16785 - EGR ???
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 01.07.2008 21:58 Zdieľať na Facebook
16785 - EGR ???
Dobrý deň. Obraciam sa na Vás s nasledujúcim problémom. Po stvrdnutí brzdového pedálu vyskočila kontrolka motora a VAG ukázal chybu 16785 - EGR System P0401 - 000.
Jedná sa o 1.9 TDI BJB 77kw EGR ventil aj klapka riadené podtlakom.
Podtlakové hadičky som kontroloval, vyzerajú byť OK. EGR bolo vybrané vonku a prečistené, po 20 km chyba naskočila znova + stvrdol brzdový pedál znova asi 10 sekúnd pred naskočením chyby. VAG vypísal znova to isté. Kedže nemám podtlakovú pumpu, podtlak som vyvíjal na membránu ústami a po veľkej snahe sa mi ho podarilo dvihnúť o pár milimetrov. Pri skúšaní EGR cez základné nastavenia sa EGR otvára max. o 5 mm voči zatvorenej polohe (1407 ot/min a požiadavka na on/off EGR).
Hodnota na voľnobehu za tepla je 480mg oproti požadovaným 250. Za jazdy prikladám 2 po sebe nasledujúce merania kde modrá čiara je požadovaná hodnota a červená skutočná. Meranie uskutočné na 3. stupni pri plne stlačenom pedáli.
[img]http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... e91718.png[/img]
[img]http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... 5932b1.JPG[/img]
Bude KO membrána na EGR? Môže to spôsobovať stvrdnutie brzdového pedálu a teda stratu podtlaku v systéme? Taktiež som si všimol, že ak je EGR zapojené nezavrie sa "zdochýnacia klapka" úplne ale iba čiastočne a ak hadičku k membráne na EGR uzavriem (skrutkou/rukou) tak sa klapka občas zavrie.
Ešte som si všimol, že ak fúknem do hadičky ktorá ide na membránu EGR tak niekde to fučí ale v hadičke problém nieje a to fučanie ide niekde od tandemového čerpadla. Bližšie som v tejto zime nerozoberal takže presné miesto úniku nepoznám, resp. neviem ani či sa to takto správať môže alebo nie.
Ďakujem za postrehy.
Jedná sa o 1.9 TDI BJB 77kw EGR ventil aj klapka riadené podtlakom.
Podtlakové hadičky som kontroloval, vyzerajú byť OK. EGR bolo vybrané vonku a prečistené, po 20 km chyba naskočila znova + stvrdol brzdový pedál znova asi 10 sekúnd pred naskočením chyby. VAG vypísal znova to isté. Kedže nemám podtlakovú pumpu, podtlak som vyvíjal na membránu ústami a po veľkej snahe sa mi ho podarilo dvihnúť o pár milimetrov. Pri skúšaní EGR cez základné nastavenia sa EGR otvára max. o 5 mm voči zatvorenej polohe (1407 ot/min a požiadavka na on/off EGR).
Hodnota na voľnobehu za tepla je 480mg oproti požadovaným 250. Za jazdy prikladám 2 po sebe nasledujúce merania kde modrá čiara je požadovaná hodnota a červená skutočná. Meranie uskutočné na 3. stupni pri plne stlačenom pedáli.
[img]http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... e91718.png[/img]
[img]http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... 5932b1.JPG[/img]
Bude KO membrána na EGR? Môže to spôsobovať stvrdnutie brzdového pedálu a teda stratu podtlaku v systéme? Taktiež som si všimol, že ak je EGR zapojené nezavrie sa "zdochýnacia klapka" úplne ale iba čiastočne a ak hadičku k membráne na EGR uzavriem (skrutkou/rukou) tak sa klapka občas zavrie.
Ešte som si všimol, že ak fúknem do hadičky ktorá ide na membránu EGR tak niekde to fučí ale v hadičke problém nieje a to fučanie ide niekde od tandemového čerpadla. Bližšie som v tejto zime nerozoberal takže presné miesto úniku nepoznám, resp. neviem ani či sa to takto správať môže alebo nie.
Ďakujem za postrehy.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 01.07.2008 21:58 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za reakciu p. Hlavaty, skontroloval som to vizuálne a skúšal som tým hýbať ale vyzerá to byť v poriadku. Máte nejaký iný nápad ako to odskúšať alebo hľadať chybu inde?
Poprípade neviete náhodou či sa základné nastavenia vykonavaju len za teplého motora alebo to pôjde aj na studenom? Pretože som to dnes skúšal a ani ním nehlo. Ústami sa mi to podarilo no cez pc to nešlo
Poprípade neviete náhodou či sa základné nastavenia vykonavaju len za teplého motora alebo to pôjde aj na studenom? Pretože som to dnes skúšal a ani ním nehlo. Ústami sa mi to podarilo no cez pc to nešlo
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Myslím že si trochu nepochopil tie hodnoty.Jediné čo zodpovedá skutočnosti je hodnota označená ako skutočná.Tá druhá označená ako požiadavka ,tá vlastne žiadnou požiadavkou nie je.Je to iba oblasť vyznačená RJ pre prácu EGR.Vysvetliť to vyžaduje obšírne vysvetlovanie.
Potrebuješ zistiť (hoci ústami) či vieš urobiť podtlak v banke EGR,tj potiahneš a držíš,či sa udrží do času až uhneš jazykom a pustíš tam vzduch.Toto je zásadné.Ak je banka OK tak sú dve možnosti.
1, presná -podtlakomer votknutý do hadičky namiesto vakuovej gule.
podtlak musí vybehnúť na cca 600 mbar,a túto hodnotu udržať aj pol hodiny
2, naštartuješ na minutu,vypneš motor,dáš zapalovanie a cez skúšku akč.členov musí EGR urobiť niekoľko zdvihov (kým sa neminie vakum zo zásobníkovej gule)
EGR ma svoje podmienky práce.pracuje pri teplote nad 50°C motora.
Pri volnobehu nesmie pracovať dlhšie než dve minuty a musí sa zavrieť.To znamená že krásne na diagnostike pozriem či je EGR funkčný.
Motor teplý viac než 50°
Volnobeh,na diagnostike navolený 003 kanál EGR. druhá hodnota je napr 250 a tretia hodnota (skutočný prietok) je 480. Z toho vidíš že prietok je vysoký (480) a teda EGR musí byť uzavreté.
Ak ide na volnobehu viac než dve minuty,naraz motor zmení zvuk,a tretia hodnota padne zo 480 na 250 čo znamená že sa práve EGR otvoril.Tým sa do sania dostáva cez EGR falošný vzduch a preto padla hodnota prietoku.Druhá a tretia hodnota by nemala mať rozdiel väčší než 20
Štvrtá hodnota je ovládanie elmagnetu N18 ktorý púšta podtlak pre EGR.Podla udanej frekvencie vidíš,čo ventil vykonáva.
Ak to je tak,že sa frekvencia mení,ale hodnoty druhá a tretia sa nemenia,tak je EGR zaslepený.
Je to jednoduché ako facka ale čítaj pozorne.
Potrebuješ zistiť (hoci ústami) či vieš urobiť podtlak v banke EGR,tj potiahneš a držíš,či sa udrží do času až uhneš jazykom a pustíš tam vzduch.Toto je zásadné.Ak je banka OK tak sú dve možnosti.
1, presná -podtlakomer votknutý do hadičky namiesto vakuovej gule.
podtlak musí vybehnúť na cca 600 mbar,a túto hodnotu udržať aj pol hodiny
2, naštartuješ na minutu,vypneš motor,dáš zapalovanie a cez skúšku akč.členov musí EGR urobiť niekoľko zdvihov (kým sa neminie vakum zo zásobníkovej gule)
EGR ma svoje podmienky práce.pracuje pri teplote nad 50°C motora.
Pri volnobehu nesmie pracovať dlhšie než dve minuty a musí sa zavrieť.To znamená že krásne na diagnostike pozriem či je EGR funkčný.
Motor teplý viac než 50°
Volnobeh,na diagnostike navolený 003 kanál EGR. druhá hodnota je napr 250 a tretia hodnota (skutočný prietok) je 480. Z toho vidíš že prietok je vysoký (480) a teda EGR musí byť uzavreté.
Ak ide na volnobehu viac než dve minuty,naraz motor zmení zvuk,a tretia hodnota padne zo 480 na 250 čo znamená že sa práve EGR otvoril.Tým sa do sania dostáva cez EGR falošný vzduch a preto padla hodnota prietoku.Druhá a tretia hodnota by nemala mať rozdiel väčší než 20
Štvrtá hodnota je ovládanie elmagnetu N18 ktorý púšta podtlak pre EGR.Podla udanej frekvencie vidíš,čo ventil vykonáva.
Ak to je tak,že sa frekvencia mení,ale hodnoty druhá a tretia sa nemenia,tak je EGR zaslepený.
Je to jednoduché ako facka ale čítaj pozorne.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 01.07.2008 21:58 Zdieľať na Facebook
Ďakujem vyskúšam to.
Podtlak drží kým neuhnem jazykom.
Vyskúšam tú skúšku akčných členov za opisanych podmienok.
Pridám reakciu keď to budem mať za sebou.
Inak egr bolo cistene a auto mam od nova, toto bol prvy zasah do egr
A k tej frekvencnej hodnote to je požadovaná hodnota a nie skutočný stav či sa mýlim?
Podtlak drží kým neuhnem jazykom.
Vyskúšam tú skúšku akčných členov za opisanych podmienok.
Pridám reakciu keď to budem mať za sebou.
Inak egr bolo cistene a auto mam od nova, toto bol prvy zasah do egr
A k tej frekvencnej hodnote to je požadovaná hodnota a nie skutočný stav či sa mýlim?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 01.07.2008 21:58 Zdieľať na Facebook
Šiel som trocha ohriať motor brzda bola tvrdá skoro celý čas, po 2 km to išlo pekne na chvíľu potom sa to opakovalo ale po ďalšom naštartovaní už pedál nepovolil a ostal tvrdý. Po 2 minútach na voľnobehu sa zmenila "Duty cycle" z 15% na 96% ale hodnota v tretom okienku ostala stále 395-405mg/str. Keď som urobil podtlak ústami hodnota v tretom okienku pekne klesla na 250mg/str EGR by malo byť teda v poriadku. Test akčných členov za opísaných podmienok nevyšiel, teda N18 ani nepohol EGRkom. Stráca sa podtlak? Hadičky som kontroloval no nič som tam nenašiel.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 01.07.2008 21:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 09.03.2017 08:37 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných