1.9TDI PD 150 ARL - neskory nabeh turba - VYRIESENE

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

1.9TDI PD 150 ARL - neskory nabeh turba - VYRIESENE

Príspevok od používateľa VeilSide »

Ahojte

Najde sa tu niekto (realny odbornik, nie pocitacovy experti), napriklad mhlavaty, mp3turbo.. (ospravedlnujem sa ak smerujem nieco rovno na Vas) kto by mi vedel pomoct s mojim pretrvavajucim problemom.
Popis: jedna sa o momentalne seriove 1.9TDI PD, kod motora ARL, a teda 150PS.
Auto ma seriovu mapu (momentalne) s problemom neskoreho nastupu turba. Auto je po vymene rozvodu (synchronizacia vacky/kluky 0.0), vacky, dvihatok, lozisk. Korekcne hodnoty vstrekovacov od 0.x do max 0.5.
Auto sa rovnako sprava aj po nachipovani (odbornou firmou nie garazovymi majstrami). Aby som nezabudol je to rocnik 2002 a EGR je zaslepene ako asi na kazdom tdi. Vaha vzduchu je s najvacsou pravdepodobnostou funkcna kedze tato bola menena z ineho funkcneho auta (tak isto ARL, original bosch)

Co sa tyka diagnostiky, podtlakovych hadiciek, n75 a podobne - hadicky nove, ciste, priechodne, N75 novy original Pierburg, turbo je repasovane (po napojeni na podtlakovku zacne banka fungovat od priblizne 3hg a variabilita zastavi na cerviku na 18hg na stupnici testera (presne podla videi a seriovych nastaveni)

Momentalne uz som mimo vsetkych moznosti co by to mohlo byt.

PS: auto malo "nejaku mapu" predtym na ktorej islo neskutocne dobre, ale dymilo strasne do cierna. v tomto pripade bola vstrekovacia davka az 7.9mg/str. momentalne opat na seriovych cca 5+-mg/str

Prikladam log na 4ke kde vidno mapu na ktorej auto islo (neznama) a novu mapu na ktorej auto ide ale hrozne zle (v tomto pripade chip oficialnou firmou s mapou kde bezne ARL funguje)

http://leteckaposta.cz/486681905


Za kazdu pomoc a radu vopred dakujem
Naposledy upravil/-a VeilSide v 27.09.2018 13:53, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jednotka hg je čo ?
Prečo je logované EGR ? to je k čomu dobré ?
Čo ale je viac než isté,váha dáva nízke hodnoty,a tomu potom zodpovedá celé
Ale aj ten pôvodný čo išiel ako dobre,dobrý tiež nebol a tiež na váhe,bol iba lepší
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Zdravim,

hg je jednotka na stupnici na podtlakovej pumpe (vid obrazok http://m-hurt.kei.pl/fotki2/QS30190-4.JPG)

EGR je logovane pretoze uz len sila zvyku pri logovani 1/3/11 kanalov

Povodna neznama mapa dokazuje taktiez malo vzduchu to uznavam, ale auto aspon islo. S originalnou mapou alebo nachipovanou mapou na cca 180ps auto vobec nejde, co vidno v druhom logu kde vaha ledva dosiahne 1000mg co je sakra malo. To iste ale urobilo auto s vahou z fungujuceho ARL kde taktiez islo az od 2200+ otacok.

[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ja viem že hg je ortuťový stlpec,ale aby mal zmysel musí byť vztiahnutý k jednotke napr. mm inak je nezmysel.
Dôležité je to,že RJ dostáva nízky signál z váhy,je už na ďalšom pátraní zisťovať prečo je nízky.To aby pre potreby logovania váha neobmedzovala dávku paliva sa robí simulácia,to už má každý ten svoj fines ako donútiť váhu dávať vysoké hodnoty,niekto dá na skúšku novú,niekto dá clonu do tubusa,to si každý musí poradiť ako vie.
To logovanie 003 je kravina ktorú vymyslel nejaký velký mysliteľ na powerdiesel a do radu to x ľudí bezmyšlienkovite preberá.. Kto premýšla príde rýchlo k poznatku že EGR je v stave plný plyn vždy uzamknuté,to je vidieť na poslednom poli v % ,tak čo do zadku akú informáciu odtiaľ niekto chce dostať ? Hlavne že potom ak vyhodnocuje log človek čo samozrejme nesedel v aute,si má z prsta vycucať,čo vodič z plynovým pedálom robil.
Logovanie má zmysel vtedy,ak je jasný stav motora,resp ak logovaniu predchádza zistenie základných vecí.
Oba logy sú zlé a ešte horšie. Ten čip dymeť musel,a ak pozerám aj časové značky tak oslnivo nešiel,mal som tu AWX -ko (96kW) čo robilo kratšie časy a šoféra skoro prevrátilo aj zo sedadla
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Dakujem krasne za odpoved

To logovanie je uz prosto zvyk(mozno zly ale lepsie mat log ako nevediet ho urobit alebo nevediet vobec co clovek robi)

K tomu predospemu neznamemu chipu sa neviem vyjadrit kedze som nevedel ci ho robila firma alebo individuum v garazi. Auto vlastnil mlady chlapec od ktorejo som to vzal a snazim sa to dat doporiadku.

Momentalne preco dava vaha tak nizke hodnoty mi nieje zname. Stav motora som opisal v prvom prispevku. Jedine co som nemeral su kompresne tlaky.

K tej poziadavke vzduchu vahou. Filter je novy, turbo po repase, variabilita chodi krasne lahucko bez pridretia, n75 je novy kedze stary vobec nesiel, n75 cykluje bankou v teste, kanal11 a auto islo tak isto aj pri skuske s vahou vzduchu z funkcneho arl auta.

Ak som na nieco zabudol alebo ma viete odkazat na cokolvek co prehliadam velmi to ocenim kedze s tym bojujem uz nejaky tyzden.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja ak čítam tie riadky vidím pred očami všetko čo tu už bolo.Turbíny po repase..hrôza,váhy ktoré nepatrili k tomu typu,sanie zanesené tak že do potrubia nevošiel prst bez zašpinenia tak malý otvor tam bol.nikto nepozerá na stopky ventilov nad tanierik,tam sú často také nánosy černoty že sa vedla ledva pretlačí vzduch.Samozrejme že tam turbína nedostane to množsvo vzduchu cez ten maličký priezor ani keď sa pos..e
V RJ porobené doslova harakiri,to sú desné veci.a charakteristické...vždy zlikvidované EGR.Zaujímavé že naši západný susedia urobia úplne iný čip,nikdy nesiahnu na EGR,hodnoty tlakov a paliva atd navýšené nepomerne menj.No ale gól že autá idú ako vystrelené z praku.Takže ak dvaja robia to isté,je to značný rozdiel.Čo šmejdov turbín tu už repasných bolo,to sa ani nechce komentovať.
Čo robiť ? Všetko ...a od podlahy.Začať tým že dole víko ventilov pozrieť stav vačkovice.Kde je ostrá hrana na boku,je zodratý aj hydroštel. Dole celé sanie aj z parohami a vyčistiť,nazabudnúť zrkadlom alebo kamerom pozrieť vstupy v hlave.
Rozvod nanovo nastaviť a na presno (z 1-2 kontrolami) a NEMENIŤ,žiadne nastavovanie núl
Odmerať tandem,odmerať kompresiu,nastaviť turbínu na 20 mBar počiatok variability a 50-55 mBar koniec,doladí sa ak by pretláčal tlak príliš.
Začať ideálne na originálnom softe,tam sú známe všetky požadované hodnoty úplne napresno.Ak na pôvodnom pôjde ako má,potom premýšlať čo ďalej.
V tých dvoch logoch by jeden mal byť z čipom a jeden bez,ale oba majú rovnakú požiadavku tlaku turbíny ...??!!
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

vacka nova, dvihatka nove,salky nove, rozvod novy. Pri vymene rozvodu zaaretovana a skontrolovana kluka/zotrvak na ryske, kolecko vacky povolene, rozvod nastaveny,motorom pretocene 2-3x. Sanie dolu vycistene, hlava viditelne cista,ziadne velke nanosy mo
zne zoskrabat. Pravda ventily som kamerov moznost skontrolovat nemal.
Vsetky tieto veci som robil kvoli zodratej vacke a dvihatkach skoro predretych na dieru-uz boli pretlacene.
S tymto som daval dolu aj vedenie k ic. V ic minimum oleja, turbo ziadna vola (po repase v turbo reg pl)
Egr odstaveny-uz bol ked som ho kupil tak som novy nekupoval
na volnobeh vaha kolise medzi cca 380-410mg
Vstreky za studena/tepla korekcne hodnoty 0,x az do max 0,5
Vaha vzduchu vymenena a vyskusana za druhu rovnaku bosch s rovnakym cislom
Hadicka od filtra k n75nova,n75novy,hadicka k turbu nova, par dalsich novych tiez

Este by som chcel dodat ze niesom ziadny tuner ani 22rocny mladik s tendenciou robit akekolvek nezmysli a dovod pisania na toto forum s konkretnymi odkazmi na vas alebo mp3turba boli z dovodu vasich znalosti a realnej skusenosti kedze tu uz nejake roky travim cas. Taktiez si vsetky veci na aute robim sam. Samozrejme niesom ziadny mechanik ani sa za neho nepovazujem

Vdaka
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Este som urobil na rychlo screenshoty z potrebnych kanalov + basic settings a kanal 11. fotky prilozene na odkaze (motor uz ale nema 90st)
http://leteckaposta.cz/727947464

PS: soft je original ARL (ziadny chip ani egg/maf off)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozrel som ich,nie je v nich nič zlé.
Ešte zajtra to skonfrontujem z logmi z ARL čo mám pozakladé.
Každopádne sa ešte vrátime k téme,tam bude treba váhu oklamať a tak urobiť log,zajtra to ešte dokončíme.
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Strasne to ocenujem. Zajtra este skontrolujem nastavenie podtlakovej banky ak sa mi podari podla info vyssie
K tomu oklamaniu vahy-skusal som na pin4-5 pripojit diodu 1n4007 a nepomohlo. Nabeh stale rovnaky
Co este pozeram ze som nespomenul a zabudol na to je ze motor od kedy ma seriovu mapu klepe. Viac v nizkych a menej vo vysokych otackach. Ako keby malo vzduchu,vela nafty a zle spalovanie-take to ventilove klepkotanie
Ak by trebalo este nejaky vystup z diagnostiky alebo logovania viem vsetko dodat popripade vyskusat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No to je dôležité.Keď sú von hydrá treba zmerať vzdialenosť medzi vrchnou rovinou a vrškom ventilu,nesmie to byť menej od určitej hodnoty,pretože to zabezpečuje že hydro má priestor pre svoju existenciu,tj vie vymedzovať vôlu.Zvlášť je miera pre sacie a výfukové ventily,to častokrát aj mechanici zabudnú zmerať.
Ono to aj má málo vzduchu.. :)
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Prajem dobre ranko.

Kedze mi to uz neda ani spat tak som zobral na skusku dalsiu diodu zapojil ako sa patri pin 4-5 a stalo sa to co som necakal. auto ide (turbo sice tlaci stale o pol a viac baru menej, co prikladam za problem polskemu repasu) ale tlaci.
log z rannej jazdy (neukrizujte ma za to ze to ma iba nejakych 60 stupnov)
http://leteckaposta.cz/uploaded/710484586

Tie ventily bohuzial uz budu mat za pricinu asi sled udalosti ktore sa na tomto motore udiali a teda caka ma este hlava dolu a nejaky ten repas. S tym pomeranim ventilov cez dvihatka si to ale zapamatam pre buducnost. To mi somarovi nenapadlo

