1.9TDI 81kw Rozvod

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

1.9TDI 81kw Rozvod

Príspevok od používateľa TDI33 »

Ahojte, ja by som sa chcel pre info spýtať čo všetko vlastne poháňa rozvod remeňom. Je to vačka, vodné čerpadlo, klimakompresor, vstrekovacie čerpadlo a ďalej? To všetko poháňa na spodku kľuka, áno?
Olejové čerpadlo na spodku motora je čím poháňané? Posilňovač riadenia? A vlastne prečo podľa schémy sú tri žhaviace sviečky namontované na ľavom boku bloku, ktoré by mali ohrievať chladiacu kvapalinu motora na potlakovej pumpe, ktorá výraba podtlak pre brzdy a turbo?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rozvod (zubatý remeň) sa týka vačkovice,vodného čerpadla a vstrekovacieho čerpadla.Pod malým rozvodovým kolieskom je malé ozubené retiazkové ktoré ženie ol. čerpadlo.Vonku mimo krytov je drážkový remeň ktorý ženie servo čerpadielko,klimakompresor a alternátor.
Vacu pumpa je hnaná priamo vačkovou hriadelou na opačnom konci ako je rozvod.
Tri žhaviace sviečky sú samostatný kus ktorý nemá nič spoločné z vacu čerpadlom,iba je blízko a pod ním
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Ou ďakujem za odpoveď a ešte jedna otázka. Ten motor ma viacstupňové chladenie? Prv kvapalina koluje iba blokom motora a neskôr pri nejakej teplote cirkuluje aj cez chladič?
alterego
Príspevky: 288
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Existuje aj auto, ktoré nemá termostat?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

moj syn mal...slapacie
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,má malý okruh,kde je chladič vyradený z obehu.Až keď dosiahne motor teplotu otváranie termostatu sa otvorí velký okruh.
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Vďaka, vďaka.
A kedy sa vlastne otvorí EGR ventil so spalinami? Záleží na záťaži či teplote? A hlavne ma zaujíma. Kedy najviac tlačí turbo vzduch do valcov? Logicky by to malo byť pri najvyššom výkone nie? Ale zasa na druhú stranu do turbodieselov sa dávajú menšie turbá aby sa skôr roztočili a teda dodali potrebné množstvo vzduchu v nízkych otáčkach aby bol motor pružný a mal moment už od spodku nie? Takže najviac by mali tlačiť dajme tomu do 2000 alebo som mimo? Keď sme pri tom, koľko dáva max. barov turbo v tomto motore? Kód je ASV
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kladieš síce lahučké otázky,ale nedá sa na ne odpovedať troma slovami
EGR má presne vymedzenú oblasť kde pracovať má,RJ na to má mapy kde je parametricky dané kde čo kolko
[img]https://s31.postimg.cc/iho6nz747/aabc.jpg[/img]
Aby bolo jasné...pre všetko čo treba riadiť sú mapy podla ktorých sa všetko deje,a voči ktorým sa každý parameter porovnáva.Ak turbína má svoju mapu,a RJ z nej čerpá čo má byť a tak si riadi aj tlak.Ak sa pre čokolvek ten tlak prevýši alebo je menší,z toho je vlastne núdzový stav.Takže kolko má turbína dať,je dané mapou.Turbína je schopná dávať tlak ďaleko vyžší,ale vyvolá tým práve ten núdzový stav.Najvyžší tlak je v okolí cca 2000 ot.
Ak chceš vedieť presne,stačí v diagnostike sledovať parameter - tlak požadovaný,to je tlak zapísaný v mape.
ASV tlačí maximum kdesi v okolí 1200 mBar
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Ou ďakujem. Iba 1.2Baru? Nemalo by to byť až okolo 2? 66kw má čo som sa dočítal 1850mBar. Alebo som čítal zle?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Počíta sa nad atmosferický čo je cca 1000 mBar spolu 2200 mbar
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Klepka mi motor. Som z toho nešťastný. Ako je to možné? Zvonka, aj keď otvorím kapotu má motor celkom normálny prejav - relatívne tichý na TDI, proste tak trošku traktor ale stále v norme TDI-rotačka. Ale vnútri je to už o inom. V celom spektre otáčok to má taký klepkavý ostrý zvuk. Prenáša sa to dnu ale čo to neviem. Mohli by to byť zdvihátka ventilov? Plánujem sa ich meniť tak či onak v rámci údržby, repas turba ktoré píska a tiež čerpadlo bo mi trošku trhá pri malom výkone pri rozjazde. Nerozumiem tomu čo tam môže klepkať keď od motora nič nepočuť. Izolácia v motore sa zdá neporušená.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zvuky majú svoje spektrum,niečo cez prekážky (motorová stena) preniká a niečo sa zatlmí.Tdi je v zásade traktorový prejav,to je proste tak u rotačky aj PD-čka a trochu kultúry to nabralo u CR motorov,výmenov za nejaké tie iné veci z ktorých sa majiteľia až tak netešia.
Aj motor je iba človek,treba vytiahnuť elektronický stetoskop a počúvať,ono sa to nájde
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Áno. Mne by stačilo vedieť, či je má byť 81tka ASV viac klepkavejšia ako 66tka AGR. Pretože ona 66tka šla príjemne tichúčko vzhľadom na to, že je to traktor TDI.
A ešte by ma zaujímalo kto vymyslel a prečo hlavne, že 81 má kratší 5. prevodový stupeň ako 66. Logicky ma 81 viac sily takže by naopak utiahla aj dlhšiu prevodovku a nie, že oni tam dajú ešte kratšiu. Ach...
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Este by sa chcel prosim spytat, ako je to u PDcka s tymi rozvodmi, co ktory remen pohana? Je to 85kw AUY, vdaka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak isto ako u rotačky,akurát u PD rozvodový remeň neženie vstrekové čerpadlo,kedže motor ho nepotrebuje

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Endva3 a 20 neregistrovaných