1.6 MPi BRC Cuka na lpg

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

klingac
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 01.06.2016 17:28
Zdieľať na Facebook

1.6 MPi BRC Cuka na lpg

Príspevok od používateľa klingac »

Zdravim forum. Posledny cas asi 2 tyzdne (2000km) mi sem tam cuka na lpg zo zaciatku to bolo pri 1800-2000ot ked som isiel na vyssej zaradenej rychlosti a dal pedal na podlahu. Posledne 3 dni to robi uz aj na vyssich otackach. Dnes som menil filtre (sam) a vyzera to ze to nepomohlo. Ktovie asi som natankoval nejaky sajrajt. Auto ma 175tkm a na plyne 170t km cca . Doteraz som ziaden problem nemal (vlastne dnes som po 150t km menil obe filtre kedze po 20t km sa menili u hatiara). Montovane u Hatiara akurat , ze nemam cas ist k nemu cez tyzden. Kedy sa menia membrany na splynovaci? Sviecky maju 45t km ale su tam ngk iridiove ako stale (stale vydrzali na predpisanu vymenu 60t km) vzduchac je pred vymenou to tento tyzden vymenim. Na benzin je vsetko ok.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

si nebol 150000 v plynoservise lol ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

Tak v prvom rade - sú tie super mega irídiové kokotiny určené výrobcom vozidla ? Tak načo ich tam dávaš. Druhá vec, ako by som to citlivo povedal... prečo robíš výmenu vecí do ktorých sa nevyznáš sám ? LPG v aute je alternatívny pohon, ktorý musí byť odborne namontovaný (ak to chceš mať v papieroch) z toho aj vyplýva, že by mal byť odborne servisovaný. A tretia vec ako to už bajo naznačil - 150tkm bez servisu ? are you fucking kidding me ? really ? a potom sa čuduješ že ti ,,cuká"?
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

Aby som len nemudroval - zober mobil, nájdi kontakt na LPG dielňu v tvojom okolí (dobrú najlepšie - dočítaš sa aj tu na základe skúseností) a objednaj sa na kontrolu a výmenu. :4012:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Netreba dohovárať zadavateľovi témy .

Načo by chodil do LPG -servisu, ked mu všetko doteraz FUNGOVALO ?

A su dobre známe POSTUPY prijimacích technikov LPG-servisu

Ako prvé sa opýtajú :

Kedy ste menili zapaľovacie sviečky a poťažmo aj zapaľovacie cievky ??

Tak od týchto 2 zaležitostí sa odvíja bezchybný chod motora na LPG,
filtre nemožu ovplyvniť nejaké cukanie motora za chodu, pretože ten motor buď MÁ dostatok plynu pre chod, alebo NEMÁ ,
ak nemá , tak cez informacie z podtlaku RJ LPG automaticky PREPNE na benzín.

Čo sa týka sviečok NGK Iridium SÚ VEĽMI DOBRE pre každý motor spaľujúci LPG ,
len je tu predpoklad bezchybného fungovania zhruba do 30 000 km, ja ich nechávam cca do 40 000 aj ked vyrobca sviečok predpisuje vymenný intervalaž 60 000 km, ano, ale asi len na voľnobeh .. :40bd:
Inak mýty o tom, že pre motor spaľujúci LPG sú najlepšie NAJlacnejšie sviečky, vymysleli mechanici, kvoli jasnej diagnostike... :)
Takže tak, LPG servis treba navštíviť,len vtedy ak sa nepodarí rozchodiť LPG-systém, tada ako poslednú možnosť,
LPG v aute nie je na to aby živil servis , ale na to , aby majiteľovi auta šetril peniaze. :)
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

Netreba dohovárať zadavateľovi témy. (Sám sa sem prišiel vypísať tak asi niečo hľadá, aj dohováranie je informácia)

Načo by chodil do LPG -servisu, ked mu všetko doteraz FUNGOVALO ?
(Presne... doteraz. Preto sa chodí s LPG na KONTROLY, každých cca 20.000km aby sa predišlo takým excesom ako výmena filtrov po 150k km. a následným problémom. Celá kontrola stojí do 10 euro.)

A su dobre známe POSTUPY prijimacích technikov LPG-servisu

Ako prvé sa opýtajú :

Kedy ste menili zapaľovacie sviečky a poťažmo aj zapaľovacie cievky ?? (a čo sa má pýtať? kedy si jedol tresku naposledy?)

Tak od týchto 2 zaležitostí sa odvíja bezchybný chod motora na LPG,
filtre nemožu ovplyvniť nejaké cukanie motora za chodu, pretože ten motor buď MÁ dostatok plynu pre chod, alebo NEMÁ ,
ak nemá , tak cez informacie z podtlaku RJ LPG automaticky PREPNE na benzín. (No a to je ďalšia vec na ktorú som poukazoval v mojom ,,dohováraní" - načo sa srať do niečoho čomu nerozumiem, radšej ísť do servisu nech to pozrú, možno to je odpojený kontakt a ani nič nezaplatím, niekedy stačí ďakujem.)

Čo sa týka sviečok NGK Iridium SÚ VEĽMI DOBRE pre každý motor spaľujúci LPG , (pičovina)
len je tu predpoklad bezchybného fungovania zhruba do 30 000 km, ja ich nechávam cca do 40 000 aj ked vyrobca sviečok predpisuje vymenný intervalaž 60 000 km, ano, ale asi len na voľnobeh ..
Inak mýty o tom, že pre motor spaľujúci LPG sú najlepšie NAJlacnejšie sviečky, vymysleli mechanici, kvoli jasnej diagnostike... :) (ja som nehovoril o najlacnejších sviečkach - nikde som to nepísal, poukazoval som na to, že výrobca stanovuje aké sviečky pre konkrétny motor majú byť použité. Ja som kúpil ORIGINÁL sviečky predpísané výrobcom, a hádaj za koľko - 6 euro kus (WV).
Takže tak, LPG servis treba navštíviť,len vtedy ak sa nepodarí rozchodiť LPG-systém, tada ako poslednú možnosť,
LPG v aute nie je na to aby živil servis , ale na to , aby majiteľovi auta šetril peniaze. :) (Tak k tomuto už ti naozaj nemám čo povedať. Za montáž si ochotný zaplatiť, využívať lacnejšiu jazdu ale za údržbu nedáš ani cent navyše ? Typická Slovač. Potom sa čudujete, že vám nefunguje hento a tamto a vlastnou ,,opravou" dojebete aj kladivo.)


Chlapi pochopte, vo svete je bežná prax veci opravovať tam, kde sú na to ľudia kompetentný. Tak isto je potrebné dodržiavať nejaké intervaly výmeny filtrov a pod. No a keď nemám vo fachu prax, tak nebudem experimentovať ale pôjdem tam, kde sú na to materiálne aj mentálne pripravený. Nie každý bude súhlasiť viem, ale servisáci LPG mi isto dajú zapravdu - a to osobne nepoznám ani jedného, nezastávam si tu žiadnu konkrétnu firmu ani nič.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Veľmi by som neglorifikoval servis , maju sice super vybavenie , diagnostiku, všetko, len ľudský faktor tam niekedy zlyháva...

Aj v tom najlepšom servise, s najviac "lajkami" tu na fore , niekedy vedia domrviť uplne banálne veci...

Napriklad u mojho auta sa od montáže LPG,
na netesných spojoch hadíc strácala chladiaca kvapalina... až kým som to neopravil...
ďalej ked čistili splyńovač a nasledne ho skladali , strhli závit na jednej skrutke...ten kto to robil asi si myslel,že jedna skrutka M4 v hliniku prekoná silu pružiny membrány a pritiahne oba diely splyňovača dohromady :::
Takže prevrtanie všetkych skrutiek na M5.. :3c90:

Ja nemam nič proti udržbe, ani sa nesnažim ušetriť 10 eur, len hovorím to, na čo prišli všetci skusení motoristi ,
ak niečo funguje netreba do toho šprtať...bo je tam riziko,že aj pri rutinných ukonoch sa dá niečo zmrviť

A pravidelné kontroly po 20 000 km, jednoducho nemaju opodstatnenie, ani to nikde nie je predpísané....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

iste zasada technika cislo jedna, co funguje nechaj tak ! mozno plati obecne, ovsem aspon take filtre by sa obcas zislo vymenit, ved nato su tam :41c2: ja som aj tak nejak spokojnejsi, ked dostanem kazdy rok protokol o tesnosti a veru na sviecky sa ma nikto u plynara nepytal, keby mali potrebu, iste si ich vedia pozret...apropo sviecky na plyne davam presne rovnake, jak na benzin, nic na nich neupravujem a kupodivu neni nebol a nebude ziaden problem, u plynara mi aj povedali ze je predpisany vyrobcom repas reduktora po 50000 :41c2: , coz ale standart nerobia, kedze pri pravidelnych navstevach servisu si to vedia vcas diagnosticky odsledovat a urobia ked bude treba...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

Bajo a presne o tomto hovorím. Nešprtať sa v tom sám, neodkladať kontroly a výmeny, jednoducho nájdem si servis ktorému verím a viem, že si tam svoju prácu robia najlepšie ako vedia a ako sa dá v rámci možností - nikto nieje omnipotentný takže chyba sa vyskytne, niekedy aj neznalosť ale sme len ludia. A nič nie je lepšie ako mať dobrý pocit, že to auto je checknuté v servise, je to ok, nič neuniká a nič sa nerozpadá.

Laci a predpísané nemusí byť nič, je to len o cite pre vec. Ak jednoducho nasekám na stroji 50tkm, a nič som nemenil, tak pokiaľ niesom odľud tak mi dojde že asi sa tam môže niečo poserkať. Ja nepotrebujem mať nič predpísané. Mne je jasné, že mám vymeniť olej každých cca 12tkm, že každé 2 roky mám ísť na STK a EK, a že aspoň raz za tým 20tkm si mám dať kuknúť plyn či je všetko ok. Vtedy mám kľud a veselo si jazdím :rouler:
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Daxisko - vidím ,že máš prehlad a rozumieš sa tomu. Ak by si mal na dvore 3-5 aut, 4 traktory ,Jašterku, a tak zo 10 iných strojov poháňaných spalovacím motorom tak som zvedavý ako by si sa z toho vysomáril. Robím v 4smennom cykle teda po 6odrobených dňoch mám 1 deň volna, tak to ide v jednom kuse svátek pátek. Takže poviem ti asi tak - ja keď sa ráno zobudím neviem ani len aký je deň, nie aby som rišil preventívne prehliadky. Pokial stroj funguje ,tak sa používa ,ak sa pokazí beriem náhradný a ten hlavný ide do servisu. lol Na druhej strane nejaké cukanie by som ani nepostrehol, pretože som vyškolený na ruských buldozeroch. :40bd:
Ak svoj obzor rozšíriš aj mimo aut zistíš , že aj pračka, vysavač aslebo kuchynský robot majú preventívnu údržbu - aj tam meníš po určitých mth preventívne uhlíky??? No vidíš a MALO by sa to ,aby tie veci vydržali fungovať dlhšie. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

Oco13 - pred tebou klobúk dolu, nechcem sa s tebou hádať alebo čo :) ale zas mi určite dáš za pravdu, že tak ako si vie človek nájsť raz do roka čas na výmenu oleja, raz za 2 roky urobenie STK, tak si vieš nájsť čas na to, aby si s tým autom zašiel do servisu a nechal ho pozrieť. To čo opisuješ ty - 5 áut, 4 traktory a podobne, to je už trošku extrém. Ja som tými mojimi príspevkami hovoril o ľudoch, ktorý majú prevažne 1 max. 2 autá a tam sa to dá :2f93:

A zas k tým údržbám, jasne, všetko treba aj mixér aj vysávač. Ale treba trošku rozlišovať vec v ktorej sedím, ktorá ide po ceste alebo diaľnici a ktorá by mala byť v čo najlepšom technickom stave, a vec, ktorou si vysajem doma z podlahy prach alebo ktorou si podrvím zeleninu na kašu. Aj to je rozdiel, nemyslíš :)
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Rozdiel som myslel v bezpečnosti - ak nabúraš s autom tak nejaká tá zlomenina.Ak ale elektrickou kosačkou vlastnou nepozornosťou sekneš kábel - tak úmrtnosť je 95%, stáva sa to každý rok viacerým nešťastníkom.
Bez najmenšieho zaváhania nastúpim do 20ročnej Felicie ktorá mala nasekaných 600t km a v kufri ešte obilie z poslednej žatvvy a idem 1200km za dcérou do švajčiarskych Álp.
Stroje a hlavne tie so spalovacím motorom vôbec nie sú o servise (aj keď si ho zaslúžia), sú o poznaní techniky. Je tu medzi nami kopa užívatelov ktorý zlikvidujú auto aj keď idú na nákup do Tesca , ale sú zase aj takí čo obídu 4x zemegulu a nemusia ani otvoriť kapotu. :40bd: :40bd:
P.S: pri tolkých haraburdách nie je problém v údržbe. lol Ovela horšie je vymyslieť ako to všetko parkovať aby si nemusel vyťahovať tri stroje ak sa chceš dostať ku kosačke. lol :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
klingac
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 01.06.2016 17:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa klingac »

Dakujem za odpovede... Aby to nevyznelo ze sa o auto nestaram. Auto ako nove som po 3 mesiacoch daval na LPG kedze som vedel ze budem behat vela (preto som aj bral mpi). Montovali u Hatiara, mesiac predtym som si ich bol "overit" na rodicovskom 1,4 MPi. Po 2 a 20t km som bol na prehliadke. Servis vo ZV mam vo vysokej ucte a odporucil som dalsich 3 ludi z KE resp KS okresu ktori si u nich dali namontovat plyn. O Plynaroch v KE a okoli som pocul velmi zle referencie. Je to tak ako pise oco dakujem ze sa ma zastal ze pri mojich behackach naozaj nemam cas ist cez tyzden k Hatiarovi. Bud idem v piatok podvecer alebo v sobotu okolo ZV. Tak sa minal mesiac s mesiacom a ja som to odkladal. Auto bolo pravidelne servisovane v Audi v ramci ich akcie 3 roky (pochvalili montaz) a sviecky boli original, akurat minuly rok som menil rozvody uz u kamarata mechanika a ked mi ukazal aky je pristup zvolil som iridiove (min 60t km) aby do buducna nemal s tym casto problem. Tankovane bolo vzdy Slovnaft, Flaga a Zvolen cez vodu za OMV. Teraz po 2 tankovaniach na Slovnafte a ZV sa problem ustalil na "sem tam" , mam podozrenie na jednu pumpu na periferii BA no z ucty a k tomu ze ako ste pisali, ze som kaslal na LPG a isto je iny problem nebudem uvadzat ktoru. Filtre som vymenil a podla videi na zoutube ani neboli az tak zasrate (150t km). Ak mozte odporucte seriozny servis BRC v BA kam by som vedel cez tyden zbehnut. Ak to prezeniem na dolnu hranicu tak som setril stale a setrim 3e na 100km , najazdene na LPG 168tkm aj keby som nerobil revizie splynovaca a musel kupit novy je to myslim jedno. Kolko stoji? 150e?
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

za seba môžem hodnotiť len Hlohovec, inde som nebol - všetko ok, ochota aj odbornosť. V bratislave robí pri výjazde na Jur nejaký p. Oravec, ak chceš bližšie k BA. V Pezinku zas Legas.
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 9 neregistrovaných