Co mi ale nieje jasne je nasledovne
v prvom rade som skusil nachipovanu mapu, auto neslo, hned na to som skusil vahu vzduchu z funkcneho auta (arl) a auto taktiez neslo. potom som dosiel k zaveru, ze N75 nereguluje poriadne variabilitu, tak isla nova N75 (tu som uz ale neskusal vymenit aj funkcnu vahu)

A teda moja otazka. ak tomu dobre rozumiem: vadne N75, ja mu sice dam novu vahu ale turbo sa nezreguluje podla poziadavky = malo vzduchu = neskory nabeh turba = zle udaje z riadiacky + malo nafty?
A ked som mu dal nove n75 + oklamal vahu ktora v tomto pripade davala plnu poziadavku vzduchu co je cca 1250mg tak auto islo (az na to polske turbo)?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozor,ventil sa merá kým je hydro vonku...tým sa predchádza aby bol veltil príliľ zatlčený na sedle
Pre nástup motora je doslova kľúčová váha,bez nej nenastúpi vstrekovanie naplno,z toho potom logicky nenastúpi turbína naplno,a keď nejde turbína už je to celé v bludnom kruhu.A váha má kľúčový parameter ktorý sa volá - reprezentatívny výkmit,je možné ho merať výlučne oscilom a v skratke sa tak zobrazí reakcia (výstup) váhy v reakcii na čas stlačenia pedálu (plného plynu)
Ten čas v mili sekundách je nesmierne kratučký,a meranie sa robí kým sa nepodarí dosiahnuť bleskové stlačenie,to časová značka ukáže,a vtedy sa očakáva plný výkmit. To je klúčový parameter,pretože tá istá váha ak sa čas stlačenia predĺži už takú hodnotu nedá.Je to zložitejšie na vysvetlenie preto si pomôžem vysvetlením z autorstva diagnostického fóra FCD
[img]https://i.postimg.cc/JGp16LtN/image.jpg[/img]

Čiže tu je rozdiel aký je výstup z jednej a druhej váhy,a to je stále porovnanie zostarnutej a novej,nie úplne nefunkčnej.Platí to čo u ovocia,starne a má stále menšiu hodnotu
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Zdravim

Z toho co teda citam to nieje pre bezneho cloveka tak jednoduche zdiagnostikovat a urcit presnu pricinu celeho sledu udalosti v RJ kedze vcds-kom nieco vycitam ale nie vsetko.
Skusim tu vahu vymenit kedze je uz viacmenej iste, ze je k tomu celemu vadna aj ona + asi najlepsie vyberiem von turbo a odnesiem ho dat na stolicu nastavit, co bude najrozumnejsie ako sa hrat s 20eurovou podtlakovou pumpou a nastavovanim tiahla a cervika.


Kazdopadne sa Vam chcem velmi pekne podakovat za tieto vycerpavajuce odpovede, vysvetlenia a hlavne zaujem pomoct a zaroven sa chcem opytat ci je mozne dostat sa akymkolvek sposobom na priamy kontakt na Vas resp na servis kde Vas je mozne zastihnut nakolko taketo sluzby alebo clovek v mojom okoli niesu a hlavne rozumny pristup na riesenie problemu sa castokrat stretava so systemom vymena dielov zaradom co obnasa zbytocne financie. (zatial to moj pripad nebol kedze som si robil veci a diagnostiky sam)

Vdaka
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Este jeden maly detail ktory som nespomenul.
Ak si pozriete screenshoty z basic settings/kanal11 tak v 3tom poli actual intake press pri cyklovani N75 (ON/OFF) nema rozdiel ani 80mbar
ON - 971.1 - tu nedosiahne ani 1000mbar pri 1400 otackach
OFF - 936

Ak mam dobre info tak rozdiel pri ARL s dobre nastavenou variabilitou a bez akejkolvek straty tlaku v sani by mal byt nieco +200mbar, teraz to je rozdiel 40mbar

Z tohto predpokladam, ze ta variabilita na turbe je uplne rozladena, co sa tyka dlhzky tiahla + dorazoveho cervika.

Alebo to nieje tak a mylim sa?

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných