Základ na nový diel
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Základ na nový diel
Zdravím páni, chcel by som poradiť ohľadom toho, aký základ použiť na nový diel? Zadné lemy na aute kvitnú slušným tempom a nemám chuť opravovať svojpomocne tieto časti. Tie nové chcem aby vydržali čo najdlhšie. Celkom zaujímavý produkt mi príde Zinga, ale samozrejme dám na dobrú radu tých čo majú väčšie skúsenosti. Klampiarčinu atď. spraví známy no niečo chcem spraviť aj ja ak to vôbec nejaký zmysel bude mať...
Druhá otázka by bola myslíte, že nie je zlý nápad dať laminát z vnútornej strany podbehu a na to nejaký gumoasfalt ?
Video, kde som videl opravu +/- podobného problému: https://www.youtube.com/watch?v=rQhG6dyX_AI[/youtube]
Ďakujem
Druhá otázka by bola myslíte, že nie je zlý nápad dať laminát z vnútornej strany podbehu a na to nejaký gumoasfalt ?
Video, kde som videl opravu +/- podobného problému: https://www.youtube.com/watch?v=rQhG6dyX_AI[/youtube]
Ďakujem
Naposledy upravil/-a mchael v 20.08.2014 23:45, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Myslím že nevieš všetko čo by bolo potrebné.Zadné falce sú takmer vždy zdvojené a ak vidíš hrdzu ako nadvyhuje lak,tak je to na 99,99% hrdza ktorá už prestúpila zvnútra von.Takže vidíš tú najlepšiu časť.Vonkajší lem kúpiš úplne bez problémov,ale nekúpiš vnútornú časť lemuz podkolesia.Čo znamená že tú najhoršiu časť bude klampiar tvarovať z rohlíkov po navarení vonkajšej časti oblúka.Ak uvažuješ o ošetrení toho čo je na očiach,tak Ťa uisťujem že by hlava mala bolieť z úplne iných vecí.To jest priestor medzi dvoma plechmi ale hlavne na kvalitu vyhotovenia toho spodného dopracovaného dielu a kvalitu zvarenia,príp opracovania zospodu.A že to žiadny zázrak nebude si môžeš byť istý.Ak neveríš,daj preč koleso a strč do toho priestoru hlavu a predstav si že zváraš niečo max 5 cm pred vlastným nosom.Myslím že otázka ktorú si položil bude mať hneď iný význam.Ak chceš dobre sám sebe,hladaj solidného klampiara,lakovaciu časť prenechaj na starosť lakovníka.On velmi dobre vie čo použiť aby sa nič z ničím nepobilo a výsledok bol dobrý.Ten solidný klampiar bude kumšt,lebo práve ten dobrý nebude robiť jednu z najhorších klampiarskych prác z korozívnym plechom,a ak bude tak cena ťa podvihne.Posledné roky sa táto práca úplne vytratila zo zoznamu prác,je proti zdravému rozumu aby niekto robil jednu z najhorších prác takmer zadarmo ak môže robiť krásnu prácu z novým plechom a na drahom aute kde je tomu primeraná aj cena práce.Preto sa tieto práce stali doménou takmer výlučne rôznych umelcov.Možno to znie kruto,ale ja som svet nezmenil.
Gumoasfalt..NIKDY Laminát ..NIKDY
Ak to znie tak že sa kvalitná práca nedá spraviť,tak je to mylne pochopené.Dá..ale nedá sa zaplatiť.Inak povedané,majiteľ auta bude takú cenu vždy vzťahovať k celkovej cene auta,a to nedopadne dobre.Aj majitel Porsche ju tak vzťahuje,iba vychádza z toho iný pomer.
Gumoasfalt..NIKDY Laminát ..NIKDY
Ak to znie tak že sa kvalitná práca nedá spraviť,tak je to mylne pochopené.Dá..ale nedá sa zaplatiť.Inak povedané,majiteľ auta bude takú cenu vždy vzťahovať k celkovej cene auta,a to nedopadne dobre.Aj majitel Porsche ju tak vzťahuje,iba vychádza z toho iný pomer.
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Pridám sem aj fotku toho miesta.
[img]http://i1291.photobucket.com/albums/b544/Michal_Golej/14070041_zps86930a05.jpg[/img]
Na druhej strane je to veľmi podobné + spodná ľavá hrana je na tom podobne. Tie miesta, ktoré sú skrz mi nepríde, že sú zložené z vonkajšieho a vnútorného plechu. Hlavne v miestach, kde sa prejavila hrdza.
Ďakujem za názor skúseného človeka, ale rád by som vedel aj dôvody prečo nie.
Napríklad aj studené galvanizovanie je zlý nápad v podaní Zingy?
[img]http://i1291.photobucket.com/albums/b544/Michal_Golej/14070041_zps86930a05.jpg[/img]
Na druhej strane je to veľmi podobné + spodná ľavá hrana je na tom podobne. Tie miesta, ktoré sú skrz mi nepríde, že sú zložené z vonkajšieho a vnútorného plechu. Hlavne v miestach, kde sa prejavila hrdza.
Ďakujem za názor skúseného človeka, ale rád by som vedel aj dôvody prečo nie.
Napríklad aj studené galvanizovanie je zlý nápad v podaní Zingy?
-
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
vymena vnut. blatnika a lemu je jedna z tych lahsich pre ako-tak skuseneho zvaraca, ja si myslim ze nemusi zvarat 5cm od nosa ak ma zdvihak a trosku zmyslu pre preciznost, a patricne vybavenie. jasne za susne to nikto nebude robit a radsej bude sediet a cakat, alebo urobi tak ako to bolo podla tej fotky urobene posledne - tmel, podla stopy farby ani naraznik sa chlapikovi neunuvalo odmontovat
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sú autá kde ani tých 5 cm nie je.Lebo hlava zo stmievacou kuklou trochu narastie a podkolesí je naraz tesno,no radšej nech si to každý kto nemá predstavu radšej vyskúša.
Zmysel...logicky že má.Zadavateľ v rámci tradície neuviedol typ auta a tak je to iba akademický debat.Ale o cene to rozhodne je.Vyzvárať Megana sa podujme už iba samovrah.Zinok a pod môžu byť vhodné,je to od poznania vlastností a znášaní z nasledovnými vrstvami.Mám velmi zlú skúsenosť z vlastných predpríprav majiteľov,urobia ďaleko viac škôd a nezriedka je práca práve preto odmietnutá lebo nikto nemá nervy zápasiť ešte z ďalšími problémami.
Ak niečo píšem,píšem to pre dobrú vec,len aby sa zadavateľ zamyslel a nezmúdrel zbytočne neskoro.Sú veci ktoré sa on síce dozvie,ale ja ich viem trochu skôr.
Zmysel...logicky že má.Zadavateľ v rámci tradície neuviedol typ auta a tak je to iba akademický debat.Ale o cene to rozhodne je.Vyzvárať Megana sa podujme už iba samovrah.Zinok a pod môžu byť vhodné,je to od poznania vlastností a znášaní z nasledovnými vrstvami.Mám velmi zlú skúsenosť z vlastných predpríprav majiteľov,urobia ďaleko viac škôd a nezriedka je práca práve preto odmietnutá lebo nikto nemá nervy zápasiť ešte z ďalšími problémami.
Ak niečo píšem,píšem to pre dobrú vec,len aby sa zadavateľ zamyslel a nezmúdrel zbytočne neskoro.Sú veci ktoré sa on síce dozvie,ale ja ich viem trochu skôr.
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Podľa fotky je myslím jasné, že sa jedná o Logana. Je to r. 2005, ktorý nie je ešte zinkovaný, ale príde mi lepšie vymeniť diel, ako riešiť hrdzu každý rokmhlavaty napísal:Sú autá kde ani tých 5 cm nie je.Lebo hlava zo stmievacou kuklou trochu narastie a podkolesí je naraz tesno,no radšej nech si to každý kto nemá predstavu radšej vyskúša.
Zmysel...logicky že má.Zadavateľ v rámci tradície neuviedol typ auta a tak je to iba akademický debat.Ale o cene to rozhodne je.Vyzvárať Megana sa podujme už iba samovrah.Zinok a pod môžu byť vhodné,je to od poznania vlastností a znášaní z nasledovnými vrstvami.Mám velmi zlú skúsenosť z vlastných predpríprav majiteľov,urobia ďaleko viac škôd a nezriedka je práca práve preto odmietnutá lebo nikto nemá nervy zápasiť ešte z ďalšími problémami.
Ak niečo píšem,píšem to pre dobrú vec,len aby sa zadavateľ zamyslel a nezmúdrel zbytočne neskoro.Sú veci ktoré sa on síce dozvie,ale ja ich viem trochu skôr.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Každopádne všetko postihnuté hrdzou treba vyrezať von
pri tomto aute by som naslednu kvalitu opravy nejako zvlášť neriešil
aj nanitovanim kuska plechu trhacími nitmi
prip.to urobiť tak,že hlavky nitov zapustit anasledne zabrusiť aby to nebolo vidno
a nasledne nejakým zastriekaním nejakým BODY
plus oprava sprejom také 2 zimy by to malo vydržať
uznám p.Hlavatého ako odborníka,
no myslím si,že na karoserii sa opravovali zváraním len nosné časti
nejaký blatník vyvárať nemá zmysel, podla mňa
a keby aj to bolo extra-super-perfektne opravené
tak hodnotu toho auta to aj tak nezvýši
pri tomto aute by som naslednu kvalitu opravy nejako zvlášť neriešil
aj nanitovanim kuska plechu trhacími nitmi
prip.to urobiť tak,že hlavky nitov zapustit anasledne zabrusiť aby to nebolo vidno
a nasledne nejakým zastriekaním nejakým BODY
plus oprava sprejom také 2 zimy by to malo vydržať
uznám p.Hlavatého ako odborníka,
no myslím si,že na karoserii sa opravovali zváraním len nosné časti
nejaký blatník vyvárať nemá zmysel, podla mňa
a keby aj to bolo extra-super-perfektne opravené
tak hodnotu toho auta to aj tak nezvýši
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní