1.9 TDI 77KW BXE Hustý biely dym
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 17.11.2015 17:50 Zdieľať na Facebook
1.9 TDI 77KW BXE Hustý biely dym
Dobrý deň, prosím o radu čo môže spôsobovať hustý šťiplavý biely dym (smrad ako nespalená nafta). Audi a3 2008 1.9tdi 77KW BXE. Vypisané chyby P161C žhavící svíčka válce 3, prerušený obvod / P0234 Rízení plnicího tlaku, regulační mez prekročena. Žhaviče sú už vymenené za nové, auto štartuje bez problémov no počas jazdy (nie vždy) v určitých otáčkach vypne turbo. Po vypnutí a opatovnom naštartovaní zase ide. Z vyfuku ide od naštartovania stále husty biely dym. Auto bolo na diagnostike a pán povedal že hodnoty vstrekou sú OK taktiež turbo.(Olej nežerie). Prosím Vás o rady alebo nejaké typy čo by to mohlo spôsobovať. Za odpovede vopred Dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 17.11.2015 17:50 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 17.11.2015 17:50 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 17.11.2015 17:50 Zdieľať na Facebook
Dobrý deň, tak dneska sa ktomu pridalo ešte aj kolísanie otáčok na volnobeh. Chcem sa opýtat či sa tu nenájde nejaký šikovný mechanik v okolí BB čo by sa nato kukol samozrejme za €. Alebo nejaké odporúčania.
Pridávam aj video z dnešného dňa :
https://youtu.be/14lhQp4vupM
Pridávam aj video z dnešného dňa :
https://youtu.be/14lhQp4vupM
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak toto vyzerá naozaj na problémy z palivom,čiže je nutné pozrieť hodnoty korekcií 013 ale najlepšie hneď aj kanál 018 a 023.
Ako aj toto je iba také šuflikanstvo,lebo správne by bolo pozrieť kopec aj iných vecí ako je práca podtlakov,práca variability v závislosti na podtlakua logicky správnosť snímačov tlaku, prietoku vzduchu,rozdiel prietoku váhy pri otv/zatv EGR,prítomnosť vzduchu v palive,hodnota synchronizácie kluka/vačka atd
Ako aj toto je iba také šuflikanstvo,lebo správne by bolo pozrieť kopec aj iných vecí ako je práca podtlakov,práca variability v závislosti na podtlakua logicky správnosť snímačov tlaku, prietoku vzduchu,rozdiel prietoku váhy pri otv/zatv EGR,prítomnosť vzduchu v palive,hodnota synchronizácie kluka/vačka atd
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 17.11.2015 17:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Zeby nebola opotrebovana vacka.Ako pisal mhlavaty,tu uz treba skontrolovat vsetko,ale najma korekcne davky vstrekovacov.Vid moj davnejsi prispevok:
Tu je cerstvy pripad,kde je dobre viditelne opotrebovanie vackovky a hydraulickych zdvihatok.Auto je Touran 2,0 tdi pd BMM najazdenych zhruba 200000km.Auto prislo do opravy na vymenu DPF,lebo bolo povedane v autorizaku,ze je na vymenu kvoli blikaniu kontrolky zhavica.Zdoraznujem,DPF je funkcny,netreba vymenit,zly bol len diferencialny snimac tlaku.Pred vymenou snimaca bola robena kompletna diagnostika a vsetko sa zdalo byt v poriadku.Okrem snimaca a chyby okolo DPF.Vyrovnavacie davky vstrekovacov boli velmi dobre max do 0,5mg/str.Startovanie,vykon auta dobry.Na "povel" zakaznika sme menili uz aj rozvod,kvoli najazdenych km.Po vymene rozvodu prisla rana.Studeny start akoby na tri valce.Ked uz bol motor teply opat bol start vynikajuci a aj vykon motora.Po tel.pohovore zakaznikom ,kde nam bolo povedane ze "to tak startuje davno" sme sa rozhodli zhodit dole veko ventilov.Vacka uplne zodrata ,hydraulicke zdvihatka takisto.Z hydr.zdvihatok je opotrebovana cast min.3mm.Este raz korekcne davky,vykon auta vynikajuci.To je dalsi dokaz,ze taku velku opravu sa da predist,ked zakaznik da vcas na prehliadku a na beznu opravu svojho tatosa.
SS
Tu je cerstvy pripad,kde je dobre viditelne opotrebovanie vackovky a hydraulickych zdvihatok.Auto je Touran 2,0 tdi pd BMM najazdenych zhruba 200000km.Auto prislo do opravy na vymenu DPF,lebo bolo povedane v autorizaku,ze je na vymenu kvoli blikaniu kontrolky zhavica.Zdoraznujem,DPF je funkcny,netreba vymenit,zly bol len diferencialny snimac tlaku.Pred vymenou snimaca bola robena kompletna diagnostika a vsetko sa zdalo byt v poriadku.Okrem snimaca a chyby okolo DPF.Vyrovnavacie davky vstrekovacov boli velmi dobre max do 0,5mg/str.Startovanie,vykon auta dobry.Na "povel" zakaznika sme menili uz aj rozvod,kvoli najazdenych km.Po vymene rozvodu prisla rana.Studeny start akoby na tri valce.Ked uz bol motor teply opat bol start vynikajuci a aj vykon motora.Po tel.pohovore zakaznikom ,kde nam bolo povedane ze "to tak startuje davno" sme sa rozhodli zhodit dole veko ventilov.Vacka uplne zodrata ,hydraulicke zdvihatka takisto.Z hydr.zdvihatok je opotrebovana cast min.3mm.Este raz korekcne davky,vykon auta vynikajuci.To je dalsi dokaz,ze taku velku opravu sa da predist,ked zakaznik da vcas na prehliadku a na beznu opravu svojho tatosa.
SS
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sledujem už dlho túto zvláštnu súvislosť a môžem potvrdiť že pekné korekčné dávky ešte nedávajú záruku ani obraz o tom,v akom stave zodratia je vačka a aká jamy sú vyhlodané v hydrošteloch.Napriek tomu motor ide prekvapivo dobre a až odkrytovanie hlavy odhalí desivý stav.
Práve riešim motor v podstate ten istý 2,0 Tdi iba v SuperB -čku kde bol tiež problém diferenciálny snímač tlaku DPF,ibaže v dôsledku častých regenerácií popraskal aj filter.Čo ovšem je úplne nepochopiteľné je,boli spálené hadičky toho čidla,takže to musel byť stav už značne starý.Ale tu je to ok,pri 430 tis km to až tak neprekvapí a teda motor vlastne automaticky prejde komplexnou obnovou.Čo je u PD rarita,vstrekovače išli von vcelku ťažko,také boli velké otlaky do steny uloženia že s nimi hneď vyšli aj polmesiačiky hliníka z otvoru vstreku.Ak tieto motory nie sú udržované včas,nabalia sa problémy a oprava podražie na násobky
Práve riešim motor v podstate ten istý 2,0 Tdi iba v SuperB -čku kde bol tiež problém diferenciálny snímač tlaku DPF,ibaže v dôsledku častých regenerácií popraskal aj filter.Čo ovšem je úplne nepochopiteľné je,boli spálené hadičky toho čidla,takže to musel byť stav už značne starý.Ale tu je to ok,pri 430 tis km to až tak neprekvapí a teda motor vlastne automaticky prejde komplexnou obnovou.Čo je u PD rarita,vstrekovače išli von vcelku ťažko,také boli velké otlaky do steny uloženia že s nimi hneď vyšli aj polmesiačiky hliníka z otvoru vstreku.Ak tieto motory nie sú udržované včas,nabalia sa problémy a oprava podražie na násobky
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Bol by som velice zvedavy ako casto sa menil olej.Skoro v novom Turane som menil po 15 000 km a vytiekol mazut.Az je tam ten olej 30 000 km ako mnohi nechavaju a viac aby usetrili,tak neusetria.avelmak napísal:Vacka uplne zodrata ,hydraulicke zdvihatka takisto.Z hydr.zdvihatok je opotrebovana cast min.3mm.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Z olejom máš pravdu.Ale tu sa jedná o PD motor a tam majú hydrošteli životnosť v dobrej kondičke cca 200 tis a už to ide do skazy,dokonca to nezachráni nijako extra ani častejšia výmena oleja.Je to jednoducho daň za enormné pracovné podmienky PD vačkovice.Čo 200 tis km,tak sa menia hydrá.Cca 70 e.-nikoho nezabije a ak spojí z rozvodmi vie ušetriť na servise.Kto to robí...a jazdí vyškerený ako vlašský orech ten motor len tak lahko neodpíše.Celé PD sa točí okolo vačky,to je alfa omega
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní