Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 96
- Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
To nie "FÓR" ale realita. To som si nevycucal z prsta. Treba len trochu porozmýšľať -koľko x sa otočí okolo svojej osi koleso na fúriku a na cestnom bicykli na dráhe 100 m? A predsa pneu 17" a 18" majú trochu iné parametre, ako 13" a 14" pneu. Hlavne v zmesi gumy a adhézie. 13" pneu sa nevyrábajú s takými jazdnými vlastnosťami, ako 17"-20".lubos zimovcak napísal: ↑31.10.2023 23:52
Toto je dobrý fór..
Pneumatiky 185/14 mi vydržali aj vyše 100.000 km.
235, 225/17/18, niekedy ani 20.000 km, Michelin najviac, cca 40.000
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Takže také 20_22 palcové by mali vydržať ešte viac?
Prečo nevydržia?
Prečo nevydržia?
-
- Príspevky: 917
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
ale nevydržia.široké preu maju skoro vždy vyšší rychl. index a preto majú mäkšiu zmes a mne sa zdá že majú aj o niečo menší dezen.A strašne vela tam robí aj váha auta. kamarát meni 275/20 po dvoch sezónach.lubos zimovcak napísal: ↑01.11.2023 02:03 Takže také 20_22 palcové by mali vydržať ešte viac?
Prečo nevydržia?
-
- Príspevky: 896
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
na to koľko vydržia gumy vplýva strašne veľa faktorov, tak ako na brzdy, spojku atď.... vplýva na to váha auta, spôsob jazdy, spôsom rozbiehania sa, spôsob brzdenia, rýchlosť prejazdu zákrutami a iné faktory. Ak by boli dve identická autá a jazdili identické trasy, tak stav ich opotrebovania bude po 200k km iný, a to velmi záleží, že kto s tým jazdí. Niekomu vydržia brzdy 100k km, niekomu s takým istým autom 40k km. Niekto zničí spojku za 50k km, niekto za 150k km a niekto pri 300k km ešte nemenil. Takto isto je to aj s gumami, jasné že slabšie, ľahšie auto s malým výkonom a menším krútiacim momentom bude pre gumy šetrnejšie ako 2,5 tonové SUV. Vidím to každý deň na ceste, idem po okreske, prvé auto je kamión, za ním 20 aút, oproti stále niečo ide, ale Schumi na 21. mieste sa rozhodne, že všetkých predbehne a ide brzda plyn z 21. miesta až na 15. miesto po desiatich minútach. Medzitým to 6x vytočí na max a potom dupne na brzdy, aby sa stihol zaradiť. Potom vojdeme do mesta a tam ho predbehem na semafóroch.
Normálny šofér si ide v pohodke, bez stresu, a Schumi nervózny.... normálny nezabrzdil ani raz, on zakaždým čo sa posunie o jedno auto, normálny ide v pohodičke, Schumi brzda plyn, normálny má spotrebu 7l, Schumi 10l a pritom na konci sa normálny šofér aj Schumi dostali na to isté miesto s rozdielom 1 minúty.
Normálny šofér si ide v pohodke, bez stresu, a Schumi nervózny.... normálny nezabrzdil ani raz, on zakaždým čo sa posunie o jedno auto, normálny ide v pohodičke, Schumi brzda plyn, normálny má spotrebu 7l, Schumi 10l a pritom na konci sa normálny šofér aj Schumi dostali na to isté miesto s rozdielom 1 minúty.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Ja som skutočne šetrný vodič.
Jedno, či jazdím rýchlejšie, na úsporu, nemám problém dosahovať priemernú rýchlosť mimo diaľnic okolo 100 km/ h, hlavne v noci , či ísť pod 4 l nafty, mám zásadu, že sa bŕzd dotykam minimálne, 150.000 km a viac na jednych platničkach ako nič.
Keďže mám zásadu, aspoň 400-500.000 km na jednom aute, nejaké tie sady pneumatiky som už minul:
Takže: na 406 sedan, 1350 kg,195/65/15 vydržali pneumatiky Michelin Primaci 3, asi, 50.000 km+, až na takmer 0,5 mm
Continentalky sport contakt ,asi 2, o 10 .000 km menej, aqua žabky, Goodyear, boli populárne v 2001-2 roku , na vode najlepšie aké kedy sa vyrobili, na suchu hnoj, okolo 40,.000 ale vyhodil som ich skôr, opotrebenie na bokoch bolo extrémne
Pirelky, asi 6000 niečo, vynikajúce na suchu, voda priemer, hlboko pod 40.000, asi 35+-
Všetky sady som zodral za jednu letnú sezónu, cca 400.000 km celkom, nové kúpené
607, 225/50/17, 1600 kg, to isté vyše 500.000 km, to isté, ešte aj Pirelky som zopakoval, model už nepamätám, tie boli už po 20.000 km na vyhodenie , Continentalky 30.000, Michelinky, necelých 40, všetko až na " skoro drôt ".
508 sw, 1650-1700 kgcca 400.000 km, 235/45/18, najhorši možny rozmery , 19 sú už úplný úlet hodný psychopa, okrem Pireliek, iba Continentalky a Michelinky, vždy najnovšie modely, víťaz svojej kategórie, podľa toho, ako sa porota vyspí, Michelinky už po 35.000 km+ boli na vyhodenie, Continentalky ani 30.000 ,okolo 28,možno 30, s vidinou papa technický...,po bokoch už ukazovalo drôty, stred ešte 1 mm+, pričom fukane +0,2 navyše, čiže by to malo byť naopak, zrejme v zákrutách ťažký predok hobľoval hrany pneumatik.
Už 215/17/55, o 10.000 km VIAC km.., ale 50.000 km už tesne, na vyhodenie.
Aj Continentalky.
Paradoxne, aj keď je Michelinka najdrahšia, najviac sa oplatí, ešte su aj o 0,2-0,3 úspornejšie nežContinentalky, aj najdlhšie vydrží. Oproti iným značkám možno aj viac.
Continentalky sú lepšie na vode, Michelinky na suchu.
Iba raz mali bublinu, výrobná chyba ,ale to už nehralo rolu.
No a na 405-tach, 106, 206, 306, Mazdach, Nissanoch , ešte aj Audi 100 a Audi 6 2,3 i a
2,5 tdi, tie tiež vydržali okolo 80-100.000 km, ale už si značky nepamätám .
všade tam, kde sa zdržali autá doma dlhšie, od 165/14,175/14,185/14, 80-100.000 km jedna sada...
Preto ma nikdy nikto nepresvedčí, že nejaká elektrická 2,5 tonova haraburda za 50-150.000 eur môže byť niekedy ekologickou náhradou za takú 106,206, neexistuje.
Už iba preto, že jej pneumatiky zasmradia životné prostredie 4-5 x viac + suroviny a energie na výrobu...
Paradoxne, najdlhšie vydržali Barumky, Bravuris a Matadorky, ešte spred 1999, aj vyše 100.000 km, jedny z nich, už neviem ktoré, sa tak nejako zvláštne vyleštili, stvrdli ako betón, nebolo vôbec vidieť opotrebovanie, mali stále svojich 3-4 mm a na ceste, hlavne vode, vôbec, ale, že vôbec nedrzali...
Škoda, že som nevydržal s nervami, večne pneumatiky...
Jedno, či jazdím rýchlejšie, na úsporu, nemám problém dosahovať priemernú rýchlosť mimo diaľnic okolo 100 km/ h, hlavne v noci , či ísť pod 4 l nafty, mám zásadu, že sa bŕzd dotykam minimálne, 150.000 km a viac na jednych platničkach ako nič.
Keďže mám zásadu, aspoň 400-500.000 km na jednom aute, nejaké tie sady pneumatiky som už minul:
Takže: na 406 sedan, 1350 kg,195/65/15 vydržali pneumatiky Michelin Primaci 3, asi, 50.000 km+, až na takmer 0,5 mm
Continentalky sport contakt ,asi 2, o 10 .000 km menej, aqua žabky, Goodyear, boli populárne v 2001-2 roku , na vode najlepšie aké kedy sa vyrobili, na suchu hnoj, okolo 40,.000 ale vyhodil som ich skôr, opotrebenie na bokoch bolo extrémne
Pirelky, asi 6000 niečo, vynikajúce na suchu, voda priemer, hlboko pod 40.000, asi 35+-
Všetky sady som zodral za jednu letnú sezónu, cca 400.000 km celkom, nové kúpené
607, 225/50/17, 1600 kg, to isté vyše 500.000 km, to isté, ešte aj Pirelky som zopakoval, model už nepamätám, tie boli už po 20.000 km na vyhodenie , Continentalky 30.000, Michelinky, necelých 40, všetko až na " skoro drôt ".
508 sw, 1650-1700 kgcca 400.000 km, 235/45/18, najhorši možny rozmery , 19 sú už úplný úlet hodný psychopa, okrem Pireliek, iba Continentalky a Michelinky, vždy najnovšie modely, víťaz svojej kategórie, podľa toho, ako sa porota vyspí, Michelinky už po 35.000 km+ boli na vyhodenie, Continentalky ani 30.000 ,okolo 28,možno 30, s vidinou papa technický...,po bokoch už ukazovalo drôty, stred ešte 1 mm+, pričom fukane +0,2 navyše, čiže by to malo byť naopak, zrejme v zákrutách ťažký predok hobľoval hrany pneumatik.
Už 215/17/55, o 10.000 km VIAC km.., ale 50.000 km už tesne, na vyhodenie.
Aj Continentalky.
Paradoxne, aj keď je Michelinka najdrahšia, najviac sa oplatí, ešte su aj o 0,2-0,3 úspornejšie nežContinentalky, aj najdlhšie vydrží. Oproti iným značkám možno aj viac.
Continentalky sú lepšie na vode, Michelinky na suchu.
Iba raz mali bublinu, výrobná chyba ,ale to už nehralo rolu.
No a na 405-tach, 106, 206, 306, Mazdach, Nissanoch , ešte aj Audi 100 a Audi 6 2,3 i a
2,5 tdi, tie tiež vydržali okolo 80-100.000 km, ale už si značky nepamätám .
všade tam, kde sa zdržali autá doma dlhšie, od 165/14,175/14,185/14, 80-100.000 km jedna sada...
Preto ma nikdy nikto nepresvedčí, že nejaká elektrická 2,5 tonova haraburda za 50-150.000 eur môže byť niekedy ekologickou náhradou za takú 106,206, neexistuje.
Už iba preto, že jej pneumatiky zasmradia životné prostredie 4-5 x viac + suroviny a energie na výrobu...
Paradoxne, najdlhšie vydržali Barumky, Bravuris a Matadorky, ešte spred 1999, aj vyše 100.000 km, jedny z nich, už neviem ktoré, sa tak nejako zvláštne vyleštili, stvrdli ako betón, nebolo vôbec vidieť opotrebovanie, mali stále svojich 3-4 mm a na ceste, hlavne vode, vôbec, ale, že vôbec nedrzali...
Škoda, že som nevydržal s nervami, večne pneumatiky...
-
- Príspevky: 917
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Máš pravdu.(videl som Superb 1 ktorý mal 2,5 roka a 600 000km) Kamarát robí tak 30 000 ročne to je 15000 letne 15000 zimné.za dve sezony da na jedných gumách 30 000km.
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 04.11.2009 22:11 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Dal by som do pozornosti pneumatiky Nexen. Je to Kórea nie čina aj keď názov je taký exotický ale vyrábajú sa v Európe konkrétne v CZ postavili pár rokov dozadu modernú fabriku pre EÚ. Cenovo je to na úrovni matadoriek a pod. ale čo som našiel testy a počul skúsenosti tak sú veľmi dobré skôr taká vyšia stredná trieda... Sám som si ich kúpil tak som zvedavý
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
NEXENY mám leto Nfera Primus 245/45 R18 a spokojnosť , kolega má u 4 roky len NEXENY a iné na autá nedáva aj zimné aj letné , ja používam na zimu Maxxisy a na Leto mám NEXENY
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
ved to musis sam vediet ako jazdis,ake cesty jazdis a co si mozes dovolit kupit
za mna,na nemecky autobahn,nebral by som ani jedne.ani kebyze mam fabiu.
inac ja sledujem zimne pneumatiky ktore maju asymetricky dezen aby to drzalo ako pribite aj na dialnici v zakrute.
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Seven , nemecké autobahny jazdím každý týždeň , za týždeň nabeham 3000 km na nexxenoch a maxxisoch , nikdy žiadny problém a ostatné si môžeš natiahnuť na vtáka , ja nepotrebujem preplácať pneu len za to že tam je Michelin natrepany na gume .,,môžem ho osrat , aj na michelinoch sa smyknes a môžeš sa zabiť je to o Tom čo má vodič v hlave .
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
...ono je to ako s fajčenim cigariet,ak si zvyknes na jednu značku a vyhovuje ti,tak nemenis...Roky jazdim na gúd jéroch,mišlenkách a danlopkach,len minuly rok som kupil prvy x continental...Testy nesledujem a ani ma nezaujimaju /ja nečitam ani zakladne info o gume,čo kupujem lebo vsetko je vyznačene /.Necham to na predajcovi,ktory ma priam orgazmus,ked mi preda celu sadu gum a zaprisahava sa,že som kupil zaručenu kvalitu...A to mi stači...Tvoje značky ma neoslovili,hladal by som v inych vodach,ale vsetko zalezi len od toho,akym sposobom jazdis,po čom jazdis,a s čim jazdis...
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
miroslav114 napísal: ↑02.11.2023 07:23 Seven , nemecké autobahny jazdím každý týždeň , za týždeň nabeham 3000 km na nexxenoch a maxxisoch , nikdy žiadny problém a ostatné si môžeš natiahnuť na vtáka , ja nepotrebujem preplácať pneu len za to že tam je Michelin natrepany na gume .,,môžem ho osrat , aj na michelinoch sa smyknes a môžeš sa zabiť je to o Tom čo má vodič v hlave .
3000km tyzdenne = treba aj napisat aby to nevyzeralo ze si nejaky ten pan,ze to je firemne auto a plateny cas jazdenim.
v tedy by bolo aj mne a aj kazdemu na tomto svete jedno nacom jazdi a ake to ma pneu.hlavne ze ten cas je plateny.
ja jazdim autobahn svojim autom,za svoje peniaze niekedy aj 1640km tyzdenne a ten cas nemam plateny.+ ja ak jazdim tak jazdim aj preto,aby som si zajazdil.
ono je to tak,viac penazi ponuka viac muziky.ci auto ci mobilny telefon ci pracka ci telka.vsetko co je drahsie ponuka lepsie moznosti.
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Tie km jazdím za svoje , na svojom aute , robím 4 dni v týždni v nedeľu odchádzam a vo štvrtok v noci som doma , všetko si platím ja za svoje a čas čo šoférujem platený nemám , od 2013 do 2019 som jazdil týždenne KN - Mníchov
-
- Príspevky: 96
- Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Boli recenzie aj testy pneu a práve zimné pneu SAVA mali veľmi dobré a vyvážené výsledky v porovnaní aj s niektorými prémiovkami dopadli v testoch lepšie. Ja osobne si myslím, že ich kúpou sa nič nepokazí.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Zimné pneu Kormoran,Matador,Sava
Ale je obrovský rozdiel medzi Savou Eskimo 2 , na ktorú sa dopytuje autor témy a Savou Eskimo 3. Mal som obe, rozdiel je priepastný. Dvojka je mizerná pneu, trojka je skvelá pneu, ktorú som kupoval za radom 3x po sebe.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných