Základ na nový diel

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Základ na nový diel

Príspevok od používateľa mchael »

Zdravím páni, chcel by som poradiť ohľadom toho, aký základ použiť na nový diel? Zadné lemy na aute kvitnú slušným tempom a nemám chuť opravovať svojpomocne tieto časti. Tie nové chcem aby vydržali čo najdlhšie. Celkom zaujímavý produkt mi príde Zinga, ale samozrejme dám na dobrú radu tých čo majú väčšie skúsenosti. Klampiarčinu atď. spraví známy no niečo chcem spraviť aj ja ak to vôbec nejaký zmysel bude mať...

Druhá otázka by bola myslíte, že nie je zlý nápad dať laminát z vnútornej strany podbehu a na to nejaký gumoasfalt ?

Video, kde som videl opravu +/- podobného problému: https://www.youtube.com/watch?v=rQhG6dyX_AI[/youtube]

Ďakujem
Naposledy upravil/-a mchael v 20.08.2014 23:45, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že nevieš všetko čo by bolo potrebné.Zadné falce sú takmer vždy zdvojené a ak vidíš hrdzu ako nadvyhuje lak,tak je to na 99,99% hrdza ktorá už prestúpila zvnútra von.Takže vidíš tú najlepšiu časť.Vonkajší lem kúpiš úplne bez problémov,ale nekúpiš vnútornú časť lemuz podkolesia.Čo znamená že tú najhoršiu časť bude klampiar tvarovať z rohlíkov po navarení vonkajšej časti oblúka.Ak uvažuješ o ošetrení toho čo je na očiach,tak Ťa uisťujem že by hlava mala bolieť z úplne iných vecí.To jest priestor medzi dvoma plechmi ale hlavne na kvalitu vyhotovenia toho spodného dopracovaného dielu a kvalitu zvarenia,príp opracovania zospodu.A že to žiadny zázrak nebude si môžeš byť istý.Ak neveríš,daj preč koleso a strč do toho priestoru hlavu a predstav si že zváraš niečo max 5 cm pred vlastným nosom.Myslím že otázka ktorú si položil bude mať hneď iný význam.Ak chceš dobre sám sebe,hladaj solidného klampiara,lakovaciu časť prenechaj na starosť lakovníka.On velmi dobre vie čo použiť aby sa nič z ničím nepobilo a výsledok bol dobrý.Ten solidný klampiar bude kumšt,lebo práve ten dobrý nebude robiť jednu z najhorších klampiarskych prác z korozívnym plechom,a ak bude tak cena ťa podvihne.Posledné roky sa táto práca úplne vytratila zo zoznamu prác,je proti zdravému rozumu aby niekto robil jednu z najhorších prác takmer zadarmo ak môže robiť krásnu prácu z novým plechom a na drahom aute kde je tomu primeraná aj cena práce.Preto sa tieto práce stali doménou takmer výlučne rôznych umelcov.Možno to znie kruto,ale ja som svet nezmenil.
Gumoasfalt..NIKDY Laminát ..NIKDY
Ak to znie tak že sa kvalitná práca nedá spraviť,tak je to mylne pochopené.Dá..ale nedá sa zaplatiť.Inak povedané,majiteľ auta bude takú cenu vždy vzťahovať k celkovej cene auta,a to nedopadne dobre.Aj majitel Porsche ju tak vzťahuje,iba vychádza z toho iný pomer.
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

Pridám sem aj fotku toho miesta.

[img]http://i1291.photobucket.com/albums/b544/Michal_Golej/14070041_zps86930a05.jpg[/img]
Na druhej strane je to veľmi podobné + spodná ľavá hrana je na tom podobne. Tie miesta, ktoré sú skrz mi nepríde, že sú zložené z vonkajšieho a vnútorného plechu. Hlavne v miestach, kde sa prejavila hrdza.

Ďakujem za názor skúseného človeka, ale rád by som vedel aj dôvody prečo nie. :)

Napríklad aj studené galvanizovanie je zlý nápad v podaní Zingy?
myotis
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa myotis »

Dovod preco nie je prozaicky uz mhlavaty spomenul - peniaze.
Jednoducho sa to neoplaca.
Ak mas z toho vrasky, co novy diel?
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

vymena vnut. blatnika a lemu je jedna z tych lahsich pre ako-tak skuseneho zvaraca, ja si myslim ze nemusi zvarat 5cm od nosa ak ma zdvihak a trosku zmyslu pre preciznost, a patricne vybavenie. jasne za susne to nikto nebude robit a radsej bude sediet a cakat, alebo urobi tak ako to bolo podla tej fotky urobene posledne - tmel, podla stopy farby ani naraznik sa chlapikovi neunuvalo odmontovat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú autá kde ani tých 5 cm nie je.Lebo hlava zo stmievacou kuklou trochu narastie a podkolesí je naraz tesno,no radšej nech si to každý kto nemá predstavu radšej vyskúša.
Zmysel...logicky že má.Zadavateľ v rámci tradície neuviedol typ auta a tak je to iba akademický debat.Ale o cene to rozhodne je.Vyzvárať Megana sa podujme už iba samovrah.Zinok a pod môžu byť vhodné,je to od poznania vlastností a znášaní z nasledovnými vrstvami.Mám velmi zlú skúsenosť z vlastných predpríprav majiteľov,urobia ďaleko viac škôd a nezriedka je práca práve preto odmietnutá lebo nikto nemá nervy zápasiť ešte z ďalšími problémami.
Ak niečo píšem,píšem to pre dobrú vec,len aby sa zadavateľ zamyslel a nezmúdrel zbytočne neskoro.Sú veci ktoré sa on síce dozvie,ale ja ich viem trochu skôr.
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

myotis napísal:Dovod preco nie je prozaicky uz mhlavaty spomenul - peniaze.
Jednoducho sa to neoplaca.
Ak mas z toho vrasky, co novy diel?

Ako píšem aj vyššie zadné lemy(Ľ+P) budú nové diely
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

mhlavaty napísal:Sú autá kde ani tých 5 cm nie je.Lebo hlava zo stmievacou kuklou trochu narastie a podkolesí je naraz tesno,no radšej nech si to každý kto nemá predstavu radšej vyskúša.
Zmysel...logicky že má.Zadavateľ v rámci tradície neuviedol typ auta a tak je to iba akademický debat.Ale o cene to rozhodne je.Vyzvárať Megana sa podujme už iba samovrah.Zinok a pod môžu byť vhodné,je to od poznania vlastností a znášaní z nasledovnými vrstvami.Mám velmi zlú skúsenosť z vlastných predpríprav majiteľov,urobia ďaleko viac škôd a nezriedka je práca práve preto odmietnutá lebo nikto nemá nervy zápasiť ešte z ďalšími problémami.
Ak niečo píšem,píšem to pre dobrú vec,len aby sa zadavateľ zamyslel a nezmúdrel zbytočne neskoro.Sú veci ktoré sa on síce dozvie,ale ja ich viem trochu skôr.
Podľa fotky je myslím jasné, že sa jedná o Logana. Je to r. 2005, ktorý nie je ešte zinkovaný, ale príde mi lepšie vymeniť diel, ako riešiť hrdzu každý rok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Každopádne všetko postihnuté hrdzou treba vyrezať von

pri tomto aute by som naslednu kvalitu opravy nejako zvlášť neriešil

aj nanitovanim kuska plechu trhacími nitmi

prip.to urobiť tak,že hlavky nitov zapustit anasledne zabrusiť aby to nebolo vidno

a nasledne nejakým zastriekaním nejakým BODY

plus oprava sprejom také 2 zimy by to malo vydržať

uznám p.Hlavatého ako odborníka,

no myslím si,že na karoserii sa opravovali zváraním len nosné časti

nejaký blatník vyvárať nemá zmysel, podla mňa

a keby aj to bolo extra-super-perfektne opravené

tak hodnotu toho auta to aj tak nezvýši
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

aj nenosne casti karoserie sa niekde zvaruju lebo je to trvacnejsie, lepsie utesnis spoj, da sa lahsie doklepat, vyplnit zvarom medzera, menej tmelu (netreba prekryt nity), atd akurat je to spinavsia robota - vsade prska a treba chranit lak
Napísať odpoveď

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní