zima DIESLE tazko startuju ZHAVENIE

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zamknuté
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

zima DIESLE tazko startuju ZHAVENIE

Príspevok od používateľa autokomplet »

Mili motoristi, prisla zima a vela majitelov prekvapene zistuje ako tazko im tie diesle zrazu startuju. Cize jedna rada skor ako budete smutni, pozrite si ci vam auticka ZHAVIA - v lete vam to ani netrebalo, ale zima preveri funkcnost vasho zhavenia. Zakladny navod pre zrucnejsich:
polozit voltmeter na zhavic (+) druhy kontakt na (-) cize na kostru, motor, kasnu, baterku minusovy pol a zapnut zapalovanie - zhavenie - ked ukaze 11-13 voltov, napatie (prud) tam mate - trva to iba pocas zhavenia = pokial svieti kontrolka zhavenia a prip. par sekund po zhasnuti (po chvilke sa voltmeter vrati na 0,00 V).
Dalsi krok ak mate napatie (prud), tak odpojit zhavice (vsetky) a odmerat odpor - jeden kontakt je vrch zhavica, druhy je kostra (karoseria, motor, minus na baterke), meria sa pri VYPNUTOM zapalovani (zhaveni).
Ak mate zhavic vonka a nemate voltmeter tak staci prilozit na zhavic 12 V hore ako je kontakt, dolnu cast na druhy pol baterky a musi sa rozzhavit - pozor horuuuce. Staci ho navhlcit trochu vodou, slinou a ked pripojite na baterku tak o 2-3 sekundy sa zacne parit z neho ta voda lebo je horuci (aby si sa nepopali ty) Samozrejme neskrtnut + a - tej 12V baterky lebo to vlastne ZVARA a robi to zaujimave efekty. Tento postup teda ak nie ste elektrikar a je pohodllnejsie vybrat zhavice ako ist za elektrikarom co ma Voltmeter. Ak meras voltmetrom odpor zhavica na motore, musi byt zhavic odpojeny, inak by si meral vlastne odpor hocilen jedneho dobreho zhavica pripadne odpor napajania a to nas nezaujima. Mera sa pri VYPNUTOM zapalovani a moze byt aj odpojena baterka.
Dobra rada : vymente vsetky zhavice NARAZ a nesetrite par EUR lebo ten este dobry zhavic o chvilu uz dobry nebude...
Samozrejme ak v zime starter ledva toci motorom a v lete to bolo OK, tak je pravdepodobne slaba baterka = dobit ale najskor uz je u konca zivotnosti (ak ste ju predtym z ineho dovodu nevybili).
Napisal som aj ked nie som zastanca dieslov, aby ste si to pozreli skor ako budete musiet niekde mrznut a pripadne auto roztahovat ci robit iny cirkus.
Ak nemate nedavno vymenene zhavice, tak sa to oplati aj preventivne pozriet, mechanici na to vacsinou zabudaju a potom sa majitel auta cuduje. Samozrejme doporucujem zimnu naftu, pripadne prisadu proti zamrzaniu nafty a prisadu VIF - idealne celorocne.
Aj napriek vyssie uvedenemu opatreniu sa nemusi podarit diesel nastartovat, to uz ale potrebujete navstivit servis (vada moze byt aj ina - casto su to zle vstrekovace a pod.).

Peknu zimu aj s dieslom Vam zelam.

P.S. nabuduce si uz diesel nekupujte, chranite taj prirodu pre vase deti a znizujete riziko rakoviny...
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Ja by som este doplnil potrebu kontroly baterky a dobijania. Staci tiez obycajny multimeter. Pri startovani by nemalo klesnut napetie baterky pod 10,2V. Potom uz lubi odstavovat rj podruznych systemov so zapisanymi chybami zo senzorov. Tu mozno postaci bateriu dobit, neodporucam Lidlnabijacky a podobne. Ak aj po dobiti je baterku prilis stahuje, chyba moze byt v baterke, ale aj napr v startery. Test dobijania je tak isto jednoduchy, napetie na baterke po nastartovani by malo byt 14,4V , Ked bude aj 14V, netreba panikarit, moze to byt chyba meracieho pristroja, kontaktu a podobne. Pri merani skusime aj pridat plyn, ci napetie ostava stale rovnake. AK ano, vsetko je OK.
Zamknuté

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných