí ako má, len strašne a hnusne smrdí - mám behať po servisoch alebo kašlať na neho. Štiplavý hnusný puch, ani jeden traktor alebo Corsa tak nesmrdia.
Edit - ešte mechanik mi povedal - ak neprejdeš cez EK tak mechanické vyčistenie sania a egr cca 300 evri, alebo aj dekarbonizácia motora zase 300 evri a to som už na nákupnej cene chrápu a zapalujem ho.
Zsvastos - prepáč , že som sa ti sem votrel, inak ja pri druhej návšteve mechanika s tým istým problémom už volám ekolikvidáciu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

odpoveď je vcelku jasná,zlé spalovanie.V čom spočíva,čoho je veľa alebo málo je nateraz nepodstatné.Nakoľko sa jedná o Hdi nie je potrebné sa zaoberať tým,že jeden zo vstrekov by nemal to isté palivo v množstve aj tlaku ako ostatné.Takže ak to vynecháme ostáva to ostatné.Môžme sa pokúsiť dať dokopy čo všetko by dokázalo spôsobiť zlé spalovanie.
Mechanický stav motora -kompresia,stav hydroštelov,zle priechodný výfuk,zle odmerané množstvo vzduchu prípadne problém sania,visiaci ventil EGR.kompresiu asi vynechať môžeme,motor ide o chvíľu dobre.
Výfuk ani po chvílke nič nezmení,takže tiež nie.Zlá váha,zrejme nie,pretože by motor celkove nešiel ok.Ale- ostáva EGR,a ten teda Hdi nemá zrovna štastne riešený...čiže overiť.

Ostáva stav vstrekovača.Bez diesel servisu vieme pozrieť korekcie,vieme odmerať prepadové dávky,prípadne pozrieť oscilom priebehy ovládacieho prúdu.
Farba dymu pokiaľ je môže pomôcť k nasmerovaniu.Pokiaľ je biely a smrdí po palive je zmes v niektorom valci zle horiaca a časť odparovaná
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco...to bude mierne odlišný problém,kedže je trvalého rázu. Trvale do zlého spalovania môže vstupovať váha,prechodnosť sania alebo výfuku,turbína.Spalovanie oleja (nesprávne odvetranie)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milanko a ak môžem za seba - auto prešlo EK bez problému, pýtal som sa syna (ja na nich nemám nervy) či smrdelo aj tam, a ano hnusný štiplavý zápach. Hodnoty všetky v poriadku. Len smrdí krpec krpatý.
Plynáky chodia na dva x, ale nesmrdí ani jeden.
Ako laik som z toho tiež už na prášky lebo neviem čo mám čakať - auto ktoré hučí, a smrdí prejde lavou zadnou, a plyšák čo je tichučký, úsporný a kamarát má problém.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

pán Hlavatý, pravda je, ze ERG som doteraz vobec nebral do uvahy. Byvaly majitel ma informoval, ze ked sa menila spojka, teda motor bol vonku, tak sa zaslepil EGR ventil nejakym medenym plechom a hadicka z membrany sa odpojila a zapchala. Diag u tohto auta nevie vyhodnotit neprítomnost EGR.
Nahoda je blbec, a mohlo sa stat, ze sa plech prepalil, a cez netesny alebo kusnuty ventil v pootvorenom stave sa dostava do sania vela vyfukovych plynov a dobabre to spalovanie.
A este keby sa ratali valce od zotrvacnika, aj by to vysvetlilo problem stvrteho valca. Ale ak sa nemylim PSA ma prvy valec pri rozvodoch.
Rozmyslal som aj nad vadným hydrostelom. Len keby bol niektory taky chory, ze by ovplyvnoval kompresiu, musel by uz cvakat, a na ten zvuk mam po 30 rokoch uz ucho vytrenovane.

oco13, ja som bol nedavno na EK s Nissanom s motorom Renault 1,5 dci, a bol som presvedceny, ze neprejdem. Z výfuku taký smrad, že by jeden vyhynul. A preslo to, technik ani brvou nepohol.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných