Zafira motor XEL vs XER

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

demorez
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 30.07.2012 22:04
Zdieľať na Facebook

Zafira motor XEL vs XER

Príspevok od používateľa demorez »

ahojte,

kedze som objavil ze zafiry B sa este stale predavaju a za celkom dobru cenu, zacal som uvazovat o kupe. chcem sa spytat aky je rozdiel medzi motorom 1.8 88kw a 103 kw. Ked pozeram na technicke parametre tak mi vychadza ze obidva motory su rovnake, akurat je rozdiel v nastaveni riadiacej jednotky a teoreticky by nebol probelm 88kw motor nacipovat na 103 kw.

ked pozeram, tak krutak je pri obidvoch 175 Nm pri 3600 otacok. xer dosahuje 103 kw pri 6300 otacok, xel ma 88 kw pri 5600. z toho mi vychadza ze aj xer bude mat pri 5.600 88kw.

je nejaky realny dovod priplatit si 1400 eur za 103kw motor? v zivote som na nijakom aute netocil motor k 4000 otackam, takze mat 103 kw pod kapotou by bola len teoreticka vyhoda. myslite ze je nejaka sanca ze pri dialnicneh rychlosti 140 km/h bude mat xer nizsie otacky ako xel?

Dakujem
detvapatrik
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 16.05.2014 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa detvapatrik »

toto su uvahy hodne diplomovky. A to vazne si este nikdy neprekrocil 4000 otacok? A poznas aj nieco ine ako misionara?

Blbé reči si nechaj na doma, ak nemáš čo k téme, poprosím aby si do budúcna neklikal na "Odpovedať"

Vďaka, Atlas
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Je dôvodný predpoklad, že na tom aute, či už s jedným alebo druhým motorom, bude osadená rovnaká prevodovka.
To znamená že nie je dôvod, aby pri rovnakej diaľničnej rýchlosti u slabšieho aj silnejšieho motora boli rozdielne otáčky motora.
Čo sa týka úvah o výkone oboch verzií, myslím že sa to teba nemusí až tak týkať, z toho čo píšeš aj tak nevyužívaš výkonové možnosti áut, na ktorých jazdíš.
Môj syn má Zafiru B 1,6, 77 kW, sem tam sa s ňou preveziem, úplne v pohode to stačí na bežné jazdenie.

Takže skôr vyberaj podľa stupňa výbavy pri konkrétnej cene, špekulovanie o čipovaní a o pár kW naviac pod kapotou nechaj pre nevycválaných mládencov, pre ktorých to je najdôležitejšie kritérium pri výbere auta.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ahoj, mám corollu verso prvej generácie a hentá 1.6 má iba 81 kw. na normálne jazdenie tých 81 kw stačí. Keď potrebujem predbehnúť, tak viem, že tam musím zasunúť 2-3. Keď som jazdil na volve s 2,5 TDI tak stačilo šľapnúť plyn :)

aj keď mám pripojený vozík aj vtedy tých 81 kw stačí. samozrejme, ak ťahám 700 kg, tak o predbiehaní v štýle plyn - brzda nemôže byť reč, ale v hlave to mám vyriešené a rýchlosti neprekačujem a nejak extra sa neponáhľam.

odmennou je slušné zvezenie a mimoriadne atratkívna ekonomika prevádzkovania mojej corolly. len tankujem plyn a mením oleje a filtre.
detvapatrik
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 16.05.2014 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa detvapatrik »

detvapatrik napísal:toto su uvahy hodne diplomovky. A to vazne si este nikdy neprekrocil 4000 otacok? A poznas aj nieco ine ako misionara?

Blbé reči si nechaj na doma, ak nemáš čo k téme, poprosím aby si do budúcna neklikal na "Odpovedať"

Vďaka, Atlas
A to ze som sa ho opytal ci ozaj este neprekrocil 4000 otacok nebolo v ramci temy? Ved tak ma to zaujima tak ako jeho ze ktory motor si ma vybrat
Naposledy upravil/-a detvapatrik v 03.08.2014 20:52, upravené celkom 1 krát.
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Patrik, nie som človek s ktorým sa chceš doťahovať o slovíčka.. Nepýtam sa ťa na názor, oznamujem ti aby si sa držal témy a odpovedal na zadanie.. Ak sa k nemu nevieš vyjadriť, nájdi si na tomto fóre inú tému..

Vďaka..
detvapatrik
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 16.05.2014 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa detvapatrik »

ved ja sa temy drzim. Ci som pisal o biliarde?
demorez
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 30.07.2012 22:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa demorez »

uprimne neevidujem si presne na kazdom aute kedy radim. vacsinou ale radim celkom skoro a vyssie otacky dosiahnem len na najvyssom prevodovom stupni. na svojej fabii radim niekde medzi 2-3.000, na firemnom golfe a rodinnej octavii 1.6 TDI niekedy sa dostanem na mozno 3.500. Za mlada som dal na Astre H trasu bratislava - budapest za hodinu 30 ze som cely cas isiel medzi 180 a 200 a sefovej vectre na D1 som jazdil 220. Tom som mal mozno vyssie otacky.

Ale dnes uz takymto zabavkam neholdujem, som starsi, mam rodinu a neposlednom rade pokuty ktore rozdavaju policajti sa vyrazne zvysili.
špekulovanie o čipovaní a o pár kW naviac pod kapotou nechaj pre nevycválaných mládencov, pre ktorých to je najdôležitejšie kritérium pri výbere auta.
samozrejme cipovanie som v plane nemal, spominal som to len preto, lebo mam silny pocit 88 kw motor je vlastne ten isty ako 103kw, akurat s rozdielom v sw. este mi napadlo teraz, ci to nahodou nie je tak, ako pri pocitacovych cipoch, ze oni vlastne vyrabaju len motor 103kw, a tie ktore sa ukazu ako vadne predavaju ako 88kw - v tom pripade ten priplatok by mohol mat zmysel.


Je dôvodný predpoklad, že na tom aute, či už s jedným alebo druhým motorom, bude osadená rovnaká prevodovka.
To znamená že nie je dôvod, aby pri rovnakej diaľničnej rýchlosti u slabšieho aj silnejšieho motora boli rozdielne otáčky motora.
good point, toto mi nenapdlo
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných