Zámena oleja

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Zámena oleja

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Mám motor 1.33 tce 115 už s filtrom GPF. Výrobca predpisuje olej podľa schválenia RN17 5w-30.
Po najazdeni 7000km som si ho išiel dať vymeniť do autorizaku. Teraz po odjazdení ďalších 9000km robím poriadok v papieroch a zadal som do vyhľadávača kod produktu, ktorý je pri oleji na faktúre 7711943686. Vyhodilo mi, ze je to sudový Castrol 5w-30 ale spĺňajúci schválenie RN720.
Čo hovoria tí, čo sa vyznajú? Môže to mať negatívny dopad na motor, alebo GPF? Neriešiť to, alebo im to tam otrepat o hlavu?
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja by som povedal že v dnešnej dobe je úplne jedno čo tam naleješ ak to splna tých 5W30

Výrobcom už pekne vyhráva a zámerne si vytvárajú vlastné "certifikácie" aby si akože musel do autorizáku...

Jedna vec je záruka, druhá vec je že po záruke si tam bude každý dávať to čo kúpi v obchode.

Ked si porovnáš normy čo ktorý olej splna, tam sa to zhoduje krížom krážom, to len výrobca sa snaží navodiť dojem že iný ako "tento" tam nemôže (a sami ho nelejú) akurát to tvoje oko nevidí
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Preto ma vyrobca pre vlastne servisy prisne upozornenia hlavne pre nove motory kde ktory olej musi a kde ktory v ziadnom pripade nesmie. Potom maju niektory napr. stanoveny list a tam je ktory olej je schvaleny pre danu normu, patriacu pre ktory konkretny motor a ten olej si kludne mozes kupit kde chces len tam nalej spravny. On rovno svojim servisom napise ak ten olej nalejes do toho motora tak ho znicis, nesmie tam ist ale do toho musi. Tak asi aby sranda bola.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

GPFka sa neboj, tam benzin zamava vsetkemu na dialku a mnohonasobne preskoci zivotnost dieslov (obrovske teploty, obrovska moznost vypalovania prakticky minutu po nastartovani bez ohladu na vonkajsiu teplotu, obrovske skusenosti vyrobcov za poslednych 15 rokov...)

Motoru tiez neuskodis za tie kilometre. Samozrejme nikoho nenabadame pouzivat nespravny olej, ale netreba z toho robit strasiaka. Navyse mas masinku v zaruke, olej bol meneny v autorizovanom servise, nemozu ani pipnut.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Ďakujem za odpovede.
Tak potom sú normy a schválenia zbytočne, keď ich ani autorizak nedodržiava.
U nich budem meniť olej po 30 000 km ako predpisujú ( berú 80€ za olej a 18€ za filter). Medzivymeny si budem robiť sám ( výrobcom predpísaný olej 30€ a originálny filter 8€).
Pri norme RN720 som sa dočítal, že je pre diesel do EURO V
Norma RN17 je už pre EURO VI a aj spätne.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> Tak potom sú normy a schválenia zbytočne, keď ich ani autorizak nedodržiava.

bez komentara. Teda vlastne s kratkym - oni maju chlapci hlboko v... co sa stane tvojmu autu. Naleju olej na ktory mali najlepsiu cenu. Pre niektore diesle starsej ery, napriklad 1.9tdi od Wolcgagenu varianty 77/85/96/110kW oznacovane ako PD, bolo mimoriadne dolezite aby dostali svoj vlastny olej ktory mal specialnu normu. Kvoli finalnej uprave materialov motora a konstrukcno-prevadzkovym vlastnostiam museli pouzivat olej s normou 505.01, kdezto standartne diesle mali 505.00. Samozrejme sa stalo kopec pruserov, automobilka potom zjednotila oleje do normy 507.00 ktore mohli ist vsade (hehe AZ NA VYNIMKY) a aj na tie samozrejme vela autorizakov sralo alebo proste zanedbavalo.

Holt jo.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Asi jediná možnosť ako tam mať správny olej je priniesť svoj......ale potom tie blbé vyhrážky, že dajú do servisnej knižky poznámku o vlastnom oleji a v budúcnosti nebude uznaná prípadná reklamácia.
Chcem auto na dlhé roky a preto sa o neho možno až prehnane starám. No a autorizak mi za ťažké prachy teoreticky môže znížiť jeho bezporuchovy chod.
Celé zle.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

norma RN 720 je síce pre motory z filtrom ale primárne pre Euro 4 a 5
Pokiaľ je pre to Tce určená norma 17 (novšia) tak tá je priamo určená pre Euro 6
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Presne. Ja mám EURO 6d.
Tak som to nevydržal a ľahol som si pod auto. Už je v ňom to, čo mu patrí.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Sprav jednoduchu vec:

Zasli importerovi list a kopiu faktury a opytaj sa ho na stanovisko.

Samozrejme, podloz svoje tvrdenie aj kopiou z prirucky, ktoru mas k autu.

Ak dostanes odpoved, podel sa s nami. Ak nedostanes odpoved, pokusim sa oprasit stare znamosti v Francuzsku.
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Samozrejme som to spravil a bola mi prislubena písomná odpoveď. Asi nechceli zanechať písomný dôkaz, tak mi dnes zavolali, že sa na to pýtali mechanikov.....že je to OK, že to tak robia a nie je to zakázané.
Celé sa mi to nepáči....zľahčujú si to a stačí im držať len jeden druh oleja, ktorý lejú do všetkého...
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

https://www.google.sk/url?sa=t&source=w ... T3eiv0GqXq

Toto je na stránke Castrolu....RN720 je určený pre diesel.
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Nechce sa mi tu písať sloh ale v skratke pozeral som parametre tých olejov a RN720 je vhodný aj do benzínových motorov a je dokonca lepší ako RN17 takže by si sa im mal poďakovať
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chcem auto na dlhé roky
´
Kolkože je Janny dlhé roky?, len o jedinom motore čo mám doma, môžem povedať, že funguje dlhé roky a ten má r.v.1958 :4012:
Trápi ťa takáto zámena - vieš ako často si každý deň obeťou takýchto "zámen"???? vo všetkých oblastiach života. Príď povodím ťa po automobilke a budeme pozorovať ludí ako pracujú (oebávajú). Ale rovnako dobre ťa môžem povodiť aj po mäsokombináte alebo Kauflande - výsledok bude rovnaký. Lebo LUDIA sú stále rovnakí.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Podstatné je iba to že to je úplne jedno...
Vieš ked príde nový model tak sa rozhodnú že dajú na flašky normu RN25 a iba olej ten normy musí ísť do motora a hotovo a zasa z toho bude niekto len ťažiť...

Prirovnal by som to ku kartelovým dohodám medzi výrobcom auta a výrobcom určitej značky oleja.
Vy nám budete výhradne dodávať olej za "túto" cenu a my na oplátku uvedieme že do motora môže iba olej tejto normy a zákazníci si ho budú kupovať iba u vás, lebo iná značka tú normu zatial splnať nebude

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných