2.0tdi cffb svieti motor+zhavenie+trhanie za studena+zvuk

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

2.0tdi cffb svieti motor+zhavenie+trhanie za studena+zvuk

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Zdravim vás, pred nedávnom som ráno naštartoval auto. Po chvíli mi začala blikat kontr. zhavenia a svietiť motor. Skúsil som sa prejsť cez ulicu ale auto bolo v nudzaku. Dal som ho na diagnostiku a vyhodilo chyby u dvoch snimacov. N18 a snímač diferencnych tlakov na dpf. Auto páru dní postalo a kontrolky zhasli nudzak sa vypol. Auto slapalo ako hodinky. Priateľka s ním šla mimo mesto cca 120km od mesta. Cestou ho povytacala nechala vychladnúť a pri odchode domov sa vyskytol znovu ten istý problém. Po niekoľkých nastartovaniach auto išlo bez problému. Diag. = tie isté chyby.. snímače už mám objednané a čakám na výmenu. Ale ďalšie dva problémy ktoré má trápia sú, sporadicke trhanie za studena medzi 1700-2500 otáčkach. Akonáhle sa motor zohreje tak to prestane. Robili mi diagnostiku vstrekov, všetko bolo OK. Môžu mať vplyv na to trhanie aj spomenuté ventily?


A posledný problém je divný zvuk počas jazdy. Zvuk mi príde ako keby od pneu ale robí to pri zimných aj letných, väčších (r17, r18) či menších (r16). Pozeral som ložiská, jedno som vymenil ale nepomohlo. Počuť to najviac pri rychlejsej jazde príp pri dobrzdovani v nižšej rýchlosti. Zvuk ktorý neviem nahrať sa dosť ťažko popisuje. Robí to od kedy som trafil jeden vymol, tak isto som menil tyč stabilizátora spolu s loziskom na soferovej strane.

Jedine riešenie na odstránenie toho zvuku ktoré funguje je rádio, ale už mi to lezie na nervy, vždy hrajú to iste.

Auto má cca 86tis km. Podľa motora ide o group. Superb

Vopred ďakujem za rady, názory...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Urobilo sa unáhlené rozhodnutie.N18 je el.pneumatický ventil EGR.Nesprávna činnosť EWGR z tou najväčšou pravdepodobnosťou mohla spôsobiť nadmernú produkciu spalín a sadzí,a to vyústilo do druhej hlášky o snímači diferenčných tlakov.Dá sa predpokladať že prebehla aj regenerácia.Na na istú dobu zachráni situáciu,kým sa vec nezopakuje.
Nie celkom chápem prečo sa ak už diagnostika raz robila, nepreverila fukčnosť snímača dif.tlakov.EGR je diagnostikovatelné ešte lepšie,takže postup bol velmi zlý.Ak budeš týmto spôsobom pokračavať tak skončíš výmenou motora
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Takže dám do ešte raz na diagnostiku s tým nech odskúšajú funkčnosť ventilu.

Postup bol po konzultácii s mechanikom z autorizaku s tým ze vymeň to a to a bude pokoj lebo my to meníme ako na pase...

Pripadne ak by mal niekto kontakt na schpneho človeka, ktorý to vie s diagnostikou v okolí Košíc tak vás poprosim...
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Dnes som sa na diagnostiku nedostal, ale pozeral som jeden z uvedených ventilov.

Pri n18 sa mi zdá, že chýba časť jednej hadičky. Alebo takto to má byť?

Prikladám foto.

http://uloz.to/xNDePCPK/img-20150720-190340-jpg

http://uloz.to/xjcdfzfV/img-20150720-190344-jpg[/url]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lenže si hodný kúsok vedla.To na foto nie N18.Je to práve snímač rozdielového tlaku a ak jednu z hadíc nemá pripojenú tak máš pachatela problému
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Už len ju nájsť.. Pozeral som či nie je niekde zapadnutá, ale nikde nič nie je vidieť. Nevieš mi prosím ťa povedať, kam by mali viesť hadice?

A už len nájsť príčinu prečo nie je zapojená....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jeho názov ti to hovorí,čidlo rozdielového tlaku fitra,tj teda vedie na začiatok a na koniec filtra.Dávam do pozornosti výstrahu výrobcu,toto by som bral vážne

Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak žial som si nepozrel kód motora až dodatočne.Takže...čidlo je pripojené na filter iba jednou hadicou,sorry.Takže druhú nájsť nemôžeš,tento motor používa iba zosnímanie tlaku na vstupe filtra,a rozdiel vytvára voči volnej atmosfére.Sorry,prehliadol som v texte kód
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Takže sme tam kde sme boli, aj keď trošku som sa teraz potešil. Stáva sa, aj mne sa to občas pritrafí.

Už len nájsť tu pravú príčinu.

Zajtra mi prídu snímače, kt. mi poradil technik. Dám to vymeniť len netuším kedy.

Len si myslím, že to trhanie za studena nebude naväzovať na ventily. Čítal som rôzne fóra, kde boli príčinou vstreky.

Tie sme kontrolovali, hodnoty boli dobre. A nechce sa mi veriť, že na 85tis km budu zrelé na výmenu.

Čo myslíš, dám pre istotu urobiť test prepadu vstrekov?

Prípadne ako by si postupoval pri takomto probléme?

Najdôležitejšia bude asi diagnostika, ale ešte dôležitejší človek ktorý ju vie riadne obsluhovať a nie len prečítať a vymazať závady.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Tento snimac dif. tlaku odchadza relativne casto takze ho spokojne vymen. Ako kolega predomnou povedal jedna hadicka nie je zapojena len taky kratky kus.
A ak pise diagnostika egr tak sa tes. vyzera to takto a tiez odchadza ako ponozky mam ich za bednu :D
Obrázok

Pri vadnom EGR ti auto sklbat bude a nie len to. KM mas akurat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žial čo píše erik to reálne hrozí,trocha vec prekomplikovali tým že to takto integrovali do jedného nešťastného celku,ale to už na týchto nových mašinách bude len stále horšie.Preto je nutný dobrý diagnostik,lebo chyba zodpovedá tomu ako ju vidí RJ,ale ona pravú príčinu nevidí,len dôsledok a tak hláška sa vôbec nemusí trafiť do ozajstnej chyby.
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Ten horný ventil je vymenený paru dni, trhanie za studena som zatiaľ nezaznamenal, tak isto kontrolky nesvietia. No musím poklopať. Ten druhy ventil som nemenil, keďže po otvorení ma prekvapilo to, že ide o použitý kus.

Druhy ventil by mal vyzerať takmer rovnako ako tento http://autodiely.autorubik.sk/wp-conten ... 06088D.jpg

Dúfam, že problém je čiastočne vyriešený. Dnes budem hľadať závadu na nápravách. Občas mam pocit, že sedím v lietadle a nie v aute pri tom hluku.
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Pekný večer, akurát som bol na otocku v Poprade. Celú cestu z Košíc auto slo bez problemov. V pp som ani motor nevypol len som naložil auto a šlo sa domov. Cesta do Prešova bola tak isto bez akéhokoľvek problému až kým nezačalo blikat zhavenie (spirala) zastavil som na pumpe, vypol som motor a znovu naštartoval. Kontrolka zhasla motor išiel, neviem ci nebol aj o niečo zivsi. Skúšal som ho roztahovat na 4ke aj na 5ke. Zdalo sa mi živšie. Šiesty stupeň používam len príležitostne a cez mesto viac ako štvorku nezaradim. Keď sa mi podarí zajtra ho dám na diag a napíšem závadu.
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

cestou z práce začalo znovu trhať motorom ako pred tým.

Tiež som sa dopočul, že ten ventil treba kalibrovať o čom som nevedel.

Myslite, že bude stačiť kalibrácia?
p.lukas89
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17.06.2010 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa p.lukas89 »

Dnešný výpis z diagn. Hodil by som som sem obrázky, len momentálne neviem prehodiť obr. z mobilu do pc.

4892 - ventil zpetného vedenia vyf. plynov n18
4891 - to iste
5262 - DPF, snímač rozdieloveho tlaku - zkrat na kostru
xx53 (zle som odfotil) - DPF - el. závada.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: christiane a 7 neregistrovaných