živitnosť čipovaného motora

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tassos11
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 02.01.2011 14:44
Zdieľať na Facebook

živitnosť čipovaného motora

Príspevok od používateľa tassos11 »

Zdravím všetkých. Nemám žiadne skúsenosti s zvyšovaním výkonu motora čipovaním,tak by ma zaujímalo jedno.Niekde som počul,že sa tým znižuje životnosť motora.Skrátka že ho tým časom odfajčím.Jedná sa o zvýšenie cca o 20 koní,ale nie motor v aute ale ide o traktor DEUTZ-FAHR 160 DCR.Teda by som ho chcel čipnúť na 180 koni.
mayhem
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 23.06.2013 15:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mayhem »

Keby sa tym neznizovala zivostnost, asi by tie motory vylepsene o tych 20 koni vychadzali uz z fabriky. Asi tak..
Nick21212
Príspevky: 450
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: LH
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nick21212 »

nie je čip ako čip všade sa píše že do 23% navýšenie by to malo byť v pohode.
Lenže polka ľudí na osobných autách sú hned piloti F1 a potom sa čudujú že im odchádza hento toto...

Takže presne sa to ned
jaknato
Príspevky: 200
Dátum registrácie: 08.04.2008 11:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaknato »

co tym ziskas?

rychlejsie to po ceste asi nepojde

takze najskor vykon pre pracovne nasadenie? v tom pripade = neustala prevadzka na plny vykon = urcite sa znizi zivotnost.

aky to ma motor? ak to ma aspon 3 litrovy motor, myslim, ze to vyrazne neovplyvni jeho zivotnost. ale skor potrpi prevodovka popripade turbo, a to s istotou.

male motory sa neoplati cipovat. velke objemy toho znesu vyrazne viac.

----

osobne mam chipnuty motor o 23% niekolko rokov a motoru nic nie je, ale na spojke to zacina byt citit (mozno je to aj najazdom km). kolega BMW 3 liter - rovnako, automaticka prevodovka mu odisla 2x, motoru nic.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

ked to chcete zvysit vykon lebo neutiahne viacradlicovy pluh alebo neco v tom zmysle tak to radsej nechajte tak. motor nie je vsetko co dostane extra zabrat. vsetko cez spojku , prevodovku az po kolesa a samotnu nosnu konstrukciu
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

mayhem napísal:..asi by tie motory vylepsene o tych 20 koni vychadzali uz z fabriky. Asi tak..
..prosim ta, vyjadruj sa k tomu, comu rozumies.. svoje vlastne domnienky a vymysly si nechaj pre seba.

P.S o tejto teme tu uz bolo popisane a vysvetlene v par temach dostatocne, staci len pohladat a netliachat hluposti a vymyslat svoje teorie.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Motor znesie, ale podla toho ako býva dnes všetko na chlp nadimenzované, tak by som sral na to...

Trebárs uvediem priklad boxer diesla od Subaru, kvôli problémom odfajčenej spojky a dvojhmmoty upravili palivové mapy tak aby krútiaci moment nebol položený do nízkych otáčok, respektíve aby nemal taký nástup. A to hovorím o motore naladenom od výrobcu a nie to ešte motor, kde by bol ešte dodatočne navýšený výkon aj krútiaci moment
Naposledy upravil/-a ivko1 v 18.04.2014 13:12, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sparing1...Nepríslušné slová po obsahovej stránke a zo slušnosťou v diskusii je to tiež bieda.
Myslím že má mayhem vcelku pravdu.Výrobca optimalizuje a je jediný ktorý má šancu,možnosti a vedomosti aby dal do možnej rovnováhy často protichodné požiadavky.Povýšiť človeka ktorý čipuje,hoci aj z uznaním laickej verejnosti o tom ako dobre tie autá šlapú za iné než človeka čo bastardí vyvážený stav je nechápanie základných vecí.Vždy,zásadne vždy ide amatérska úprava,zásah do riadenia týchto strojov na úkor niečoho.Viac alebo menej dôležitého.Na čosi sa proste nehľadí,aj keby to bola iba stránka ekológie.Aj ten naj naj šikovnejší tuner je stále iba nevedomý manták,samozvaný král ktorý si myslí že si myslí,ale je na hony ďaleko od možností,a schopností konštruktéra.Vedomosťami aj výbavou,aj overením aj aj aj.V porovnaní z tvorcom len úbohy babrák,nič viac.Nebudem sa vonkoncom púštať do osvety riadenia motora po výkonovej stránke a že obsahuje svoje ochranné mechanizmy postavené na prípustnej záťaži nielen motora,ale všetkého čo nasleduje,prevodovky atd.Že tých automatov u čipovaných strojov kľaklo viac než dosť,asi náhoda nebude.Ako nie je náhoda ochrana prevodovky vzhľadom na povolené zaťaženie už od dôb rotačky !!! Hodnotu obmedzenia vykazuje ešte aj VCDS,ale čo už to strkať pred nos negramotnému. Vyjadrená presným limitom za ktorý sériový stroj proste nemôže.Tuner si z tým hlavu neláme (neláme si z ničím),zoberie svoje peniaze za nahratie softu o ktorom dokopy prdlajs vie,a ostatné ukáže čas.Urobiť z tohoto človeka odborníka...to je tliachanie
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

mhlavaty.. netuším o akých nepríslušných slovách je tu reč lol , to za prvé.. za druhé, riešiť tu s prepáčením pitchoviny s nikým nemienim.

Teraz k podstate.. ja osobne som reagoval (nesúhlasne) konkrétne na to, čo som aj vypichol v citácii, na nič iné. Netuším teda, aký zmysel majú ďalšie všeobecné litánie k tejto téme. Všetko tu už popísane bolo.. tzn. aj riziká a celková problematika.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sparing , skúsim ti preložiť Milankove slová aj do reči menej chápavých : mayhem má úplnú pravdu , ak by sa čipovaním neznižovala životnosť nielen motora ale aj iných komponentov , tak by to už dávno robila materská fabrika. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
Milan tiež reagoval na to čo si mal v citácii , to či máš pravdu ty alebo PÁN MECHANIK (dokázatelne) , nechajme už na zváženie ostatných členov fora. lol lol lol lol lol lol
Naposledy upravil/-a oco13 v 18.04.2014 14:30, upravené celkom 1 krát.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

deutz fahr agrotron 160 ma 7144 ccm a 6 valcovy motor, ktory odovzdava max. vykon 119,3 kW pri 2350 rpm. Agrotron 175 a 200 ma rovnaky typ motora, zdvih aj vrtanie, MK bude zavisiet od vykonu, lebo maju aj rovnake prevodovky ... Takze ked ti ma robit ten "chip" clovek, ktory sa vyzna, tak to mozes riesit v uplnej pohode.
Tí co tu pisu o nezmyselnom "chipovani" a zdvihani vykonu aut, ktore na to nie su dimenzovane, maju uplnu pravdu. Ale tvoj pripad je uplne nieco ine. Jedna sa o necelych 15 kW, co je pri tomto objeme, pocte valcov a rovnakom typovom rade s vyssimi vykonmi uplne v pohode.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laura dovolím si s tvojím názorom nesúhlasiť , práve z dôvodu životnosti ostatných komponentov traktora. Zadávatel zrejme potrebuje tento chip pretože jeho stroj nestíha pri pohone niektorého náročnejšieho náradia. Teda podla mňa ide o 20HP , ktoré bude potrebovať trvale a dlhodobo. Myslím že tam už existuje dosť velké riziko poruchy hlavne vývodu na kardan a prídavných prevodoviek .
Mám skúsenosť z minulosti s rôznymi zámenami motorov Zetor UR1 a UR2.
Ešte zadávatelovi by som poradil túto otázku hodiť na forum www.nasetraktory.cz. Je tam lepšia atmosfera a členovia sa zaoberajú priamo traktormi.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

oco, je to samozrejme mozne a vylucit sa to neda, ale prave preto som "vygooglil" a porovnaval 160-ku so 175-kou a 200-vkou. Maju rovnake prevodovky, redukcne prevodovky, ... samozrejme motory. Je mozne, ze vyvodove hriadele, ulozenia a loziska su oproti slabsej verzii naddimenzovane, ale kedze sa jedna o rovnaku typovu radu gearbox-u, je to malo pravdepodobne. Nie som mechanik Deutz-fahr-u :-) takze nechcem mudrovat, ale 15kW nie je az tak vela, aby mohlo dojst k nejakej skrytej deštrukcii ;-(
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No ja mám skúsenosť že po výmene turba na Zetore 120Hp - išlo tam turbo z 160Hp , motor ostával pôvodný , roztrhlo diferencial a tým aj skriňu prevodovky.
Zadávatel sa , ale pýtal na životnosť motora a tam je jasné že +20Hp túto nijako neovplyvní.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
stevo11
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 05.06.2008 22:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo11 »

mhlavaty má pravdu. Popísal to úplne presne. Plný súhlas. Treba ešte spomenúť mnohých nešťastníkov ktorí chcú vráťiť pôvodný soft pretože zistili že výkon nie je všetko.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných