Zamedzenie vjazdu kamiónov cez obce

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Zamedzenie vjazdu kamiónov cez obce

Príspevok od používateľa raven85 »

Zdar páni.
Mám otázku na všetkých ľudí, ktorí majú niečo do činenia s kamiónmi, s prepravou a so zákonmi v tomto našom krásnom banánistane...
Takže situácia:
[img]https://s31.postimg.org/oluxgidqj/image.jpg[/img]upload picture
Už dlhší čas som si všimol, že kamionisti chodia po tejto trase v oboch smeroch namiesto hlavnej cesty-cesty prvej triedy E58/E571 tak, že pri obci Dvorníky-Včeláre odbočia z cesty prvej triedy, prejdú cez zákaz vjazdu nad 12t, vojdú co obce Dvorníky-Včeláre, prejdú cez dedinu, prejdú cez cestu druhej triedy 3329, prejdú ešte raz cez zákaz vjazdu nad 12t, prejdú cez obec Turňa nad Bodvou a sa vrátia na cestu prvej triedy E58/E571.
Robia to v oboch smeroch. Niekoľkokrát sa mi podarilo ísť zrovna za takým kamiónom. Nikde nebočil, nikde nevykladal tovar, len proste prešiel cez dediny a vyšiel naspäť na cestu prvej triedy.
Nesralo by ma, keby tadiaľ prešiel možno 1 kamión ráno a 1 večer a nie asi 100, ako teraz a keby som zrovna v tom úseku nebýval, ale bývam, našťastie však nie pri ceste... :3c90:
Takže otázka č.1:
Prečo chodia tadiaľ kamionisti, keď môžu kľudne ísť na tempomate po ceste prvej triedy, nemusia nikam bočiť, krútiť sa, spomaľovať, radiť, niekoľkokrát aj zastať, lebo je tam prechod pre chodcov, kadiaľ chodia deti do škôlky a oni si idú 80km/h cez dedinu a brzdia na poslednú chvíľku pred zákrutou, pokiaľ niekoho nezrazia, nezrámujú, neskončia v obývačke niekomu...
Proste prečo to robia? Mýto? Alebo si chcú spestriť cestu? Nudia sa? Núti ich zamestnávateľ?
Otázka č.2:
Ako takému konaniu zabrániť? Kameň do čelného skla je také cigánske riešenie, vysypanie klincov na zem tiež je len dočasné riešenie...
Osadenie retardérov? Zábrany nad určitú výšku a šírku, aby sa kamión nevošiel na územie obce?
Proste ako to normálne riešiť tak, aby dobre bolo?
Aj kamionista je len človek, zamestnanec, ktorý si len robí svoju robotu, aby uživil svoju rodinu. Takže riešiť veci po cigánsky nikam nevedie, ale ľudia v obci sú už znechutení z tej situácie a chcú ju riešiť.
Polícia namiesto toho, aby zastavovala a pokutovala kamionistov, ktorí idú rýchlo cez obec a cez cesty druhej triedy, často preťažení, ničia nám cesty a chodia cez zákazy vjazdu, radšej zastavujú na ceste prvej triedy v rovnom úseku vodičov, ktorí namiesto 90km/h idú 104km/h...
Trucker, biker, aj ostatní - skúste napísať Váš názor, že čo je príčinou toho konania a ako to rozumne riešiť, aby nedošlo v budúcnosti ku strate na životoch, majetku a aby si kamionisti mohli robiť svoju prácu.
Ak sa to dá riešiť cez políciu, komu, ako, kde sa sťažovať, žiadať, riešiť? Viem, že bežný dopravák na to nemá vplyv.
Za všetky konštruktívne rady vopred vďaka.
soto19
Príspevky: 657
Dátum registrácie: 23.09.2008 15:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soto19 »

Najjednoduchsim riesenim je spoplatnenie kazdeho metra ciest pre kamiony a nebudu tie tempomaty vypinat. Pojde to len cez nasich zastupcov, co spravuju nas majetok.
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

človeče nikdy som nič také neriešil, ale skúsil by som zájsť za starostom obce aby požiadal dopravnú políciu o osadenie nejakej výškovej zábrany,resp. jej schválenie.
verím tomu že ak to bude žiadať starosta obce tak uspeje. ty ako občan asi nie.
čo ich k tomu vedie je nepodstatné pretože aj keby si to vedel pochybujem že by si to dokázal poriešiť, či už by to bolo, mýto, nuda,blbosť, alebo cesta plná kuriev.
mlokec
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlokec »

tak za toto sa môžme poďakovať našej vláde. A potom sa môžme čudovať prečo po dedinách sú také roztoto cesty. Niekedy mám pocit, že je to na tomto našom slovensku celé na hlavu
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ak je to kamión v pravom slova zmysle=súprava tak podľ aemisií platí mýto 18-22centov za km. Neviem aká je to vzdialenosť po tej hlavnej ceste no chodievam tadial a cca 5km to bude. Takže cesta tam a spať=10km je v peniazoch 1,80-2,10€ čo je pri cenách dopravy cca 1,15€/km celkom úspora ak má podobných úsekov viac. No je to krátkozraké, lebo na tom úseku cez dediny má vyššiu spotrebu a len pri rozbehu na hlavnú, ak je plný, tak minie na nafte viac ako ušetril na mýte prejazdom free úseku. A vyššie potrebovanie bŕzd, spojky, pneumatík... No to sa tým zadubencom vysvetliť nedá. Preto robia šoférov. Teda, česť výnimkám.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

pedro727
Tá výšková zábrana ma napadla, lenže chodí tadiaľ aj 2x denne SAD a neviem, či autobus nie je rovnako vysoký, poprípade vyšší, ako kamión...

FUTURA29
Tým to nebude - chodia tadiaľ od 4:00 do 21:00 celý deň. Poobede medzi 13:00 a 15:00 je ich najviac.
ŠPZ GA, NZ, MT, ZA, KS, TV, VT, LC, LV - celé SVK...
Nosia pšenicu, drevo, kontajnery, palety so stavebným materiálom. Očividne ide o tranzit - nikto tu nič nevykladá. Sú to malé dedinky, takže až na 1-2 kamióny nulová vykládka.

Acon
Áno - kamión - súprava - ťahač + náves - veľký 40+tonový kolos po úzkych cestách, kde keď ide niečo také oproti tebe, tak ťa prejde všetká sranda...
Je to cca 5km ten úsek, takže matematika sedí. Lenže 2€ úsporu by som nevymenil za väčšie opotrebenie pneumatík, prevodovky, motora, nadspotrebe, bŕzd, diskomfortu...
Asi preto nešoférujem kamión.
Všetká česť kamionistom, ale tomuto nechápem, prečo to robia. Ak je to tak, ako vravíš a kvôli 2€ robia peklo ľuďom zo života, tak nech sa na mňa nikto nehnevá...
Asi keby dostali nejaký ten defekt za 200€, tak by ich tá úspora za každú cenu prešla...
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Acon napísal:Ak je to kamión v pravom slova zmysle=súprava tak podľ aemisií platí mýto 18-22centov za km. Neviem aká je to vzdialenosť po tej hlavnej ceste no chodievam tadial a cca 5km to bude. Takže cesta tam a spať=10km je v peniazoch 1,80-2,10€ čo je pri cenách dopravy cca 1,15€/km celkom úspora ak má podobných úsekov viac. No je to krátkozraké, lebo na tom úseku cez dediny má vyššiu spotrebu a len pri rozbehu na hlavnú, ak je plný, tak minie na nafte viac ako ušetril na mýte prejazdom free úseku. A vyššie potrebovanie bŕzd, spojky, pneumatík... No to sa tým zadubencom vysvetliť nedá. Preto robia šoférov. Teda, česť výnimkám.
Bohuzial poznam majitela dooravnej firmy z NR co prikazal vodicom jazdit cez trasu NR-HC, uspora cca 30km a tiez pol hodiny casu. Pri jeho firme asi 60kamionov za mesiac slusny balik doma.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

raven85 napísal:pedro727
Tá výšková zábrana ma napadla, lenže chodí tadiaľ aj 2x denne SAD a neviem, či autobus nie je rovnako vysoký, poprípade vyšší, ako kamión...

FUTURA29
Tým to nebude - chodia tadiaľ od 4:00 do 21:00 celý deň. Poobede medzi 13:00 a 15:00 je ich najviac.
ŠPZ GA, NZ, MT, ZA, KS, TV, VT, LC, LV - celé SVK...
Nosia pšenicu, drevo, kontajnery, palety so stavebným materiálom. Očividne ide o tranzit - nikto tu nič nevykladá. Sú to malé dedinky, takže až na 1-2 kamióny nulová vykládka.

Acon
Áno - kamión - súprava - ťahač + náves - veľký 40+tonový kolos po úzkych cestách, kde keď ide niečo také oproti tebe, tak ťa prejde všetká sranda...
Je to cca 5km ten úsek, takže matematika sedí. Lenže 2€ úsporu by som nevymenil za väčšie opotrebenie pneumatík, prevodovky, motora, nadspotrebe, bŕzd, diskomfortu...
Asi preto nešoférujem kamión.
Všetká česť kamionistom, ale tomuto nechápem, prečo to robia. Ak je to tak, ako vravíš a kvôli 2€ robia peklo ľuďom zo života, tak nech sa na mňa nikto nehnevá...
Asi keby dostali nejaký ten defekt za 200€, tak by ich tá úspora za každú cenu prešla...
Ta zabrana staci vysoka 3,7m autobusy SAD sa zmestia, a TIR ma nad 3,8, ale treba ich tak zo desat aby nahodou neboli v priebehu tyzdna KO.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Chlapi popravde sa vela krat hanbim za to ze robim vodica MKD. Iba za niekolkych mojich kolegov, hov.ada su ich surodenci, otec pastier somarov a somarov poslal jazdit na kamione.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Samospráva obci by mala fungovať tak že ako starosta si spoplatnim usek cez dannu obec.a neriešim to či šofér alebo firma majú na chleba :2f93: ináč mňa osobne vytočí automaticky každý kamión cez víkend.posledna nedeľa poľské rumunské kamióny o 10.00 na okreske.urcite mali výnimočne povolenie.v rakúsku nemeckú žiaden nákladiak tam už akosi povolenie nedostali.
borinik
Príspevky: 379
Dátum registrácie: 28.11.2008 15:34
Bydlisko: Puchov
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa borinik »

Ja mám taký pocit,ze ľuďom začína vadiť uz všetko..
stevesigma
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 29.10.2010 08:27
Bydlisko: NR
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevesigma »

borinik: Takze Tebe vadi, ze niekomu vadi, ze kamiony porusuju predpisy? Lebo keby si to nenapisal, bolo by Ti to jedno.
Starosta sa ma starat, a ked obcania budu chciet, tak starosta poziada o zriadenie retardera. Takze treba sa obratit na samospravu.
Je ale mozne, ze aj nejake ine dopravne znacenie by prospelo. Ak tam (na obchvate) maju meraci oblubene stanovisko, tak to je ich vina a mali by ich zaasfaltovat do retarderov.
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

hmmm.... vadiť všetko?
to asi nie ,ale čo je veľa to je veľa,doprava sa zhusťuje a ľudia sú príliš vyťažený , tak niet sa čo čudovať že človek by mal rád doma pokoj.
myslím že každému by vadilo keby mal pod oknami taký ruch.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

trucker694 napísal:....
Bohuzial poznam majitela dooravnej firmy z NR co prikazal vodicom jazdit cez trasu NR-HC, uspora cca 30km a tiez pol hodiny casu. Pri jeho firme asi 60kamionov za mesiac slusny balik doma.
Ale toto má logiku. Ísť z NR do PN cez TT aj keď je to dialnica, tak tu už nejde o šušníky. Ako hovoríš, je to -30km a úsek veľmi dobrý na spotrebu takže spolu s ušetrenými km - 10l nafty + úspora cca 6€ na mýte, celkom záasadný rozdiel ak má dopravca 10 súprav a za rok takto ušetrí X krát. A 30km sa pri 40t súprave prejavý na čase celkom zásadne. Takže toto má opodstatnenie. Aj keď vodičovi sa asi lepšie ide po dialnici.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

borinik napísal:Ja mám taký pocit,ze ľuďom začína vadiť uz všetko..
Sorry, ale cesty, aj keď to takmer nikto nevie, sú stavané na určitú únosnosť. Na SK sú cesty tak či tak z historického hladiska, dimenzované tak, že tie 1. triedy sú na hrane zvládnuť 9t na nápravy vzdialené tak ako sú sériovo autá a návesy stavané. Cesty 2. tr. sú na tom podstatne horšie, takže masová premávka po takých cestách je pe ne likvidačná. Navyše nedostatočný podklad nedokáže tlmiť vibrácie a tie sa prenášajú do blízkych stavieb. Táto problematika nie je len o tom, že niekto nikde prejde. Na to aby u nás mohli jazdiť ťažké súpravy bez následkov na cesty, by sme museli takmer všetky cesty totálne rekonštruovať. A to je nereálne. Robí sa to, no len na vybraných úsekoch, lebo to nie je oprava, to je stavba cesty od základu. Preto napr u nás nemožu jazdiť 44 alebo 48t súpravy ako napr v CZ a iných krajinách

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní